_ Verificarea modului în care proteinele se împerechează în interiorul celulelor

În ciuda dimensiunii sale minuscule, o singură celulă conține miliarde de molecule care se agita și se leagă unele de altele, îndeplinind funcții vitale. Genomul uman codifică aproximativ 20.000 de proteine, dintre care majoritatea interacționează cu proteinele partenere pentru a media peste 400.000 de interacțiuni distincte. Acești parteneri nu se prind unul de altul la întâmplare; se leagă doar de însoțitori foarte specifici pe care trebuie să-i recunoască în interiorul celulei aglomerate. Dacă creează împerecherile greșite – sau chiar împerecherile potrivite la locul sau la momentul nepotrivit – pot apărea cancer sau alte boli. Oamenii de știință lucrează din greu pentru a investiga aceste relații proteină-proteină, pentru a înțelege cum funcționează și pentru a crea potențial medicamente care le perturbă sau le imită pentru a trata boli.

Proteina umană medie este compusă din aproximativ 400 de clădiri. blocuri numite aminoacizi, care sunt înșirate și pliate într-o structură 3D complexă. În acest șir lung de blocuri de construcție, unele proteine ​​conțin întinderi de 4-6 aminoacizi numite motive liniare scurte (SLiMs), care mediază interacțiunile proteină-proteină. În ciuda simplității și dimensiunii lor mici, SLiM-urile și partenerii lor de legare facilitează procesele celulare cheie. Cu toate acestea, din punct de vedere istoric, a fost dificil să se conceapă experimente pentru a investiga modul în care SLiM-urile își recunosc partenerii specifici de legare.

Pentru a aborda această problemă, un grup condus de Theresa Hwang Ph.D. '21 a proiectat o metodă de screening pentru a înțelege modul în care SLiMs se leagă selectiv de anumite proteine ​​și chiar pentru a distinge între cele cu structuri similare. Folosind informațiile detaliate pe care le-au obținut din studierea acestor interacțiuni, cercetătorii și-au creat propria moleculă sintetică capabilă să se lege extrem de strâns de o proteină numită ENAH, care este implicată în metastaza cancerului. Echipa și-a împărtășit concluziile într-o pereche de studii eLife, unul publicat pe 25 ianuarie 2022 și celălalt pe 2 decembrie 2021.

„Abilitatea de a testa sute de mii de potențiale SLiM pentru legare oferă o instrument puternic pentru a explora de ce proteinele preferă partenerii SLiM specifici decât alții”, spune Amy Keating, profesor de biologie și inginerie biologică și autor principal al ambelor studii. „Pe măsură ce înțelegem trucurile pe care o proteină le folosește pentru a-și selecta partenerii, le putem aplica în proiectarea proteinelor pentru a face propriii noștri lianți pentru a modula funcția proteinei în scopuri de cercetare sau terapeutice.”

Cele mai existenți. Ecranele pentru SLiM selectează pur și simplu lianți scurti și strânși, neglijând în același timp SLiM-urile care nu prind proteinele partenere la fel de puternic. Pentru a studia SLiM-uri cu o gamă largă de afinități de legare, Keating, Hwang și colegii lor și-au dezvoltat propriul ecran numit MassTitr.

Cercetătorii au bănuit, de asemenea, că aminoacizii de pe ambele părți ale miezului SLiM 4-6. secvența de aminoacizi ar putea juca un rol subapreciat în legare. Pentru a-și testa teoria, ei au folosit MassTitr pentru a analiza proteomul uman în bucăți mai lungi compuse din 36 de aminoacizi, pentru a vedea care SLiM „extinși” s-ar asocia cu proteina ENAH.

ENAH, denumit uneori. ca Mena, ajută celulele să se miște. Această capacitate de a migra este esențială pentru celulele sănătoase, dar celulele canceroase o pot coapta pentru a se răspândi. Oamenii de știință au descoperit că reducerea cantității de ENAH scade capacitatea celulelor canceroase de a invada alte țesuturi, sugerând că formularea de medicamente pentru a perturba această proteină și interacțiunile ei ar putea trata cancerul.

Datorită lui MassTitr, echipa a identificat 33 de proteine ​​care conțin SLiM care se leagă de ENAH, dintre care 19 sunt potențial parteneri noi de legare. Ei au descoperit, de asemenea, trei modele distincte de aminoacizi care flanchează secvențele de bază SLiM, care au ajutat SLiMs să se lege și mai strâns de ENAH. Dintre aceste SLiM extinse, una găsită într-o proteină numită PCARE legată de ENAH cu cea mai mare afinitate cunoscută dintre orice SLiM până în prezent.

