_ Un depozit de dinozauri în Italia rescrie istoria, geografia și evoluția vechii zone mediteraneene

_ Un dinozaur trove in Italia rescrie istoria, geografia și evoluția vechii zone mediteraneene

Italia nu este tocmai renumită pentru dinozauri. În comparație cu moștenirea sa artistică și arheologică excelentă, fosilele de dinozaur sunt foarte rare. Deloc surprinzător, descoperirea primilor dinozauri izolați la începutul anilor 1990 a generat entuziasm, dar acum sunt considerați nimic mai mult decât o excepție de la o regulă generală. În timpul domniei dinozaurilor, între 230 și 66 de milioane de ani în urmă, antica zonă mediteraneană ar fi fost greu de cartografiat, formată din nenumărate insule mici, departe de toate continentele majore - Europa, Africa și Asia - nepotrivită pentru întreținerea animalelor mari precum dinozauri. Sau așa credeam noi.

Acum, un nou studiu publicat în Scientific Reports și coordonat de cercetătorii de la Universitatea din Bologna dezvăluie primul sit paleontologic cu multiple schelete de dinozaur excepțional de complete din Italia: situl Villaggio del Pescatore , situat în municipiul Duino-Aurisina, lângă Trieste, în nord-estul Italiei.

Aceste schelete frumoase aparțin speciei Tethyshadros insularis și reprezintă cel mai mare și mai complet dinozaur găsit vreodată în această țară. Echipa descrie scheletele unora dintre cei mai frumoși și curați dinozauri de pe sit (în special ale unui nou individ supranumit „Bruno”) și evidențiază apariția a șapte (probabil 11) indivizi la Villaggio del Pescatore.

Dinozaurii nu sunt singurele resturi fosile de pe acest sit: peștii, crocodilii, reptilele zburătoare și chiar micile crustacee oferă o imagine vie a unui ecosistem antic care nu are egal la nivel mondial. Fosilele unice colectate de la Villaggio del Pescatore pot fi admirate la Trieste la Museo Civico di Storia Naturale, acordat în depozit de către Ministerul Culturii din Italia.

Studiul revizuiește și rescrie, de asemenea, multe ipoteze evolutive pentru interpretare. contextul mediteranean antic. Inițial, geologii au interpretat zona care astăzi este situl Villaggio del Pescatore ca parte a unei insule din mijlocul unui ocean proto-mediteranean numit Tethys. Acest lucru a susținut interpretarea incorectă conform căreia primul schelet de dinozaur, relativ mic, găsit la sit (poreclit Antonio), a fost de fapt o specie pitică, un exemplu al așa-numitei reguli insulare (miniaturizarea evolutivă a animalelor mai mari într-un mediu insular datorită deficitul de resurse).

În acest nou studiu, echipa de cercetare documentează că Antonio este un individ imatur, în timp ce Bruno, care este mai mare ca mărime, reprezintă un individ mai în vârstă – și care ar fi putut fi încă în creștere la momentul morții sale.

Noile date geologice adunate de echipă au furnizat, de asemenea, vechimea sitului și a fosilelor sale: acum aproximativ 80 de milioane de ani, în perioada Cretacic. Acesta este cu aproximativ 10 milioane de ani mai vechi decât se credea anterior; destul de mult timp, chiar și când ai de-a face cu dinozauri. La acea vreme, ceea ce este acum nord-estul Italiei era un ținut care se confruntă cu un ocean vast, dar conectat cu Europa de Vest și Asia. Aceasta înseamnă că, pe lângă micile insule care caracterizau Mediterana antică, multe rute de migrație pentru animale terestre mari, cum ar fi dinozaurii, ar fi putut fi posibile peste podurile terestre ale ceea ce noi numim în prezent Italia.

