_ Tehnologia proteomică vizuală profundă oferă informații specifice celulelor, bazate pe proteine, pentru a analiza cancerul

_ Tehnologia proteomică vizuală profundă oferă celulelor -informații specifice, bazate pe proteine ​​pentru a analiza cancerul

Cum apare cancerul? Cum influențează compoziția celulară malignitatea tumorii? Aceste întrebări sunt profunde și dificil de răspuns, dar sunt cruciale pentru a înțelege boala și pentru a găsi leacul potrivit. Acum, o echipă germano-daneză condusă de profesorul Matthias Mann a dezvoltat o tehnologie inovatoare numită proteomică vizuală profundă. Această metodă oferă cercetătorilor și clinicienilor o citire a proteinelor pentru a înțelege cancerul la rezoluția unui singur tip de celulă. Tehnologia a fost publicată în revista Nature Biotechnology și își demonstrează potențialul într-o primă aplicare la celulele canceroase.

Proteinele sunt printre cei mai importanți jucători într-o varietate de boli. Numiți în mod adecvat caii de lucru moleculari ai celulei, funcția lor adecvată determină adesea fitness-ul unei celule și pe cel al unui individ prin extensie.

Matthias Mann explică: „Când ceva nu merge bine în interiorul celulelor noastre și noi vă îmbolnăviți, puteți fi sigur că proteinele sunt implicate într-o gamă largă de moduri diferite. Din acest motiv, cartografierea peisajului proteic ne poate ajuta să stabilim de ce s-ar putea dezvolta o tumoare la un anumit pacient, ce vulnerabilități are tumora și, de asemenea, ce tratament strategia s-ar putea dovedi cea mai benefică.”

Intrigata de aceste întrebări, o echipă de oameni de știință multidisciplinari din grupurile de cercetare conduse de Matthias Mann de la Institutul de Biochimie Max Planck (MPI) de lângă München și de la Centrul Fundației Novo Nordisk pentru cercetarea proteinelor (CPR) de la Universitatea din Copenhaga a inventat o metodă inovatoare numită proteomică vizuală profundă. Studiul combină caracteristicile vizuale ale unei tumori cu o tehnologie de profilare profundă pentru a vizualiza semnăturile proteinelor din celulele aberante care sunt adiacente celulelor sănătoase din jur. Acest lucru le-ar oferi cercetătorilor o perspectivă fără precedent asupra bolii și le-ar ghida pe oncologi să dezvolte strategii inteligente pentru diagnostic și tratament.

Deep Visual Proteomics unește patru tehnologii

Deep Visual Proteomics integrează progrese din patru tehnologii diferite pentru prima dată într-un singur flux de lucru: în primul rând, microscopia avansată generează hărți de țesut de înaltă rezoluție. În al doilea rând, algoritmii de învățare automată și inteligență artificială (AI) sunt utilizați pentru a clasifica cu precizie celulele în formă, dimensiune sau localizare a proteinei înainte ca celulele individuale să fie colectate prin microdisecție cu captură cu laser de înaltă precizie. Apoi, după sortarea tipurilor normale sau diferite de celule bolnave, miile de proteine ​​prezente în populațiile de celule sunt detectate dintr-o dată, folosind instrumente de spectrometrie de masă (MS) cu sensibilitate ultra-înaltă din această cantitate mică de probă. În cele din urmă, analizele bioinformatice sofisticate generează hărți ale proteinelor care oferă rezoluție spațială a semnăturilor proteinelor în boli extrem de complexe, cum ar fi cancerul. Astfel de peisaje proteice sunt instrumente valoroase pentru clinicieni pentru a înțelege mai în detaliu mecanismele sănătății și bolii.

„Noul nostru concept, proteomica vizuală profundă, ar putea deveni un schimbător de joc pentru patologia moleculară din spitale. prin această metodă, luăm o probă de țesut cu celule tumorale și putem identifica și determina mii de proteine ​​într-un minut de timp și efort.Aceste semnături proteomice dezvăluie mecanismele care conduc dezvoltarea tumorii și expun direct noi ținte terapeutice dintr-o singură felie de țesut de o biopsie a pacientului cu cancer. Expune un cosmos de molecule în interiorul acestor celule canceroase", spune Andreas Mund, profesor asociat la CPR și parte a echipei profesorului Matthias Mann, care a condus această dezvoltare.

