_ Studierea big bang-ului cu inteligența artificială

_ Studierea Big Bang-ului cu inteligență artificială

Nu ar putea fi mai complicat: particulele minuscule se vârtejesc sălbatic cu o energie extrem de mare, nenumărate interacțiuni au loc în mizeria încâlcită a particulelor cuantice și acest lucru are ca rezultat o stare a materiei cunoscută sub numele de „quarc”. -plasmă gluonică”. Imediat după Big Bang, întregul univers era în această stare; astăzi este produs de coliziuni de nuclee atomice de înaltă energie, de exemplu la CERN.

Asemenea procese pot fi studiate doar folosind calculatoare de înaltă performanță și simulări computerizate extrem de complexe ale căror rezultate sunt greu de evaluat. Prin urmare, utilizarea inteligenței artificiale sau a învățării automate în acest scop pare a fi o idee evidentă. Cu toate acestea, algoritmii obișnuiți de învățare automată nu sunt potriviți pentru această sarcină. Proprietățile matematice ale fizicii particulelor necesită o structură foarte specială a rețelelor neuronale. La TU Wien (Viena), s-a arătat acum cum rețelele neuronale pot fi utilizate cu succes pentru aceste sarcini provocatoare din fizica particulelor.

Rețele neuronale

„Simularea unei plasme de quarc-gluoni cât mai realist posibil necesită o cantitate extrem de mare de timp de calcul”, spune dr. Andreas Ipp de la Institutul de Fizică Teoretică de la TU Wien. „Chiar și cele mai mari supercomputere din lume sunt copleșite de asta.” Prin urmare, ar fi de dorit să nu se calculeze fiecare detaliu cu precizie, ci să se recunoască și să prezică anumite proprietăți ale plasmei cu ajutorul inteligenței artificiale.

De aceea, se folosesc rețele neuronale, similare cu cele folosite pentru recunoașterea imaginilor. : „neuronii” artificiali sunt legați între ei pe computer într-un mod similar cu neuronii din creier — și acest lucru creează o rețea care poate recunoaște, de exemplu, dacă o pisică este sau nu vizibilă într-o anumită imagine.

< Atunci când se aplică această tehnică la plasma quarc-gluon, există totuși o problemă serioasă: câmpurile cuantice utilizate pentru a descrie matematic particulele și forțele dintre ele pot fi reprezentate în diferite moduri diferite. „Acest lucru se numește simetrii gage”, spune Ipp. „Principiul de bază din spatele acestui lucru este ceva cu care suntem familiarizați: dacă calibrez un dispozitiv de măsurare diferit, de exemplu dacă folosesc scara Kelvin în loc de scara Celsius pentru termometrul meu, obțin numere complet diferite, chiar dacă descriu aceeași stare fizică. Este similar cu teoriile cuantice - cu excepția faptului că acolo modificările permise sunt matematic mult mai complicate." Obiectele matematice care arată complet diferit la prima vedere pot descrie, de fapt, aceeași stare fizică.

Simetrii de gabarit încorporate în structura rețelei

„Dacă nu luați aceste gabarituri. ținând cont de simetrii, nu puteți interpreta în mod semnificativ rezultatele simulărilor pe computer”, spune dr. David I. Müller. „Învățarea unei rețele neuronale să descopere singură aceste simetrii de gabarit ar fi extrem de dificilă. Este mult mai bine să începem prin a proiecta structura rețelei neuronale în așa fel încât simetria gage-ului să fie luată în considerare automat – astfel încât reprezentări diferite ale aceleiași stări fizice produc, de asemenea, aceleași semnale în rețeaua neuronală”, spune Müller. „Acesta este exact ceea ce am reușit acum să facem: am dezvoltat straturi de rețea complet noi, care iau în considerare automat invarianța gage-ului.” În unele aplicații de testare, s-a demonstrat că aceste rețele pot învăța mult mai bine cum să se ocupe de datele de simulare ale plasmei cuarc-gluon.