În continuare, cercetătorii au combinat un program de calculator numit dTERMen cu cristalografia cu raze X pentru înțelegeți cum și de ce PCARE se leagă de ENAH peste cele două proteine ​​surori aproape identice ale ENAH (VASP și EVL). Hwang și colegii ei au văzut că aminoacizii care flanchează miezul SliM al lui PCARE au făcut ca ENAH să își schimbe ușor forma atunci când cei doi au intrat în contact, permițând locurilor de legare să se prindă unul pe celălalt. VASP și EVL, prin contrast, nu au putut suferi această schimbare structurală, așa că PCARE SliM nu s-a legat atât de strâns de niciunul dintre ele.

Inspirată de această interacțiune unică, Hwang și-a proiectat propria proteină care se leagă de ENAH. cu afinitate şi specificitate fără precedent. „A fost interesant că am reușit să venim cu un liant atât de specific”, spune ea. „Această lucrare pune bazele pentru proiectarea moleculelor sintetice cu potențialul de a perturba interacțiunile proteină-proteină care cauzează boli – sau pentru a ajuta oamenii de știință să învețe mai multe despre ENAH și alte proteine ​​care leagă SLiM.”

Ylva Ivarsson, un profesor de biochimie la Universitatea Uppsala, care nu a fost implicat în studiu, spune că înțelegerea modului în care proteinele își găsesc partenerii de legare este o chestiune de importanță fundamentală pentru funcția și reglarea celulelor. Cele două studii eLife, explică ea, arată că SLiM-urile extinse joacă un rol subapreciat în determinarea afinității și specificității acestor interacțiuni de legare.

„Studiile aruncă lumină asupra ideii că contextul contează și oferă un screening. strategie pentru o varietate de interacțiuni legate de context”, spune ea. „Hwang și coautorii au creat instrumente valoroase pentru disecția funcției celulare a proteinelor și a partenerilor lor de legare. Abordarea lor ar putea chiar inspira inhibitori specifici ENAH în scopuri terapeutice.”

Cea mai mare concluzie a lui Hwang din proiect este că lucrurile nu sunt întotdeauna așa cum par: chiar și segmentele de proteine ​​scurte și simple pot juca roluri complexe în celulă. După cum spune ea: „Ar trebui să apreciem cu adevărat SLiM-urile mai mult.”

Tucker Carlson se alătură colegilor conservatori - și avertizează pe americani cu privire la planurile lui Joe Biden de a preda suveranitatea SUA către globalistul OMS (VIDEO)

_Ce probleme au englezii...Câinele vecinilor mei este pe cale să ne dărâme gardul: Îi putem face să plătească paguba?

Record doborât. Cel mai lung zbor al unui avion de hârtie a intrat în Cartea Recordurilor VIDEO

Oare ce se transportă de 7 ori mai mult? Traficul de mărfuri prin Gara Halmeu este de șapte ori mai mare ca înainte de războiul din Ucraina. Deputatul Adrian Cozma cere investiții urgente

Capsula Starliner de la Boeing a ajuns, pentru prima dată, pe Staţia Spaţială Internaţională

_ Vânătorii de chilipiruri ar trebui să cumpere pâine crocantă, macrou și sos dulce de ardei iute, spun grupurile de consumatori

_ Trailerul Everything I Know About Love al lui Dolly Alderton debutează cu prietenie și durere de inimă

_ Julia Roberts, 54 de ani, face mișcarea rară de a poza cu echipa glam

Elon Musk dezvăluie mizeriile Soroșistilor. Elon Musk spune că acuzatorul de agresiune sexuală este „activistă/actriță de extremă stângă cu un topor politic important de măcinat”

_ SUA au 'grațiat' organizaţii teroriste străine: Cine a ieșit de pe lista neagră

_ Alertă - Cod galben de instabilitate atmosferică în șase județe din nordul țării

_ Protest la APEC din cauza războiului declanșat de Rusia în Ucraina

_ Femeia care „invinovățește victimele” îl numește „proști” pentru că a stat cu un bărbat despre care a fost avertizat că este abuziv

_ Un lider european „joacă” de partea Rusiei: Ucraina trebuie să accepte cererile lui Putin

_ 'Este foarte frumos să devii din nou bunică!' Joan Collins, în vârstă de 88 de ani, își urează bun venit celui de-al patrulea nepot

_ Prețurile locuințelor din Regatul Unit sunt în pericol pe măsură ce inflația crește și criza costului vieții se lovește, avertizează șeful Nationwide

_ ISU Vâlcea: Doi fraţi de 17 şi 21 de ani au murit înecaţi într-o baltă adâncă de patru metri

_ Memorialul Lincoln a fost �nchis după ce au petrecut la altarul de gunoi al absolvenților de elită, �n ajunul Centenarului

_ Lucian Heiuș dă ultimele detalii despre aplicaţia mobilă pentru contribuabili, ANAF Mobil

_ ANPC a închis magazinul din București în care un dulap a căzut peste un copil (Video)

_ Aliatul lui Putin spune că războiul din Ucraina este o REPEȚIE pentru un conflict mai mare Rusia și NATO

_ Centrală nucleară Zaporojie, miza unui nou război între Rusia și Ucraina: Putin vrea energie de aici, Zelenski spune nu

