_ Un depozit de dinozauri în Italia rescrie istoria, geografia și evoluția vechii zone mediteraneene

_ Un dinozaur trove in Italia rescrie istoria, geografia și evoluția vechii zone mediteraneene

Italia nu este tocmai renumită pentru dinozauri. În comparație cu moștenirea sa artistică și arheologică excelentă, fosilele de dinozaur sunt foarte rare. Deloc surprinzător, descoperirea primilor dinozauri izolați la începutul anilor 1990 a generat entuziasm, dar acum sunt considerați nimic mai mult decât o excepție de la o regulă generală. În timpul domniei dinozaurilor, între 230 și 66 de milioane de ani în urmă, antica zonă mediteraneană ar fi fost greu de cartografiat, formată din nenumărate insule mici, departe de toate continentele majore - Europa, Africa și Asia - nepotrivită pentru întreținerea animalelor mari precum dinozauri. Sau așa credeam noi.

Acum, un nou studiu publicat în Scientific Reports și coordonat de cercetătorii de la Universitatea din Bologna dezvăluie primul sit paleontologic cu multiple schelete de dinozaur excepțional de complete din Italia: situl Villaggio del Pescatore , situat în municipiul Duino-Aurisina, lângă Trieste, în nord-estul Italiei.

Aceste schelete frumoase aparțin speciei Tethyshadros insularis și reprezintă cel mai mare și mai complet dinozaur găsit vreodată în această țară. Echipa descrie scheletele unora dintre cei mai frumoși și curați dinozauri de pe sit (în special ale unui nou individ supranumit „Bruno”) și evidențiază apariția a șapte (probabil 11) indivizi la Villaggio del Pescatore.

Dinozaurii nu sunt singurele resturi fosile de pe acest sit: peștii, crocodilii, reptilele zburătoare și chiar micile crustacee oferă o imagine vie a unui ecosistem antic care nu are egal la nivel mondial. Fosilele unice colectate de la Villaggio del Pescatore pot fi admirate la Trieste la Museo Civico di Storia Naturale, acordat în depozit de Ministerul Culturii din Italia.

Studiul revizuiește și rescrie, de asemenea, multe ipoteze evolutive pentru interpretare. contextul mediteranean antic. Inițial, geologii au interpretat zona care astăzi este situl Villaggio del Pescatore ca parte a unei insule din mijlocul unui ocean proto-mediteranean numit Tethys. Acest lucru a susținut interpretarea incorectă potrivit căreia primul schelet de dinozaur, relativ mic, găsit la acest sit (poreclit Antonio), era de fapt o specie pitică, un exemplu al așa-numitei reguli insulare (miniaturizarea evolutivă a animalelor mai mari într-un mediu insular, datorită deficitul de resurse).

În acest nou studiu, echipa de cercetare documentează că Antonio este un individ imatur, în timp ce Bruno, care este mai mare ca mărime, reprezintă un individ mai în vârstă – și care ar fi putut fi încă în creștere la momentul morții sale.

Noile date geologice adunate de echipă au furnizat, de asemenea, vechimea sitului și a fosilelor sale: acum aproximativ 80 de milioane de ani, în perioada Cretacic. Acesta este cu aproximativ 10 milioane de ani mai vechi decât se credea anterior; destul de mult timp, chiar și când ai de-a face cu dinozauri. La acea vreme, ceea ce este acum nord-estul Italiei era un ținut care se confruntă cu un ocean vast, dar conectat cu Europa de Vest și Asia. Aceasta înseamnă că, pe lângă micile insule care caracterizau Mediterana antică, multe rute de migrație pentru animale terestre mari, cum ar fi dinozaurii, ar fi putut fi posibile peste podurile terestre ale ceea ce noi numim în prezent Italia.

Această nouă cercetare evidențiază. rolul esențial al înregistrării fosile de dinozauri italiene pentru evaluarea unor ipoteze științifice importante asupra acestor animale antice. Întrucât situl este deja protejat, noile activități de cercetare pot reprezenta o oportunitate de a include moștenirea geologică și paleontologică în lista „must see” în timpul vizitei la Belpaese.

