_ Secretele sănătății intestinale, inclusiv de ce ar trebui să mănânci treizeci de tipuri diferite de plante pe săptămână, de către expertul din spatele ZOE x M&S Gut Shot

_ Secretele sănătății intestinale, inclusiv de ce ar trebui să mănânce treizeci de tipuri diferite de plante pe săptămână, de către expertul din spatele ZOE x M&S Gut Shot

Omul de știință în nutriție de top, dr Federica Amati, este la vârful sănătății intestinale și este apreciat pe scară largă pentru că a făcut multitudinea activitățile intestinale par incitante – chiar sexy.

Ea lucrează îndeaproape cu profesorul Tim Spector la ZOE, compania de științe nutriționale despre care toată lumea vorbește și a făcut parte din echipa care a dezvoltat noul ZOE x M&S Gut Shot care a zburat de pe rafturi.

Aici ea explică de ce ar trebui să împărtășim cu toții entuziasmul ei legat de intestin și dezvăluie sfaturile ei uneori surprinzătoare pentru atingerea sănătății intestinale optime. . . rapid.

„Poate că nu sună sexy, dar munca mea a devenit dedicată înțelegerii cât mai mult posibil despre modul în care alimentele pe care le mâncăm și stilul nostru de viață afectează populațiile de bacterii, ciuperci și microbi care trăiesc în intestin — și pentru a-i ajuta pe alții să-și îmbunătățească sănătatea intestinală.

Propriul meu microbiom a avut suișuri și coborâșuri; de la o naștere naturală și alăptare (bună) până la utilizarea regulată a antibioticelor din cauza amigdalitei recurente în copilărie (nu atât de bună), mi-am supus grădina intestinală internă la o varietate de provocări.

Din fericire pentru mine și pentru mine. microbii mei, acea grădină intestinală este un ecosistem rezistent și am fost foarte liniștit de toată știința care a apărut rapid, care arată că ne putem îmbunătăți rapid sănătatea intestinală — indiferent cât de epuizat și nefericit ar fi microbiomul nostru.

Și sunt foarte încântat de cercetarea în creștere care arată ce impact de anvergură poate avea un intestin fericit asupra atâtor aspecte ale sănătății noastre mentale și fizice.

Rolul Microbiomul intestinal a fost subestimat până de curând, dar acum știm că avem mai multe gene microbiene în corpul nostru decât gene umane. Rolul pe care aceste mici organisme îl joacă în orchestrarea sănătății noastre este sincer uimitor.

Microbiomul nostru ne poate influența starea de spirit, apetitul, alegerile alimentare, sistemul nostru imunitar, dacă vom trece sau nu prin menopauză, și chiar sănătatea oaselor noastre. Controlează rezistența noastră împotriva bolilor și capacitatea corpului nostru de a genera răspunsuri imune adecvate, precum și cât de bine se recuperează plămânii noștri dacă prindem covid sau o răceală urâtă.

Acest lucru se întâmplă din cauza unui comerț minunat care are loc în intestinul — când mâncăm alimente bogate în fibre și substanțe chimice vegetale colorate numite polifenoli, microbii care trăiesc acolo descompun aceste fibre și, în schimb, produc sute de substanțe chimice diferite (numite postbiotice) făcându-ne să ne simțim și să funcționăm mai bine.

Aceasta include enzime, vitamine, acizi grași cu lanț scurt, aminoacizi și neurotransmițători (molecule de semnalizare în creier).

Datorită acestei relații simbiotice, un microbiom fericit este calea către niveluri mai ridicate de energie. , mai puțină foame, senzație de umflare mai puțin și un somn mai bun. Și nu mai există nicio îndoială că hrănirea intestinului este cea mai bună modalitate de a întări apărarea imunitară a corpului și de a pune bazele sănătății pe termen lung.

Aplicația dvs. de întâlniri biologice poate alege un partener

Microbii noștri intestinali sunt atât de influenți încât pot afecta starea de spirit, comportamentul și chiar pot juca un rol în alegerea partenerului dvs. - ajutând alegi un partener compatibil, cum ar fi o aplicație de întâlniri biologice.