„Cu astfel de rețele neuronale, devine posibil să se facă predicții despre sistem – de exemplu, să se estimeze cum va arăta plasma de quarc-gluoni într-un moment ulterior în timp, fără a fi nevoie cu adevărat să calculeze fiecare. pas intermediar în timp în detaliu”, spune Andreas Ipp. „Și, în același timp, este asigurat că sistemul produce numai rezultate care nu contrazic simetria gabaritului – cu alte cuvinte, rezultate care au sens cel puțin în principiu.”

Va mai fi ceva timp înainte. este posibil să se simuleze complet coliziunile nucleelor ​​atomice la CERN cu astfel de metode, dar noul tip de rețele neuronale oferă un instrument complet nou și promițător pentru descrierea fenomenelor fizice pentru care toate celelalte metode de calcul nu vor fi niciodată suficient de puternice.

Cercetarea a fost publicată în Physical Review Letters.

UK. DEMENȚA A DEVENIT BOALA BĂTRÂNEȚII. 325.000 trăiesc cu demență nediagnosticată, deoarece raportul deplânge loteria codurilor poștale

_ Moartea lui Andrew Symonds: Mate și fostul coechipier din Queensland, Jimmy Maher, s-au destrămat într-un omagiu TV

_ „Aceasta a fost cea mai bună performanță de la sosirea mea”: Eddie Howe laudă cu adevărat jucătorii săi de la Newcastle

_ Richard Osman mărturisește că „nu a fost interesat” să afle despre familia sa paternă

_ Sarah Ferguson spune că știe cum e să fii „segregată”

_ Spionii au făcut peste 10.000 de „abordări deghizate” la oficialii guvernamentali, avertizează șeful MI5

_ Lumea este surprinsă în toată gloria ei în fotografiile premiate pentru Global Photo Awards 2022

_ Moartea lui Andrew Symonds: Mate și fostul coleg de echipă din Queensland, Jimmy Maher, se defectează în tributul TV

_ COMENTARIU POSTA ZILNIC: Vândut pe râu de către un gardian slab

_ Arsenal: Granit Xhaka SLAMS colegii de echipă după înfrângerea cu 2-0 de către Newcastle, dar Gary Neville replică

_ Studiul aruncă o nouă lumină asupra mecanismului memoriei individuale a celulelor, folosind drojdia ca model

_ Fostul star de la Big Brother, Wes Dening, primește o slujbă importantă de director de televiziune

_ Băiatul care a fost lovit până la moarte într-un atac de câine „a locuit la proprietatea unde s-a întâmplat incidentul”

_ Michael Clarke își amintește că s-a eschivat de crocodili cu Andrew Symonds într-o călătorie pe drum în interior

_ Groper Joe masează umerii băiețelului la ceremonia medaliilor de valoare (VIDEO)

_ Priti Patel să anunțe că polițiști speciali vor putea folosi Taser la datorie

_ Prequelul „The Hunger Games”, „The Ballad of Songbirds and Snakes” îl prezintă pe Tom Blyth în rolul tânărului Snow

_ Callum Wilson de la Newcastle continuă să joace după ce a suferit o lovitură în față care i-a dislocat unul dintre dinți

_ Shanina Shaik împărtășește fotografii cu bubița ei în creștere

_ Gary Neville conduce laudele pentru „decizia curajoasă” a lui Jake Daniels

_ Callum Wilson de la Newcastle joacă mai departe după ce a suferit o lovitură în față care i-a dislocat unul dintre dinți

_ Prequelul „The Hunger Games” „The Ballad of Songbirds and Snakes” îl prezintă pe Tom Blyth în rolul tânărului Snow

_ MARTIN SAMUEL: Lui Jake Daniels trebuie să i se permită să revină la adolescent după ce a devenit gay

_ Grupul asistat de moarte Dignity in Dying este acuzat că a încercat să „cumpere” dezbaterea de către parlamentari

_ Fostul star de la Big Brother, Wes Dening, primește o slujbă majoră de director de televiziune

_ Trei detectivi de top au fost retrogradați în urma anchetei greșite asupra uciderii lui Caroline Crouch

_ Liverpool: Mohamed Salah și Virgil van Dijk NU vor juca în confruntarea obligatorie cu Southampton

_ Richarlison „vrea să părăsească Everton în această vară”, deoarece „visează să joace pentru titluri”

_ JANE FRYER urmărește drama Wagatha Christie: Unde a mers Rebekah Vardy?

