_ Agentul patogen al plantelor se sustrage sistemului imunitar, țintind microbiomul

_ Patogenul vegetal se sustrage sistemului imunitar prin care vizează microbiomul

O echipă de biologi a identificat că ciuperca patogenă Verticillium dahliae, responsabilă de boala ofilită în multe culturi, secretă o moleculă „efector” pentru a viza microbiomul plantelor pentru a promova infecția. Cercetarea a fost realizată de echipa profesorului Alexander von Humboldt Dr. Bart Thomma de la Universitatea din Köln (UoC) în cadrul Clusterului de excelență în știința plantelor (CEPLAS), în colaborare cu echipa dr. Michael Seidl de la Grupul de biologie teoretică și bioinformatică al Universității Utrecht din Țările de Jos. Studiul „O proteină antimicrobiană antică cooptată de un agent patogen al plantelor fungice pentru manipularea micobiomului in planta” a apărut în Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Oamenii de știință recunosc din ce în ce mai mult că microbiomul unui organism — totalitatea bacteriilor și a altor microbi care trăiesc în și pe ea — este o componentă importantă a sănătății sale. Pentru oameni, precum și pentru alte animale, anumiți microbi care locuiesc în intestin și piele au efecte benefice. Acest lucru este valabil și pentru plante. În plus. , s-a stabilit că plantele pot „recruta” microbi benefici din mediul lor, de exemplu din solul care înconjoară rădăcinile, pentru a le ajuta să reziste la boli.

La UoC, împreună cu Dr. Nick Snelders conduce autorul studiului Dr. Thomma a emis ipoteza că, dacă plantele pot face acest lucru, poate că unii agenți patogeni au „învățat” să perturbe acest „strigăt de ajutor” și să perturbe microbiomul plantei pentru a promova invazia. Astfel, pe lângă supa directă. sub presiunea răspunsurilor imune ale plantei gazde, acești agenți patogeni pot suprima imunitatea în mod indirect, afectând microbiomul sănătos al plantei.

Verticillium dahliae este un agent patogen binecunoscut al multor plante, inclusiv al culturilor de seră precum tomatele și salata verde, dar și măslini, arbori și flori ornamentali, bumbac, cartofi și altele. Studiul actual arată că ciuperca secretă proteina antimicrobiană VdAMP3 pentru a manipula microbiomul plantei ca efector.

În general, moleculele efectoare vizează componente ale sistemului imunitar al gazdei, ceea ce duce la suprimarea imunității. Autorii au arătat acum că aceste ținte se extind la locuitorii microbiomului gazdei: în timpul colonizării gazdei, molecula VdAMP3 suprimă organismele benefice din microbiomul plantei, ducând la perturbarea microbiomului sau „disbioză”, astfel încât ciuperca să-și poată finaliza viața. ciclu și produc descendență care se poate răspândi și începe noi infecții.

„În ceea ce privește evoluția, molecula care este secretată este foarte veche. Omologii apar, de asemenea, în organisme care nu sunt patogene pentru plante", a spus Thomma. "Se pare că Verticillium a „utilizat” molecula pentru a o „exploata” în timpul procesului de dezvoltare a bolii la gazdă. Interesant este că molecula nu acționează ca un antibiotic cu spectru larg care vizează orice microbi, ci în special împotriva ciupercilor „concurente” care au abilități de a împiedica Verticillium.”

Inițial, cercetătorii au vrut să afle dacă Verticilium avea „efectori” în arsenalul său care au activitate antimicrobiană. Apoi diferiți candidați au fost testați pentru capacitatea lor de a inhiba creșterea microbilor de testare în laborator. VdAMP3 a fost unul dintre acești potențiali candidați. Experimentele ulterioare au arătat apoi că fără „efector”. ,” alte ciuperci – antagoniști – ar putea prospera și suprima formarea structurilor de reproducere a Verticillium. VdAMP3 este activ în principal în stadiile ulterioare ale dezvoltării bolii, când Verticillium trebuie să producă aceste noi structuri de reproducere pentru a începe infecțiile de noi gazde. Cu toate acestea, aceasta nu este prima astfel de moleculă pe care oamenii de știință au identificat-o: în urmă cu un an, au găsit o moleculă care nu acționează împotriva ciupercilor concurente, cum ar fi VdAMP3, ci împotriva concurenților bacterieni.

„Împreună, aceste descoperiri demonstrează că agenții patogeni folosesc diverse molecule în diferite etape ale procesului bolii pentru a manipula microbiomul sănătos al unei gazde pentru a provoca boli. Acest lucru arată că este important să privim dincolo de „interacțiunea binară”. " între un agent patogen și o gazdă dacă vrem să înțelegem boala. Mai degrabă, trebuie să luăm în considerare și întregul microbiom al gazdei, privind gazda ca pe un "holobiont" - unitatea ecologică formată de gazdă și toate organisme care trăiesc în și pe el”, a adăugat Thomma.