Această nouă cercetare evidențiază. rolul esențial al înregistrării fosile de dinozauri italiene pentru evaluarea unor ipoteze științifice importante asupra acestor animale antice. Întrucât situl este deja protejat, noile activități de cercetare pot reprezenta o oportunitate de a include moștenirea geologică și paleontologică în lista „must see” în timpul vizitei la Belpaese.

_ VIDEO Noul selecționer Edward Iordănescu și-a prezentat strategia la naționala de fotbal

_ În timp ce medicii avertizează cu privire la impactul divorțului asupra sănătății masculine, SIMON MILLS dezvăluie povestea lui tulburătoare

Furie când înotătorul transexual termină cursa cu 38 de secunde înaintea celui mai apropiat rival...

_ Disney+ confirmă lansarea serviciului de streaming în România

_ Christina Sikalias își dezvăluie secretele din industrie - și cum să ascunde cercurile întunecate

_ Am făcut „no-cheltuiește ianuarie” și am salvat o mică avere?

_ Snowboarderul Scotty James reacționează la Sam Mac din Sunrise care se întâlnește cu sora lui într-un interviu TV în direct

_ Catherine Zeta-Jones și soțul Michael Douglas SLASH prețul la apartamentul lor din NYC cu $2MIL

_ Un psihiatru de top care „a mers în parcul Castelului Cardiff pentru sex homosexual bătut și torturat”

_ Rihanna arată șic sportiv, în timp ce îmbracă jambiere de antrenament cu tocuri și o haină albastră supradimensionată în New York

_ Joe Biden îl amenință pe Vladimir Putin: 'Sancţiuni economice semnificative' în cazul invadării Ucrainei

_ Starul Patrick Murray, în vârstă de 65 de ani, Only Fools And Horses, dezvăluie că i s-a îndepărtat o „tumoră” din plămân

_ Vaccinarea la chiuvetă: opt angajaţi ai unui cabinet medical sunt verificaţi de anchetatori

_ Însărcinată, Nicky Hilton zâmbește în timp ce iese în New York împreună cu sora Paris

_ Pofta de înghețată i-a adus probleme unui bătrân de 88 de ani - A încercat să folosească pistolul pe post de certificat verde

_ Tranzacţie de 4 miliarde de dolari care ar putea schimba şi piaţa pharma din România

_ O femeie din Idaho, 21 de ani, care a strâns 60.000 de dolari pentru șoferul de livrare DoorDash, în vârstă de 71 de ani, îl întâlnește în sfârșit

_ Lovitură pentru mii de angajați! Gigantul Unilever anunță concedieri după procesul de reorganizare

_ Hailey Bieber uimește în sutien și lenjerie intimă nud în timp ce tachinează viitoarea linie de îngrijire a pielii Rhode

_ Celebrități, inclusiv Pia Whitesell, sunt vedete de top care refuză să sărbătorească Ziua Australiei

_ Localnicii din Essex sunt agitați în timp ce consiliul aprobă o campanie publicitară de 300.000 de lire sterline pentru a prezenta istoria județului

_ Mascații au descins la un cabinet medical: Certificate false anti Covid-19, vândute cu 150 de euro

_ OMS: Următoarea variantă de Covid va fi mai contagioasă faţă de Omicron, dar întrebarea este dacă va fi mai mortală

_ Un miliard de euro pentru o Românie verde - Ministrul Mediului, vești bune pentru cei care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice

_ „Capitalismul trezit” ar putea deraia recuperarea noastră post-pandemie, avertizează raportul

_ Rachael Attard: Antrenorul personal îți spune ce să renunți din alimentație pentru a reduce celulita

_ Administratorul Biden va ține astăzi două întâlniri cu consilierii și personalul Hill pe conflictul dintre Ucraina și Rusia

_ Kylian Mbappe: PSG încă speră să-și păstreze omul vedetă, spune Arsene Wenger

_ Adrian Năstase cere revenirea la Tratatul româno-rus, din 2003: punctele cheie care protejează România de Rusia

_ Ameninţare cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Persoanele din instituţie au fost evacuate

