_ Cea mai scurtă perioadă de exoplanetă gazoasă, descoperită cu TESS

_ Cea mai scurtă perioadă exoplanetă gigantică gazoasă descoperită cu TESS

Folosind satelitul de sondare a exoplanetelor în tranziție (TESS) de la NASA, un grup internațional de astronomi a detectat o nouă exoplanetă gigantică gazoasă, ultra-fierbintă, cu o perioadă orbitală extrem de scurtă. Noua lume extraterestră, desemnată TOI-2109b, este de aproximativ cinci ori mai masivă decât Jupiter și se dovedește a fi cel mai scurt gigant gazos cunoscut până în prezent. Descoperirea este raportată într-o lucrare publicată pe 23 noiembrie pe arXiv.org.

TESS efectuează un studiu asupra a aproximativ 200.000 dintre cele mai strălucitoare stele din apropierea soarelui, cu scopul de a căuta exoplanete în tranzit. Până acum, a identificat peste 4.700 de exoplanete candidate (TESS Objects of Interest, sau TOI), dintre care 172 au fost confirmate până acum.

O echipă de astronomi condusă de Ian Wong de la Massachusetts Institute of Technology. (MIT) a confirmat recent un alt TOI monitorizat de TESS. Ei raportează că un semnal de tranzit a fost identificat în curba de lumină a unei stele de tip F mijloc-tarziv cunoscută sub numele de TOI-2109 (sau TIC 392476080). Natura planetară a acestui semnal a fost confirmată de observații ulterioare.

„În această lucrare, descriem un Jupiter ultra fierbinte în tranzit recent descoperit – TOI-2109b – care are cea mai scurtă perioadă orbitală dintre toate gazele cunoscute. -exoplanetă gigant la momentul scrierii acestui articol”, au scris autorii studiului.

TOI-2109b are o rază de aproximativ 1,34 raze Jupiter, în timp ce masa sa este estimată la aproximativ 5,02 mase Jupiter. Planeta își orbitează gazda la fiecare 16 ore și opt minute, la o distanță de aproximativ 0,018 UA de ea. Aceasta o face cea mai scurtă exoplanetă gigantică gazoasă detectată până acum. Temperatura de echilibru a TOI-2109b a fost calculată a fi de aproximativ 3.646 K, ceea ce a permis cercetătorilor să-l clasifice drept Jupiter ultra fierbinte.

Steaua părinte TOI-2109 este cu aproximativ 70% mai mare decât soarele și masa sa este estimată la 1,45 mase solare. Are o luminozitate de 4,71 luminozități solare, o temperatură efectivă de 6.530 K, iar metalicitatea sa este la un nivel de 0,068. Steaua este estimată la o vechime de 1,77 miliarde de ani și este situată la aproximativ 854 de ani lumină distanță de Pământ.

Astronomii scriu că orbita extrem de scurtă a lui TOI-2109b și interacțiunea gravitațională intensă planetă-stea fac sistemul o țintă ideală pentru căutările pentru dezintegrarea orbitală a mareelor. Mai mult, au adăugat că nivelurile ridicate de iradiere stelară și luminozitatea gazdei fac din TOI-2109b și un candidat excelent pentru caracterizarea intensivă a atmosferei.

„În virtutea iradierii sale extreme și a planetei-stea puternice. interacțiune gravitațională, TOI-2109b este o țintă excepțional de promițătoare pentru studii intensive de urmărire folosind instalațiile telescopului actual și viitor apropiat pentru a sonda dezintegrarea orbitală, a detecta evadarea atmosferică determinată de maree și a evalua impactul disocierii și recombinării H2 asupra căldurii globale. transport”, au concluzionat autorii lucrării.

Ei au remarcat că viitoarele observații ale curbei de fază ale TOI-2109b ar trebui efectuate când TESS se întoarce pentru a observa acest sistem în misiunea extinsă.

© 2021 Science X Network

Furie când înotătorul transexual termină cursa cu 38 de secunde înaintea celui mai apropiat rival...

_ VIDEO Noul selecționer Edward Iordănescu și-a prezentat strategia la naționala de fotbal

_ Disney+ confirmă lansarea serviciului de streaming în România

_ În timp ce medicii avertizează cu privire la impactul divorțului asupra sănătății masculine, SIMON MILLS dezvăluie povestea lui tulburătoare

_ Joe Biden îl amenință pe Vladimir Putin: 'Sancţiuni economice semnificative' în cazul invadării Ucrainei

_ Christina Sikalias își dezvăluie secretele din industrie - și cum să ascunde cercurile întunecate

_ Lovitură pentru mii de angajați! Gigantul Unilever anunță concedieri după procesul de reorganizare

_ Hailey Bieber uimește în sutien și lenjerie intimă nud în timp ce tachinează viitoarea linie de îngrijire a pielii Rhode

_ Am făcut „no-cheltuiește ianuarie” și am salvat o mică avere?

