Existența Ipoteticei Planete X indicată de calculele matematice

Planeta ipotetică X

Aceasta este o vedere îndepărtată dinspre Planeta Nouă către soare. Obiectul este considerat a fi gazos, similar cu Uranus și Neptun. Lumina fulgerului se aprinde în partea de noapte.

Prezentare generală

Cercetătorii de la Caltech au descoperit dovezi matematice care sugerează că ar putea exista o "planetă X" adânc în sistemul solar. Această planetă ipotetică de dimensiuni Neptun orbitează soarele nostru într-o orbită foarte alungită cu mult peste Pluto. Obiectul, pe care cercetătorii l-au poreclit "Planeta Nouă", ar putea avea o masă de aproximativ 10 ori mai mare decât cea a Pământului și o orbită aproximativ 20 de ori mai departe de soare, în medie, decât de Neptun. Ar putea dura între 10.000 și 20.000 de ani Pământ pentru a face o orbită plină în jurul soarelui.

Anunțul nu înseamnă că există o nouă planetă în sistemul nostru solar. Existența acestei lumi îndepărtate este doar teoretică în acest moment și nu s-au făcut observații directe ale obiectului poreclit. Predicția matematică a unei planete ar putea explica orbitele unice ale unor obiecte mai mici din Beltul Kuiper, o regiune îndepărtată de resturi înghețate care se întinde mult dincolo de orbita lui Neptun. Astronomii caută acum planeta prevăzută.

În profunzime

În ianuarie 2015, astronomii de la Caltech, Konstantin Batygin și Mike Brown, au anunțat noi cercetări care oferă dovezi ale unei planete uriașe care trasează o orbită neobișnuită, alungită în sistemul solar exterior. Predicția se bazează pe modelarea matematică detaliată și pe simulările pe calculator, nu pe observarea directă.

Acest obiect mare ar putea explica orbitele unice ale cel puțin cinci obiecte mai mici descoperite în centura Kuiper îndepărtată.

"Posibilitatea unei noi planete este cu siguranță una interesantă pentru mine ca om de știință planetar și pentru noi toți", a declarat Jim Green, directorul diviziei de științe planetare a NASA. "Aceasta nu este totuși detectarea sau descoperirea unei noi planete. E prea devreme să spunem cu certitudine că există așa-numita Planetă X. Ceea ce vedem este o predicție timpurie bazată pe modelarea din observații limitate. a unui proces care ar putea duce la un rezultat interesant. "

Oamenii de știință de la Caltech consideră că Planeta X poate avea o masă de aproximativ 10 ori mai mare decât cea a Pământului și să aibă o dimensiune similară cu Uranus sau Neptun. Orbita prognozată este de aproximativ 20 de ori mai departe de soarele nostru în medie decât Neptun (care orbitează soarele la o distanță medie de 2,8 miliarde de mile). Ar fi nevoie de această nouă planetă între 10.000 și 20.000 de ani pentru a face o singură orbită în jurul Soarelui (unde Neptun completează o orbită la aproximativ 165 de ani).

Când a fost Descoperită?

Planeta X nu a fost încă descoperită și există o dezbatere în comunitatea științifică despre existența ei. Predicția din 20 ianuarie a revistei astronomice se bazează pe modelarea matematică.

Care îi este numele?

Batygin și Brown și-au poreclit obiectul prezis "Planeta Nouă", dar drepturile de numire actuale ale unui obiect merg la persoana care o descoperă. Numele folosit în timpul vânătorilor anteriori pentru obiectele uriașe, uriașe, nedescoperite dincolo de Neptun, este "Planeta X."

Dacă se găsește lumea prezisă, numele trebuie să fie aprobat de Uniunea Astronomică Internațională. Planeta este numită în mod tradițional pentru zeii romani mitologici.

De ce crede că este acolo?

Astronomii care studiază centura Kuiper au observat că unele dintre planetele pitic și alte obiecte mici, ghețate tind să urmeze orbitele care se strâng împreună. Analizând aceste orbite, echipa de la Caltech a prezis posibilitatea unei planete mari, nedescoperite anterior, să se ascundă mult mai departe de Pluto.

