_ Norii misterioși ar putea oferi noi indicii despre materia întunecată

Vânătoarea de unde gravitaționale, valuri în spațiu și timp cauzate de cataclisme cosmice majore, ar putea ajuta la rezolvarea unuia dintre celelalte mistere arzătoare ale Universului - norii bosoni și dacă aceștia sunt un concurent principal pentru materia întunecată. .

Cercetătorii folosesc instrumente puternice, cum ar fi Observatorul de unde gravitaționale cu interferometru laser (LIGO), avansat Virgo și KAGRA, care detectează undele gravitaționale de până la miliarde de ani lumină distanță pentru a localiza nori potențiali bosoni.

Norii bosonici, alcătuiți din particule subatomice ultraușoare care sunt aproape imposibil de detectat, au fost sugerați ca o posibilă sursă de materie întunecată – care reprezintă aproximativ 85% din toată materia din Univers.

Acum, un nou studiu internațional major realizat în colaborarea LIGO-Virgo-KAGRA și co-condus de cercetători de la The Aus Universitatea Națională Tralian (ANU), oferă una dintre cele mai bune piste de până acum pentru a vâna aceste particule subatomice prin căutarea undelor gravitaționale cauzate de norii bosoni care înconjoară găurile negre.

Dr. Lilli Sun, de la Centrul ANU pentru Astrofizică Gravitațională, a declarat că studiul a fost primul sondaj pe tot cerul din lume, conceput pentru a căuta unde gravitaționale prezise provenind de la posibilii nori bosoni din apropierea găurilor negre care se rotesc rapid.

" Este aproape imposibil să se detecteze aceste particule ultrauşoare de boson pe Pământ", a spus dr. Sun.

"Particulele, dacă există, au o masă extrem de mică și rareori interacționează cu alte materii - care este una dintre proprietăți cheie pe care pare să le aibă materia întunecată. Materia întunecată este un material care nu poate fi văzut direct, dar știm că materia întunecată există datorită efectului pe care îl are asupra obiectelor pe care le putem observa.

„Dar căutând pentru undele gravitaționale emise de acești nori, putem fi capabili să urmărim aceste particule evazive de boson și, eventual, să descifram codul materiei întunecate. Căutările noastre ne-ar putea permite, de asemenea, să excludem anumite particule de boson ultraușoare despre care teoriile noastre spun că ar putea exista, dar de fapt nu există.”

Dr. Sun, de asemenea, cercetător asociat la Centrul de excelență ARC pentru unde gravitaționale. Discovery (OzGrav), a spus că detectoarele de unde gravitaționale le-au permis cercetătorilor să examineze energia găurilor negre care se rotesc rapid extrase de astfel de nori, dacă acestea există.

„Credem că aceste găuri negre captează un număr mare de particule bozonice în lor. câmp gravitațional puternic, creând un nor corotat cu ei. Acest dans delicat continuă de milioane de ani și continuă să genereze unde gravitaționale care zboară prin spațiu”, a spus ea.

Deși cercetătorii nu au detectat încă undele gravitaționale din norii bosoni, Dr. Sun a spus că știința undelor gravitaționale. a „deschis uși care anterior erau încuiate pentru oamenii de știință.”

„Descoperirile undelor gravitaționale nu oferă doar informații despre obiecte compacte misterioase din Univers, cum ar fi găurile negre și stelele neutronice, ci ne permit și să căutăm noi particule și materie întunecată”, a spus ea.

„Viitorii detectoare de unde gravitaționale vor deschide cu siguranță mai multe posibilități. Vom putea ajunge mai adânc în Univers și vom descoperi mai multe informații despre aceste particule.

„De exemplu, descoperirea norilor bosoni folosind detectoare de unde gravitaționale ar aduce informații importante despre materia întunecată și ar ajuta la avansarea altor căutări. pentru materia întunecată. De asemenea, ne-ar avansa înțelegerea fizicii particulelor într-un mod mai larg.”

Într-o altă descoperire semnificativă, studiul a aruncat, de asemenea, mai multă lumină asupra șansei ca norii bosoni să existe în propria noastră galaxie, luând în considerare vârstele lor.

