_ Editarea genetică folosită pentru a crea așternuturi de șoareci de un singur sex

_ Gene- editare folosită pentru a crea așternuturi de șoareci de un singur sex

Oamenii de știință de la Institutul Francis Crick, în colaborare cu Universitatea din Kent, au folosit tehnologia de editare a genelor pentru a crea așternuturi de șoareci doar pentru femele și pentru bărbați, cu o eficiență de 100%.

Acest studiu de dovadă a principiului, publicat astăzi în Nature Communications, demonstrează modul în care tehnologia ar putea fi utilizată pentru a îmbunătăți bunăstarea animalelor în cercetarea științifică și poate, de asemenea, în agricultură.

În cercetarea științifică și, de asemenea, agricultura, este adesea nevoie de animale masculi sau femele. De exemplu, cercetările de laborator privind reproducerea masculină sau feminină necesită doar animale de sexul studiat. Și în agricultură, doar femelele sunt necesare pentru producția de ouă și în efectivele de lapte. Aceasta înseamnă că este o practică obișnuită ca animalele de sex nenecesar să fie sacrificate după naștere.

Noua metodă a cercetătorilor folosește un sistem genetic din două părți pentru a inactiva embrionii la scurt timp după fertilizare, permițând doar sexului dorit să dezvolta. O astfel de metodă bazată pe genetic pentru a controla sexul descendenților ar putea reduce drastic sacrificarea în ambele industrii.

Selecția embrionilor se bazează pe faptul că există două elemente ale CRISPR-Cas9 — enzima Cas9 care reduce ADN-ul, permițând oamenilor de știință să modifice anumite regiuni și ARN-ul ghid care transportă Cas9 în locația corectă a genomului. Echipa a plasat un element al sistemului pe cromozomul X sau Y al tatălui, ceea ce înseamnă că va fi moștenit doar de embrionii de sex feminin sau, respectiv, masculin. Celălalt element este contribuit de mamă și este moștenit de toți embrionii.

Au vizat gena Top1, care este esențială pentru replicarea și repararea ADN-ului. Când s-a format un embrion dintr-un spermatozoid și un ovul, fiecare conținând o jumătate de CRISPR-Cas9, editarea genelor a fost declanșată în embrion și nu a fost capabil să se dezvolte dincolo de un stadiu foarte incipient de aproximativ 16 până la 32 de celule.

Folosind această metodă, cercetătorii au reușit să controleze, cu efect 100%, sexul unui așternut. Pentru a produce un pui numai pentru bărbați, cercetătorii au editat cromozomul X al tatălui, ceea ce înseamnă că numai femelele au moștenit mutația dăunătoare, iar pentru un pui exclusiv pentru femei, au editat cromozomul Y.

În mod surprinzător, metoda a făcut-o. nu a condus la o scădere cu 50% a numărului de descendenți produși, mai degrabă dimensiunile puiilor au fost între 61% - 72% din puii martor. Cercetătorii sugerează că acest lucru se datorează faptului că animale precum șoarecii produc mai multe ouă decât este necesar în timpul fiecărui ciclu ovarian, permițând pierderea unei proporții din ele în timpul dezvoltării timpurii fără a reduce dimensiunea așternutului. Aceasta înseamnă că, în situațiile în care este nevoie de un singur sex, vor fi necesare mai puține animale de reproducție pentru a produce același număr de descendenți de sexul dorit.

Deoarece gena Top1 este bine conservată la mamifere, aceste rezultate poate fi aplicabil și altor animale.

Charlotte Douglas, primul autoare și fost Ph.D. student și om de știință postdoctoral la Crick, spune: „Această metodă funcționează pe măsură ce împărțim procesul de editare a genomului în jumătate, între un bărbat și o femeie, și este activat doar atunci când cele două jumătăți se întâlnesc într-un embrion prin reproducere. Embrionii cu ambele jumătăți nu se pot dezvolta dincolo de stadiile celulare foarte timpurii.

„De asemenea, am arătat că acest proces funcționează cu succes în diferite combinații - introducând fie elementele Cas9, fie ARN-ul de ghidare pe cromozomii mamei sau ale tatălui. „

Deoarece descendenții care supraviețuiesc conțin doar jumătate din elementele CRISPR-Cas9 din genomul lor, acesta acționează ca un control care împiedică transmiterea selecției sexului la generațiile ulterioare, cu excepția cazului în care sunt crescuți selectiv cu un individ de sex opus conținând cealaltă jumătate.Acest lucru este diferit de ingineria genetică prin metodele „gene-drive”, care încearcă să răspândească o mutație genetică pe scară largă în rândul unei populații.

