_ Agentul patogen al plantelor se sustrage sistemului imunitar, țintind microbiomul

_ Patogenul vegetal se sustrage sistemului imunitar prin care vizează microbiomul

O echipă de biologi a identificat că ciuperca patogenă Verticillium dahliae, responsabilă de boala ofilită în multe culturi, secretă o moleculă „efector” pentru a viza microbiomul plantelor pentru a promova infecția. Cercetarea a fost realizată de echipa profesorului Alexander von Humboldt Dr. Bart Thomma de la Universitatea din Köln (UoC) în cadrul Clusterului de excelență în știința plantelor (CEPLAS), în colaborare cu echipa dr. Michael Seidl de la Grupul de biologie teoretică și bioinformatică al Universității Utrecht din Țările de Jos. Studiul „O proteină antimicrobiană antică cooptată de un agent patogen de plante fungice pentru manipularea micobiomului in planta” a apărut în Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Oamenii de știință recunosc din ce în ce mai mult că microbiomul unui organism — totalitatea bacteriilor și a altor microbi care trăiesc în și pe ea — este o componentă importantă a sănătății sale. Pentru oameni, precum și pentru alte animale, anumiți microbi care locuiesc în intestin și piele au efecte benefice. Acest lucru este valabil și pentru plante. În plus. , s-a stabilit că plantele pot „recruta” microbi benefici din mediul lor, de exemplu din solul care înconjoară rădăcinile, pentru a le ajuta să reziste la boli.

La UoC, împreună cu Dr. Nick Snelders conduce autorul studiului Dr. Thomma a emis ipoteza că, dacă plantele pot face acest lucru, poate că unii agenți patogeni au „învățat” să perturbe acest „strigăt de ajutor” și să perturbe microbiomul plantei pentru a promova invazia. Astfel, pe lângă supa directă. sub presiunea răspunsurilor imune ale plantei gazde, acești agenți patogeni pot suprima imunitatea în mod indirect, afectând microbiomul sănătos al plantei.

Verticillium dahliae este un agent patogen binecunoscut al multor plante, inclusiv al culturilor de seră precum tomatele și salata verde, dar și măslini, arbori și flori ornamentali, bumbac, cartofi și altele. Studiul actual arată că ciuperca secretă proteina antimicrobiană VdAMP3 pentru a manipula microbiomul plantei ca efector.

În general, moleculele efectoare vizează componente ale sistemului imunitar al gazdei, ceea ce duce la suprimarea imunității. Autorii au arătat acum că aceste ținte se extind la locuitorii microbiomului gazdei: în timpul colonizării gazdei, molecula VdAMP3 suprimă organismele benefice din microbiomul plantei, ducând la perturbarea microbiomului sau „disbioză”, astfel încât ciuperca să-și poată finaliza viața. ciclu și produc descendență care se poate răspândi și începe noi infecții.

„În ceea ce privește evoluția, molecula care este secretată este foarte veche. Omologii apar, de asemenea, în organisme care nu sunt patogene pentru plante", a spus Thomma. "Se pare că Verticillium a „utilizat” molecula pentru a o „exploata” în timpul procesului de dezvoltare a bolii la gazdă. Interesant este că molecula nu acționează ca un antibiotic cu spectru larg care vizează orice microbi, ci în special împotriva ciupercilor „concurente” care au abilități de a împiedica Verticillium.”

Inițial, cercetătorii au vrut să afle dacă Verticilium avea „efectori” în arsenalul său care au activitate antimicrobiană. Apoi diferiți candidați au fost testați pentru capacitatea lor de a inhiba creșterea microbilor de testare în laborator. VdAMP3 a fost unul dintre acești potențiali candidați. Experimentele ulterioare au arătat apoi că fără „efector”. ,” alte ciuperci – antagoniști – ar putea prospera și suprima formarea structurilor de reproducere a Verticillium. VdAMP3 este activ în principal în stadiile ulterioare ale dezvoltării bolii, când Verticillium trebuie să producă aceste noi structuri de reproducere pentru a începe infecțiile de noi gazde. Cu toate acestea, aceasta nu este prima astfel de moleculă pe care oamenii de știință au identificat-o: în urmă cu un an, au găsit o moleculă care nu acționează împotriva ciupercilor concurente, cum ar fi VdAMP3, ci împotriva concurenților bacterieni.

„Împreună, aceste descoperiri demonstrează că agenții patogeni folosesc diverse molecule în diferite etape ale procesului bolii pentru a manipula microbiomul sănătos al unei gazde pentru a provoca boli. Acest lucru arată că este important să privim dincolo de „interacțiunea binară”. " între un agent patogen și o gazdă dacă vrem să înțelegem boala. Mai degrabă, trebuie să luăm în considerare și întregul microbiom al gazdei, privind gazda ca pe un "holobiont" - unitatea ecologică formată de gazdă și toate organisme care trăiesc în și pe el”, a adăugat Thomma.

