Căutând dincolo de sistemul solar viața pe exoplanete

LIFE - o misiune spațială viitoare pentru a caracteriza atmosferele exoplanetelor terestre și a căuta viață în afara sistemului solar. Suntem singuri în Univers? Omenirea se luptă cu această enigmă științifică fundamentală de secole. Acum trăim într-un timp, cu tehnologiile relevante la îndemână, în care putem începe să abordăm această întrebare empiric. Procedând astfel, putem afla în cele din urmă dacă viața este într-adevăr unică planetei noastre de origine. După stabilirea fermă a sistemului heliocentric de către Nicolaus Copernic în secolul al XVI-lea, punând Soarele - și nu Pământul - în centrul Sistemului Solar, după ce ne-am dat seama că Soarele nostru era unul dintre milioane de sori din galaxia noastră Calea Lactee, după ce am descoperit că Calea Lactee a fost una dintre nenumăratele galaxii dintr-un Univers în expansiune, izotrop și omogen, după descoperirea a mii de exoplanete care orbitează stele din apropiere, viața rămâne cea mai izbitoare trăsătură care face Pământul șiSistemul solar se remarcă în acest vast cosmos. Motivație suficientă pentru a afla dacă, la urma urmei, biosfera Pământului reprezintă ceva cu adevărat „special”.

Cerurile pline de planete

Începând de astăzi, au fost detectate peste 4.000 de exoplanete 1 care prezintă o diversitate nu neapărat așteptată în mase, raze și perioade orbitale. În special, datorită misiunii Kepler a NASA, știm că, statistic, exoplanetele orbitează cele mai multe - dacă nu toate - stelele. Mai mult, o fracțiune semnificativă din acele exoplanete sunt terestre, adică dominate de roci și orbitează în așa-numita „zonă locuibilă” a stelelor gazdă. 2 Aici, temperaturile permit, în principiu, să existe apă lichidă la suprafața lor - o condiție prealabilă pentru viața așa cum o cunoaștem noi. La fel de important este numărul tot mai mare de exoplanete descoperite la 20 de parsec de Soarele nostru, deoarece, datorită apropierii lor, sunt cele mai ușor de investigat în detaliu. Unii dintre ei sunt, de asemenea, principali candidați pentru a fi locuibili.3

În timp ce programele de monitorizare terestre și spațiale în desfășurare continuă să dezvăluie noi descoperiri aproape săptămânal, bogăția de date și numărul de sisteme exoplanetare au motivat comunitatea exoplanetă să înceapă tranziția de la descoperirea exoplanetei la caracterizarea exoplanetei. Un obiectiv principal al proiectelor de caracterizare este investigarea proprietăților atmosferice ale exoplanetelor, inclusiv a compoziției acestora. Tehnologia actuală ne permite deja să detectăm și să investigăm în mod fiabil atmosferele planetei gigantice gazoase pe perioadă scurtă și lungă, s-au făcut 4,5 și primele încercări de a detecta atmosferele exoplanetelor terestre mici. 6,7

De la descoperire la caracterizarea atmosferică În viitorul apropiat, Telescopul spațial James Webb (JWST), așteptat să fie lansat la sfârșitul anului 2021, ar putea avea șansa de a investiga un număr foarte mic de exoplanete terestre care orbitează în zonele locuibile ale stelelor M-pitice din apropiere și confirmă existența atmosferelor. 8 Cu toate acestea, caracterizarea în profunzime a compoziției atmosferice pare a fi în afara domeniului de aplicare. 9 În mod similar, în următorii 15 ani, următoarea generație de telescoape terestre, cu oglinzi primare între 30m și 40m, va contribui, de asemenea, la detectarea exoplanetelor terestre și la caracterizarea acestora. 10,11 Dar, de asemenea, aici numărul de obiecte și potențialul general de caracterizare vor fi limitate din cauza efectelor tulburătoare pe care propria noastră atmosferă le impune observațiilor de la sol.