Oamenii de știință cred că microbii din intestin controlează eliberarea de substanțe chimice sexuale cunoscute sub numele de feromoni, care pot stimula dorința.

Microbii cheie, dens populați în axile și în zona inghinală, ajută și la reglarea eliberării acestor feromoni și, de asemenea, funcționează pentru a transforma uleiurile pielii în propriul amestec personal de acizi grași care formează. parfumul dvs. personal.

Acest lucru este important deoarece mirosul este unul dintre simțurile cheie în atracția sexuală și selecția partenerului.

Prin mirosul lor, se crede că feromonii joacă un rol în semnalizarea sistemului imunitar. compatibilitatea (care este un factor crucial în fertilitate), direct legată de sănătatea microbiomului nostru intestinal. Microbii tăi pot, fără să-ți dai seama, să te împingă să alegi un partener cu un profil imunitar complementar, așa cum este identificat prin mirosul lor.

În timpul sexului sau când te săruți, milioane de microbi sunt schimbati și de-a lungul timpului, dacă împărtășiți un mediu și mâncați alimente similare, veți începe să împărtășiți caracteristici microbiene similare ca și partenerul dvs. - atât în ​​bine, cât și în rău.

Umflați-vă echipa de susținere la mijlocul vieții

De la vârsta de 50 de ani, sănătatea noastră poate începe cu adevărat să scadă. Da, sănătatea vârstei mijlocii este parțial determinată de gene, dar genele sunt doar notele muzicale din concertul care reprezintă viețile noastre.

Cât de tare, încet, rapid sau emoționant sunt jucate aceste note depinde de mulți alți factori, inclusiv adnotările (epigenetica — sau pașii pe care îi luăm pentru a atenua efectul genelor noastre), dirijorul (stil de viață și dietă) și ceilalți jucători din orchestra ta (microbiomul tău), precum și sala în care cânți ( context și mediu).

Este diferența dintre a cânta un solo în sala școlii și a cânta cu o orchestră profesionistă la Royal Albert Hall. Notele (genele tale) sunt aceleași, dar performanța (sănătatea și longevitatea ta) este foarte diferită.

Vârsta mijlocie este un moment foarte important pentru a ridica ștafeta și a începe să umflă rangurile orchestrei tale.

Fetelor, salutați „estrobolomul” dvs.

Este posibil să aveți citiți că o dietă sănătoasă poate ajuta la ușurarea tranziției către menopauză, dar acum știm de ce - oamenii de știință au descoperit recent o echipă de specialiști de microbi intestinali (numiți estrobolom) care funcționează ca un centru de control microbian pentru a regla cantitatea de estrogen din sistemul dumneavoastră. .

Acum credem că un estrobolom fericit ajută la creșterea cantității de estrogen din sistemul dumneavoastră. Această descoperire înseamnă că a mânca bine în acest moment al vieții este esențial.

Aveți grijă de acești microbi ar putea deține cheia pentru niveluri mai constante de estrogen, ceea ce înseamnă mai puține (sau mai puțin intense) simptome de menopauză și un risc redus de post- probleme legate de sănătatea menopauzei (obezitate, cancer, boli cardiovasculare) care sunt asociate cu estrogenul epuizat.

Studiile ZOE arată că pentru majoritatea femeilor, după menopauză, profilul bacteriilor intestinale devine mai asemănător cu cel al unui bărbat de aceeași vârstă decât cea a unei femei aflate în premenopauză. Schimbarea microbilor și a metabolismului înseamnă că răspundem diferit la alimente și acest lucru ajută la explicarea de ce atât de multe femei raportează creșterea în greutate (și creșterea grăsimii pe burtă) chiar dacă ar putea mânca aceleași alimente ca înainte.

Rezultate rapide din alegeri simple

Este clar că intestinul tău răspunde prost la o dietă proastă cu alimente procesate , stresul și antibioticele.