De asemenea, nu există efecte dăunătoare ale modificării genelor la descendenții supraviețuitori.

James Turner, autor și lider de grup al Laboratorului de biologie cromozomilor sexuali de la Crick spune: „Această lucrare ar putea avea un impact imediat și valoros în laboratoarele științifice, așa cum am arătat că este sigur și eficient la șoareci, un mamifer comun folosit în cercetarea medicală și științifică. Deși o mulțime de cercetări necesită ambele sexe, există domenii de studiu în care doar este nevoie de unul. De exemplu, atunci când studiem sistemul reproductiv, bolile specifice sexului sau anumiți hormoni.”

Peter Ellis, autor și lector principal în genetică moleculară și reproducere la Universitatea din Kent, spune: „ Implicațiile acestei lucrări sunt potențial de anvergură atunci când vine vorba de îmbunătățirea bunăstării animalelor, dar ar trebui luate în considerare la niveluri etice și de reglementare.

„În special, înainte de orice potențială utilizare în agricultură, ar trebui să se fi o conversație publică extinsă și dezbatere, precum și modificări la legi slation. Din punct de vedere științific, există, de asemenea, multă muncă de făcut pe parcursul mai multor ani. Sunt necesare cercetări suplimentare, mai întâi pentru a dezvolta seturile de instrumente specifice de editare a genelor pentru diferite specii și apoi pentru a verifica dacă sunt sigure și eficiente.”

_ Investigația ERIC, Partea 3: Societatea Soros Open și �nființarea celei mai mari operațiuni de curățare a listelor de alegători a națiunii

_ Antrenorul lui West Ham, Stuart Pearce, face o comparație între Jarrod Bowen și Mo Salah de la Liverpool

_ Mascații au descins la un cabinet medical: Certificate false anti Covid-19, vândute cu 150 de euro

_ Un tânăr a fost amendat cu 1.300 de lei pentru că a tractat cu maşina o sanie pe un drum judeţean din Bistriţa-Năsăud

_ Alex Pike împărtășește un citat criptic despre „a fi bun” în mijlocul despărțirii ei zvonite de Nathan Buckley

_ BREAKING - Alertă cu bombă la Curtea de Apel București

_ Trioul Liverpool Robertson, Oxlade-Chamberlain și Milner joacă golf în Dubai

_ Marile Puteri se așteaptă la un maidan în Kiev. Familiile diplomaților sunt evacuate

_ La 74 de ani, fostul selecţioner al Angliei, Roy Hodgson, a fost numit în funcţia de antrenor al echipei de fotbal Watford

_ Ziua decisivă la CCR: SRI ar putea reveni în cadrul anchetelor penale

_ Patti Newton împărtășește un dulce omagiu adus regretatului soț Bert în ziua în care s-au logodit pentru prima dată

_ Danielle Collins și Iga Swiatek s-au calificat în semifinale la Australian Open, unde vor fi adversare

_ Sophie Cachia stabilește recordul despre zvonurile ei de 200.000 de dolari

_ Jesinta Franklin dezvăluie noua obsesie a fiicei sale

_ Când atacă Rusia Ucraina? Biden: Nu ghicec în cafea, dar asta ar schimba lumea!

_ Letonia acuză Rusia că evită controlul armamentului

_ Washingtonul promite o ripostă `fermă` Belarusului dacă ajută Moscova să invadeze Ucraina

_ Mircea Geoană DĂ ALERTA și acuză Rusia de politici AGRESIVE: Pregătim PROPUNERI SCRISE

_ O invazie a Rusiei în Ucraina ar avea consecinţe nemaivăzute. IATĂ ce măsuri draconice ar lua SUA şi NATO

_ Testul complicat cu 20 de întrebări în limba engleză vă va pune la încercare abilitățile de ortografie și gramatică

_ (P) Ariston România a facilitat accesul la apă caldă pentru 240,199 de beneficiari în cadrul celor patru ediţii ale campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge

_ Filmul 'Fight Club', cu Brad Pitt și Edward Norton, a fost modificat în China pentru a avea un 'happy-end'

_ Mandatul de mască al guvernatorului Hochul este din nou în vigoare după ce judecătorul de apel din statul New York a acordat șederea de urgență

_ Manchester United l-a împrumutat pe Anthony Martial la Sevilla FC

_ Maiorul armatei care „bâjbâia în mod repetat” un soldat bărbat după un eveniment LGBTQ de la Commons este amendat cu 2.000 de lire sterline