Pentru a studia un eșantion mare de exoplanete terestre temperate și a investiga în detaliu atmosfera lor, sunt necesare noi misiuni spațiale dedicate. Acest lucru este valabil mai ales dacă căutarea planetelor locuibile și a biosemnaturilor atmosferice - amprentele digitale din compoziția atmosferică care indică activitatea biologică în desfășurare pe o exoplanetă - sunt principalele obiective științifice. Doar din spațiu, se poate realiza o stabilitate suficientă, sensibilitate și lungime de undă. De asemenea, în loc să se aplice așa-numita tehnică de spectroscopie de tranzit / eclipsă pentru a investiga exoplanetele, tehnica implicită utilizată astăzi, este necesară o abordare observațională diferită: deoarece orbitele lor sunt distribuite aleator în planul cerului, majoritatea exoplanetelor fac să nu tranziteze în fața stelelor gazdă atunci când sunt observate de pe Pământ sau de telescoape spațiale,limitând dramatic numărul care poate fi studiat. Numai cu misiuni care permit detectarea directă a unui semnal de exoplanetă lângă cel al stelei sale gazdă strălucitoare, se poate studia un număr suficient de mare de obiecte, astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și a ratei de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.Numai în cazul misiunilor care permit detectarea directă a unui semnal de exoplanetă lângă cel al stelei sale gazdă strălucitoare, se poate studia un număr suficient de mare de obiecte, astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și a ratei de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.Numai în cazul misiunilor care permit detectarea directă a unui semnal de exoplanetă lângă cel al stelei sale gazdă strălucitoare, se poate studia un număr suficient de mare de obiecte, astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și a ratei de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.un număr suficient de mare de obiecte poate fi studiat astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și rata de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și în infraroșu apropiat (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.un număr suficient de mare de obiecte poate fi studiat astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și rata de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.sau se detectează radiația termică intrinsecă pe care o emit exoplanetele datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și în infraroșu apropiat (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.sau se detectează radiația termică intrinsecă pe care o emit exoplanetele datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.12,13 A doua abordare necesită observații la lungimi de undă în infraroșu mediu (~ 3-20 micrometri) și este alegerea preferată pentru conceptul de interferometru mare pentru exoplanete (LIFE), care este discutat în cele ce urmează.

Misiunea LIFE

LIFE este un concept ambițios de misiune spațială cu capabilități științifice de neegalat optimizate pentru detectarea directă și caracterizarea atmosferică a sutelor de exoplanete, dintre care zeci vor fi terestre, temperate și, eventual, primitoare pentru viața așa cum o cunoaștem.

LIFE dispune de un interferometru cu nul în mijlocul infraroșu care zboară în formare, format din patru „nave spațiale colectoare” cu deschideri de 2 m până la 3,5 m care zboară într-o configurație dreptunghiulară și un al cincilea „vehicul spațial combinator” care zboară în centrul matricei (vezi Fig. 1) . Datorită celor patru nave spațiale colectoare, LIFE va obține o sensibilitate suficientă pentru semnalele slabe de la exoplanete, iar separarea spațială între nava spațială va oferi rezoluția spațială necesară pentru a dezlega semnalele planetare de cele ale stelelor gazdă. Lumina de la nava spațială colectoră va fi trimisă la nava spațială combinată unde fasciculele de intrare vor interfera astfel încât lumina stelei centrale să fie efectiv suprimată („anulată”), dar fotoni din surse din apropiere, în afara axei (cum ar fi exoplanetele) poate trece și poate fi dispersat spectral.Liniile de bază dintre nava spațială colectoare vor fi flexibile, deoarece acestea trebuie să fie rearanjate pentru fiecare nouă țintă, dar o linie de bază minimă de ~ 10m și o linie de bază maximă de ~ 600m pare suficientă.

Oglinzile navei spațiale colectoare și optica instrumentului combinator vor funcționa la o temperatură nu mai mare de 40K pentru a suprima zgomotul termic. Obiectivul pentru lungimea de undă de observare este de trei până la 20 micrometri, iar rezoluția spectrală necesară este de ~ 50.

Pentru a acoperi cerul plin și a oferi un mediu stabil pentru formarea navei spațiale, LIFE va fi pe o orbită în punctul L2. Arătarea telescoapelor colectoare va fi în primul rând în direcția anti-Soare. Durata nominală de viață a misiunii va fi de șase ani, cu până la ~ 2,5 ani pentru o „fază de căutare”, pentru a detecta exoplanete în jurul a sute de stele din apropiere, la aproximativ 20 de parsec de Soare și pentru a identifica cele mai bune ținte pentru observații detaliate de urmărire. Restul de ~ 3,5 ani sunt dedicați „fazei de caracterizare” pentru a studia un sub-eșantion bine selectat de exoplanete în detaliu rafinat. Lansarea tuturor navelor spațiale va fi fezabilă cu o singură rachetă grea.

