Monstrul liniștit și introvertit al Căii Lactee nu se învârte prea repede în jurul axei sale

Multe găuri negre se învârt mult mai repede decât aceasta.

O imagine din matricea Atacama Large Millimeter / submillimeter Array (ALMA) prezintă nori de gaze moleculare în jurul regiunii în care se știe că există gaura neagră supermasivă centrală a Căii Lactee. Regiunea respectivă, evidențiată cu roșu, arată întunecată și tăcută. (Credit de imagine: ALMA (ESO / NAOJ / NRAO) / JR Goicoechea (Instituto de Física Fundamental, CSIC, Spania))

Există o fiară care se ascunde în centrul Căii Lactee și care abia se mișcă.

Această gaură neagră supermasivă, Săgetătorul A * (SgrA *), are o masă de 4,15 milioane de ori mai mare decât a soarelui nostru. S-a dezvăluit mai întâi oamenilor de știință ca o sursă misterioasă de unde radio din centrul galaxiei în 1931; dar abia în 2002 cercetătorii au confirmat că undele radio provin de la ceva masiv și compact ca o gaură neagră - o ispravă care le-a adus Premiul Nobel pentru fizică din 2020 . Cu doar câteva zile înainte ca echipa să afle despre Nobel pe 6 octombrie, un alt grup a aflat ceva nou despre gaura neagră: se învârte mai lent decât ar trebui să facă o gaură neagră supermasivă, deplasându-se mai puțin de (posibil cu mult mai puțin de) 10% din viteza ușoară.

Găurile negre, în ciuda puterii lor minunate, sunt obiecte extraordinar de simple. Toate trăsăturile distinctive ale materiei care le formează și le hrănește se pierd în singularitățile lor infinitezimale. Deci, fiecare gaură neagră din galaxie poate fi descrisă cu doar trei numere: masă, rotire și încărcare.

Odată ce cercetătorii localizează o gaură neagră în spațiu, măsurarea masei este destul de simplă - doar verifică cât de puternică masează masa sa asupra obiectelor din apropiere. Pentru a obține masa SgrA *, oamenii de știință tocmai au observat influența acesteia asupra „stelelor S”, o colecție de stele cele mai interioare ale Căii Lactee care se accelerează la viteze incredibile pe măsură ce bătută în jurul găurii negre pe orbite strânse. Și cercetătorii presupun că, la fel ca majoritatea obiectelor mari din spațiu, găurile negre nu au încărcări electromagnetice puternice.

(Planeta Pământ, de exemplu, are unele particule încărcate pozitiv și unele particule încărcate negativ, dar se anulează reciproc pe întreaga planetă. Celelalte planete și stelele cunoscute funcționează la fel. Cercetătorii presupun că găurile negre sunt la fel de neutre în sarcină. )

Acest lucru lasă spinul ca caracteristică rămasă măsurabilă a SgrA *, iar acum cercetătorii cred că au dovezi că supermasivul este un spinner neobișnuit de lent.

Rotirea contează din două motive principale.

În primul rând, așa cum a raportat anterior Live Science , orizontul evenimentelor unei găuri negre - regiunea umbroasă în care nici măcar lumina nu poate scăpa de gravitatea monstrului - crește pe măsură ce câștigă mai multă masă, ajungând tot mai departe de singularitatea găurii negre. Dar pe măsură ce gaura neagră se învârte din ce în ce mai repede, orizontul evenimentelor se micșorează. Găurile negre cu rotire foarte rapidă ar trebui să aibă orizonturi de evenimente mai mici decât găurile negre cu aceeași masă care se mișcă mai lent.

În al doilea rând, se crede că rotirea joacă un rol în cele două jeturi de materie albă, care uneori se lansează în spațiu la viteze incredibile de pe axa de rotație a unei găuri negre. Majoritatea galaxiilor de calea Lactee au găuri negre supermasive în centrul lor și adesea aceste galaxii au jeturi enorme vizibile care izbucnesc din nucleele lor.

Telescopul spațial Hubble a capturat un enorm jet relativist, în albastru, care ieșea din gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei M87. (Galaxia spirală gigantică în sine apare ca un punct luminos în imagine, cu gaura neagră prea mică pentru a fi văzută.) Al doilea jet al găurii negre se extinde în cealaltă direcție și este ascuns vederii. (Credit de imagine: Telescop spațial Hubble / NASA)

Dar Calea Lactee nu are jeturi vizibile. Asta înseamnă că SgrA * probabil nu se învârte foarte repede. Cercetătorii cred că o gaură neagră care se rotește rapid agită discul de materie care se învârte în jurul orizontului său de evenimente, accelerând o parte din această materie pentru a izbucni ca un jet. Ceea ce știiesc oamenii de știință despre SgrA * liniștit sugerează deja că fie are un mic disc de acumulare, fie abia se învârte, fie ambele.

