_ Armonia orbitală limitează sosirea târzie a apei pe planetele TRAPPIST-1

_ Armonia orbitală limitează sosirea târzie a apă pe planetele TRAPPIST-1

Șapte planete de dimensiunea Pământului orbitează în jurul stelei TRAPPIST-1 într-o armonie aproape perfectă, iar cercetătorii americani și europeni au folosit această armonie pentru a determina cât de mult abuz fizic ar fi putut rezista planetele. în copilărie.

„După ce se formează planetele stâncoase, lucrurile se lovesc de ele”, a spus astrofizicianul Sean Raymond de la Universitatea Bordeaux din Franța. „Se numește bombardament sau acreție târzie și ne pasă de asta, în parte, pentru că aceste impacturi pot fi o sursă importantă de apă și elemente volatile care favorizează viața.”

Într-un studiu disponibil online astăzi în Nature Astronomy, Raymond și colegii din proiectul CLEVER Planets al Universității Rice, finanțat de NASA, și alte șapte instituții au folosit un model computerizat al fazei de bombardare a formării planetare în TRAPPIST-1 pentru a explora impacturile pe care le-ar fi putut rezista planetele sale fără a fi scoase din armonie.

Descifrarea istoriei impactului planetelor este dificilă în sistemul nostru solar și ar putea părea o sarcină fără speranță în sistemele aflate la ani lumină distanță, a spus Raymond.

„Pe Pământ, putem măsura. anumite tipuri de elemente și comparați-le cu meteoriți”, a spus Raymond. „Asta este ceea ce facem pentru a încerca să ne dăm seama câte lucruri au lovit Pământul după ce s-a format în mare parte.”

Dar acele instrumente nu există pentru a studia bombardamentele pe exoplanete.

„Nu vom primi niciodată pietre de la ei”, a spus el. "Nu vom vedea niciodată cratere pe ele. Deci, ce putem face? Aici intervine configurația orbitală specială a TRAPPIST-1. Este un fel de pârghie pe care o putem trage pentru a pune limite în acest sens."< /p>

TRAPPIST-1, la aproximativ 40 de ani lumină distanță, este mult mai mic și mai rece decât soarele nostru. Planetele sale sunt numite alfabetic de la b la h, în ordinea distanței lor de stea. Timpul necesar pentru a finaliza o orbită în jurul stelei – echivalentul unui an pe Pământ – este de 1,5 zile pe planeta b și de 19 zile pe planeta h. În mod remarcabil, perioadele lor orbitale formează rapoarte aproape perfecte, un aranjament rezonant care amintește de notele muzicale armonioase. De exemplu, pentru fiecare opt „ani” pe planeta b, cinci trec pe planeta c, trei pe planeta d, doi pe planeta e și așa mai departe.

„Nu putem spune exact câte lucruri stricate în oricare dintre aceste planete, dar datorită acestei configurații rezonante speciale, putem pune o limită superioară pentru ea", a spus Raymond. „Putem spune: „Nu poate fi mai mult decât atât”. Și se dovedește că acea limită superioară este de fapt destul de mică.

„Ne-am dat seama că, după ce s-au format aceste planete, nu au fost bombardate de mai mult de o cantitate foarte mică de lucruri”, a spus el.” E cam misto. Sunt informații interesante când ne gândim la alte aspecte ale planetelor din sistem.”

Planetele cresc în discuri protoplanetare de gaz și praf în jurul stelelor nou formate. Aceste discuri durează doar câteva milioane de ani și Raymond a spus că cercetările anterioare au arătat că lanțurile rezonante de planete precum TRAPPIST-1 se formează atunci când planetele tinere migrează mai aproape de steaua lor înainte ca discul să dispară. Modelele computerizate au arătat că discurile pot păstori planetele în rezonanță. Raymond a spus că se crede că lanțurile rezonante precum TRAPPIST- 1 trebuie setate înainte ca discurile lor să dispară.

