_ Gaia dezvăluie că majoritatea galaxiilor însoțitoare de Calea Lactee sunt nou-venite în colțul nostru de spațiu

_ Gaia dezvăluie că majoritatea Galaxiile însoțitoare ale Calei Lactee sunt nou-venite în colțul nostru de spațiu

Datele din misiunea Gaia a ESA rescriu istoria galaxiei noastre, Calea Lactee. Ceea ce în mod tradițional fusese considerat galaxii satelit pe Calea Lactee, se dezvăluie acum a fi în mare parte noi veniți în mediul nostru galactic.

O galaxie pitică este o colecție de între mii și câteva miliarde de stele. De zeci de ani s-a crezut pe scară largă că galaxiile pitice care înconjoară Calea Lactee sunt sateliți, ceea ce înseamnă că sunt prinse pe orbită în jurul galaxiei noastre și au fost însoțitorii noștri constanti de multe miliarde de ani. Acum, mișcările acestor galaxii pitice au fost calculate cu o precizie fără precedent datorită datelor din a treia lansare de date a Gaia, iar rezultatele sunt surprinzătoare.

François Hammer, Observatoire de Paris — Université Paris Sciences et Lettres, Franța, și colegii din toată Europa și China, au folosit datele Gaia pentru a calcula mișcările a 40 de galaxii pitice în jurul Căii Lactee. Ei au făcut acest lucru calculând un set de mărimi cunoscute sub numele de viteze tridimensionale pentru fiecare galaxie și apoi folosindu-le pentru a calcula energia orbitală a galaxiei și momentul unghiular (de rotație).

Au descoperit că aceste galaxii se mișcă mult mai repede decât stelele gigantice și grupurile de stele despre care se știe că orbitează Calea Lactee. Atât de repede, încât nu ar putea fi încă pe orbită în jurul Căii Lactee, unde interacțiunile cu galaxia noastră și conținutul ei le-ar fi diminuat energia orbitală și momentul unghiular.

Galaxia noastră a canibalizat o serie de pitici. galaxii în trecutul său. De exemplu, acum 8-10 miliarde de ani, o galaxie pitică numită Gaia-Enceladus a fost absorbită de Calea Lactee. Stelele sale pot fi identificate în datele Gaia din cauza orbitelor excentrice și a gamei de energii pe care le posedă.

Mai recent, acum 4-5 miliarde de ani, galaxia pitică Săgetător a fost capturată de Calea Lactee și este în prezent în proces de a fi tras în bucăţi şi asimilat. Energia stelelor sale este mai mare decât cea a lui Gaia-Enceladus, ceea ce indică timpul mai scurt în care acestea au fost supuse influenței Căii Lactee.

În cazul galaxiilor pitice din noul studiu, care reprezintă Majoritatea galaxiilor pitice din jurul Căii Lactee, energiile lor sunt încă mai mari. Acest lucru sugerează cu tărie că au ajuns în vecinătatea noastră doar în ultimele câteva miliarde de ani.

Descoperirea oglindește cea făcută despre Marele Nor Magellanic (LMC), o galaxie pitică mai mare atât de aproape de Calea Lactee încât este vizibil ca o pată de lumină pe cerul nopții din emisfera sudică. De asemenea, se credea că LMC este o galaxie satelit a Căii Lactee până în anii 2000, când astronomii i-au măsurat viteza și au descoperit că călătorește prea repede pentru a fi legat gravitațional. În loc de un însoțitor, LMC vizitează pentru prima dată. Acum știm că același lucru este valabil și pentru majoritatea galaxiilor pitice.

Deci acești nou-veniți se vor instala pe orbită sau vor trece pur și simplu pe lângă noi? „Unele dintre ele vor fi capturate de Calea Lactee și vor deveni sateliți”, spune François.

Dar să spui exact care dintre ele este dificil, deoarece depinde de masa exactă a Căii Lactee, iar asta este un cantitate care este dificil de calculat pentru astronomi cu exactitate reală. Estimările variază cu un factor de doi.

Descoperirea energiilor galaxiilor pitice este semnificativă, deoarece ne obligă să reevaluăm natura galaxiilor pitice în sine.

Ca pitic orbitele galaxiilor, atracția gravitațională a Căii Lactee va încerca să o despartă. În fizică, aceasta este cunoscută ca o forță de maree. „Calea Lactee este o galaxie mare, așa că forța sa de maree este pur și simplu gigantică și este foarte ușor să distrugi o galaxie pitică după poate una sau două treceri”, spune François.