Într-o lucrare nouă, o echipă de cercetători a încercat să măsoare rotația lui SgrA *. Încă o dată, s-au bazat pe stelele S vizibile pentru a afla ce face marele lor însoțitor întunecat.

În acest moment, cercetătorii au descoperit că stelele S cercează SgrA * pe două planuri orbitale. Dacă ar fi să-ți desenezi orbitele în jurul găurii negre și să vezi sistemul din lateral, acestea ar forma un X. SgrA * trebuie să se învârtă la o rată mai mică de 10% din viteza luminii, au descoperit, pentru că orice mișcarea ar fi scos stelele S din planurile lor orbitale în formă de X până acum.

Asta pentru că acele orbite, au scris cercetătorii, sunt probabil la fel de vechi ca și stelele S în sine. Stelele încă urmează orbitele cu care s-au născut. Dacă SgrA * se învârtea foarte repede, nu ar fi cazul.

Când obiectele grele se învârt foarte repede în spațiu, acel spin influențează orice lucru pe orbita din jurul lor. De-a lungul timpului, acel obiect masiv trage pe orbitele acelor obiecte mai mici, făcându-le să se alinieze din ce în ce mai mult cu direcția proprie de rotire a obiectului. Cu cât rotația este mai lentă, cu atât este mai slab efectul și cu atât durează mai mult ca acele obiecte să se alinieze pe orbită în jurul șefului lor puternic.

Stelele sunt suficient de vechi încât rotirea ar fi trebuit să le tragă în mod vizibil dacă ar fi foarte puternică. Cu orbitele lor la fel de curate ca în ziua în care s-au născut, stelele S sugerează cu tărie o limită superioară de viteză pentru SgrA * la doar o zecime din viteza luminii. Și poate că se învârte mult mai încet.

Acest rezultat ar explica, de asemenea, de ce SgrA * nu pare să aibă jeturi vizibile, au scris ei. O primă imagine apropiată a umbrei lui SgrA *, așteptată să vină în viitorul apropiat de către o altă echipă de cercetare, ar trebui să ajute la confirmarea acestui lucru, au scris ei.

Lucrarea a fost publicată pe 1 octombrie în The Astrophysical Journal Letters .

Publicat inițial pe Live Science

RINOCERII DIN GEORGIA NE SPUN "CĂ NU SE POT VERIFICA SEMNĂTURILE". FOXNEWS trecut în tabăra progresistă ne explică că "NU SE POATE" CE SE POATE.

BOMBĂ ActiveNews: "Președintele Klaus Iohannis este membru al Organizației Progresiste 'European Council of Foreign Relations' un Think-Tank fondat de GEORGE SOROS". Fluierul.ro a descoperit că ECFR e condusă de Carl Bildt MEMBRU AL GRUPULUI BILDERBERG

ATENȚIE NU VĂ LĂSAȚI PROSTIȚI. A APĂRUT LUPUL ÎN HAINE DE OAIE: George Simion făcătura soroșistei PIPPIDI, candidează la Europarlamentare sub titulatura "Mișcarea Unionistă" și e lansat cu laude deșănțate, culmea chiar de pseudo-patrioții de la Active News

CITATUL ZILEI

Tabără de migranți din Paris, evacuată cu tiruri de gaze lacrimogene

Antreprenorii români vor demiterea ministrului Economiei. De ce sunt nemulțumiți

Coronavirus în România LIVE UPDATE 24 noiembrie. 422.852 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus. 10.177 persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat. Bilanț COMPLET

Cu numele meu și imaginea mea? Zlatan Ibrahimovic este nemulțumit de EA Sports pentru că nu și-a dat acordul asupra drepturilor de autor din FIFA21

Zeci de bolnavi diagnosticați cu SARS CoV-2 din Galați așteaptă zile în șir transferul din Spitalul de Urgență Galați, fără să fie tratați

Cum arată Oana, fosta soţie a lui Kamara, la videochat. Ce program are la serviciu FOTO

#alegeriSUA Trump dă undă verde procesului de tranziție spre o administrație Biden

O carte pe zi: "Oameni, trăiri, locuri…", de Dan Munteanu Colan

VIDEO Percheziții în Ilfov, la un bărbat bănuit de tâlhărie calificată

Confederația Patronală Concordia organizează marți o dezbatere despre viitorul pieței muncii după pandemie

NBA și Papa Francisc luptă împotriva rasismului. O delegație de baschetbaliști s-au prezentat la Vatican pentru a discuta probleme pe tema discriminării

Australia regretă ''deteriorarea inutilă'' a relațiilor cu China

Game on, Hamilton & Dua! FIFA 21 te surprinde cu noul modul de joc VOLTA

Hochei: Victorie clară pentru Corona Brașov în Erste Liga

Te pregătești de examen? Consiliul Elevilor îți sare în ajutor

CEARTĂ pe Facebook între fosta şi actuala soţie unui deputat PSD. IMAGINEA de la care a pornit scandalul