Principiul de măsurare care stă la baza LIFE a fost conceput în 1978, 14 având deja în vedere ideea de a detecta exoplanete. Și la începutul anilor 2000 au fost efectuate primele studii conceptuale (ESA / Darwin și NASA / TPF-I), care au pus bazele LIFE. Cu toate acestea, de atunci s-au înregistrat progrese semnificative, atât din punct de vedere științific, cât și din punct de vedere tehnologic. Aceasta include, în special:

Misiunea Proba-3 a ESA, planificată pentru lansare în 2023, demonstrând formarea autonomă care zboară la un nivel care depășește cerințele LIFE;

Misiunea Herschel a ESA, care demonstrează tehnologii criogenice și oglinzi primare mari, ușoare, pentru aplicații cu infraroșu; Instrumentul MIRI al Europei pentru Telescopul Spațial James Webb, care demonstrează tehnologia spațială cu infraroșu mediu, inclusiv detectoare;

Progres semnificativ la nivelul componentelor, cum ar fi oglinzile deformabile criogenice, fibrele optice în infraroșu mediu și optica integrată; și

Progrese semnificative în ceea ce privește principiul de măsurare („interferometrie nulă”) în laborator și de la sol (de exemplu, cu VLTI ESO și Interferometrul mare telescop binocular LBTI).

În plus, recent s-a început un nou experiment la ETH Zurich cu scopul de a demonstra principiul de măsurare al LIFE la lungimi de undă în infraroșu mediu și - pentru prima dată - în condiții criogenice și cu niveluri de flux așa cum era de așteptat din sursele astrofizice. 15 Împreună, aceste evoluții se alimentează direct în definiția actuală a conceptului LIFE, care susține ideea că obiectivul științific final al LIFE de a căuta viață în afara sistemului solar poate fi într-adevăr realizabil.

Ce va livra LIFE?

În timpul fazei sale de căutare de aproximativ 2,5 ani, LIFE va scana sute de stele din cartierul Solar și va detecta direct sute de exoplanete (vezi Fig. 2). 16Unele dintre aceste obiecte sunt deja cunoscute astăzi prin metode de detectare indirectă, dar marea majoritate este probabil să fie noi descoperiri. Mai exact, în funcție de strategia de observare, se așteaptă ca LIFE să detecteze între ~ 350 și ~ 550 exoplanete cu raze cuprinse între 0,5 și șase ori mai mare decât raza Pământului pentru dimensiunea diafragmei de 2 m a navei spațiale colectoare. Această gamă merge până la ~ 540 până la ~ 770 exoplanete pentru deschideri de 3,5 m. Pentru a maximiza șansa de a detecta planete potențial locuibile sau locuite, accentul se va pune pe obiectele cu raze cuprinse între 0,5 și 1,5 raze pământene - deoarece aceste obiecte sunt probabil terestre - orbitând în zona empirică locuibilă a stelelor. Această regiune este aproximativ definită de niveluri de insolație care corespund între ~ 0,3 și ~ 1,7 ori insolația pe care Pământul o primește de la Soare.17 Pentru aceste obiecte, LIFE este de așteptat să găsească până la ~ 45 și ~ 80 pentru dimensiunile diafragmei de 2m și respectiv 3,5m. Deja dintr-o singură observație de epocă, pentru majoritatea acestor planete terestre, zonele locuibile, razele lor vor fi cunoscute cu mai bine de 20% și temperatura lor efectivă cu mai bine de 10%.

Niciuna dintre misiunile spațiale programate în prezent sau instrumentele de la sol nu va produce un număr de exoplanete detectate direct, care sunt chiar apropiate de numerele LIFE menționate mai sus.

