Băiatul de la Gran Dolina era de fapt o FATĂ: un schelet vechi de 800.000 de ani al unui strămoș străvechi uman considerat a fi bărbat de când descoperirea sa a avut loc în anii 1960 este de fapt femeie, arată o nouă analiză

FOTO: Un model realist al unei femei Homo antecessor a fost făcut pe baza capului decapitat

Noile cercetări care au examinat dinții scheletului au confirmat că este vorba despre o fată tânără

Oamenii de știință spun că fata avea între 9 și 11 ani și avea dimensiuni similare cu fetele moderne

Un schelet vechi de 800.000 de ani a unei specii strămoșe a oamenilor moderni aparținea unei femele și nu unui mascul așa cum sa presupus anterior, au arătat noi cercetări.

Schimbarea de sex a scheletului, cunoscut anterior ca Băiatul Gran Dolinei, a venit după ce cercetătorii au folosit tehnici moderne pentru a analiza țesuturile dentare, constatând că aparține unei fete cu vârste cuprinse între nouă și 11 ani.

Scheletul este un exemplu de Homo antecessor - considerat a fi ultimul strămoș comun împărtășit de Homo sapiens și neandertali înainte ca cele două specii să se despartă.

Rămășițele au fost găsite la situl arheologic spaniol Grand Dolina în anii 1960 și s-a stabilit ulterior că au murit după ce au fost ucise și mâncate de un trib rival.

Oamenii de știință nu aveau nicio idee despre genul real până la acest studiu, cu conceptul că este un băiat care provine dintr-o carte pentru copii despre situl de săpături scrisă de José Maria Bermúdez de Castro în 2002 numită El Chico De La Gran Dolina.

„În acest moment nu se știa la ce sex aparținea această fosilă, așa că s-a ales un nume masculin, dar ar fi putut fi unul feminin”, a spus autorul studiului Cecilla Garcia.

DETERMINAREA GENULUI PRIN STOMATOLOGIE Estimarea sexului „Fetei de Gran Doline” a fost făcută de Grupul de antropologie dentară de la Centrul Național de Investigare a Evoluției Umane (CENIEH).

S-a realizat prin studierea proporțiilor țesuturilor dentare din caninii acestor fosile umane antice.

Dimensiunile smalțului și dentinei din aceste piese dentare sunt trăsături dimorfice sexual.

Cu alte cuvinte, ele permit să se distingă indivizii bărbați și femei dintr-o populație.

Din acest motiv, acești parametri au fost utilizați anterior pentru a estima sexul în probele de criminalistică, unde ating o rată de precizie de până la 92,3%.

Noul studiu, realizat de Garcia și colegii de la Grupul de antropologie dentară de la Centrul Național de Investigare a Evoluției Umane (CENIEH), este primul care estimează sexul a două dintre cele mai complete fosile găsite la locul săpăturii.

Folosind tehnici moderne, au examinat rămășițele individului H1, din care a fost definită specia Homo antecessor și individul H3, presupus anterior a fi o fată din cauza cărții pentru copii de pe site-ul săpăturii.

Rezultatele au arătat că caninii celor doi indivizi prezintă diferențe comparabile cu cele observate între bărbații și femeile moderne.

„Acest lucru a permis stabilirea faptului că H1 era probabil un bărbat, în timp ce fosila H3 era probabil o femeie”, a explicat Carcia.

Rămășițele umane găsite la Gran Dolina au fost analizate de mulți cercetători, deși până acum nu a fost posibilă evaluarea diferențelor de gen.

Acest lucru se datorează faptului că majoritatea indivizilor erau imaturi, ceea ce înseamnă că nu ajunseseră la adolescență, ceea ce complică estimarea sexului lor.

În plus, există dificultatea pe care o presupune existența unor fragmente mici de schelet disponibile, mai degrabă decât un set complet de oase, au adăugat ei.

„Până în prezent, am știut doar sexul unui fragment de dinte, din care s-au obținut proteine ​​de smalț, a adăugat co-autorul José María Bermúdez de Castro.

„Acest studiu realizat de grupul nostru deschide acum un mod nou și extrem de fiabil de a estima sexul printr-o metodă nedistructivă.

” Estimarea sexului a fost realizată prin studierea proporțiilor țesuturilor dentare la canini - dimensiunea smalțului și dentinei.