COMENTARIU Marius Oprea: Strategul național al dezastrelor

Incendiu cu degajări mari de fum într-un parc de dezmembrări auto din Buzău. 27 de mașini au fost afectate

Curs valutar BNR 24 noiembrie 2020: Urmărește cursul valutar pentru principalele monede. Evoluția euro în raport cu leul

HOROSCOP 24 noiembrie. Aceste zodii trebuie să-și asculte vocea interioară. Astrele le trimit mesaje importante

Comisia Europeană anunță că va cumpăra 200 de roboți de dezinfectare pentru spitalele din statele memebre care au nevoie

China: Sonda spațială Chang'e-5 a fost lansată spre Lună

Avarie la Stația Electrică de Transformare 220/110 kV Fundeni; estul și nordul Capitalei, afectate

Ultima fotografie a pictorului Nicolae Grigorescu, scoasă la licitație

Eveniment privind antreprenoriatul în rândul tinerilor din România, organizat marți

Fotbal: Athletic Bilbao - Betis Sevilla 4-0, în campionatul Spaniei

Ion Cristoiu: Alegerile din 6 decembrie 2020 – un referendum prin care Klaus Iohannis va deveni primul președinte monarh absolut din Istoria Lumii

Record pe TikTok: Charli D'Amelio are o comunitate de peste 100 de milioane de urmăritori și venituri pe măsură

Lamborghini lansează o linie de căști ultra-performante. De la ce preț de pornire pleacă

Unde se odihnesc piloții în timpul zborului de cursă lungă? Echipajul are o zonă de odihnă și relaxare special desemnată

Volei feminin: CS Dinamo București s-a retras din Cupa Challenge din cauza COVID-19

Bătuți de ai lor. FCSB trece pe primul loc în Liga 1 după victoria de la Mediaș, cu ajutorul jucătorilor transferați de la Gaz Metan

Joseph Biden o va desemna pe Janet Yellen secretar al Trezoreriei

SUA: Biden o va numi la Trezorerie pe fosta președintă a Fed Janet Yellen

Șeful companiei aeriene Qantas: Vaccinarea va fi necesară pentru a zbura

Crucea Roșie derulează o campanie de informare privind prevenția îmbolnăvirii de COVID-19

Tomac, despre pensiile speciale: Demisia și-a dat-o și Dragnea și mulți alții, dar pensiile au rămas

Vești bune de la CNAS: De la 1 decembrie, serviciile medicale paraclinice pot fi acordate oriunde în țară, în baza biletului de trimitere

Bucharest Best Comedy Film 2020 - un tur al lumii din 10 perspective cinematografice

VIDEO Misterul din deșert: Artă sau OZN? Un obiect bizar a fost descoperit în mijlocul pustietății

Administrația lui Biden. Noul președinte își va anunța primii membri ai cabinetului

METEO Cod galben de ceață în județele Cluj și Gorj

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 24 noiembrie

Billie Eilish a lansat un nou videoclip pentru a sărbători numărul de accesări al piesei "Bad Guy"

Defecțiunea unei șine a provocat aglomerație în masă pe peronul stațiilor de metrou Mihai Bravu și Dristor 1

Coronavirus: Regele Spaniei Felipe al VI-lea, în carantină

Reorganizări la Tarom: doi oameni cheie în operațiunile companiei "vor înceta colaborarea cu Tarom". Operatorul a pierdut 70% din trafic în 9 luni

Homeschooling, un fenomen tot mai popular. Virusul i-a speriat pe elevi, care preferă să învețe de acasă

Roxana Nemeş, protagonista unui film XXX: "Eu sunt acolo. Toată lumea face asta"

Un polițist a fost rănit în timpul unei intervenții la un scandal din Craiova. 9 bărbați au fost duși la audieri

De la bucurie la tristețe: Dosar penal după ce un bărbat și-a sărbătorit ziua onomastică într-un local din București

VIDEO Rechinul din ''Jaws'', pregătit să terorizeze vizitatorii viitorului muzeu al Oscarurilor

Ministerul Sănătății: Campania de vaccinare antigripală gratuită continuă - 930.000 de doze ajung săptămâna aceasta la DSP-uri

Înaltul Comisar al Națiunilor Unite pentru Refugiați, Filippo Grandi, reales pentru o jumătate de mandat

Trei autoturisme și o autoutilitară, implicate într-un accident la Timișoara; o persoană a fost rănită

Alegeri parlamentare 2020. Cristian Diaconescu, candidatul care deschide lista PMP pentru Senat la București, interviu LIVE la Mediafax.ro

Nr. de articole la aceasta sectiune: 403, afisate in 7 pagini.