_ Soldatul-fotograf de la Azovstal a fost capturat de ruşi. Gestul făcut înainte să cadă în mâinile inamicului

_ Cătălin Drulă și-a lansat candidatura pentru șefia USR: 'Am demonstrat că sunt omul faptelor. Livrez rezultate concrete, nu bla-bla steril'

_ Ședință de urgență la USR pentru a stopa căderea abruptă în sondaje și soluții dacă Dacian Cioloș decide să rupă partidul (Surse)

_ Un nume mare din fotbalul şi-a anunţat retragerea la 59 de ani

_ Starul australian de golf, Cam Smith, lovește o minge în CAP lui Aaron Wise cu o lovitură sălbatică la PGA Championship

_ Vești bune! Curtea de Apel din Florida reintroduce harta Congresului, semnată �n lege de guvernatorul DeSantis

_ Restaurantul Yorkshire, cu stele Michelin, vânează doi clienți despre care spun că au plecat fără să plătească factura de 150 de lire sterline

_ FAN VIEW: Astăzi va fi a opta mea călătorie la Wembley cu Sunderland, dar încă nu i-am văzut câștigând

_ Ion Cristoiu, despre bâlbâiala impozitării progresive: A fost un exerciţiu care a dat posibilitatea PSD şi PNL să-şi facă o campanie electorală

_ HOROSCOP 21 mai. Soarele intră în Gemeni. Zodiile trebuie să facă mai multe lucruri deodată

_ Mark Owen își dezvăluie speranțele de a fi în sfârșit „cel cool” din Take That, în timp ce lansează un album solo

_ Scolară dispărută, de 12 ani, găsită după ce a dispărut și a refuzat să spună părinților unde se află

_ Grassley are chitanțele: senatorul GOP obține noi �nregistrări Hunter, afaceri financiare semnalate de la bănci (VIDEO)

_ Alessandra Ambrosio este personajul chic-ului francez într-o comandă de culoare verde măsline la Cannes

_ Câștigătorul Britain's Got Talent, Jon Courtenay, va reveni la spectacol după lupta împotriva cancerului de piele

_ Turcia aşteaptă măsuri concrete din partea Suediei cu privire la terorism pentru aderarea la NATO, spune Erdogan

_ Fața înfrângerii: Cody Simpson reacționează după ce este DESCALIFICAT la campionatele naționale

_ O femeie care „invinovățește victima” își spune că cunoștințele sunt „proști” pentru că a stat cu un bărbat despre care a fost avertizat că este abuziv

_ Care este cel mai bun loc în care se pot spăla și ascunde câștigurile ilicite/ Clasamentul țărilor și teritoriilor

_ FC Braşov a câştigat barajul cu Politehnica Timişoara: Scor 1-0

_ Imagini inedite. Un aligator de 550 de kilograme face o baie în piscina unei familii din Florida

_ Dannii Minogue CONFIRMĂ că NU se va întoarce la The Masked Singer

_ Rezultate îmbucurătoare ale medicamentul care ar putea ajuta persoanele cu leziuni ale coloanei vertebrale

_ Şeful ANAF le cere profesorilor care dau meditaţii să-și facă PFA: Nu cred că o să pornim în curând controale în această direcţie

_ Dispariţie misterioasă: şeful cele mai mari companii germane de armament, găsit beat după 4 zile

_ Documentele Wagatha Christie publicate la sfârșitul procesului includ mesaje șocante ale Rebekah și Jamie Vardy

_ Este bărbătesc? Așteaptă să-i vezi albul ochilor, insistă oamenii de știință americani

_ „Material minune de generație următoare”, ipotezat îndelung, creat pentru prima dată

_ Votul în ziua alegerilor începe odată cu deschiderea votului în statele din estul Australiei

_ CNSU a adoptat noi ajutoare pentru Ucraina şi pentru refugiaţii din România

_ Ambasadorul Ucrainei de la Varşovia speră ca UE să trimită miliarde de euro Poloniei pentru asistenţa refugiaţilor. Soluţia ar fi fondurile blocate din PNRR

_ CTP l-a 'anesteziat' pe fugarul Sorin Oprescu: 'Operăm de ulcer şi operăm la buzunare. E, domnul opera. Și opera bine, cu mult talent'

_ Năstase cere măsuri dure după `sfidarea` președintelui Ungariei: A tratat Transilvania ca o provincie a lor! Trebuie stabilite reguli pentru demnitarii străini

_ Cutremur cu magnitudinea 6 la nord de arhipelagul norvegian Svalbard

_ Un pieton de 89 de ani, accidentat pe un drum judeţean din Prahova, va fi preluat de elicopterul SMURD

_ OMV oferă GazpromBank euro pentru gaz rusesc

_ Australia votează în alegeri strânse

_ Lupita Nyong'o renunță la miniseria The Lady In The Lake în calitate de co-lider și producător executiv

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1810, afisate in 31 pagini.