_ TESS descoperă o planetă de mărimea lui Marte, dar cu alcătuirea lui Mercur

_ TESS descoperă o planetă de dimensiunea lui Marte, dar cu alcătuirea lui Mercur

Planetele cu perioadă ultrascurtă sunt lumi mici și compacte care se biciuiesc în jurul stelelor lor la distanță apropiată, completând o orbită – și un singur an arzător – în mai puțin peste 24 de ore. Modul în care aceste planete au ajuns în astfel de configurații extreme este unul dintre misterele continue ale științei exoplanetare.

Acum, astronomii au descoperit o planetă cu perioadă ultrascurtă (USP) care este, de asemenea, super ușoară. Planeta poartă numele GJ 367 b și orbitează în jurul stelei sale în doar opt ore. Planeta are aproximativ dimensiunea lui Marte și jumătate la fel de masivă ca Pământul, ceea ce o face una dintre cele mai ușoare planete descoperite până în prezent.

Orbitând o stea din apropiere, aflată la 31 de ani lumină de propriul nostru soare, GJ. 367 b este suficient de aproape încât cercetătorii ar putea identifica proprietățile planetei care nu erau posibile cu USP-urile detectate anterior. De exemplu, echipa a stabilit că GJ 376 b este o planetă stâncoasă și probabil conține un nucleu solid de fier și nichel, similar cu interiorul lui Mercur.

Datorită proximității sale extreme de steaua sa, astronomii estimează că GJ. 376 b este explodat cu de 500 de ori mai multă radiație decât cea primită Pământul de la soare. Ca rezultat, partea de zi a planetei fierbe până la 1.500 de grade Celsius. Sub astfel de temperaturi extreme, orice atmosferă substanțială s-ar fi vaporizat de mult, împreună cu orice semn de viață, cel puțin așa cum o știm noi.

Dar există șansa ca planeta să aibă parteneri locuibili. Steaua sa este o pitică roșie sau pitică M - un tip de stea care găzduiește de obicei mai multe planete. Descoperirea lui GJ 367 b în jurul unei astfel de stele indică posibilitatea apariției mai multor planete în acest sistem, ceea ce ar putea ajuta oamenii de știință să înțeleagă originile lui GJ 376 b și a altor planete cu perioade ultrascurte.

„Pentru Această clasă de stele, zona locuibilă ar fi undeva între o orbită de două până la trei săptămâni”, spune membrul echipei George Ricker, cercetător senior la Institutul Kavli pentru Astrofizică și Cercetare Spațială al MIT. „Din moment ce această stea este atât de aproape și atât de strălucitoare, avem șanse mari să vedem alte planete în acest sistem. Este ca și cum ar fi un semn care spune: „Uită-te aici pentru planete suplimentare!””

The rezultatele echipei apar în revista Science. Studiul a fost condus de cercetători de la Institutul de Cercetări Planetare de la Centrul Aerospațial German, în colaborare cu un grup internațional de cercetători, inclusiv co-autori MIT Ricker, Roland Vanderspek și Sara Seager.

Teste de tranzit.

Noua planetă a fost descoperită de către NASA Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), o misiune condusă de MIT, al cărei investigator principal Ricker este. TESS monitorizează cerul pentru modificări ale luminozității celor mai apropiate stele. Oamenii de știință caută prin datele TESS tranzite sau scăderi periodice ale luminii stelelor care indică faptul că o planetă traversează și blochează pentru scurt timp lumina unei stele.

Timp de aproximativ o lună în 2019, TESS a înregistrat un petic al cerului sudic care includea steaua GJ 376. Oamenii de știință de la MIT și din alte părți au analizat datele și au detectat un obiect în tranzit cu o orbită ultra-scurtă, de opt ore. Ei au efectuat mai multe teste pentru a se asigura că semnalul nu provine dintr-o sursă „fals pozitivă”, cum ar fi o stea binară eclipsă în prim-plan sau în fundal.

După ce au confirmat că obiectul a fost într-adevăr o planetă cu perioadă ultrascurtă, ei apoi au observat steaua planetei mai îndeaproape, folosind High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher (HARPS), un instrument instalat pe telescopul European Southern Observatory din Chile.

Din aceste măsurători, au stabilit că planeta se află printre cele mai ușoare planete descoperite până în prezent, cu o rază de 72 la sută și o masă de 55 la sută, cea a Pământului. Astfel de dimensiuni indică faptul că planeta are probabil un nucleu bogat în fier.

