_ Citări de sâmbătă: Neurologia legăturii perechilor și un pas mic pentru roboți

_ Citări de sâmbătă: The neurologia legăturii perechilor și un pas mic pentru roboți

De la volbii încântați și roboții spațiali de pe Lună până la angrenaje ale creierului și obiecte dense, a fost o săptămână în știință. Să aruncăm o privire la unele dintre cele mai interesante evoluții din ultimele șapte zile.

Volii de prairie, originari din Vestul Mijlociu al Statelor Unite, sunt atât de spectaculoși la legarea perechilor încât cercetătorii de la Universitatea Texas din Austin le-au studiat activitatea creierului pentru perspectivă asupra formării relațiilor umane monogame pe termen lung.

Curtea volanelor din preerie este atât de rapidă încât, dacă se lasă să ia o bere de la frigider, ei vor ridica un așternut până când vei întoarce-te pe canapea. În 30 de minute de la întâlnire, un bărbat și o femeie vor face sex în mod repetat, de multe ori pe oră. În 24 de ore, ei stabilesc o legătură de pereche pe tot parcursul vieții, marcată de îngrijire reciprocă și sprijin emoțional, iar ambii parteneri au grijă, în cele din urmă, de puii lor împreună.

În studiul lor, cercetătorii au descoperit o activitate ridicată în 68 de regiuni ale creierului cuprinzând șapte. circuite la nivelul creierului. Această activitate s-a corelat cu trei etape: împerechere, legătură și stabilirea unei legături durabile. Deoarece au descoperit atât de multe regiuni ale creierului care nu erau asociate anterior cu legarea, cercetătorii cred că studiul ar putea identifica regiunile corespunzătoare ale creierului uman pentru studiile viitoare ale legăturii perechilor umane.

În mod surprinzător, au descoperit că regiunile active ale creierului au fost practic identic între bărbați și femei, contrazicând ipotezele anterioare conform cărora mecanismele implicate diferă între sexe.

„For All Mankind”, un serial Apple TV+, propune o istorie alternativă în care Uniunea Sovietică a aterizat pe Lună. mai întâi și cursa spațială a accelerat de acolo către mai multe colonii Pământene de pe Lună și Marte. Aici, pe Pământul-616, mirositoare și bătrână, cursa spațială s-a încheiat în anii 1970, când sovieticii au rămas fără bani spațiali, iar NASA a decis că orbita joasă a Pământului era un punct de sprijin explorator suficient de bun.

Dar pentru prima dată. din 1972, o navă americană a aterizat pe Lună. Robotul Odysseus, fără echipaj, construit de Intuitive Machines din Houston, Texas, le-a dat controlorilor săi de zbor o sperietură sănătoasă chiar înainte de coborârea finală, când un instrument laser care furnizează date despre altitudine și viteză a funcționat defectuos.

După înlocuire. un dispozitiv experimental construit de NASA, ambarcațiunea a aterizat cu succes și a început să transmită date. Un triumf pentru sectorul privat, cu un ajutor de urgență din partea sectorului public. Bine ați venit, Mașini Intuitive! Semnat, toți contribuabilii.

Creierul tău seamănă mult cu o transmisie de mașină. Are mai multe trepte și o mulțime de moduri care funcționează doar în anumite trepte, iar supraviețuirea depinde adesea de capacitatea de a trânti creierul în modul de frică de mare intensitate, adesea fără a folosi ambreiajul.

Un creier. structura care se află într-una dintre cele mai venerabile regiuni evolutive vechi ale creierului numită amigdala generează răspunsuri de supraviețuire și reglează tranziția la comportamente de frică intensă ca răspuns la amenințări percepute, cum ar fi un tigru uriaș Bengal care țâșnește din tufăr sau șeful tău întreabă dacă poți. „săriți pe Zoom pentru o conversație rapidă.”

Dereglarea are ca rezultat boli psihiatrice și simptome distractive precum anxietatea. Oamenii de știință neurologici din SUA au descoperit acum o cale neuronală necunoscută anterior asociată cu codificarea tranziției la răspunsuri de frică de mare intensitate. Într-un experiment care implică imagistica in vivo a calciului cu șoareci, ei au găsit o legătură între cortexul prefrontal și amigdala.

Prin manipularea acestei căi, au observat eliberarea neurotransmițătorilor din cortexul prefrontal către neuronii din amigdală care, potrivit cercetătorilor, „scalează direct nivelul de frică pe care îl trăiesc animalele”.

Chiar acum, chiar în acest moment, miliarde nespuse de neutrini plutesc prin corpul tău, ca și cum nu ai fi altceva decât un nor difuz de barioni (aceasta este exact ceea ce ești). Neutrinii sunt fermioni care interacționează doar prin forța nucleară slabă și gravitația.

Masa lor este atât de mic încât fizicienii au crezut cândva că este zero. Oricum, cu o zi înainte ca Supernova 1987-A să fie detectată pentru prima dată în urmă cu 37 de ani, astronomii au detectat neutrini îndepărtați de explozie, ceea ce indică faptul că probabil s-a format o stea neutronică.

Dar până în această săptămână, nu erau siguri despre indiferent dacă steaua neutronică a persistat sau a continuat să se prăbușească într-o singularitate. Astronomii care folosesc telescopul spațial James Webb, MIRI și NIRSpec au observat acum supernova la lungimi de undă în infraroșu, detectând ioni care ar fi putut rezulta doar din emisiile ultraviolete și de raze X ale unei stele neutronice persistente.

Asta este săptămâna în raportare științifică. Până săptămâna viitoare, acest nor difuz de barioni spune „Adios, amigos.”