Pe termen lung, o mai bună înțelegere a acestor mecanisme va ajuta la dezvoltarea unor plante mai rezistente și a unor strategii mai bune pentru protecția culturilor. În fața unei populații mondiale în creștere, a terenurilor agricole limitate și a necesității de a reduce impactul asupra mediului și poluarea, unul dintre obiectivele majore ale oamenilor de știință în plante este de a crește randamentul culturilor de câmp, reducând în același timp amprenta noastră ecologică asupra mediului. „Aflarea mai multe despre aceste molecule efectoare care ajută ciupercile patogene să infecteze plantele de cultură poate duce la noi modalități de a se proteja împotriva lor”, a spus Snelders.

În studiile viitoare, autorii își propun să găsească alte proteine ​​efectoare cu antimicrobiene selective. activitate—de la Verticillium, dar și de la alți agenți patogeni care au alte strategii de infecție. „Descoperirea modului în care funcționează aceste molecule și a modului în care pot inhiba un microbi fără a-l afecta pe celălalt este importantă pentru a descoperi noi mecanisme de a viza microbii, care în cele din urmă pot duce chiar la dezvoltarea de noi antibiotice”, a concluzionat Snelders.

Clusterul de excelență în știința plantelor (CEPLAS) este o inițiativă comună a Universității Heinrich Heine Düsseldorf (HHU), a Universității din Köln (UoC), a Institutului Max Planck pentru Cercetări în Ameliorarea Plantelor din Köln (MPIPZ) și a Forschungszentrum Jülich (FZJ). În CEPLAS, oamenii de știință dezvoltă strategii inovatoare pentru producția durabilă a plantelor. Cu o finanțare generoasă din partea fundației Alexander von Humboldt printr-o catedră Alexander von Humboldt, grupul de lucru recent relocat al lui Thomma de la Universitatea Wageningen din Țările de Jos la UoC se concentrează pe identificarea mecanismelor care stau la baza patogenității ciupercilor pe plante-gazde.

Grupul de biologie teoretică și bioinformatică de la Universitatea Utrecht, Țările de Jos, utilizează biologia computațională, bioinformatica, modelarea și datele mari pentru a aborda atât întrebări fundamentale, cât și aplicate în științele vieții. Grupul de genomică evolutivă fungică de la Dr. Seidl se concentrează pe evoluția și funcția genomului pentru a înțelege modul în care ciupercile evoluează și se adaptează la medii noi sau modificate, atât pe intervale de timp evolutive scurte, cât și lungi.

_ VIDEO Noul selecționer Edward Iordănescu și-a prezentat strategia la naționala de fotbal

_ În timp ce medicii avertizează cu privire la impactul divorțului asupra sănătății masculine, SIMON MILLS dezvăluie povestea lui tulburătoare

Furie când înotătorul transexual termină cursa cu 38 de secunde înaintea celui mai apropiat rival...

_ Disney+ confirmă lansarea serviciului de streaming în România

_ Christina Sikalias își dezvăluie secretele din industrie - și cum să ascunde cercurile întunecate

_ Snowboarderul Scotty James reacționează la Sam Mac din Sunrise care se întâlnește cu sora lui într-un interviu TV în direct

_ Catherine Zeta-Jones și soțul Michael Douglas SLASH prețul la apartamentul lor din NYC cu $2MIL

_ Un psihiatru de top care „a mers în parcul Castelului Cardiff pentru sex homosexual bătut și torturat”

_ Rihanna arată șic sportiv, în timp ce îmbracă jambiere de antrenament cu tocuri și o haină albastră supradimensionată în New York

_ Vaccinarea la chiuvetă: opt angajaţi ai unui cabinet medical sunt verificaţi de anchetatori

_ Însărcinată, Nicky Hilton zâmbește în timp ce iese în New York împreună cu sora Paris

_ Pofta de înghețată i-a adus probleme unui bătrân de 88 de ani - A încercat să folosească pistolul pe post de certificat verde

_ Tranzacţie de 4 miliarde de dolari care ar putea schimba şi piaţa pharma din România

_ O femeie din Idaho, 21 de ani, care a strâns 60.000 de dolari pentru șoferul de livrare DoorDash, în vârstă de 71 de ani, îl întâlnește în sfârșit

_ Am făcut „no-cheltuiește ianuarie” și am salvat o mică avere?

_ Lovitură pentru mii de angajați! Gigantul Unilever anunță concedieri după procesul de reorganizare

_ Hailey Bieber uimește în sutien și lenjerie intimă nud în timp ce tachinează viitoarea linie de îngrijire a pielii Rhode

_ Celebrități, inclusiv Pia Whitesell, sunt vedete de top care refuză să sărbătorească Ziua Australiei

_ Localnicii din Essex sunt agitați în timp ce consiliul aprobă o campanie publicitară de 300.000 de lire sterline pentru a prezenta istoria județului

_ Mascații au descins la un cabinet medical: Certificate false anti Covid-19, vândute cu 150 de euro

_ OMS: Următoarea variantă de Covid va fi mai contagioasă faţă de Omicron, dar întrebarea este dacă va fi mai mortală