_ Snowboarderul Scotty James reacționează la Sam Mac din Sunrise care se întâlnește cu sora lui într-un interviu TV în direct

_ Catherine Zeta-Jones și soțul Michael Douglas SLASH prețul la apartamentul lor din NYC cu $2MIL

_ Un psihiatru de top care „a mers în parcul Castelului Cardiff pentru sex homosexual bătut și torturat”

_ Rihanna arată șic sportiv, în timp ce îmbracă jambiere de antrenament cu tocuri și o haină albastră supradimensionată în New York

_ Ameninţare cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Persoanele din instituţie au fost evacuate

_ Fit, mama cu patru copii, împărtășește cele TREI rețete preferate de „mărunțire de vară”

_ O turistă a fost amendată și obligată să părăsească Veneţia, după ce a pozat topless pe un memorial dedicat unei partizane ucise în război

_ CHRISTOPHER STEVENS: Banii nu pot cumpăra fericirea, dar ar putea plăti măcar pentru un brici

_ Starul Patrick Murray, în vârstă de 65 de ani, Only Fools And Horses, dezvăluie că i s-a îndepărtat o „tumoră” din plămân

_ Vaccinarea la chiuvetă: opt angajaţi ai unui cabinet medical sunt verificaţi de anchetatori

_ Însărcinată, Nicky Hilton zâmbește în timp ce iese în New York împreună cu sora Paris

_ Pofta de înghețată i-a adus probleme unui bătrân de 88 de ani - A încercat să folosească pistolul pe post de certificat verde

_ Tranzacţie de 4 miliarde de dolari care ar putea schimba şi piaţa pharma din România

_ O femeie din Idaho, 21 de ani, care a strâns 60.000 de dolari pentru șoferul de livrare DoorDash, în vârstă de 71 de ani, îl întâlnește în sfârșit

_ Celebrități, inclusiv Pia Whitesell, sunt vedete de top care refuză să sărbătorească Ziua Australiei

_ Localnicii din Essex sunt agitați în timp ce consiliul aprobă o campanie publicitară de 300.000 de lire sterline pentru a prezenta istoria județului

_ Mascații au descins la un cabinet medical: Certificate false anti Covid-19, vândute cu 150 de euro

_ OMS: Următoarea variantă de Covid va fi mai contagioasă faţă de Omicron, dar întrebarea este dacă va fi mai mortală

_ Un miliard de euro pentru o Românie verde - Ministrul Mediului, vești bune pentru cei care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice

_ „Capitalismul trezit” ar putea deraia recuperarea noastră post-pandemie, avertizează raportul

_ Rachael Attard: Antrenorul personal îți spune ce să renunți din alimentație pentru a reduce celulita

_ Administratorul Biden va ține astăzi două întâlniri cu consilierii și personalul Hill pe conflictul dintre Ucraina și Rusia

_ Kylian Mbappe: PSG încă speră să-și păstreze omul vedetă, spune Arsene Wenger

_ Președintele Croației, țară membră NATO, breșă majoră: Comportamentul în SUA este periculos! Nici un soldat croat nu va participa

_ Kate Hudson strălucește în verde neon când ajunge la emisiunea de chat a lui Drew Barrymore

_ Lizzo poartă blugi cu talie înaltă și un top negru simplu în timp ce ia masa la celebritatea Craig's

_ Pe fondul tensiunilor dintre Rusia și Ucraina, Cozmin Gușă face o solicitare URGENTĂ către DGIA! 'Este o PROSTIE'

_ 'Este mai ieftin decât terapia!' Stevie Jacobs „își bat joc de divorț și de cariera” într-o cameră smash

_ SUA caută gaze pentru Europa: Rusia ar putea închide robinetul, dacă izbunește războiul

_ Distribuția lui Byron Baes „pare să încalce regulile COVID în timp ce petrece în Byron Bay”

_ Adrian Năstase cere revenirea la Tratatul româno-rus, din 2003: punctele cheie care protejează România de Rusia

_ O femeie din Virginia care este „obsedată” de CEO-ul Apple, Tim Cook, este lovită de ordin de restricție

_ Tiffani Thiessen își dezvăluie noul ei tatuaj delicat „echilibru” într-o fotografie artistică alb-negru

_ Dick Halligan, membru al formaţiei Blood, Sweat and Tears, a murit la 78 de ani

_ O femeie strânge 40.000 de dolari pentru un șofer de livrare în vârstă, după ce l-a văzut chinuindu-se pe treptele din față

_ Andrew Garfield confirmă că a purtat exact același costum pentru Spider-Man: No Way Home

_ Alicia Witt rupe tăcerea la o lună după ce părinții ei au fost găsiți morți

_ O carte pe zi: „Prietena mea Natalia” de Laura Lindstedt

_ Lucy Hale se îmbracă lejer în maiou alb și denim pentru a-și duce cei doi pui la plimbare în LA

_ Jeannie Mai Jenkins de la The Real dezvăluie că primul ei copil, Monaco, este o FATĂ

_ Hugh Jackman îi aduce un omagiu soției Deborra-Lee, deoarece este numită Ofițer al Ordinului Australiei

_ HOROSCOP 26 ianuarie. Mercur retrogradează înapoi în Capricorn. Patru zodii, la un pas de scandaluri şi pagube

_ Delta Goodrem „profund umilită” cu victoria surpriză de Ziua Australiei

_ Timișoara va avea un spital ca în filme: INVESTIȚIE de 50 de MILIOANE de euro cu bani de la Banca Mondială

_ Opiziția îi cere lui Viktor Orban să-şi anuleze întâlnirea cu Putin, în contextul crizei din Ucraina: 'Afectează şi este contrară interesului naţional'

_ Există o lovitură de stat calculată împotriva premierului Boris Johnson, scrie STEPHEN ROBINSON

_ **ȘTIRI URIAȘE** � Adunarea Wisconsin votează pentru retragerea celor 10 alegători pentru Joe Biden �n alegerile din 2020 � VIDEO

_ Zac Efron a fost „cel mai muncitor tip” de pe platourile de filmare în timpul unei filmări brutale pentru noul film Stan Gold

_ Linda Lusardi, în vârstă de 62 de ani, arată radiantă în timp ce i se alătură fiica asemănătoare Lucy

_ Dylan Alcott zâmbește cu toții după ce a fost premiat cu Australianul Anului

_ Proaspăt logodită Michelle Dockery se reunește cu co-starurile ei din Downton Abbey la o proiecție de presă

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2802, afisate in 47 pagini.