O sub-probă semnificativă a exoplanetelor detectate va fi apoi examinată în detaliu în timpul fazei de caracterizare de ~ 3,5 ani. Aici, avantajul spectroscopiei în infraroșu mediu pentru studiile atmosferice se desfășoară pe deplin. Sondarea emisiilor termice ale unei planete oferă informații mai robuste despre structura presiune-temperatură decât observațiile luminii reflectate. Așa-numitele „ferestre atmosferice”, regiuni spectrale fără caracteristici de absorbție din nori sau benzi moleculare, oferă acces direct la temperatura suprafeței. În cele din urmă, regimul infraroșu mediu oferă o bogăție de neegalat în caracteristicile de absorbție moleculară din moleculele majore care se așteaptă să fie prezente în atmosferele planetei terestre. 18 Foarte important, aceasta include biosemnături precum O 3 , CH 4 și N2 O și, de asemenea, H 2 O, care este util pentru constrângerea habitabilității unei planete (vezi Fig. 3). Conform primelor simulări cantitative, incluzând cele mai relevante surse de zgomot astrofizice, cum ar fi contribuțiile rămase de la lumina stelară și emisia din norul de praf zodiacal, LIFE ar putea detecta O 3 și CH 4 - o biosemnătură puternică combinatorie, fără falsuri pozitive cunoscute în prezent - în o atmosferă gemenească a Pământului situată la 10 parseci în 15 zile de observații cu deschideri de 3,5 m.

Niciun alt concept de misiune nu poate pretinde capacități similare și, în general, se crede că puterea unică a spectroscopiei în infraroșu mediu - și, prin urmare, o misiune precum LIFE - va fi în cele din urmă necesară pentru a evalua în mod robust habitabilitatea exoplanetelor terestre și pentru a identifica semnele activității biologice dincolo de Sistem solar. Este demn de remarcat faptul că, potrivit unor analize statistice recente, cea mai apropiată zonă terestră locuibilă a planetei care orbitează o stea de tip K sau G, stele similare Soarelui nostru, este situată între patru și șase parsecuri. 2 Un astfel de obiect ar necesita un timp semnificativ mai mic de observare.

Viziunea LIFE

LIFE nu este încă o misiune selectată; nici designul LIFE nu este suficient de matur încât să se poată începe fabricarea și integrarea astăzi. De fapt, vor fi necesare eforturi suplimentare de cercetare și dezvoltare în anumite domenii (de exemplu, tehnologii de detectare și optică integrată la lungimi de undă în infraroșu mediu) și demonstrația cu succes a tehnologiei de zbor de formare este încă în așteptare. Cu toate acestea, în prezent, peste 100 de oameni din întreaga lume contribuie la rafinarea obiectivelor științifice, la definirea cerințelor științifice și tehnice și la evaluarea critică a tehnologiilor relevante pentru a obține un plan de dezvoltare a tehnologiei. Această echipă în continuă creștere este convinsă că, având în vedere ceea ce este în joc și ceea ce pare să fie la îndemână, nu este vorba de „dacă” este vorba de „când” va fi lansat LIFE. Cu siguranță,LIFE ar fi o mare misiune astrofizică în stil „emblematică”, cu un preț posibil similar cu recentele misiuni rover pe Marte. Și dacă agențiile spațiale sau parteneriatele public-privat vor sprijini sau chiar vor conduce implementarea LIFE rămâne de văzut. Dar posibilele ramificații științifice ale investigațiilor LIFE pot fi chiar mai de anvergură decât găsirea unor dovezi ale vieții dispărute pe Marte. După cum a spus odată Carl Sagan: „Undeva, ceva incredibil așteaptă să fie cunoscut”. Și LIFE ar putea fi misiunea care ne aduce un pas semnificativ mai aproape de a afla unde și ce este.Dar posibilele ramificații științifice ale investigațiilor LIFE pot fi chiar mai de anvergură decât găsirea de dovezi ale vieții dispărute pe Marte. După cum a spus odată Carl Sagan: „Undeva, ceva incredibil așteaptă să fie cunoscut”. Și LIFE ar putea fi misiunea care ne aduce un pas semnificativ mai aproape de a afla unde și ce este.Dar posibilele ramificații științifice ale investigațiilor LIFE pot fi chiar mai de anvergură decât găsirea de dovezi ale vieții dispărute pe Marte. După cum a spus odată Carl Sagan: „Undeva, ceva incredibil așteaptă să fie cunoscut”. Și LIFE ar putea fi misiunea care ne aduce un pas semnificativ mai aproape de a afla unde și ce este

(Mediafax)

Simona Popescu - De ce ni se spune că suntem Hoți şi Proşti? Ca să conducă şi să ne exploateze multinaționalele străine proprietatea noastră publică în locul nostru şi ca să ne poată fura şi jefui.