_ Un miliard de euro pentru o Românie verde - Ministrul Mediului, vești bune pentru cei care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice

_ „Capitalismul trezit” ar putea deraia recuperarea noastră post-pandemie, avertizează raportul

_ Rachael Attard: Antrenorul personal îți spune ce să renunți din alimentație pentru a reduce celulita

_ Administratorul Biden va ține astăzi două întâlniri cu consilierii și personalul Hill pe conflictul dintre Ucraina și Rusia

_ Kylian Mbappe: PSG încă speră să-și păstreze omul vedetă, spune Arsene Wenger

_ Adrian Năstase cere revenirea la Tratatul româno-rus, din 2003: punctele cheie care protejează România de Rusia

_ Ameninţare cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Persoanele din instituţie au fost evacuate

_ O femeie din Virginia care este „obsedată” de CEO-ul Apple, Tim Cook, este lovită de ordin de restricție

_ Tiffani Thiessen își dezvăluie noul ei tatuaj delicat „echilibru” într-o fotografie artistică alb-negru

_ Dick Halligan, membru al formaţiei Blood, Sweat and Tears, a murit la 78 de ani

_ CHRISTOPHER STEVENS: Banii nu pot cumpăra fericirea, dar ar putea plăti măcar pentru un brici

_ O femeie strânge 40.000 de dolari pentru un șofer de livrare în vârstă, după ce l-a văzut chinuindu-se pe treptele din față

_ Fit, mama cu patru copii, împărtășește cele TREI rețete preferate de „mărunțire de vară”

_ Starul Patrick Murray, în vârstă de 65 de ani, Only Fools And Horses, dezvăluie că i s-a îndepărtat o „tumoră” din plămân

_ Andrew Garfield confirmă că a purtat exact același costum pentru Spider-Man: No Way Home

_ Alicia Witt rupe tăcerea la o lună după ce părinții ei au fost găsiți morți

_ Joe Biden îl amenință pe Vladimir Putin: 'Sancţiuni economice semnificative' în cazul invadării Ucrainei

_ O carte pe zi: „Prietena mea Natalia” de Laura Lindstedt

_ Lucy Hale se îmbracă lejer în maiou alb și denim pentru a-și duce cei doi pui la plimbare în LA

_ Jeannie Mai Jenkins de la The Real dezvăluie că primul ei copil, Monaco, este o FATĂ

_ Hugh Jackman îi aduce un omagiu soției Deborra-Lee, deoarece este numită Ofițer al Ordinului Australiei

_ HOROSCOP 26 ianuarie. Mercur retrogradează înapoi în Capricorn. Patru zodii, la un pas de scandaluri şi pagube

_ Delta Goodrem „profund umilită” cu victoria surpriză de Ziua Australiei

_ Timișoara va avea un spital ca în filme: INVESTIȚIE de 50 de MILIOANE de euro cu bani de la Banca Mondială

_ Opiziția îi cere lui Viktor Orban să-şi anuleze întâlnirea cu Putin, în contextul crizei din Ucraina: 'Afectează şi este contrară interesului naţional'

_ Există o lovitură de stat calculată împotriva premierului Boris Johnson, scrie STEPHEN ROBINSON

_ **ȘTIRI URIAȘE** � Adunarea Wisconsin votează pentru retragerea celor 10 alegători pentru Joe Biden �n alegerile din 2020 � VIDEO

_ Zac Efron a fost „cel mai muncitor tip” de pe platourile de filmare în timpul unei filmări brutale pentru noul film Stan Gold

_ Linda Lusardi, în vârstă de 62 de ani, arată radiantă în timp ce i se alătură fiica asemănătoare Lucy

_ Dylan Alcott zâmbește cu toții după ce a fost premiat cu Australianul Anului

_ Proaspăt logodită Michelle Dockery se reunește cu co-starurile ei din Downton Abbey la o proiecție de presă

_ Barbara Martin Coppola va fi noul director general al Decathlon

_ Kim Kardashian își etalează curbele de clepsidră în fundul de bikini în timp ce își amintește în vacanța tropicală

_ De ce s-a ajuns la vaccinare copiilor? Dr. Valeria Herdea: S-a ajuns la vaccinarea copiilor pentru că, da, adulţii au fost iresponsabili şi nu s-au vaccinat

_ Se aruncă un nou cartof fierbinte în coaliție: Ministerul de Finanțe vrea modificarea Codului Fiscal. Florin Cîțu anunța că nu se schimbă nimic

_ Newcastle „se pregătește să rateze o mutare a fundașului Atalanta Robin Gosens la Inter Milano”

_ MAFS: Elizabeth Sobinoff dezvăluie de ce nu va arăta NICIODATĂ chipul iubitului ei pe rețelele de socializare

_ Distribuția lui Byron Baes „pare să încalce regulile COVID în timp ce petrece în Byron Bay”

_ Rapoarte despre „tensiune de lungă durată” la Proiectul dintre Lisa Wilkinson și Peter van Onselen

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2701, afisate in 46 pagini.