Ei estimează că gravitatea acestei planete potențiale ar putea explica orbitele neobișnuite ale acestor obiecte Kuiper.

Ce urmeaza?

Astronomii, inclusiv Batygin și Brown, vor începe să utilizeze cele mai puternice telescoape din lume pentru a căuta obiectul în orbita sa predicată. Orice obiect care este departe de soare va fi foarte slab și greu de detectat, dar astronomii calculează că ar trebui să fie posibil să îl vedeți folosind telescoapele existente.

"Mi-ar plăcea să o găsesc", spune Brown. "Dar aș fi, de asemenea, foarte fericit dacă cineva a găsit-o. De aceea publicăm această lucrare, sperăm că alți oameni se vor inspira și vor începe să caute".

"Oricând avem o idee interesantă ca aceasta, aplicăm întotdeauna regulile lui Carl Sagan pentru gândirea critică, care includ confirmarea independentă a faptelor, căutarea unor explicații alternative și încurajarea dezbaterilor științifice", a spus Green. "Dacă Planeta X este acolo, o vom găsi împreună, ori vom determina o explicație alternativă a datelor pe care le-am primit până acum.

"Hai să mergem să explorăm."

surse:

Fesenmaier, Kimm, "Cercetătorii de la Caltech găsesc dovezi ale unei adevărate planetă nouă", comunicat de presă, modificat ultima dată la 20 ianuarie 2015

Konstantin Batygin și Michael E. Brown, "Dovezi pentru o planetă gigantică îndepărtată în sistemul solar", Jurnalul astronomic

Green, James, "O nouă planetă în sistemul nostru solar, NASA aruncă o privire ", declarație video, modificată ultima dată 20 ianuarie 2015

Hypothetical Planet X

This is a distant view from Planet Nine back towards the sun. The object is thought to be gaseous, similar to Uranus and Neptune. Hypothetical lightning lights up the night side.

Overview

Caltech researchers have found mathematical evidence suggesting there may be a "Planet X" deep in the solar system. This hypothetical Neptune-sized planet orbits our sun in a highly elongated orbit far beyond Pluto. The object, which the researchers have nicknamed "Planet Nine," could have a mass about 10 times that of Earth and orbit about 20 times farther from the sun on average than Neptune. It may take between 10,000 and 20,000 Earth years to make one full orbit around the sun.

The announcement does not mean there is a new planet in our solar system. The existence of this distant world is only theoretical at this point and no direct observation of the object nicknamed have been made. The mathematical prediction of a planet could explain the unique orbits of some smaller objects in the Kuiper Belt, a distant region of icy debris that extends far beyond the orbit of Neptune. Astronomers are now searching for the predicted planet.

In Depth

In January 2015, Caltech astronomers Konstantin Batygin and Mike Brown announced new research that provides evidence of a giant planet tracing an unusual, elongated orbit in the outer solar system. The prediction is based on detailed mathematical modeling and computer simulations, not direct observation.

This large object could explain the unique orbits of at least five smaller objects discovered in the distant Kuiper Belt.

"The possibility of a new planet is certainly an exciting one for me as a planetary scientist and for all of us," said Jim Green, director of NASA's Planetary Science Division. "This is not, however, the detection or discovery of a new planet. It's too early to say with certainty there's a so-called Planet X. What we're seeing is an early prediction based on modeling from limited observations. It's the start of a process that could lead to an exciting result."

The Caltech scientists believe Planet X may have has a mass about 10 times that of Earth and be similar in size to Uranus or Neptune. The predicted orbit is about 20 times farther from our sun on average than Neptune (which orbits the sun at an average distance of 2.8 billion miles). It would take this new planet between 10,000 and 20,000 years to make just one full orbit around the sun (where Neptune completes an orbit roughly every 165 years).

When was it Discovered?

Planet X has not yet been discovered, and there is debate in the scientific community about whether it exists. The prediction in the Jan. 20 issue of the Astronomical Journal is based on mathematical modeling.

What is its Name?

Batygin and Brown nicknamed their predicted object "Planet Nine," but the actual naming rights of an object go to the person who actually discovers it. The name used during previous hunts for the long suspected giant, undiscovered object beyond Neptune is "Planet X."