Dr. Sun a spus că puterea oricărei unde gravitaționale depinde de vârsta norului, cei mai vechi trimițând semnale mai slabe.

„Norul boson se micșorează pe măsură ce pierde energie prin trimiterea undelor gravitaționale”, dr. Sun spus.

„Am aflat că un anumit tip de nor boson mai tânăr de 1.000 de ani nu este probabil să existe oriunde în galaxia noastră, în timp ce norii care au o vechime de până la 10 milioane de ani nu este probabil să existe în aproximativ 3.260 de ani. ani de Pământ.”

_ VIDEO Noul selecționer Edward Iordănescu și-a prezentat strategia la naționala de fotbal

_ În timp ce medicii avertizează cu privire la impactul divorțului asupra sănătății masculine, SIMON MILLS dezvăluie povestea lui tulburătoare

Furie când înotătorul transexual termină cursa cu 38 de secunde înaintea celui mai apropiat rival...

_ Disney+ confirmă lansarea serviciului de streaming în România

_ Christina Sikalias își dezvăluie secretele din industrie - și cum să ascunde cercurile întunecate

_ Snowboarderul Scotty James reacționează la Sam Mac din Sunrise care se întâlnește cu sora lui într-un interviu TV în direct

_ Catherine Zeta-Jones și soțul Michael Douglas SLASH prețul la apartamentul lor din NYC cu $2MIL

_ Un psihiatru de top care „a mers în parcul Castelului Cardiff pentru sex homosexual bătut și torturat”

_ Rihanna arată șic sportiv, în timp ce îmbracă jambiere de antrenament cu tocuri și o haină albastră supradimensionată în New York

_ Vaccinarea la chiuvetă: opt angajaţi ai unui cabinet medical sunt verificaţi de anchetatori

_ Însărcinată, Nicky Hilton zâmbește în timp ce iese în New York împreună cu sora Paris

_ Pofta de înghețată i-a adus probleme unui bătrân de 88 de ani - A încercat să folosească pistolul pe post de certificat verde

_ Tranzacţie de 4 miliarde de dolari care ar putea schimba şi piaţa pharma din România

_ O femeie din Idaho, 21 de ani, care a strâns 60.000 de dolari pentru șoferul de livrare DoorDash, în vârstă de 71 de ani, îl întâlnește în sfârșit

_ Am făcut „no-cheltuiește ianuarie” și am salvat o mică avere?

_ Lovitură pentru mii de angajați! Gigantul Unilever anunță concedieri după procesul de reorganizare

_ Hailey Bieber uimește în sutien și lenjerie intimă nud în timp ce tachinează viitoarea linie de îngrijire a pielii Rhode

_ Celebrități, inclusiv Pia Whitesell, sunt vedete de top care refuză să sărbătorească Ziua Australiei

_ Localnicii din Essex sunt agitați în timp ce consiliul aprobă o campanie publicitară de 300.000 de lire sterline pentru a prezenta istoria județului

_ Mascații au descins la un cabinet medical: Certificate false anti Covid-19, vândute cu 150 de euro

_ OMS: Următoarea variantă de Covid va fi mai contagioasă faţă de Omicron, dar întrebarea este dacă va fi mai mortală

_ Un miliard de euro pentru o Românie verde - Ministrul Mediului, vești bune pentru cei care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice

_ „Capitalismul trezit” ar putea deraia recuperarea noastră post-pandemie, avertizează raportul

_ Rachael Attard: Antrenorul personal îți spune ce să renunți din alimentație pentru a reduce celulita

_ Administratorul Biden va ține astăzi două întâlniri cu consilierii și personalul Hill pe conflictul dintre Ucraina și Rusia

_ Kylian Mbappe: PSG încă speră să-și păstreze omul vedetă, spune Arsene Wenger

_ Adrian Năstase cere revenirea la Tratatul româno-rus, din 2003: punctele cheie care protejează România de Rusia

_ Ameninţare cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Persoanele din instituţie au fost evacuate

_ O femeie din Virginia care este „obsedată” de CEO-ul Apple, Tim Cook, este lovită de ordin de restricție