_ O femeie din Virginia care este „obsedată” de CEO-ul Apple, Tim Cook, este lovită de ordin de restricție

_ Tiffani Thiessen își dezvăluie noul ei tatuaj delicat „echilibru” într-o fotografie artistică alb-negru

_ Dick Halligan, membru al formaţiei Blood, Sweat and Tears, a murit la 78 de ani

_ CHRISTOPHER STEVENS: Banii nu pot cumpăra fericirea, dar ar putea plăti măcar pentru un brici

_ O femeie strânge 40.000 de dolari pentru un șofer de livrare în vârstă, după ce l-a văzut chinuindu-se pe treptele din față

_ Fit, mama cu patru copii, împărtășește cele TREI rețete preferate de „mărunțire de vară”

_ Andrew Garfield confirmă că a purtat exact același costum pentru Spider-Man: No Way Home

_ Alicia Witt rupe tăcerea la o lună după ce părinții ei au fost găsiți morți

_ O carte pe zi: „Prietena mea Natalia” de Laura Lindstedt

_ Lucy Hale se îmbracă lejer în maiou alb și denim pentru a-și duce cei doi pui la plimbare în LA

_ Jeannie Mai Jenkins de la The Real dezvăluie că primul ei copil, Monaco, este o FATĂ

_ Hugh Jackman îi aduce un omagiu soției Deborra-Lee, deoarece este numită Ofițer al Ordinului Australiei

_ HOROSCOP 26 ianuarie. Mercur retrogradează înapoi în Capricorn. Patru zodii, la un pas de scandaluri şi pagube

_ Delta Goodrem „profund umilită” cu victoria surpriză de Ziua Australiei

_ Timișoara va avea un spital ca în filme: INVESTIȚIE de 50 de MILIOANE de euro cu bani de la Banca Mondială

_ Opiziția îi cere lui Viktor Orban să-şi anuleze întâlnirea cu Putin, în contextul crizei din Ucraina: 'Afectează şi este contrară interesului naţional'

_ Există o lovitură de stat calculată împotriva premierului Boris Johnson, scrie STEPHEN ROBINSON

_ **ȘTIRI URIAȘE** � Adunarea Wisconsin votează pentru retragerea celor 10 alegători pentru Joe Biden �n alegerile din 2020 � VIDEO

_ Zac Efron a fost „cel mai muncitor tip” de pe platourile de filmare în timpul unei filmări brutale pentru noul film Stan Gold

_ Linda Lusardi, în vârstă de 62 de ani, arată radiantă în timp ce i se alătură fiica asemănătoare Lucy

_ Dylan Alcott zâmbește cu toții după ce a fost premiat cu Australianul Anului

_ Proaspăt logodită Michelle Dockery se reunește cu co-starurile ei din Downton Abbey la o proiecție de presă

_ Cabinet de estetică medicală, condus de două femei, mamă şi fiică, fără atestate de studiu

_ SUA caută gaze pentru Europa: Rusia ar putea închide robinetul, dacă izbunește războiul

_ Barbara Martin Coppola va fi noul director general al Decathlon

_ Kim Kardashian își etalează curbele de clepsidră în fundul de bikini în timp ce își amintește în vacanța tropicală

_ De ce s-a ajuns la vaccinare copiilor? Dr. Valeria Herdea: S-a ajuns la vaccinarea copiilor pentru că, da, adulţii au fost iresponsabili şi nu s-au vaccinat

_ Se aruncă un nou cartof fierbinte în coaliție: Ministerul de Finanțe vrea modificarea Codului Fiscal. Florin Cîțu anunța că nu se schimbă nimic

_ Newcastle „se pregătește să rateze o mutare a fundașului Atalanta Robin Gosens la Inter Milano”

_ MAFS: Elizabeth Sobinoff dezvăluie de ce nu va arăta NICIODATĂ chipul iubitului ei pe rețelele de socializare

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2769, afisate in 47 pagini.