Rezultatul este că planetele lui TRAPPIST-1 s-au format rapid, în aproximativ o zecime din timpul necesar Pământului pentru a se forma, a spus coautorul studiului Rice, Andre Izidoro, astrofizician. și bursier postdoctoral CLEVER Planets.

CLEVER Planets, condus de coautorul studiului Rajdeep Dasgupta, profesor Maurice Ewing de Știința Sistemelor Pământului la Rice, explorează modalitățile prin care planetele ar putea dobândi elementele necesare pentru a susține viața.În studiile anterioare, Dasgupta și colegii de la CLEVER Planets au arătat că o parte semnificativă din elementele volatile ale Pământului au provenit din impactul care a format Luna.

„Dacă o planetă se formează devreme și este prea mică, precum masa Lunii sau a lui Marte, nu poate acumula mult gaz de pe disc”, a spus Dasgupta. „O astfel de planetă are, de asemenea, mult mai puține șanse de a obține elemente volatile esențiale pentru viață prin bombardamentele târzii.”

Izidoro a spus că așa ar fi fost cazul Pământului, care și-a câștigat cea mai mare parte a masei relativ târziu, inclusiv aproximativ. 1% din impacturile după coliziunea de formare a lunii.

„Știm că Pământul a avut cel puțin un impact uriaș după ce gazul (din discul protoplanetar) a dispărut”, a spus el. „Acesta a fost evenimentul de formare a lunii.

„Pentru sistemul TRAPPIST-1, avem aceste planete cu masa Pământului care s-au format devreme”, a spus el. „Deci, o diferență de potențial, în comparație cu formarea Pământului. , este că ar putea avea, de la început, ceva atmosferă de hidrogen și nu au experimentat niciodată un impact de gigant târziu. Și acest lucru ar putea schimba o mare parte a evoluției în ceea ce privește interiorul planetei, degajarea de gaze, pierderile volatile și alte lucruri care au implicații pentru locuință.”

Raymond a spus că studiul din această săptămână are implicații nu numai pentru studiul altor sisteme planetare rezonante, dar pentru sisteme de exoplanete mult mai comune despre care se credea că au început ca sisteme rezonante.

„Super-Pământurile și sub-Neptunurile sunt foarte abundente în jurul altor stele, iar ideea predominantă. este că au migrat spre interior în timpul acelei faze cu discul de gaz și apoi au avut posibil o fază târzie de coliziuni", a spus Raymond. "Dar în acea fază incipientă, în care au migrat spre interior, credem că au avut aproape - poate universal - o faza în care erau structuri de lanț rezonante precum TRAPPIST-1. Pur și simplu nu au supraviețuit. Au ajuns să devină instabile mai târziu.”

Izidoro a spus că una dintre contribuțiile majore ale studiului ar putea veni peste ani, după ce telescopul spațial James Webb de la NASA, telescopul extrem de mare al Observatorului European de Sud și alte instrumente le permit astronomilor să observam direct atmosferele exoplanetelor.

„Astăzi avem unele constrângeri asupra compoziției acestor planete, cum ar fi cât de multă apă pot avea”, a spus Izidoro despre planetele care se formează într-o fază rezonantă, de migrație. „Dar noi au bare de eroare foarte mari."

În viitor, observațiile vor limita mai bine compoziția interioară a exoplanetelor, iar cunoașterea istoriei târzii de bombardare a planetelor rezonante ar putea fi extrem de utilă.

" De exemplu, dacă una dintre aceste planete are multă apă, să spunem o fracție de masă de 20%, apa trebuie să fi fost încorporată în planete devreme, în timpul fazei gazoase", a spus el. "Deci va trebui să înțelegeți ce fel de apă. de proces ar putea aduce această apă pe această planetă.”