If the predicted world is found, the name must be approved by the International Astronomical Union. Planets are traditionally named for mythological Roman gods.

Why Do They Think It's There?

Astronomers studying the Kuiper Belt have noticed some of the dwarf planets and other small, icy objects tend to follow orbits that cluster together. By analyzing these orbits, the Caltech team predicted the possibility that a large, previously undiscovered planet may be hiding far beyond Pluto.

They estimate the gravity of this potential planet might explain the unusual orbits of those Kuiper objects.

What’s Next?

Astronomers, including Batygin and Brown, will begin using the world's most powerful telescopes to search for the object in its predicted orbit. Any object that far away from the sun will be very faint and hard to detect, but astronomers calculate that it should be possible to see it using existing telescopes.

"I would love to find it," says Brown. "But I'd also be perfectly happy if someone else found it. That is why we're publishing this paper. We hope that other people are going to get inspired and start searching."

"Anytime we have an interesting idea like this, we always apply Carl Sagan's rules for critical thinking, which include independent confirmation of the facts, looking for alternate explanations, and encouraging scientific debate," said Green. "If Planet X is out there, we'll find it together. Or we'll determine an alternate explanation for the data that we've received so far.

"Now let's go explore."

Sources:

Fesenmaier, Kimm, "Caltech Researchers Find Evidence of a Real Ninth Planet," press release, last modified January 20, 2015

Konstantin Batygin and Michael E. Brown, "Evidence for a Distant Giant Planet in the Solar System," The Astronomical Journal

Green, James, "A New Planet in our Solar System? NASA Takes a Look," video statement, last modified January 20, 2015

BREAKING Donald Tusk recomandă amânarea retragerii Marii Britanii din UE pentru evitarea unui Brexit fără acord

Percheziții în Călărași, la persoane acuzate de sute de furturi în Germania. Casele, ținta preferată a hoților

O atletă paralimpică, medaliată cu aur, a fost eutanasiată: "Sunt foarte speriată"

Lucrarea 'Lecția' de Tonitza, adjudecată la 190.000 de euro

Grupare de hoți care folosea metoda "distragerii atenției" pe autostrăzi și drumuri naționale destructurată de polițiști. Suspecții vor fi duși la audieri

Brexit: Franța este pregătită să accepte o amânare "tehnică" de "câteva zile"

GALERIE FOTO | Cum s-au îmbrăcat Klaus Iohannis și soția sa la Banchetul Imperial din Japonia

Ion Cristoiu: Cum a ratat Iohannis o carieră strălucită în PSD, "partidul care trebuie să dispară din România"

Marea Britanie: 39 de cadavre au fost descoperite într-un tir provenit din Bulgaria

Descoperire macabră într-un camion în Marea Britanie: Au fost găsite cel puțin 39 de cadavre

Trei tone de droguri, cu o valoare de piață de circa 750 de milioane de dolari, au fost confiscate în Panama

Vaslui: Un bărbat din comuna Albești și-a ucis soția, după care a anunțat fapta la 112

HOROSCOP 23 octombrie 2019: Zodiile care vor fi provocate să dea piept cu realitatea pe plan personal și profesional

Crimă în Vaslui: Și-a omorât soția cu un cuțit și apoi a încercat să se sinucidă

Cazul pădurarului găsit mort în mașină: Un tânăr a fost arestat preventiv, după ce ar fi lovit de mai multe ori victima cu o secure în cap

Protest al angajaților STB, care acuză conducerea că sume mari de bani nu au ajuns la salariați

Ion Gheorghe Maurer: Eu n-am văzut pe nimeni avînd curajul să ia poziție împotriva lui Ceaușescu | AUDIO

Argeș: Percheziții la suspecți de tâlhării și furturi comise prin metoda distragerii atenției

Chile: Președintele propune măsuri sociale pentru a pune capăt protestelor

CITATUL ZILEI

Șase avioane militare ruse interceptate în zona de identificare aeriană a Coreei de Sud

FT: China intenționează înlocuirea liderului din Hong Kong cu un funcționar "interimar"