_ Starul The Office, Steve Carell, se reunește în sfârșit cu John Krasinski

_ Pedepse GRELE cerute de DNA în dosarul trecerii insulei Belina în FIEFUL LUI Dragnea - Inculpații SUNT DE ACORD să facă muncă în folosul comunității

_ Barbara Martin Coppola va fi noul director general al Decathlon

_ Supraviețuitoarea Burns, Turia Pitt, își împărtășește lupta ei parentală solo:

_ Percheziții la contrabandiștii de la granița cu Ucraina

_ Sorina Ţicu, secretar general al Federaţiei Române de Bob şi Sanie: Avem ca obiectiv de performanţă la JO, clasări între locurile 7 şi 10

_ Fiica Lisei Curry, Morgan Gruell, își etalează umflătura și spune că este „atât de inaptă” pentru această sarcină

_ Kylian Mbappe: PSG încă speră să-și păstreze omul vedetă, spune Arsene Wenger

_ Ex On The Beach: starul MAFS, KC Osborne, împărtășește prima imagine a spectacolului

_ QPR 0-0 Swansea: Seria de patru victorii consecutive a gazdelor se încheie în impas împotriva Swans, formată din 10 jucători

_ Puteți obține acești colanți cei mai bine vânduți pentru 35 USD dacă numele dvs. este Amy

_ Opiziția îi cere lui Viktor Orban să-şi anuleze întâlnirea cu Putin, în contextul crizei din Ucraina: 'Afectează şi este contrară interesului naţional'

_ Un psihiatru de top care „a mers în parcul Castelului Cardiff pentru sex homosexual bătut și torturat”

_ Însărcinată, Nicky Hilton zâmbește în timp ce iese în New York împreună cu sora Paris

_ Ministrul de externe al Republicii Moldova, Nicu Popescu, se află la Bruxelles: Dorim să scoatem țara din sărăcie

UK. Pandemia celor vaccinați: MORTALITATEA COVID DIN ULTIMELE 4 LUNI, ÎN RÂNDUL VACCINAȚILOR, ESTE MAI MARE CU 10% DECÂT MORTALITATEA DE COVID DIN RÂNDUL NEVACCINAȚILOR, raportat la procentul total de vaccinați / nevaccinați din populație

_ Începe vaccinarea copiilor cu vârste cuprinse între 5 şi 11 ani. Au fost înregistrate câteva mii de solicitări

_ Bărbatul care a băut cu Viagra și o tabletă de dormit într-o băutură de la cârciumă este închis

_ Recenzie Lost Origin: este mai puțin o joacă decât o cameră de evadare complicată și cu specificații înalte

_ Familia le pledează pe talibani pentru întoarcerea în siguranță a lucrătorului britanic Grant Bailey

_ Colegii pretind cheltuieli de 15 milioane de lire sterline într-un an, alimentând solicitările pentru înlocuirea celei de-a doua camere

_ Apa clocotită se transformă instantaneu într-un arc spectaculos de gheață atunci când este aruncată în aer [Video]

_ Depășiți criza costului vieții: Date cheie pentru calendarul dvs. financiar

_ Băiat, 16 ani, este acuzat de uciderea unui școlar de 14 ani înjunghiat până la moarte în afara West Croydon

_ Cadourile nedorite de Crăciun sunt vândute pe Ebay - cu unele încă în ambalaj

_ ÎN FOTO: Părșat din Denver, 47 de ani, cu „tendințe extremiste și antecedente psihiatrice”

_ Ce s-a întâmplat cu ducele și ducesa de Argyll DUPĂ un scandal foarte britanic?

_ Camera Lorzilor ia un topor la represiunea lui Priti Patel asupra protestelor

_ Misterul cine a predat-o pe Ana Frank naziștilor în 1944 ar fi fost în sfârșit rezolvat

_ Sajid Javid plănuiește revoluția NHS în stilul „școală academiei” în încercarea de a reduce timpii de așteptare la spital

_ Un universitar senior, 60 de ani, primește 100.000 de lire sterline după ce a susținut că a fost concediată pe nedrept

_ Dezvoltatorul imobiliar folosește un influencer Instagram în vârstă de NOU pentru a ajuta la vânzarea vilelor de lux în Dubai

_ FOTO EXCLUSIVE: Barack Obama merge pe terenul de golf din Hawaii cu prietenii înainte de Anul Nou

Nr. de articole la aceasta sectiune: 3121, afisate in 53 pagini.