Relevanța pentru patologia clinică

În noul studiu, cercetătorii au aplicat proteomica vizuală profundă celulelor de la pacienții cu carcinom cu celule acinice și cu melanom. Lise Mette Rahbek Gjerdrum, consultant și profesor asociat de cercetare clinică la Departamentul de Patologie, Spitalul Universitar din Zelanda și Departamentul de Medicină Clinică, Universitatea din Copenhaga, spune: „Această metodă unică combină arhitectura țesuturilor cu expresia a mii de proteine ​​specifice celulelor selectate. Acesta permite cercetătorilor să investigheze interacțiunile dintre celulele canceroase și celulele din jur, cu implicații majore pentru viitorul tratament clinic al cancerului. Recent, am diagnosticat un caz clinic extrem de complex utilizând proteomica vizuală profundă.''

Dr. Fabian Coscia, co-primul autor al studiului și — din iunie 2021 — șef al grupului de cercetare în proteomică spațială de la Centrul Max Delbrück pentru Medicină Moleculară din Asociația Helmholtz (MDC) din Berlin, spune: „Dar, desigur, tehnica poate fi utilizată. să caracterizeze toate celelalte tipuri de tumori în detalii similare.”

Scopul său, spune el, este să acceseze biobăncile arhivate de pacienți și să găsească noi ținte pentru indiv. terapii anticancer adaptate pacientului, chiar și pentru tumori rezistente la tratament anterior.

Și nu numai cancerul poate fi înțeles mai bine folosind proteomica vizuală profundă. Metoda poate fi aplicată și altor boli. „De exemplu, puteți analiza proteinele din celulele nervoase pentru a afla exact ce se întâmplă în celulele bolilor neurodegenerative precum Alzheimer sau Parkinson”, spune Fabian Coscia în continuare.

''Prin fuzionarea puterii de microscopie, AI și proteomica ultra-sensibilă bazată pe MS, am dezvoltat o metodă care este foarte puternică pentru a înțelege cablarea moleculară a celulelor sănătoase față de cele bolnave. Acest lucru ar putea ajuta medicii să identifice ținte pentru viitoare medicamente și diagnostice'', conchide Matthias Mann.

_ Man United „a discutat despre vânzarea lui Cristiano Ronaldo în ianuarie – în timp ce Ralf Rangnick a făcut forță pentru ieșire”

_ Atmosfera Pământului poate fi sursa de apă lunară

_ Romeo Beckham rămâne fără cămașă în timp ce îl imită pe tatăl David dând cu piciorul într-o minge de fotbal pe plaja din Miami

_ Carnea de vită este OFF din meniu pentru mesele școlare pentru a fi înlocuită cu gammon

_ Turist britanic, 56 de ani, găsit mort pe fundul unei stânci la două zile după ce a plecat la plimbare

Sunt vaccinurile ARNm COVID sigure? A apărut Studiul "Evenimente adverse grave de interes special în urma vaccinării ARNm în studiile randomizate"

_ Rapperul australian Lil Bo Weep își arată tatuajele într-un videoclip reapărut

_ Ronaldo vrea să renunțe la Man United pentru că se teme să nu piardă recordul de goluri UCL în fața lui Messi, spune Tony Cascarino

_ Un bărbat aflat la scăldat a descoperit o bombă

_ Ruby Wax susține că și-a vindecat depresia cu tratamente care folosesc magneți pentru a-i bate creierul

_ Luhansk governor says Russia will shift main focus to Donetsk region

_ Zeci de mii au spus să evacueze suburbiile inundate din Sydney

_ Victoria Beckham sărbătorește cea de-a 23-a aniversare a nunții împreună cu soțul David, într-un omagiu țâșnic

_ Theatre legend Peter Brook dies, aged 97

_ Insarcinata Shanina Shaik se alatura lui Venus Williams si Stormzy intr-un club privat

_ Chris Martin face o apariție surpriză la pub The Stag Inn

_ Fermierii protestează, revoltă din cauza războiului din Olanda �mpotriva creșterii animalelor pentru a proteja mediul de poluarea cu azot (VIDEO)

_ Mamă a doi copii, în vârstă de 36 de ani, trăiește cu emetofobie de 12 ani

_ Love Island SPOILER: Billy Brown, noul venit de la Casa Amor, își pune ochii pe Paige Thorne

