_ O colecție uimitoare Hubble de galaxii gazdă supernove

_ O colecție uluitoare Hubble a galaxiilor gazdă supernove

Cuprinzând între 2003 și 2021, această colecție de imagini de la Telescopul spațial Hubble NASA/ESA prezintă galaxii care sunt toate gazde atât pentru variabilele Cefeide, cât și pentru supernove. Aceste două fenomene cerești sunt ambele instrumente cruciale folosite de astronomi pentru a determina distanța astronomică și au fost folosite pentru a perfecționa măsurarea constantei lui Hubble, rata de expansiune a universului

Fiecare dintre imaginile din această colecție specială prezintă caracteristici o galaxie spirală care găzduiește atât variabile cefeide, cât și o clasă specială de supernove, două fenomene stelare remarcabile care, pe față, nu au prea multe în comun: variabilele cefeide sunt stele pulsatoare care luminează și se estompează în mod regulat, iar supernovele de tip Ia sunt exploziile catastrofale. care marchează chinurile morții unei stele pitice albe fierbinți și dense. Cu toate acestea, ambele pot fi folosite de astronomi pentru a măsura distanța până la un obiect astronomic.

Stabilirea distanței unui corp ceresc este o provocare enormă pentru astronomi; poate fi dificil să distingem obiectele care sunt slabe și relativ apropiate de Pământ și cele care sunt luminoase și îndepărtate. Pentru a ajuta la depășirea acestei provocări, astronomii au dezvoltat ceea ce este cunoscut sub numele de scara distanței cosmice, o serie de metode de determinare a distanței, organizate în funcție de distanțele relative pe care le pot măsura. Doi pași importanți în această scară sunt variabilele cefeide și supernovele: variabilele cefeide deoarece perioada cu care pulsează poate fi folosită pentru a calcula distanța lor; și supernove, deoarece fiecare explozie de supernovă de tip Ia atinge aceeași luminozitate cunoscută, ceea ce înseamnă că luminozitatea sa, așa cum este văzută de pe Pământ, poate fi folosită pentru a-și determina distanța. Toate galaxiile prezentate în această colecție găzduiesc variabile cefeide și au avut loc cel puțin o explozie de supernovă de tip Ia în ele în ultimii 40 de ani. Una dintre galaxii, NGC 2525, conținea chiar și o supernovă care a fost surprinsă în timp real într-un interval de timp remarcabil.

Chiar înainte de a fi lansată, unul dintre principalele obiective științifice ale lui Hubble a fost observarea variabilelor Cefeide și a supernovelor. Aceste observații pot ajuta la măsurarea ratei de expansiune a Universului, o valoare pe care astronomii o numesc constantă Hubble. Generații de astronomi au rafinat această valoare de-a lungul a aproape 30 de ani folosind date de la peste 1.000 de ore de timp Hubble. Cel mai recent, o echipă de astronomi numită SH0ES a folosit observațiile tuturor supernovelor văzute de Hubble în ultimii 40 de ani — inclusiv cele din galaxiile ilustrate aici — pentru a determina valoarea constantei Hubble ca 73,04 ± 1:04 kms-1 Mpc -1.

„Asta este ceea ce a fost construit Telescopul Spațial Hubble. Obțineți măsura standard pentru Univers din standardul de aur al telescoapelor”, a declarat laureatul nobil Adam Riess de la Universitatea Johns Hopkins în Baltimore, Maryland, care conduce echipa SH0ES. „Acesta este opusul lui Hubble.”

În mod interesant, rata de expansiune determinată din datele observaționale de la telescoape este semnificativ diferită de valoarea prezisă de modelul nostru cosmologic standard actual al Universului. Bogăția datelor Hubble înseamnă că este puțin probabil ca acest lucru să se fi întâmplat printr-o selecție întâmplătoare de observații înșelătoare.

Colecția largă de galaxii variabile Cepheid și care găzduiesc supernove observate de Hubble au fost selectate în șase diferite. propuneri de observare a timpului cu telescopul. În timp ce aceste propuneri făceau parte din încercarea de un deceniu a lui Hubble de a măsura cu precizie rata de expansiune a Universului, observațiile au produs și o serie de portrete galactice frumoase, cum ar fi cele ale NGC 5643, NGC 7329, NGC 105 și NGC 3254. au fost prezentate anterior în Hubble Pictures of the Week și în alte versiuni, inclusiv NGC 691, NGC 1559, NGC 2525, NGC 2608 și NGC 3147.