Acest lucru se datorează faptului că dimensiunile acestora sunt trăsături dimorfice sexual, ceea ce înseamnă că sunt diferite între bărbați și femele unei specii.

Din acest motiv, această tehnică a fost utilizată în trecut pentru a estima sexul în probele criminalistice - cu o precizie de 92,3% și în probele fosile.

Dinții oferă avantajul suplimentar că formarea lor este completă într-un stadiu incipient și, prin urmare, permit estimarea sexului chiar și la indivizii imaturi.

Echipa a spus că acesta este un punct deosebit de util în domeniul paleoantropologiei.

Pentru prima dată au reușit să confirme că rămășițele individului H3 din Gran Dolina aparțineau unei fete cu vârste cuprinse între 9 și 11 ani.

Scheletul, găsit la Gran Dolina, într-o peșteră , este un exemplu de Homo antecessor - considerat a fi ultimul strămoș comun împărtășit de Homo sapiens și neanderthalieni

Rămășițele au fost găsite la situl arheologic spaniol Grand Dolina în anii 1960 și s-a stabilit ulterior că hominizii de acolo au murit după ce au fost uciși și mâncați de un trib rival.

„Acest individ este reprezentat de o față parțială și un fragment al osului frontal, deși acest lucru apare de obicei în fotografii împreună cu o mandibulă găsită în 2003 care, în mod curios, este considerată foarte probabil să fie de sex feminin”, explică García.

Fata Gran Dolinei avea probabil o statură și proporții corporale similare cu cele ale unei fete moderne de vârsta ei, deși s-ar putea să se fi dezvoltat mai devreme.

Chiar dacă nu se știu încă multe despre modul în care ar fi putut fi viața ei cu mai mult de 800.000 de ani în urmă, știm ceva despre cum s-a încheiat povestea ei.

Rămășițele găsite la Gran Dolina, inclusiv cele ale fetei, arată dovezi clare ale canibalismului, probabil rezultatul unei confruntări între grupuri rivale.

Constatările au fost publicate în Journal of Anthropological Sciences .

CINE AU FOST HOMO ANTECESSOR?

Homo antecessor este una dintre cele mai vechi soiuri de oameni cunoscute descoperite în Europa, datând încă de acum un milion de ani.

Se crede că a cântărit în jur de 14 pietre, se spune că Homo antecessor avea o înălțime între 5,5 și 6 ft.

Dimensiunile creierului lor au fost aproximativ între 1.000 și 1.150 cm³, ceea ce este mai mic decât creierul mediu de 1.350 cm³ al oamenilor moderni.

Se crede că specia a fost dreaptă, ceea ce o face diferită de alte maimuțe și ar fi putut folosi un limbaj simbolic, potrivit arheologilor care au găsit rămășițe în Burgos, Spania în 1994.

Modul în care Homo antecessor poate fi legat de alte specii Homo din Europa are un subiect de dezbatere acerbă.

Mulți antropologi cred că a existat o legătură evolutivă între Homo ergaster și Homo heidelbergensis.

Arheologul Richard Klein susține că Homo antecessor a fost complet o specie separată, care a evoluat din Homo ergaster.

Cu toate acestea, alții susțin că Homo antecessor este de fapt aceeași specie ca Homo heidelbergensis, care a trăit în Europa între 600.000 și 250.000 de ani în urmă în epoca Pleistocenului.

În 2010 au fost găsite unelte de piatră în același loc din Happisburgh, Norfolk, despre care se crede că a fost folosit de Homo antecessor.

Oamenii de știință cred că aceste specii umane timpurii se vor reproduce în mod regulat.

Dr. Matthias Meyer, paleogeneticist la Institutul Max Planck de Antropologie Evolutivă, din Leipzig, Germania a spus: „Istoria evoluției oamenilor arhaici din Pleistocenul Mijlociu a fost destul de complexă.

„S-ar putea ca atât strămoșii poporului Sima, cât și denisovanii să se încrucișeze cu un alt grup arhaic precum Homo antecessor sau Homo erectus.

Sau este posibil ca ADN-ul mitocondrial pe care îl cunoaștem de la neandertalieni târzii să fi venit dintr-un alt grup care a părăsit Africa.