_ Live: Macron din Franța va remanieza cabinetul după ce a pierdut majoritatea parlamentară

_ O galeză care a fost dată spre adopție de regretata ei mamă află că are o soră ȘI un frate

_ Love Island SPOILER: Gemma FUMES în timp ce Luca o sărută pe Chyna

_ Trent Barrett devastat „a izbucnit în lacrimi după ultimul său meci ca antrenor al Bulldogs”

_ (P) Istoria tricourilor: de la lenjerie de corp a muncitorilor, la o piesă nelipsită din nicio garderobă

_ George Russell se îndreaptă spre Zhou Guanyu după accidentul groaznic din timpul Marelui Premiu al Marii Britanii

_ Ashanti își prezintă curbele incredibile într-un tricou strâmt la Festivalul Essence

_ Baschetarii care au introdus „câinele” în Kyrgios dezvăluie cum l-au ajutat să-l reziste la Wimbledon

_ Tendința bizară TikTok vede grupuri mari de tineri îmbrăcați costume și participă la Minions: The Rise of Gru

_ Alexandra Burke naste!

_ Adele dezvăluie că i-ar plăcea să aibă copii cu frumusețea Rich Paul după ce s-a întâlnit cu producătorul muzical timp de un an

_ Juventus „se gândește la o lovitură de vară pentru fundașul Arsenal Gabriel Magalhaes”

_ Ousmane Dembele „va rata primul antrenament de pre-sezon al Barcelonei, după ce a ratat termenul limită pentru a conveni”

_ Cody Simpson și iubita Emma McKeown au prezentat un spectacol îndrăgit

_ Sienna Miller face pachete pe PDA cu iubitul ei Oli Green la Wimbledon

_ Curs valutar - Leul a crescut în raport cu euro

_ Gradul de ocupare în centrele IGI a scăzut la sub 43%

_ Love Island SPOILER: Jacques este instantaneu fermecat de FIECARE bomba Casa Amor

_ Zeci de mii de locuitori sunt evacuaţi din suburbiile oraşului Sydney din cauza inundaţiilor VIDEO

_ Britanic este șocat de un obicei australian foarte comun după ce s-a mutat Down Under din Londra

_ Acasă și departe: Marni Little are „un sân” după ce implantul mamar a fost infectat

_ Canalul Suez înregistrează cel mai mare venit anual de 7 miliarde USD

_ Usain Bolt critică calitatea fotbalului australian după perioada sa eșuată în A-League

_ Fără experienţă, fără CV, eşti angajat! Lupta lanţurilor hoteliere europene de top pentru angajaţi

_ Ferne McCann dezvăluie că echipa sa de filmare a surprins momentul în care Lorri a pus întrebarea

_ Naomi Campbell, 52 de ani, își arată picioarele într-o rochie neagră strâmtă, cu dungi transparente, în timpul PFW

_ O carte pe zi: „Indrăgostirile” de Javier Marías

_ Stranger Things SPOILER: Vedetele Winona Ryder și David Harbour s-au sărut improvizat

_ Kyly Clarke își etalează cu mândrie fizicul rupt înainte de apariția în Australian Ninja Warrior

_ Bilanţul protestelor din Uzbekistan: 18 morţi şi 243 de răniţi

_ Papa Francisc neagă că ar intenţiona să demisioneze în curând

_ Cel mai dur mesaj al lui Zelensky pentru Ucraina de până acum, în timp ce Putin cucerește ÎNTREAGA regiune Luhansk

_ Londra este aproape de a rămâne fără apă potabilă, spune cântăreața

_ Alexandra Burke dă naștere primului copil cu partenerul Darren Randolph

_ Pensia mea de stat este prea mică pentru că lipsește ultimul an NI?

Premiile abundă pentru extrema dreaptă a lui Le Pen în alegerile legislative istorice franceze

_ Columnist este acuzat de RASISM pentru că a spus că Nick Kyrgios ar trebui să fie deportat din Australia

Blestemul este rupt! Rapperul Drake pune capăt seriei sale de pierderi la jocurile de noroc cu bani mari

_ Simone Ashley de la Bridgerton este o minune în alb la cina Netflix care sărbătorește cultura sud-asiatică

Nr. de articole la aceasta sectiune: 90, afisate in 2 pagini.

ieri 01:21 _ ANDROID...