Cercetătorii au redus apoi diferite posibilități pentru compoziția interioară a planetei și au descoperit că scenariul care se potrivește cel mai bine cu datele arată că un nucleu de fier reprezintă probabil 86% din interiorul planetei, similar cu alcătuirea lui Mercur.

„Găsim o planetă de mărimea lui Marte care are compoziția lui Mercur”, spune Vanderspek, cercetător principal la MIT. „Este printre cele mai mici planete detectate până în prezent și se rotește în jurul unei pitici M pe o orbită foarte strânsă.”

Pe măsură ce oamenii de știință continuă să studieze GJ 367 b și steaua ei, ei speră să detecteze semnale ale altora. planete din sistem. Proprietățile acestor planete, cum ar fi distanța și orientarea lor orbitală, ar putea oferi indicii despre cum au apărut GJ 367 b și alte planete cu perioade ultrascurte.

„Înțelegerea modului în care aceste planete se apropie atât de vedetele lor gazdă este un pic o poveste polițistă”, spune Natalia Guerrero, membru al echipei TESS. „De ce planetei îi lipsește atmosfera exterioară? Cum s-a apropiat de ea? A fost acest proces pașnic sau violent? Sperăm că acest sistem ne va oferi puțin mai multă perspectivă.”

Furie când înotătorul transexual termină cursa cu 38 de secunde înaintea celui mai apropiat rival...

_ VIDEO Noul selecționer Edward Iordănescu și-a prezentat strategia la naționala de fotbal

_ Disney+ confirmă lansarea serviciului de streaming în România

_ În timp ce medicii avertizează cu privire la impactul divorțului asupra sănătății masculine, SIMON MILLS dezvăluie povestea lui tulburătoare

_ Joe Biden îl amenință pe Vladimir Putin: 'Sancţiuni economice semnificative' în cazul invadării Ucrainei

_ Christina Sikalias își dezvăluie secretele din industrie - și cum să ascunde cercurile întunecate

_ Lovitură pentru mii de angajați! Gigantul Unilever anunță concedieri după procesul de reorganizare

_ Hailey Bieber uimește în sutien și lenjerie intimă nud în timp ce tachinează viitoarea linie de îngrijire a pielii Rhode

_ Am făcut „no-cheltuiește ianuarie” și am salvat o mică avere?

_ Snowboarderul Scotty James reacționează la Sam Mac din Sunrise care se întâlnește cu sora lui într-un interviu TV în direct

_ Catherine Zeta-Jones și soțul Michael Douglas SLASH prețul la apartamentul lor din NYC cu $2MIL

_ Un psihiatru de top care „a mers în parcul Castelului Cardiff pentru sex homosexual bătut și torturat”

_ Rihanna arată șic sportiv, în timp ce îmbracă jambiere de antrenament cu tocuri și o haină albastră supradimensionată în New York

_ Pe fondul tensiunilor dintre Rusia și Ucraina, Cozmin Gușă face o solicitare URGENTĂ către DGIA! 'Este o PROSTIE'

_ Ameninţare cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Persoanele din instituţie au fost evacuate

_ Fit, mama cu patru copii, împărtășește cele TREI rețete preferate de „mărunțire de vară”

_ O turistă a fost amendată și obligată să părăsească Veneţia, după ce a pozat topless pe un memorial dedicat unei partizane ucise în război

_ CHRISTOPHER STEVENS: Banii nu pot cumpăra fericirea, dar ar putea plăti măcar pentru un brici

_ Starul Patrick Murray, în vârstă de 65 de ani, Only Fools And Horses, dezvăluie că i s-a îndepărtat o „tumoră” din plămân

_ Vaccinarea la chiuvetă: opt angajaţi ai unui cabinet medical sunt verificaţi de anchetatori

_ Însărcinată, Nicky Hilton zâmbește în timp ce iese în New York împreună cu sora Paris

_ Pofta de înghețată i-a adus probleme unui bătrân de 88 de ani - A încercat să folosească pistolul pe post de certificat verde

_ Tranzacţie de 4 miliarde de dolari care ar putea schimba şi piaţa pharma din România

_ O femeie din Idaho, 21 de ani, care a strâns 60.000 de dolari pentru șoferul de livrare DoorDash, în vârstă de 71 de ani, îl întâlnește în sfârșit

_ Celebrități, inclusiv Pia Whitesell, sunt vedete de top care refuză să sărbătorească Ziua Australiei