Pe termen lung, o mai bună înțelegere a acestor mecanisme va ajuta la dezvoltarea unor plante mai rezistente și a unor strategii mai bune pentru protecția culturilor. În fața unei populații mondiale în creștere, a terenurilor agricole limitate și a necesității de a reduce impactul asupra mediului și poluarea, unul dintre obiectivele majore ale oamenilor de știință în plante este de a crește randamentul culturilor de câmp, reducând în același timp amprenta noastră ecologică asupra mediului. „Aflarea mai multe despre aceste molecule efectoare care ajută ciupercile patogene să infecteze plantele de cultură poate duce la noi modalități de a se proteja împotriva lor”, a spus Snelders.

În studiile viitoare, autorii își propun să găsească alte proteine ​​efectoare cu antimicrobiene selective. activitate—de la Verticillium, dar și de la alți agenți patogeni care au alte strategii de infecție. „Descoperirea modului în care funcționează aceste molecule și a modului în care pot inhiba un microbi fără a-l afecta pe celălalt este importantă pentru a descoperi noi mecanisme de a viza microbii, care în cele din urmă pot duce chiar la dezvoltarea de noi antibiotice”, a concluzionat Snelders.

Clusterul de excelență în știința plantelor (CEPLAS) este o inițiativă comună a Universității Heinrich Heine Düsseldorf (HHU), a Universității din Köln (UoC), a Institutului Max Planck pentru Cercetări în Ameliorarea Plantelor din Köln (MPIPZ) și a Forschungszentrum Jülich (FZJ). În CEPLAS, oamenii de știință dezvoltă strategii inovatoare pentru producția durabilă a plantelor. Cu o finanțare generoasă din partea fundației Alexander von Humboldt printr-o catedră Alexander von Humboldt, grupul de lucru recent relocat al lui Thomma de la Universitatea Wageningen din Țările de Jos la UoC se concentrează pe identificarea mecanismelor care stau la baza patogenității ciupercilor pe plante-gazde.

Grupul de biologie teoretică și bioinformatică de la Universitatea Utrecht, Țările de Jos, utilizează biologia computațională, bioinformatica, modelarea și datele mari pentru a aborda atât întrebări fundamentale, cât și aplicate în științele vieții. Grupul de genomică evolutivă fungică de la Dr. Seidl se concentrează pe evoluția și funcția genomului pentru a înțelege modul în care ciupercile evoluează și se adaptează la medii noi sau modificate, atât pe intervale de timp evolutive scurte, cât și lungi.

_ COMENTARIU Marius Oprea: Cioloş nu-şi vede Barna din ochi

_ Un grup de şase tineri a dat în judecată operatorul centralei nucleare Fukushima după ce au făcut cancer tiroidian

_ SONDAJ | Pe măsură ce Biden pare INCAPABIL să conducă SUA, popularitatea lui Trump crește: fostul președinte ar câștiga ușor alegerile dacă ar fi organizate azi

_ Rasismul din perspectiva: Panel îl acuză pe Clarence Thomas că este un trădător de rasă, „El nu reprezintă comunitatea neagră” (VIDEO)

_ Femeile au revenit în tribune, pe stadioanele din Iran, după trei ani de interdicţie

_ FOTO - Un rar tablou de Botticelli cu portretul lui Iisus a fost vândut cu 45 de milioane de dolari la o licitaţie din New York

_ Cel mai bogat om din Africa vrea să cumpere clubul Arsenal. El a fost informat de costul preluării

_ „Cred că e o nenorocită” – Fostul consilier al lui Obama se repetă împotriva senatorului Sinema pentru că l-a sprijinit pe filibuster (VIDEO)

_ Cu ce se ocupă diplomații americani prin Rusia: Unul dintre ei, profesor la Moscova, s-a apucat de trafic de droguri

_ Ministerul Finanţelor a împrumutat peste 900 milioane de lei prin două licitaţii cu titluri de stat

_ Preşedintele Ucrainei cataloghează drept "constructive" negocierile cu Rusia în Formatul Normandia

_ În România există, conform specialiştilor, peste 4.000 de exemplare de urs

_ Un blogger musulman din Uzbekistan a fost condamnat la şapte ani şi jumătate de închisoare în urma unei postări pe Facebook

_ DOJ lui Biden spune că incendiarul care a ucis pe cineva în timpul revoltelor BLM ar trebui să primească o sentință mai mică pentru că protesta

_ Un proiect de extindere a instalaţiei de stocare a gazelor naturale din nord-vestul Bulgariei va fi finanţată cu un grant UE de 78 milioane euro

_ Facultatea de Teologie Ortodoxă 'Ilarion V. Felea' din cadrul Universității 'Aurel Vlaicu' din Arad împlinește 200 de ani de existență

_ O disidentă asociată cu Aleksei Navalnîi a reuşit să fugă din Rusia pentru a nu fi arestată

_ Viceprimarul USR al Timișoarei A LUAT FOC: Cineva să PLAFONEZE PROSTIA Guvernului Ciucă

_ Peste 200 de specii noi au fost descoperite în regiunea Mekong. Anunţul WWF

_ O stradă cu numele regretatei Draga Olteanu Matei va fi înființată în Piatra-Neamț