Dar adoptarea unei diete bogate în fibre și alimente fermentate poate întări un microbiom divers și robust și poate întări acest ecosistem critic – și rapid. O singură doză de condimente amestecate curry poate fi suficientă pentru a avea un impact benefic. Un studiu a arătat că kimchi poate ajuta cu markerii metabolici în obezitate, iar altul că consumul de cafea ar putea reduce riscul de depresie, prin modificarea microbiomului.

30-a-week este noul „5-a-day”

Mă tem că cinci porții de fructe și legume pe zi nu sunt suficiente pentru a menține un intestin fericit – mai ales dacă ai tendința de a rămâne la aceiași morcovi, mazăre și mere zi de zi.

Pentru a vă susține în mod corespunzător sănătatea intestinală, trei sferturi din farfurie (mic dejun, prânz și cină) ar trebui să fie plante (cereale integrale, fasole, nuci și fructe și legume de toate tipurile).

Cele mai recente științe arată că, deși fibrele și nutrienții din legume sunt grozave pentru sănătatea ta, microbiomul nostru prosperă pe diversitate, așa că în mod ideal trebuie să consumăm 30 de tipuri diferite de alimente vegetale într-o săptămână.

Încercați-l. — nu este atât de copleșitor pe cât ai putea crede. Fiecare condiment sau plantă, de exemplu, contează ca unul, cafeaua este de origine vegetală, la fel și ceaiul, iar fiecare tip de nucă și semințe, fasole și linte oferă propriii compuși vegetali benefici.

Mâncare fermentată ca îngrășământ

Oamenii de știință devin foarte entuziasmați de adăugarea alimentelor fermentate în dietă, deoarece este ca și cum ați adăuga îngrășământ la un pat de flori.

Da, o capsulă probiotică ar putea introduce una sau câteva tulpini de bacterii benefice, dar acești microbi ajung goi, izolați de ecosistemul lor.

Când mănânci o lingură de varză murată, un cub de brânză urât mirositoare sau o cârpă de iaurt viu, oferiți mai multe tulpini de bacterii utile încorporate în propriul lor ecosistem, care le ajută să se dezvolte în intestin.

Scoateți-vă să mâncați trei până la cinci mici. porții de diferiți fermenti pe parcursul zilei. Încercați chefir (băutură din lapte fermentat) la micul dejun, o lingură de kimchi (o varză fermentată picant) sau varză murată (o altă varză fermentată) la prânz.

Alte opțiuni fermentate utile includ iaurt viu natural, unele brânzeturi ( Cheddar tradițional, parmezan, brânzeturi elvețiene și brânză albastră), oțet de mere nefiltrat sau crud (se bea o lingură într-un pahar cu apă sau se transformă într-un sos de salată cu ulei de măsline), pastă miso, ceai verde fermentat kombucha).

Dar începe încet să-i dai timp microbiomului tău să se adapteze.

Bea vin, dar ține evidența cât de mult

Am crescut cu marea mea familie italiană, bând doar un pahar de vin roșu la cină.

Din păcate, cultura băuturii a societății s-a mutat la mai nesănătoasă modele. Poate fi un șoc să auzi, dar alcoolul este o neurotoxină cancerigenă, iar microbiomului tău nu-i place deloc.

Bea prea mult crește riscul de cancer de sân (dacă ești predispus genetic la boala) și acționează ca un iritant în intestin, provocând inflamație și crescând riscul tuturor cancerelor intestinale. Bea mai puțin sau elimină complet.

După cum i-a spus lui Louise Atkinson

Dr Amati este autorul cărții Recipes for a better menopause, publicată de Octopus (aparut acum). Rețete create de Jane Baxter.