IZOLAȚI ÎN ROMÂNIA? Ei sau noi? Maria Zăican - Bătrâna din pădure - VIDEO

Daniela Crudu, sex la Burlăciţa. Ce decizie au luat şefii show-ului după apariţia IMAGINILOR XXX

Grecia: Coliziune între o ambarcațiune de migranți și gărzile de coastă elene: un mort, doi dispăruți și șase răniți

Momente tensionate deasupra Mării Negre: Un avion rus de vânătoare a urmărit un bombardier american

Fosta campioană paralimpică Marieke Vervoort s-a stins prin eutanasie

Sibiu: O fată de 11 ani a fost dată dispărută după ce nu s-a mai întors de la școală

FOTO | Clădirea unui liceu din Buzău, monument istoric, reabilitată cu muncitori indieni

Oana Bogdan, care a vorbit despre renunțarea la proprietatea privată, și-a dat demisia din PLUS

Tăriceanu anunță că ALDE nu este de acord cu desființarea Secției de anchetă: Votăm moțiune de cenzură și pică orice guvern pe subiectul ăsta

Ministrul Muncii îl atacă pe Ludovic Orban pe tema salariului minim: Cineva ar trebui să îi dea un reset

Alegeri în Bolivia: Guvernul cere un audit al alegerilor desfășurate duminică

Siria: Washingtonul contează pe Turcia și pe kurzi pentru combaterea grupării Stat Islamic

Marea Britanie: Camionul în care s-au găsit cele 39 de cadavre este unul frigorific

Seră cu plante exotice la Grădina Botanică din Galați. Investiția depășește 3 milioane de euro

Cadavru în stare avansată de putrefacție, găsit într-o curte din Târgu-Jiu

Încă o "lovitură" pentru România. Comisia Europeană a aprobat aderarea Croației la Spațiul Schengen

CFR trece la ora de iarnă. Trenurile vor fi oprite în stații timp de o oră

Tenis: Gabriela Ruse și Jaqueline Cristian, calificate în optimile turneului ITF de la Istanbul

ANALIZĂ: Agricultura va crește cu jumătate de miliard de euro în acest an

Bacău: Bărbat în stare gravă după ce a fost prins sub un utilaj, în pădure

Baschet: Klay Thompson (Warriors) ar putea rata noul sezon în NBA, a precizat antrenorul Steve Kerr

Bulgaria: 139 de candidați la posturi de primari au colaborat cu serviciile secrete comuniste (comisie)

Trump l-a felicitat pe Netanyahu la împlinirea vârstei de 70 de ani: ''Ești grozav!''

Franța: Intervenție a poliției la un muzeu din sud-estul țării, unde cel puțin o persoană s-a baricadat

Constanța: Polițiștii de frontieră au confiscat aproximativ 200 de kilograme de pește de la braconieri

USR București are un nou lider de grup în CMGB în locul Roxanei Wring, care a demisionat

Un bărbat s-a baricadat într-un muzeu din sudul Franței și refuză să vorbească cu autoritățile

VIDEO | Primul trailer "Star Wars: The Rise of Skywalker" a fost lansat și oferă indicii despre finalul poveștii

Joi - BPN al PNL; se validează lista Cabinetului Orban și programul de guvernare

Fotbal: Florin Andone (Galatasaray) - Meritam măcar un punct cu Real Madrid

Fotbal: Această victorie ne-a făcut bine, a spus Zidane după 1-0 cu Galatasaray în Liga Campionilor

VIDEO | Incidente violente în timpul partidei dintre Olympiacos și Bayern Munchen. Suporterii greci, înarmați cu bâte, au aruncat cu torțe pe teren

Dezbateri pe teme de digitalizare, cercetare și inovare la cea de-a V-a ediție a Smart Cities of Romania

Marius Copil a fost eliminat în primul tur la Basel. Românul va părăsi top 100 ATP

Președintele Sebastian Piñera propune noi măsuri sociale în urma protestelor violente din Santiago de Chile

#vreaupreședinte Ce îl recomandă pe Dan Barna pentru un mandat la Palatul Cotroceni

Nr. de articole la aceasta sectiune: 636, afisate in 11 pagini.