_ IMPRIMAT ÎN VIDEO: Partidul Republican din California susține democrații și un șeriful care va da afară ICE

_ Mircea Geoană îl enervează pe Vladimir Putin! De ce Ucraina poate adera la NATO: 'Nu un terţ stat are drept cu privire la viaţa şi destinul unei naţiuni'

_ Fostul guvernator al Missouri și candidat la Senatul SUA, Eric Greitens, discută despre problemele juridice ale procurorului din St Louis, susținut de Soros, Kim Gardner (VIDEO)

_ AICI ESTE: Judecătorul Curții Supreme Stephen Breyer publică o scrisoare prin care își anunță pensionarea

_ Quebec Canada interzice Unvaxxed să cumpere alimente de la comercianții mari cu amănuntul, cu excepția cazului în care sunt însoțiți de un „director de sănătate” care se va asigura că cumpără doar alimente și medicamente

_ Republicanul Herschel Walker a strâns 10 milioane de dolari uimitoare de când a anunțat oferta pentru Senat

_ Polonia a început să ridice un zid la graniţa cu Belarus. Care sunt motivele

_ MEGA-OPERAȚIUNE de CONTROL, demarată în ianuarie 2022! O instituție de forță TAIE ÎN CARNE VIE!

_ Joe Biden a confirmat că va numi, pentru prima dată în istorie, o femeie de culoare la Curtea Supremă a SUA

_ Paul Sperry: Ce știa Clinton și când a știut asta? Dovezile Russiagate se construiesc

_ 'Jurnalul fericirii' de Nicoale Steinhardt în limba franceză a fost publicat într-o nouă ediție

_ LAWRENCE SELLIN: Agenții Partidului Comunist Chinez s-au infiltrat în mass-media, politica, știința și armata americană și, totuși, regimul lui Biden nu face nimic

_ Hansen: Capitol Offense – Adevărul urât din spatele celor cinci morți din 6 și 7 ianuarie

_ Fauci propune o serie de trei fotografii pentru bebeluși cu vârsta de 6 luni până la copiii de 4 ani (video)

_ O căprioară a fost salvată din râul Bistriţa de către trei tinere sportive

_ Aurescu şi Genchovska, ministrul bulgar al Afacerilor Externe, au schimbat opinii privind situaţia de securitate regională

_ Poşta din Lituania a livrat o scrisoare expediată în urmă cu aproape 51 de ani

_ Florin Cîțu, replică pentru PSD pe tema renegocierii PNRR: Cum a evoluat ponderea pensiilor în PIB

_ O consilieră USR acuză că a fost agresată fizic. Cioloş: Violenţa AUR e preluată de PNL şi PMP

_ Vremuri bune pentru McDonald's. Vânzările nu au mai fost atât de bune de pe vremea când Bill Clinton era preşedinte

_ Victorie pentru Iran. S-a calificat la Cupa Mondială de fotbal

_ Împerecherile de ioni schimbă stările cristalelor de tip fagure

_ Anthony Martial își asigură în sfârșit ieșirea de la Man United în timp ce aterizează pentru prezentarea lui Sevilla

_ Davina McCalls cântărește asupra culturii cancel

_ Disneyland Paris sărbătoreşte 30 de ani de la inaugurare

_ O artistă a primit despăgubiri de un milion de lire sterline, după ce a câştigat un proces pentru defăimare împotriva unui YouTuber

_ Rita Ora le spune fanilor că îi crește părul după ce a luat extensii

_ Chelsea „este hotărâtă să-i țină în mână pe fundașii Cesar Azpilicueta și Andreas Christensen”

_ Harry Kane spune că returul lui Tottenham la Leicester „sunt jocuri pe care nu le vei uita niciodată într-o carieră”

_ Rita Ora le spune fanilor că îi crește părul după ce și-a luat extensii

_ Expoziția jenantă a lui Mike O'Farrell în fața parlamentarilor subliniază problema rasismului cricketului englez

_ Franţa a înregistrat un număr semnificativ mai mare de violenţe sexuale în anul 2021 faţa de anul precedent

_ Aurescu, mai relaxat decât americanii: 'Situația din Ucraina nu este de aşa natură încât să necesite o evacuare a personalului diplomatic'

_ Afacerile Veteranilor va continua să aplice mandatul de vaccinare personalului său din domeniul sănătății

_ Judecătorul ordonă liderului Oath Keepers să rămână în închisoare prin procesul său

_ Senatorul de stat AZ Wendy Rogers renunță la 88 de proiecte de lege: „Ne întoarcem la votul personal într-o zi, NU MAȘINI și buletine de hârtie cu filigrane”

_ Psaki îi avertizează pe republicani împotriva jocului de „jocuri” cu alegerea lui Biden la Curtea Supremă (VIDEO)

_ EXCLUSIV: Multe crime ignorate comise de membrii Frontului Patriot oferă mai multe dovezi că este un grup sponsorizat de guvern

_ „The Beatles: Get Back – The Rooftop Concert” va fi disponibil pe mai multe platforme de streaming

Nr. de articole la aceasta sectiune: 5722, afisate in 96 pagini.