_ Doctor Who o alege pe actrița transgender Yasmin Finney să joace rolul de însoțitor al lui Billie Piper ca Rose

_ Însoțitoarea de bord Qantas spune cum ONE exercițiu a ajutat-o ​​să obțină un corp mai slab după două sarcini

_ Cristiano Ronaldo își arată fizicul în formă în timp ce pozează alături de fiul său omonim

_ Gary Neville conduce laudele pentru „decizia curajoasă” a lui Jake Daniels

_ MARTIN SAMUEL: La revedere de la West Ham a lui Noble a fost atât de emoționant, deoarece face parte dintr-o rasă pe moarte de bărbați cu un singur club

_ Andrew Bailey de la Banca Angliei emite un avertisment „apocaliptic” privind prețul alimentelor din cauza impactului războiului din Ucraina

_ Arsenal a fost fără dinți într-o bătălie pe care ar fi trebuit să o câștige împotriva lui Newcastle

_ Gary Neville și Jamie Carragher sunt de acord asupra a șapte jucători din echipa sezonului din Premier League

_ Dr MEGAN ROSSI: Testul simplu pentru a vă pune pe drumul spre un intestin fericit!

_ Victoria Silvstedt, în vârstă de 47 de ani, prezintă o prezentare foarte bustină într-o rochie crem adâncă în Italia

_ Gareth Bale VA părăsi Real Madrid în vară, dar retragerea se bazează pe șansele Țării Galilor la Cupa Mondială

_ JANE FRYER urmărește drama Wagatha Christie: Unde a mers Rebekah Vardy?

_ Newcastle 2-0 Arsenal: Mikel Arteta recunoaște că Gunners nu erau „nici aproape de nivelul Ligii Campionilor”

_ Ducele de Cambridge oferă condoleanțe după moartea șeicului Khalifa bin Zayed Al Nahyan

_ Huddersfield 1-0 Luton Town: lovitura lui Jordan Rhodes îi trimite pe Terriers în finala play-off-ului campionatului

_ Putin „colonelul amestecat”: Președintele rus ia decizii tactice pentru trupele sale

_ „Arsenal nu este pregătit pentru Liga Campionilor”: fanii îi trântesc pe Gunners după înfrângerea cu Newcastle

_ Starul Game Of Thrones, Alfie Allen, se bucură de timp liber cu iubita artistă Nicole Della Costa la New York

_ Familia soției britanice Caroline Crouch, ucisă de un pilot grec, vorbește

_ Fotbalistul gay va avea sprijin necondiționat în cadrul jocului, spune Chris Sutton

_ Shania Shaik își arată umflătura când este văzută pentru prima dată de când a anunțat sarcina

_ Olivia Frazer, „ticălosul” căsătorit la prima vedere, demonstrează că fericirea este cea mai bună răzbunare

_ Martha Kalifatidis postează un videoclip cu logodnicul Michael Brunelli complet nud în camera lor de hotel din Londra

_ Allen Leech de la Downton Abbey dezvăluie că el și Jessica Blair Herman își așteaptă a doua fiică

_ Femeile încă suferă inutil din cauza lipsei de sănătate a inimii

_ Doar homar și caviar pentru păpușii noștri: SAMANTHA BRICK întâlnește copiii cu gusturi rarefiate

_ FBI-ul lui Chris Wray a hărțuit-o pe mama pentru că a vorbit la ședința consiliului școlar

_ Atacantul de la Blackpool, Jake Daniels, își propune să elimine tabuul după ce a devenit gay

Nr. de articole la aceasta sectiune: 397, afisate in 7 pagini.

ieri 21:22 _ ANDROID...