Numai DGIA (Direcţia de Informaţii a Armatei – n.n.) n-a fost probabil împotriva mea. Lucrează toţi, îţi dai seama, au lucrat la turaţie maximă, e greu să te baţi cu toate structurile statului, în frunte cu preşedintele”, a mărturisit Ludovic Orban

Efectele COVID pe plan intim. Cum a transformat anul pandemic viața sexuală a tinerilor din România

HOROSCOP 27 septembrie 2021. Mercur retrograd de azi. Indecizie și oportunități ratate

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, vine la București. Întrevederi cu Klaus Iohannis și Florin Cîțu

Coronavirus în România LIVE UPDATE 27 septembrie 2021. Noul bilanț COVID-19

Un accident a avut loc la Raliul Clujului

Dumitru Prunariu, singurul român care a zburat în spațiu, împlinește 69 de ani

AUR ar putea susține Guvernul Cîțu. "Îl așteptăm la negocieri în Piața Universității". Ce condiții pun

Cutremur puternic, cu magnitudinea 5,8, înregistrat luni în Grecia. Clădiri avariate pe insula Creta

CEO Pfizer: "Într-un an cred că putem reveni la viața normală. Scenariul cel mai probabil este vaccinarea anuală"

Primul efect al crizei energiei. Nuclearelectrica și-a dublat valoarea la bursă

Ion Cristoiu: Congresul PNL a fost momentul Căderii lui Klaus Iohannis de pe soclu

COMENTARIU Marius Oprea. Mai am un singur dor: să nu-l mai văd pe Cîțu la televizor

Strategia de extragere a gazelor din Marea Neagră. Romgaz ia un credit de 350 mil. euro pentru a cumpăra participația americanilor de la Exxon

Rezultate parțiale. Partidul Social-Democrat (SPD) are un ușor avans în urma scrutinului din Germania

Numărul localităților din Ilfov cu rată de infectare peste 6 la mie continuă să crească

„Și nu fu pre voe câinilor de tătari”

Au trebuit să moară bebeluși ca să vedem nesimțirea lui Iohannis. Deşi de 14 zile avem zeci de bebeluși grav bolnavi dintre care trei au murit, Iohannis nu a binevoit nici măcar 5 minute să treacă să-i vadă. În schimb s-a întâlnit cu ONG-iştii lui Soros

Rareș Bogdan, ironii la adresa lui Orban: "Îi voi așeza personal tabloul pe perete"

Cîțu, despre demisia lui Orban de la Camera Deputaților: marți discutăm alternativele în PNL

Românii s-au alăturat protestelor din Italia împotriva certificatului verde. "Batantele nevaccinate sunt disperate, trebuie să plătească 200 de euro pe lună"

Marius Tucă Show, diseară, la 19, la Aleph News și pe mediafax.ro. Invitații de azi: publicistul Ion Cristoiu și liderul Holograf, Dan Bittman

Actorul William Shatner, din serialul Star Trek, va zbura în spațiu cu racheta lui Bezos

Pandemia COVID-19 a redus speranța de viață cu cea mai mare valoare de la Al Doilea Război Mondial

Michael Myers, celebrul criminal din filmul de groază Halloween și-a întâlnit "nașul", într-un video viral adorabil și terifiant

Alegeri Germania. Verzii: Annalena Baerbock este mulțumită de rezultatul obținut

Creșterea facturilor în Italia. Premierul promite subvenții la energie de 3 miliarde de euro

LOVITURILE DE STAT SOFT. Mai nou, loviturile de stat, oprirea legislației și eliminarea adversarilor politici se fac prin utilizarea în mod ostentativ a mijloacelor «judiciare» întărite cu un linșaj mediatic de proporții şi cu mitinguri uriaşe de stradă

A explodat vestiarul la PSG. Mbappé contra Neymar: "Vagabondul ăsta nu-mi dă pase"

Piticul Stalinist, Emil Boc, a infectat Cluj-Napoca în ultimul hal cu mizeria de sute de mii de oameni adunați la Untold În doar câteva zile, Cluj-Napoca ajunge la halucinantă cifră de infectare de 4,87 și infectările cresc în ritm galopant

Afganistan: Talibanii interzic frizerilor din provincia Helmand să scurteze bărbile

O carte pe zi: "Cabinetul albastru" de Simona Preda

Healthcare Trends VIDEO. Prevenția pentru cancerul de col uterin. Te poți vaccina daca ai deja virusul HPV în corp?