STRĂINILOR NU LE PLAC PRODUSELE ROMÂNEȘTI. Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România şi Confederaţia Patronală CONCORDIA au cerut Parlamentului să respingă Legea nr. 321/2009 care obligă hipermarketurile să achiziţioneze 51% produse românești la raft

Progresistul anti-român Lucian Boia: "Basarabia nu e România!". Individul lansează teza revizionistă care afirmă că voievodatul Moldova n-ar avea absolut nici o legătură cu România

Bolojan admite că cine pierde la Congresul PNL, Orban sau Cîțu, riscă să piardă funcția deținută

Denisa Manelista trece prin momente grele. Familia cere decenţă din partea presei

Ultimele mesaje ale lui Donald Trump despre hoția fără de margini a progresiștilor soroșiști

Aşa convingi o femeie matură să facă amor cu un bărbat tânăr

ALBANIA. Parlamentul a interzis defrișările de păduri timp de 10 ani, pentru a evita o catastrofă ecologică. Vechii Daci neromanizați de la Sud de Dunăre au coloană vertebrală mai tare ca a noastră.

Discurile de vinil sunt din nou la mare căutare. Un târg de profil a avut loc în București

VIDEO Un uragan puternic a măturat statul Ohio, din Statele Unite

OFF/ON THE RECORD. Andreea Ciucă, președintele Asociației Magistrațiilor din România: "Nu poți nega identitatea constituțională a statelor. Nu se poate anihila voința poporului din Constituție"

Polonia nu mai este pregătită să preia refugiați după atacurile de la Bruxelles. Iohannis e în continuare pregătit să preia tot ce-i dă Merkel.

Asistenta lui Mihai Morar, goală puşcă FOTO

Artă din plasticul aruncat în mare. "Oceanul ne trimite semne ale propriei suferințe"

România trece la Neobolșevism. Zeci de ani de îndoctrinare neobolșevică a creierelor copiilor noștri au făcut ravagii. Soroșismul-Progresist a învins MASIV în marile orașe ale țării și începe să facă ravagii și în orașele mai mici, mai ales în Ardeal

Prostituata care îi șochează pe șoferi: o tânără își atrage clienții cu dansuri lascive și striptease pe centura Devei

Larisa Drăgulescu, aproape GOALĂ într-o revistă pentru bărbaţi FOTO

Incendiu puternic într-un apartament din Constanța

Ce le făcea Maria Tereza bărbaţilor cu care făcea amor. "Trăgea de o manetă şi..."

Ce este dieta Paleo, denumită și Dieta Omului Cavernelor sau Dieta Epocii de Piatră. Fotbalistul Marcos Llorente o urmează cu strictețe

În epoca post-pandemie, HoReCa a început goana după angajați

Cum a descoperit o actriţă de filme porno că vrea să intre în lumea XXX. "Făceam amor cu un tip într-un cort destul de transparent..."

BOMBA-SEXY Florentina Raiciu, păcălită pe internet: Blonda a făcut un show erotic pe Skype fără bani VIDEO

Larisa Munteanu a născut o fetiţă FOTO

BRAVO ROMÂNIA. O ŞTIRE FANTASTICĂ. După mai bine de 30 de ani, DROPIA, comoara dispărută a României, s-a întors acasă!

Silvia, marea câştigatoare de la "Bravo, ai stil!", a pozat goală FOTO

Carmen de la Sălciua, goală în pat! Cântăreaţa n-a mai rezistat şi a dat hainele jos FOTO

EURO 2020. Tribut în cinstea lui Eriksen, la minutul 10 al meciului Belgia-Danemarca

Evaluarea Națională 2021, în București: Peste 12.000 de elevi înscriși la examen. Ce trebuie să știe candidații care susțin probele

Una dintre cele mai sexy mămici din showbiz s-a dezbrăcat. Imaginile XXX sunt interzise cardiacilor

ISTORIE. REMEMBER 22 DECEMBRIE 1989. Cum a ajuns NUCLEUL COMINTERNIST BOLȘEVIC DUR care a controlat PSD-ul și parțial România timp de 70 de ani - să facă azi pe Patrioții Români....

U BT Cluj Napoca este noua campioană națională la baschet masculin

Ovidiu Zară, accident cerebral. Jurnalistul a fost dus la spital

Nr. de articole la aceasta sectiune: 32, afisate in 1 pagina.