_ Localnicii din Essex sunt agitați în timp ce consiliul aprobă o campanie publicitară de 300.000 de lire sterline pentru a prezenta istoria județului

_ Mascații au descins la un cabinet medical: Certificate false anti Covid-19, vândute cu 150 de euro

_ OMS: Următoarea variantă de Covid va fi mai contagioasă faţă de Omicron, dar întrebarea este dacă va fi mai mortală

_ Un miliard de euro pentru o Românie verde - Ministrul Mediului, vești bune pentru cei care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice

_ „Capitalismul trezit” ar putea deraia recuperarea noastră post-pandemie, avertizează raportul

_ Rachael Attard: Antrenorul personal îți spune ce să renunți din alimentație pentru a reduce celulita

_ Administratorul Biden va ține astăzi două întâlniri cu consilierii și personalul Hill pe conflictul dintre Ucraina și Rusia

_ Kylian Mbappe: PSG încă speră să-și păstreze omul vedetă, spune Arsene Wenger

_ Președintele Croației, țară membră NATO, breșă majoră: Comportamentul în SUA este periculos! Nici un soldat croat nu va participa

_ Kate Hudson strălucește în verde neon când ajunge la emisiunea de chat a lui Drew Barrymore

_ Lizzo poartă blugi cu talie înaltă și un top negru simplu în timp ce ia masa la celebritatea Craig's

_ 'Este mai ieftin decât terapia!' Stevie Jacobs „își bat joc de divorț și de cariera” într-o cameră smash

_ SUA caută gaze pentru Europa: Rusia ar putea închide robinetul, dacă izbunește războiul

_ Distribuția lui Byron Baes „pare să încalce regulile COVID în timp ce petrece în Byron Bay”

_ Adrian Năstase cere revenirea la Tratatul româno-rus, din 2003: punctele cheie care protejează România de Rusia

_ O femeie din Virginia care este „obsedată” de CEO-ul Apple, Tim Cook, este lovită de ordin de restricție

_ Tiffani Thiessen își dezvăluie noul ei tatuaj delicat „echilibru” într-o fotografie artistică alb-negru

_ Dick Halligan, membru al formaţiei Blood, Sweat and Tears, a murit la 78 de ani

_ O femeie strânge 40.000 de dolari pentru un șofer de livrare în vârstă, după ce l-a văzut chinuindu-se pe treptele din față

_ Andrew Garfield confirmă că a purtat exact același costum pentru Spider-Man: No Way Home

_ Alicia Witt rupe tăcerea la o lună după ce părinții ei au fost găsiți morți

_ O carte pe zi: „Prietena mea Natalia” de Laura Lindstedt

_ Lucy Hale se îmbracă lejer în maiou alb și denim pentru a-și duce cei doi pui la plimbare în LA

_ Jeannie Mai Jenkins de la The Real dezvăluie că primul ei copil, Monaco, este o FATĂ

_ Hugh Jackman îi aduce un omagiu soției Deborra-Lee, deoarece este numită Ofițer al Ordinului Australiei

_ HOROSCOP 26 ianuarie. Mercur retrogradează înapoi în Capricorn. Patru zodii, la un pas de scandaluri şi pagube

_ Delta Goodrem „profund umilită” cu victoria surpriză de Ziua Australiei

_ Timișoara va avea un spital ca în filme: INVESTIȚIE de 50 de MILIOANE de euro cu bani de la Banca Mondială

_ Opiziția îi cere lui Viktor Orban să-şi anuleze întâlnirea cu Putin, în contextul crizei din Ucraina: 'Afectează şi este contrară interesului naţional'

_ Există o lovitură de stat calculată împotriva premierului Boris Johnson, scrie STEPHEN ROBINSON

_ **ȘTIRI URIAȘE** � Adunarea Wisconsin votează pentru retragerea celor 10 alegători pentru Joe Biden �n alegerile din 2020 � VIDEO

_ Zac Efron a fost „cel mai muncitor tip” de pe platourile de filmare în timpul unei filmări brutale pentru noul film Stan Gold

_ Linda Lusardi, în vârstă de 62 de ani, arată radiantă în timp ce i se alătură fiica asemănătoare Lucy

_ Dylan Alcott zâmbește cu toții după ce a fost premiat cu Australianul Anului

_ Proaspăt logodită Michelle Dockery se reunește cu co-starurile ei din Downton Abbey la o proiecție de presă

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2879, afisate in 48 pagini.