Cu alte cuvinte, a deveni un însoțitor al Calei Lactee este o condamnare la moarte pentru galaxiile pitice. Singurul lucru care ar putea rezista strângerii distructive a galaxiei noastre este dacă piticul ar avea o cantitate semnificativă de materie întunecată. Materia întunecată este substanța misterioasă despre care astronomii o cred că există în univers pentru a furniza gravitația suplimentară pentru a menține galaxii individuale împreună.

Și astfel, în viziunea tradițională conform căreia piticii Căii Lactee erau galaxii satelit care fuseseră în orbita timp de multe miliarde de ani, s-a presupus că acestea trebuie să fie dominate de materia întunecată pentru a echilibra forța de maree a Căii Lactee și a le menține intacte. Faptul că Gaia a dezvăluit că majoritatea galaxiilor pitice înconjoară pentru prima dată Calea Lactee înseamnă că nu trebuie să includă deloc materie întunecată și trebuie să reevaluăm dacă aceste sisteme sunt în echilibru sau mai degrabă. în proces de distrugere.

„Mulțumită în mare parte Gaiei, acum este evident că istoria Căii Lactee este mult mai povestită decât înțeleseseră anterior astronomii. Prin investigarea acestor indicii tentante, sperăm că pentru a dezvălui în continuare capitolele fascinante din trecutul galaxiei noastre”, spune Timo Prusti, om de știință al proiectului Gaia, ESA.

Furie când înotătorul transexual termină cursa cu 38 de secunde înaintea celui mai apropiat rival...

_ VIDEO Noul selecționer Edward Iordănescu și-a prezentat strategia la naționala de fotbal

_ Disney+ confirmă lansarea serviciului de streaming în România

_ În timp ce medicii avertizează cu privire la impactul divorțului asupra sănătății masculine, SIMON MILLS dezvăluie povestea lui tulburătoare

_ Christina Sikalias își dezvăluie secretele din industrie - și cum să ascunde cercurile întunecate

_ Hailey Bieber uimește în sutien și lenjerie intimă nud în timp ce tachinează viitoarea linie de îngrijire a pielii Rhode

_ Am făcut „no-cheltuiește ianuarie” și am salvat o mică avere?

_ Snowboarderul Scotty James reacționează la Sam Mac din Sunrise care se întâlnește cu sora lui într-un interviu TV în direct

_ Catherine Zeta-Jones și soțul Michael Douglas SLASH prețul la apartamentul lor din NYC cu $2MIL

_ Un psihiatru de top care „a mers în parcul Castelului Cardiff pentru sex homosexual bătut și torturat”

_ Rihanna arată șic sportiv, în timp ce îmbracă jambiere de antrenament cu tocuri și o haină albastră supradimensionată în New York

_ Joe Biden îl amenință pe Vladimir Putin: 'Sancţiuni economice semnificative' în cazul invadării Ucrainei

_ Starul Patrick Murray, în vârstă de 65 de ani, Only Fools And Horses, dezvăluie că i s-a îndepărtat o „tumoră” din plămân

_ Vaccinarea la chiuvetă: opt angajaţi ai unui cabinet medical sunt verificaţi de anchetatori

_ Însărcinată, Nicky Hilton zâmbește în timp ce iese în New York împreună cu sora Paris

_ Pofta de înghețată i-a adus probleme unui bătrân de 88 de ani - A încercat să folosească pistolul pe post de certificat verde

_ Tranzacţie de 4 miliarde de dolari care ar putea schimba şi piaţa pharma din România

_ O femeie din Idaho, 21 de ani, care a strâns 60.000 de dolari pentru șoferul de livrare DoorDash, în vârstă de 71 de ani, îl întâlnește în sfârșit

_ Lovitură pentru mii de angajați! Gigantul Unilever anunță concedieri după procesul de reorganizare

_ Celebrități, inclusiv Pia Whitesell, sunt vedete de top care refuză să sărbătorească Ziua Australiei

_ Localnicii din Essex sunt agitați în timp ce consiliul aprobă o campanie publicitară de 300.000 de lire sterline pentru a prezenta istoria județului

_ Mascații au descins la un cabinet medical: Certificate false anti Covid-19, vândute cu 150 de euro

_ OMS: Următoarea variantă de Covid va fi mai contagioasă faţă de Omicron, dar întrebarea este dacă va fi mai mortală

_ Un miliard de euro pentru o Românie verde - Ministrul Mediului, vești bune pentru cei care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice

_ „Capitalismul trezit” ar putea deraia recuperarea noastră post-pandemie, avertizează raportul