Basistul trupei Status Quo, Alan Lancaster, a murit la vârsta de 72 de ani

Simptomul din corp care anunță apariția demenței. Ce au descoperit cercetătorii

Criza energiei din Europa se acutizează și ar putea deveni cronică

STRĂINILOR NU LE PLAC PRODUSELE ROMÂNEȘTI. Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România şi Confederaţia Patronală CONCORDIA au cerut Parlamentului să respingă Legea nr. 321/2009 care obligă hipermarketurile să achiziţioneze 51% produse românești la raft

Un urs curios găsește o cameră GoPro pierdută în zapadă. Ce a urmat, într-un video viral

Dan Barna, despre algerile din PNL: "România este o republică bananieră în care Constituția pare opțională. Cîțu nu mai are susținerea USR PLUS"

Ludovic Orban și-a trimis demisia de la Camera Deputaților prin intermediul unui "reprezentant"

Marea Britanie vrea să blocheze, în pofida Brexit, inițiativa creării unei armate a UE. Marea Britanie vrea să blocheze inițiativa despre care Iohannis ne-a spus CĂ NU EXISTĂ. Vă dați seama ce mincinos avem în funcția de președinte?

Liderul din partidul Angelei Merkel recunoaște că scorul este sub așteptări, dar vrea să conducă viitorul guvern

Alegeri Germania. Reacția lui Olaf Scholz, după rezultatul din alegeri: "Germanii au votat în număr mare pentru ca eu să fiu cancelar"

Veștea, învins de Rareș Bogdan: Am fost martorul unei minuni. 1.200 de votanți au furnizat 1.842 de voturi

Sex oral într-o parcare din Bucureşti. Ea e dezbrăcată, el cu pantalonii în vine IMAGINI XXX

Dezvăluire Şoc. Ponta "am fost obligați de UE sa integrăm zona de Vest a Țării cu Ungaria Cehia și Slovacia". Când vă spuneam, că se lucrează din greu la regionalizarea, federalizarea și la dispariția statului național numit România nu ne credeați.

Cel mai vechi recrutor român, sondaj pe LinkedIn: "Femeile care vor să facă sex să poarte la job un cerculeț verde pe rever"

Alianța lui Dragnea are mii de adepți în Sălaj. Vlad Gălățeanu: ”E despre patriotism și identitate națională. Acolo-s”

Imagini de pe frontul anti-COVID: UPU Pantelimon are 45 de locuri și 50 de pacienți care așteaptă

Olimpiu Moruțan a marcat golul victoriei pentru Galatasaray, în partida cu Goztepe

Se umflă sau nu testiculele după vaccin? Nicki Minaj spune că Da și că vărul ei a rămas impotent și cu ele umflate și că viitoarea mireasă l-a părăsit. Fauci și CNN zic că nu. Dar statistica VAERS ii contrazice. 46 de cazuri raportate de Testicule Umflate

Ce scriu cititorii: "Teoria conspirației" s-a adeverit DIN NOU, ȘI DIN NOU...Progresiștii dați de gol în cazul VACCINĂRII CU FORȚA

Rezultatele etapei a 4-a din Liga 1 la fotbal feminin, în care s-au înscris 31 goluri

Dacian Cioloș, mesaj câtre Cițu: Nu ne întoarcem la guvernare decât cu alt premier și calendar de reforme

PLAGIATUL ARMĂ POLITICĂ A REȚELEI SOROS. DENUNȚ LA DNA "Eu, Sebastian Ghiță, și mai mulți înalți demnitari ai Statului român am participat la măsluirea, la falsificarea Raportului tehnic de expertiză ce vizează teza de doctorat a Laurei Codruța Kovesi"

Cum l-au furat progresiștii lui Biden pe Donald Trump la Alegerile Prezidențiale. Azi furtul din Arizona. Raportul Senatului din Arizona privind auditul alegerilor prezidențiale din districtul Maricopa evidențiază 49.000 de voturi dubioase

Echipa lui Florin Cîțu a câștigat posturile de conducere din PNL

Nr. de articole la aceasta sectiune: 252, afisate in 5 pagini.