_ COMENTARIU Marius Oprea: Cioloş nu-şi vede Barna din ochi

_ Preşedintele Ucrainei cataloghează drept "constructive" negocierile cu Rusia în Formatul Normandia

_ Viceprimarul USR al Timișoarei A LUAT FOC: Cineva să PLAFONEZE PROSTIA Guvernului Ciucă

_ Un proiect de extindere a instalaţiei de stocare a gazelor naturale din nord-vestul Bulgariei va fi finanţată cu un grant UE de 78 milioane euro

_ Cu ce se ocupă diplomații americani prin Rusia: Unul dintre ei, profesor la Moscova, s-a apucat de trafic de droguri

_ Ministerul Finanţelor a împrumutat peste 900 milioane de lei prin două licitaţii cu titluri de stat

_ Un grup de şase tineri a dat în judecată operatorul centralei nucleare Fukushima după ce au făcut cancer tiroidian

ISTORIC! Peste 50.000 de camionieri se alătură convoiului pentru libertate prin Canada, care protestează împotriva mandatelor COVID - Mulțimi masive de canadieni se prezintă în sprijin

_ Florin Cîțu, replică pentru PSD pe tema renegocierii PNRR: Cum a evoluat ponderea pensiilor în PIB

_ Fauci propune o serie de trei fotografii pentru bebeluși cu vârsta de 6 luni până la copiii de 4 ani (video)

_ O consilieră USR acuză că a fost agresată fizic. Cioloş: Violenţa AUR e preluată de PNL şi PMP

_ Vremuri bune pentru McDonald's. Vânzările nu au mai fost atât de bune de pe vremea când Bill Clinton era preşedinte

_ O căprioară a fost salvată din râul Bistriţa de către trei tinere sportive

_ Poşta din Lituania a livrat o scrisoare expediată în urmă cu aproape 51 de ani

_ Victorie pentru Iran. S-a calificat la Cupa Mondială de fotbal

_ Aurescu şi Genchovska, ministrul bulgar al Afacerilor Externe, au schimbat opinii privind situaţia de securitate regională

_ Cel mai bogat om din Africa vrea să cumpere clubul Arsenal. El a fost informat de costul preluării

_ SONDAJ | Pe măsură ce Biden pare INCAPABIL să conducă SUA, popularitatea lui Trump crește: fostul președinte ar câștiga ușor alegerile dacă ar fi organizate azi

_ Rasismul din perspectiva: Panel îl acuză pe Clarence Thomas că este un trădător de rasă, „El nu reprezintă comunitatea neagră” (VIDEO)

_ Femeile au revenit în tribune, pe stadioanele din Iran, după trei ani de interdicţie

_ FOTO - Un rar tablou de Botticelli cu portretul lui Iisus a fost vândut cu 45 de milioane de dolari la o licitaţie din New York

_ „Cred că e o nenorocită” – Fostul consilier al lui Obama se repetă împotriva senatorului Sinema pentru că l-a sprijinit pe filibuster (VIDEO)

_ Rusia insistă ca NATO să retragă trupele din statele est-europene şi să nu continue extinderea

_ FT: Vecinii Ucrainei salută ajutorul NATO, dar Ungaria are dubii şi cere negocieri intense cu Rusia

_ UE a sesizat Organizația Mondială a Comerțului cu privire la restricţiile comerciale impuse Lituaniei de către China

_ „Some People Got the Wrong One” – Înregistrările denunțătorilor de asistență medicală din New York arată o posibilă administrare greșită a Covid Vax asupra copiilor (VIDEO)

_ Spotify l-a eliminat pe Neil Young de pe platformă

_ Loto 6/49, joi, 27 ianuarie 2022. Loteria Română anunţă report de 1,25 milioane de euro la categoria I

_ Facultatea de Teologie Ortodoxă 'Ilarion V. Felea' din cadrul Universității 'Aurel Vlaicu' din Arad împlinește 200 de ani de existență