_ Rachael Attard: Antrenorul personal îți spune ce să renunți din alimentație pentru a reduce celulita

_ Administratorul Biden va ține astăzi două întâlniri cu consilierii și personalul Hill pe conflictul dintre Ucraina și Rusia

_ Kylian Mbappe: PSG încă speră să-și păstreze omul vedetă, spune Arsene Wenger

_ Pe fondul tensiunilor dintre Rusia și Ucraina, Cozmin Gușă face o solicitare URGENTĂ către DGIA! 'Este o PROSTIE'

_ 'Este mai ieftin decât terapia!' Stevie Jacobs „își bat joc de divorț și de cariera” într-o cameră smash

_ SUA caută gaze pentru Europa: Rusia ar putea închide robinetul, dacă izbunește războiul

_ Distribuția lui Byron Baes „pare să încalce regulile COVID în timp ce petrece în Byron Bay”

_ O turistă a fost amendată și obligată să părăsească Veneţia, după ce a pozat topless pe un memorial dedicat unei partizane ucise în război

_ Adrian Năstase cere revenirea la Tratatul româno-rus, din 2003: punctele cheie care protejează România de Rusia

_ Ameninţare cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Persoanele din instituţie au fost evacuate

_ O femeie din Virginia care este „obsedată” de CEO-ul Apple, Tim Cook, este lovită de ordin de restricție

_ Tiffani Thiessen își dezvăluie noul ei tatuaj delicat „echilibru” într-o fotografie artistică alb-negru

_ Dick Halligan, membru al formaţiei Blood, Sweat and Tears, a murit la 78 de ani

_ CHRISTOPHER STEVENS: Banii nu pot cumpăra fericirea, dar ar putea plăti măcar pentru un brici

_ O femeie strânge 40.000 de dolari pentru un șofer de livrare în vârstă, după ce l-a văzut chinuindu-se pe treptele din față

_ Fit, mama cu patru copii, împărtășește cele TREI rețete preferate de „mărunțire de vară”

_ Andrew Garfield confirmă că a purtat exact același costum pentru Spider-Man: No Way Home

_ Alicia Witt rupe tăcerea la o lună după ce părinții ei au fost găsiți morți

_ O carte pe zi: „Prietena mea Natalia” de Laura Lindstedt

_ Lucy Hale se îmbracă lejer în maiou alb și denim pentru a-și duce cei doi pui la plimbare în LA

_ Jeannie Mai Jenkins de la The Real dezvăluie că primul ei copil, Monaco, este o FATĂ

_ Hugh Jackman îi aduce un omagiu soției Deborra-Lee, deoarece este numită Ofițer al Ordinului Australiei

_ HOROSCOP 26 ianuarie. Mercur retrogradează înapoi în Capricorn. Patru zodii, la un pas de scandaluri şi pagube

_ Delta Goodrem „profund umilită” cu victoria surpriză de Ziua Australiei

_ Timișoara va avea un spital ca în filme: INVESTIȚIE de 50 de MILIOANE de euro cu bani de la Banca Mondială

_ Opiziția îi cere lui Viktor Orban să-şi anuleze întâlnirea cu Putin, în contextul crizei din Ucraina: 'Afectează şi este contrară interesului naţional'

_ Există o lovitură de stat calculată împotriva premierului Boris Johnson, scrie STEPHEN ROBINSON

_ **ȘTIRI URIAȘE** � Adunarea Wisconsin votează pentru retragerea celor 10 alegători pentru Joe Biden �n alegerile din 2020 � VIDEO

_ Zac Efron a fost „cel mai muncitor tip” de pe platourile de filmare în timpul unei filmări brutale pentru noul film Stan Gold

_ Linda Lusardi, în vârstă de 62 de ani, arată radiantă în timp ce i se alătură fiica asemănătoare Lucy

_ Dylan Alcott zâmbește cu toții după ce a fost premiat cu Australianul Anului

_ Proaspăt logodită Michelle Dockery se reunește cu co-starurile ei din Downton Abbey la o proiecție de presă

_ O fetiţă de două luni, diagnosticată cu COVID-19, a murit la Spitalul Judeţean de Urgenţă 'Mavromati' din Botoşani

_ Kaley Cuoco este TERRIFATĂ de la o farsă cu gândaci pe platoul de filmare al însoțitorului de zbor

_ O rachetă SpaceX este pe cale să se lovească de Lună. Impactul ar putea avea loc în martie

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2782, afisate in 47 pagini.