_ Atmosfera Pământului poate fi sursa de apă lunară

_ Theatre legend Peter Brook dies, aged 97

_ Victoria Beckham sărbătorește cea de-a 23-a aniversare a nunții împreună cu soțul David, într-un omagiu țâșnic

_ Insarcinata Shanina Shaik se alatura lui Venus Williams si Stormzy intr-un club privat

_ Chris Martin face o apariție surpriză la pub The Stag Inn

_ Simone Ashley de la Bridgerton este o minune în alb la cina Netflix care sărbătorește cultura sud-asiatică

_ Un chinez a băgat în carantină 5000 de oameni: a îndrăznit să încalce restricțiile împotriva Covid-19

_ Femeile din Afganistan sfidează ordinul talibanilor: Prezentatoarele TV au refuzat să-şi acopere feţele

Sunt vaccinurile ARNm COVID sigure? A apărut Studiul "Evenimente adverse grave de interes special în urma vaccinării ARNm în studiile randomizate"

_ Ronaldo vrea să renunțe la Man United pentru că se teme să nu piardă recordul de goluri UCL în fața lui Messi, spune Tony Cascarino

_ Știri despre transfer LIVE: Manchester United se luptă cu Arsenal pentru Lisandro Martinez, „întoarceți-vă către Paulo Dybala”

_ Bonnie Wright și Andrew Lococo au croit o siluetă șic în timp ce pleacă de la petrecerea de nuntă a lui Olive Uniacke

_ Un bărbat aflat la scăldat a descoperit o bombă

_ Man United „a discutat despre vânzarea lui Cristiano Ronaldo în ianuarie – în timp ce Ralf Rangnick a făcut forță pentru ieșire”

_ Ruby Wax susține că și-a vindecat depresia cu tratamente care folosesc magneți pentru a-i bate creierul

_ Copenhagen mall shooting suspect had mental health issues

_ Thousands evacuate from 'dangerous' Sydney floods

_ Stranger Things confirmă faptul că Joseph Quinn a improvizat ultima linie a personajului său Eddie Munson

_ Zeci de mii au spus să evacueze suburbiile inundate din Sydney

_ Luhansk governor says Russia will shift main focus to Donetsk region

_ Sleaze row îi încurajează pe rebelii conservatori într-un complot pentru a rupe regulile partidului și a forța UN ALLT vot asupra viitorului premierului

_ Biden: Toată lumea ar trebui să fie îngrijorată de epidemia de variola maimuţei

Turcia iese la atac după summitul UE la care a participat și Iohannis: 'Decizii părtinitoare, lipsite de contact cu realitatea'

_ Purely Byron criticat pentru că arată foarte asemănător cu Habitual Beauty a lui Keira Rumble

_ Stânga ia primul tur la votul prezidențial columbian...

_ Fanii reproșează LaLiga după o declarație prin care a anunțat intenția de a se plânge la UEFA despre PSG

_ Modelul OnlyFans, în vârstă de 32 de ani, „bucat” după ce a fost arestată pentru problema pungii de gunoi în urmă cu opt ani

_ Ukraine withdraws from battered Lysychansk, Russia claims major victory

_ Noel Gallager este calificat de „vilan” de către organizația de caritate pentru persoanele cu dizabilități

_ Criza costului vieții: St Ives va solicita turiștilor să folosească toaletele publice din oraș

_ Arsenal CONFIRMĂ semnarea de 45 de milioane de lire sterline a lui Gabriel Jesus pe o contract de cinci ani de la Manchester City

_ Jason Momoa se uită la fiecare centimetru pe bărbatul de familie cu fiica sa Lola, 14 ani, la concertul Rolling Stones

_ Rita Ora și Taika Waititi se mută la Londra înainte de nunta lor „iminentă”.

_ Tyrell Malacia ajunge la Manchester United înaintea examenului medical

_ Cele mai recente rezultate de tenis de la Wimbledon 2022, astăzi Nick Kyrgios și Rafael Nadal pe terenul central

_ Noel Gallagher este calificat de „vilan” de către organizația de caritate pentru persoanele cu dizabilități

_ Iohannis, scrisoare de felicitare adresată lui Biden cu ocazia Zilei Independenţei

_ Cântăreața ucraineană Sonya Kay a fugit de la Kiev după invazia lui Putin

_ Chris Evans își dezvăluie look-ul său înainte și după mustață pentru thrillerul său de acțiune Netflix The Grey Man

Twitter Censors Gateway Pundit Articol despre condamnarea lui Biden de către Jeff Bezos și înțelegerea lui asupra economiei de bază

_ Lil Tjay împușcat: Rapperul „supus unei intervenții chirurgicale de urgență în spital”

_ Socialiștii moldoveni critică incapacitatea Puterii de la Chișinău care au dus Moldova la o inflație record

_ Laura Anderson din Love Island flirtează cu prietena Chrishell Stause spunând că „sânii ei arată minunat”

Nr. de articole la aceasta sectiune: 45, afisate in 1 pagina.

ieri 01:21 _ ANDROID...