Ad Printre coautorii studiului se numără Emeline Bolmont și Martin Turbet de la Universitatea din Geneva, Caroline Dorn de la Universitatea din Zurich, Franck Selsis de la Universitatea din Bordeaux, Eric Agol de la Universitatea din Washington, Patrick Barth de la Universitatea St. Andrews , Ludmila Carone de la Institutul Max Planck pentru Astronomie din Heidelberg, Germania, Michael Gillon de la Universitatea din Liège și Simon Grimm de la Universitatea din Berna.

Furie când înotătorul transexual termină cursa cu 38 de secunde înaintea celui mai apropiat rival...

_ VIDEO Noul selecționer Edward Iordănescu și-a prezentat strategia la naționala de fotbal

_ Disney+ confirmă lansarea serviciului de streaming în România

_ În timp ce medicii avertizează cu privire la impactul divorțului asupra sănătății masculine, SIMON MILLS dezvăluie povestea lui tulburătoare

_ Christina Sikalias își dezvăluie secretele din industrie - și cum să ascunde cercurile întunecate

_ Hailey Bieber uimește în sutien și lenjerie intimă nud în timp ce tachinează viitoarea linie de îngrijire a pielii Rhode

_ Am făcut „no-cheltuiește ianuarie” și am salvat o mică avere?

_ Snowboarderul Scotty James reacționează la Sam Mac din Sunrise care se întâlnește cu sora lui într-un interviu TV în direct

_ Catherine Zeta-Jones și soțul Michael Douglas SLASH prețul la apartamentul lor din NYC cu $2MIL

_ Un psihiatru de top care „a mers în parcul Castelului Cardiff pentru sex homosexual bătut și torturat”

_ Rihanna arată șic sportiv, în timp ce îmbracă jambiere de antrenament cu tocuri și o haină albastră supradimensionată în New York

_ Joe Biden îl amenință pe Vladimir Putin: 'Sancţiuni economice semnificative' în cazul invadării Ucrainei

_ Starul Patrick Murray, în vârstă de 65 de ani, Only Fools And Horses, dezvăluie că i s-a îndepărtat o „tumoră” din plămân

_ Vaccinarea la chiuvetă: opt angajaţi ai unui cabinet medical sunt verificaţi de anchetatori

_ Însărcinată, Nicky Hilton zâmbește în timp ce iese în New York împreună cu sora Paris

_ Pofta de înghețată i-a adus probleme unui bătrân de 88 de ani - A încercat să folosească pistolul pe post de certificat verde

_ Tranzacţie de 4 miliarde de dolari care ar putea schimba şi piaţa pharma din România

_ O femeie din Idaho, 21 de ani, care a strâns 60.000 de dolari pentru șoferul de livrare DoorDash, în vârstă de 71 de ani, îl întâlnește în sfârșit

_ Lovitură pentru mii de angajați! Gigantul Unilever anunță concedieri după procesul de reorganizare

_ Celebrități, inclusiv Pia Whitesell, sunt vedete de top care refuză să sărbătorească Ziua Australiei

_ Localnicii din Essex sunt agitați în timp ce consiliul aprobă o campanie publicitară de 300.000 de lire sterline pentru a prezenta istoria județului

_ Mascații au descins la un cabinet medical: Certificate false anti Covid-19, vândute cu 150 de euro

_ OMS: Următoarea variantă de Covid va fi mai contagioasă faţă de Omicron, dar întrebarea este dacă va fi mai mortală

_ Un miliard de euro pentru o Românie verde - Ministrul Mediului, vești bune pentru cei care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice

_ „Capitalismul trezit” ar putea deraia recuperarea noastră post-pandemie, avertizează raportul

_ Rachael Attard: Antrenorul personal îți spune ce să renunți din alimentație pentru a reduce celulita

_ Administratorul Biden va ține astăzi două întâlniri cu consilierii și personalul Hill pe conflictul dintre Ucraina și Rusia

_ Kylian Mbappe: PSG încă speră să-și păstreze omul vedetă, spune Arsene Wenger

_ Pe fondul tensiunilor dintre Rusia și Ucraina, Cozmin Gușă face o solicitare URGENTĂ către DGIA! 'Este o PROSTIE'