_ 28 de tone de mobilier şi haine, oprite la frontieră pentru că s-au dovedit a fi deşeuri

_ Dezvăluiri incendiare: Raed Arafat, întâlnire de un miliard de euro

_ Rachetele hipersonice rusești lovesc Kievul după ce drona ucraineană a avariat rafinăria Rosneft

_ Surpriză uriașă a caselor de pariuri: cine este favorit la Primăria Capitalei

_ Alertă în Capitală - Administratoarea unui bloc, înjunghiată mortal de un vecin

_ Toate acuzațiile îngrozitoare ale lui Dan Schneider au fost dezvăluite când fostul producător executiv al Nickelodeon își rupe tăcerea în legătură cu un documentar șocant Quiet On Set

_ Victorie dramatică pentru AFK Csikszereda, 2-1 cu FC Argeş, în Liga a II-a

_ Cele mai recente știri despre diagnosticul de cancer Kate Middleton: Regele Charles o laudă prințesa „curajoasă” de Wales pentru că a împărtășit o actualizare privind sănătatea pe fondul unei revărsări uriașe de sprijin din partea celor binevoitori

_ Vameşii au confiscat maşinuţe contrafăcute, în valoare de 300.000 de lei. Aparțineau unei firme ucrainene

_ Prinţul William al Marii Britanii a făcut apel la încetarea luptelor din Gaza

_ Datele de scadență flexibile reduc stresul studenților fără pierderea rigoare

_ Simona Halep a răbufnit, după primul meci de la revenire: Nu sunt o trișoare!

_ VIDEO - Cel mai controversat interviu acordat de Elon Musk: miliardarul a făcut tot posibilul să-l ascundă în măruntaiele internetului

_ Marcel Ciolacu le face o mare promisiune celor din sistemul sanitar: Cine duce greul, este firesc să fie plătit mai bine/ Video

_ „Doamne să ne ajute în următoarea criză”

_ Renovările caselor pentru familiile cu venituri mici din Europa primesc un impuls

_ Aaron Taylor-Johnson, în vârstă de 33 de ani, și soția sa Sam, în vârstă de 54 de ani, sunt văzuți la Londra, pe fondul unor informații că actorului i s-a oferit noul rol James Bond

_ Man City s-a îngrijorat de Grealish după lovitura accidentată

_ Liviu Dragnea vrea să dea lovitura într-un domeniu despre care spunea în urmă cu câțiva ani că e 'genocid'

_ Cum iubita lui Henry Cavill, Natalie Viscuso, a trecut de la a fi o vedetă de realitate adolescentă privilegiată, fiica unui milionar la a găsi dragoste cu actorul în izolare și legături prin gătit și șah

_ Satisfacția publicului față de asistența socială este la un nivel record, deoarece raportul șoc arată că vârstnicii așteaptă șase luni pentru a primi îngrijiri esențiale

_ Atacul de la Moscova: Rusia susţine că deţine dovezi despre implicarea Ucrainei în masacru

_ Celebru chef român șterge pe jos cu noul juriu Chefi la Cuțite! 'Niște habarniști. Sunt mai rău ca ceilalți'

_ Forajele științifice dezvăluie misterul istoric din jurul arhipelagului vulcanic Santorini

_ Imaginile bântuitoare cu soldați ucraineni urmărind și ucigând ruși într-o pădure acoperită de zăpadă sunt dezvăluite într-un nou documentar BBC

_ Economia Ucrainei a crescut cu 5,3% în 2023

_ Deșeuri de solzi de pește: O soluție durabilă pentru securitate și controlul poluării

_ Liverpool plănuieşte pentru fani o paradă cu autobuzul descoperit în cinstea lui Jurgen Klopp

_ Jeremy Hunt se străduiește să înăbușe reacția pensionarilor după ce a avertizat că renunțarea la pensionari din buget i-ar putea costa conservatorilor 37 de locuri - inclusiv pe ale lui

_ Întrebări și răspunsuri: Cum va afecta inteligența artificială generativă publicitatea politică în 2024?