_ Tiffani Thiessen își dezvăluie noul ei tatuaj delicat „echilibru” într-o fotografie artistică alb-negru

_ Dick Halligan, membru al formaţiei Blood, Sweat and Tears, a murit la 78 de ani

_ CHRISTOPHER STEVENS: Banii nu pot cumpăra fericirea, dar ar putea plăti măcar pentru un brici

_ O femeie strânge 40.000 de dolari pentru un șofer de livrare în vârstă, după ce l-a văzut chinuindu-se pe treptele din față

_ Fit, mama cu patru copii, împărtășește cele TREI rețete preferate de „mărunțire de vară”

_ Starul Patrick Murray, în vârstă de 65 de ani, Only Fools And Horses, dezvăluie că i s-a îndepărtat o „tumoră” din plămân

_ Andrew Garfield confirmă că a purtat exact același costum pentru Spider-Man: No Way Home

_ Alicia Witt rupe tăcerea la o lună după ce părinții ei au fost găsiți morți

_ Joe Biden îl amenință pe Vladimir Putin: 'Sancţiuni economice semnificative' în cazul invadării Ucrainei

_ O carte pe zi: „Prietena mea Natalia” de Laura Lindstedt

_ Lucy Hale se îmbracă lejer în maiou alb și denim pentru a-și duce cei doi pui la plimbare în LA

_ Jeannie Mai Jenkins de la The Real dezvăluie că primul ei copil, Monaco, este o FATĂ

_ Hugh Jackman îi aduce un omagiu soției Deborra-Lee, deoarece este numită Ofițer al Ordinului Australiei

_ HOROSCOP 26 ianuarie. Mercur retrogradează înapoi în Capricorn. Patru zodii, la un pas de scandaluri şi pagube

_ Delta Goodrem „profund umilită” cu victoria surpriză de Ziua Australiei

_ Timișoara va avea un spital ca în filme: INVESTIȚIE de 50 de MILIOANE de euro cu bani de la Banca Mondială

_ Opiziția îi cere lui Viktor Orban să-şi anuleze întâlnirea cu Putin, în contextul crizei din Ucraina: 'Afectează şi este contrară interesului naţional'

_ Există o lovitură de stat calculată împotriva premierului Boris Johnson, scrie STEPHEN ROBINSON

_ **ȘTIRI URIAȘE** � Adunarea Wisconsin votează pentru retragerea celor 10 alegători pentru Joe Biden �n alegerile din 2020 � VIDEO

_ Zac Efron a fost „cel mai muncitor tip” de pe platourile de filmare în timpul unei filmări brutale pentru noul film Stan Gold

_ Linda Lusardi, în vârstă de 62 de ani, arată radiantă în timp ce i se alătură fiica asemănătoare Lucy

_ Dylan Alcott zâmbește cu toții după ce a fost premiat cu Australianul Anului

_ Proaspăt logodită Michelle Dockery se reunește cu co-starurile ei din Downton Abbey la o proiecție de presă

_ Cabinet de estetică medicală, condus de două femei, mamă şi fiică, fără atestate de studiu

_ SUA caută gaze pentru Europa: Rusia ar putea închide robinetul, dacă izbunește războiul

_ Barbara Martin Coppola va fi noul director general al Decathlon

_ Kim Kardashian își etalează curbele de clepsidră în fundul de bikini în timp ce își amintește în vacanța tropicală

_ De ce s-a ajuns la vaccinare copiilor? Dr. Valeria Herdea: S-a ajuns la vaccinarea copiilor pentru că, da, adulţii au fost iresponsabili şi nu s-au vaccinat

_ Se aruncă un nou cartof fierbinte în coaliție: Ministerul de Finanțe vrea modificarea Codului Fiscal. Florin Cîțu anunța că nu se schimbă nimic

_ Newcastle „se pregătește să rateze o mutare a fundașului Atalanta Robin Gosens la Inter Milano”

_ MAFS: Elizabeth Sobinoff dezvăluie de ce nu va arăta NICIODATĂ chipul iubitului ei pe rețelele de socializare

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2758, afisate in 46 pagini.

i