_ 'Este mai ieftin decât terapia!' Stevie Jacobs „își bat joc de divorț și de cariera” într-o cameră smash

_ SUA caută gaze pentru Europa: Rusia ar putea închide robinetul, dacă izbunește războiul

_ Distribuția lui Byron Baes „pare să încalce regulile COVID în timp ce petrece în Byron Bay”

_ O turistă a fost amendată și obligată să părăsească Veneţia, după ce a pozat topless pe un memorial dedicat unei partizane ucise în război

_ Adrian Năstase cere revenirea la Tratatul româno-rus, din 2003: punctele cheie care protejează România de Rusia

_ Ameninţare cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Persoanele din instituţie au fost evacuate

_ O femeie din Virginia care este „obsedată” de CEO-ul Apple, Tim Cook, este lovită de ordin de restricție

_ Tiffani Thiessen își dezvăluie noul ei tatuaj delicat „echilibru” într-o fotografie artistică alb-negru

_ Dick Halligan, membru al formaţiei Blood, Sweat and Tears, a murit la 78 de ani

_ CHRISTOPHER STEVENS: Banii nu pot cumpăra fericirea, dar ar putea plăti măcar pentru un brici

_ O femeie strânge 40.000 de dolari pentru un șofer de livrare în vârstă, după ce l-a văzut chinuindu-se pe treptele din față

_ Fit, mama cu patru copii, împărtășește cele TREI rețete preferate de „mărunțire de vară”

_ Andrew Garfield confirmă că a purtat exact același costum pentru Spider-Man: No Way Home

_ Alicia Witt rupe tăcerea la o lună după ce părinții ei au fost găsiți morți

_ O carte pe zi: „Prietena mea Natalia” de Laura Lindstedt

_ Lucy Hale se îmbracă lejer în maiou alb și denim pentru a-și duce cei doi pui la plimbare în LA

_ Jeannie Mai Jenkins de la The Real dezvăluie că primul ei copil, Monaco, este o FATĂ

_ Hugh Jackman îi aduce un omagiu soției Deborra-Lee, deoarece este numită Ofițer al Ordinului Australiei

_ HOROSCOP 26 ianuarie. Mercur retrogradează înapoi în Capricorn. Patru zodii, la un pas de scandaluri şi pagube

_ Delta Goodrem „profund umilită” cu victoria surpriză de Ziua Australiei

_ Timișoara va avea un spital ca în filme: INVESTIȚIE de 50 de MILIOANE de euro cu bani de la Banca Mondială

_ Opiziția îi cere lui Viktor Orban să-şi anuleze întâlnirea cu Putin, în contextul crizei din Ucraina: 'Afectează şi este contrară interesului naţional'

_ Există o lovitură de stat calculată împotriva premierului Boris Johnson, scrie STEPHEN ROBINSON

_ **ȘTIRI URIAȘE** � Adunarea Wisconsin votează pentru retragerea celor 10 alegători pentru Joe Biden �n alegerile din 2020 � VIDEO

_ Zac Efron a fost „cel mai muncitor tip” de pe platourile de filmare în timpul unei filmări brutale pentru noul film Stan Gold

_ Linda Lusardi, în vârstă de 62 de ani, arată radiantă în timp ce i se alătură fiica asemănătoare Lucy

_ Dylan Alcott zâmbește cu toții după ce a fost premiat cu Australianul Anului

_ Proaspăt logodită Michelle Dockery se reunește cu co-starurile ei din Downton Abbey la o proiecție de presă

_ O fetiţă de două luni, diagnosticată cu COVID-19, a murit la Spitalul Judeţean de Urgenţă 'Mavromati' din Botoşani

_ Kaley Cuoco este TERRIFATĂ de la o farsă cu gândaci pe platoul de filmare al însoțitorului de zbor

_ O rachetă SpaceX este pe cale să se lovească de Lună. Impactul ar putea avea loc în martie

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2782, afisate in 47 pagini.