_ Judecătorul dă o lovitură masivă lui Disney și respinge procesul lui Entertainment Giant împotriva lui DeSantis

_ Carol Vorderman, în vârstă de 63 de ani, își etalează curbele incredibile în timp ce o canalizează pe Miley Cyrus, în vârstă de 31 de ani, îmbrăcată în piele strânsă, pentru o clipă uluitoare pe rețelele sociale

_ Danemarca închide ancheta privind explozia conductei Nord Stream

_ Erupția extremă pe stele tinere asemănătoare soarelui semnalează un mediu sălbatic pentru dezvoltarea exoplanetelor

_ „M-am întors pentru mai multe melodii de dragoste duminica viitoare, ta-ra atunci”: semnarea lui Steve Wright la special de Ziua Îndrăgostiților, unde a cântat Islands In The Stream, Three Little Birds și Unchained Melody

_ Angajaţii spitalului în care a fost operată prinţesa de Wales au încercat să-i acceseze dosarul

_ Memorandumul de înțelegere privind interconectarea rețelelor energetice dintre Moldova și România a fost aprobat de Guvernul de la Chișinău

_ Sunt britanic și am vizitat pentru prima dată Washington DC împreună cu adolescenții mei. Iată de ce am crezut că orașul este unul dintre cele mai bune de pe pământ (atâta timp cât nu te îndepărtezi de lucrurile dubioase)

_ Se încing tare spiritele politice! Liderul PSD Iaşi, atac la liberalul Costel Alexe: Este un ipocrit şi un mincinos. Vinde an de an aceleaşi promisiuni

_ Femeile CEO sunt mai multe decât Johns

_ Kate Middleton, Prințul William și cei trei copii ai lor NU se vor alătura Regelui Charles și Reginei Camilla la slujba de Duminica Paștelui de la Windsor

_ Arbitrul pentru meciul CFR Cluj - Rapid a fost desemnat: Colţescu va conduce partida

_ Australian Open: Djokovic - Sinner, finala din semifinale. Italianul l-a trimis acasă pe sârb, mitraliindu-l în primele două seturi. Elevul lui Cahill şi-a ţinut nervii tari şi nu i-a permis liderul mondial nicio minge de break

_ Înmormântarea lui Navalny, criticul lui Putin, va avea loc vineri la biserica din Moscova, a declarat purtătorul de cuvânt

_ Una din cinci bănci a fost pe pierdere în anul 2023, în ciuda dobânzilor mari

_ Cum furnicile sparg granițele biogeografice și omogenizează biodiversitatea

_ Britanicii nu încep să-și ia în serios sănătatea până la 38 de ani - așa cum spune expertul, nu este NICIODATĂ prea târziu pentru a-ți schimba stilul de viață

_ Prim-ministrul palestinian Shtayyeh a demisionat

Wall Street Journal (WSJ) a raportat joi despre o presupusă directivă secretă a guvernului chinez din 2022 numită „Documentul 79”, al cărei scop este de a „șterge America” din industria tehnologică chineză..

_ Judecătorul Beltway care audiază cazurile Trump și soțul ei anti-Trump, anti-Kavanaugh

_ Balenele cu cocoașă se deplasează cântând în timpul zilei în larg, arată cercetările

_ Lumea și-ar putea vedea în curând primul trilionar. Dar cum să măsori valoarea netă a ultrabogaților?

_ Mihai Tudose, reacție la decizia PSD București de a o susține pe Firea candidat la Primăria Capitalei

_ Nava cu emisii zero se apropie de încheierea călătoriei în jurul lumii

_ Muzica se oprește �n timp ce invitatul CNN explică ce ar putea face confiscarea proprietății lui Trump

_ Rugați-vă pentru ca jurnalistul brazilian William Ferreira să fie eliberat după 11 luni de închisoare pentru crimă de jurnalism

_ Abordarea Bostonului asupra „proprietăților cu probleme” ar putea ajuta la îmbunătățirea orașelor din SUA, arată o nouă cercetare

_ Re�mprospătați-vă salteaua cu uimitorul Topper de la MyPillow (reducere de 40% plus garanție de returnare a banilor)

_ Urmăriți: candidatul la justiție Biden care a vrut să interzică „armele de asalt” nu poate defini ce sunt acestea

_ Te poate face epilarea cu laser mai păros? Expertul australian în piele dezvăluie adevărul despre îngrijorarea în creștere

Nr. de articole la aceasta sectiune: 843, afisate in 15 pagini.