_ 'Jurnalul fericirii' de Nicoale Steinhardt în limba franceză a fost publicat într-o nouă ediție

_ O stradă cu numele regretatei Draga Olteanu Matei va fi înființată în Piatra-Neamț

_ Joe Biden a confirmat că va numi, pentru prima dată în istorie, o femeie de culoare la Curtea Supremă a SUA

_ IMPRIMAT ÎN VIDEO: Partidul Republican din California susține democrații și un șeriful care va da afară ICE

_ Peste 200 de specii noi au fost descoperite în regiunea Mekong. Anunţul WWF

_ Un blogger musulman din Uzbekistan a fost condamnat la şapte ani şi jumătate de închisoare în urma unei postări pe Facebook

_ AICI ESTE: Judecătorul Curții Supreme Stephen Breyer publică o scrisoare prin care își anunță pensionarea

_ Paul Sperry: Ce știa Clinton și când a știut asta? Dovezile Russiagate se construiesc

_ LAWRENCE SELLIN: Agenții Partidului Comunist Chinez s-au infiltrat în mass-media, politica, știința și armata americană și, totuși, regimul lui Biden nu face nimic

_ DOJ lui Biden spune că incendiarul care a ucis pe cineva în timpul revoltelor BLM ar trebui să primească o sentință mai mică pentru că protesta

_ Fostul guvernator al Missouri și candidat la Senatul SUA, Eric Greitens, discută despre problemele juridice ale procurorului din St Louis, susținut de Soros, Kim Gardner (VIDEO)

_ Republicanul Herschel Walker a strâns 10 milioane de dolari uimitoare de când a anunțat oferta pentru Senat

_ Polonia a început să ridice un zid la graniţa cu Belarus. Care sunt motivele

_ Hansen: Capitol Offense – Adevărul urât din spatele celor cinci morți din 6 și 7 ianuarie

_ MEGA-OPERAȚIUNE de CONTROL, demarată în ianuarie 2022! O instituție de forță TAIE ÎN CARNE VIE!

_ Quebec Canada interzice Unvaxxed să cumpere alimente de la comercianții mari cu amănuntul, cu excepția cazului în care sunt însoțiți de un „director de sănătate” care se va asigura că cumpără doar alimente și medicamente

_ Mircea Geoană îl enervează pe Vladimir Putin! De ce Ucraina poate adera la NATO: 'Nu un terţ stat are drept cu privire la viaţa şi destinul unei naţiuni'

_ O disidentă asociată cu Aleksei Navalnîi a reuşit să fugă din Rusia pentru a nu fi arestată

_ În România există, conform specialiştilor, peste 4.000 de exemplare de urs

_ Secretarul general al Ministerului Energiei, demis de premierul Nicolae Ciucă

_ În ciuda pandemiei, grupurile producătoare de bunuri de lux raportează vânzări în creştere

_ Ce se ascunde în zonele întunecate ale cerului? Cristian Presură, în dialog cu astrofiziciana Aurora Simionescu

AUR a depăşit Partidul Naţional Liberal

_ GoFundMe suspendă accesul la milioane de dolari strânși pentru camionerii canadieni care protestează împotriva mandatelor de vaccinare

_ Avocații din Wisconsin depun o moțiune de urgență pentru a ocoli Curtea de Apel și decizia lor de a amâna interzicerea boxelor pentru primarul din februarie.

_ Psaki îi avertizează pe republicani împotriva jocului de „jocuri” cu alegerea lui Biden la Curtea Supremă (VIDEO)

_ NBA întrerupe declarația premergătoare jocului a ambasadorului chinez în SUA la Capitol One Arena din Washington DC

_ Judecătorul ordonă liderului Oath Keepers să rămână în închisoare prin procesul său

_ EXCLUSIV: Multe crime ignorate comise de membrii Frontului Patriot oferă mai multe dovezi că este un grup sponsorizat de guvern

_ „The Beatles: Get Back – The Rooftop Concert” va fi disponibil pe mai multe platforme de streaming

Nr. de articole la aceasta sectiune: 6409, afisate in 107 pagini.