_ ADN-ul conținut în miere dezvăluie sănătatea albinelor

_ ADN conținut în miere dezvăluie sănătatea albinelor

Cercetătorii de la B.S.R.C. „Alexander Fleming” din Grecia au optimizat o metodă pentru a caracteriza urmele de ADN din miere, dezvăluind speciile cu care interacționează albinele. Această lucrare de colaborare condusă de cercetătorul Dr. Solenn Patalano a permis monitorizarea variabilității dietelor albinelor de-a lungul anului, dezvăluind microbiota albinelor într-un mod neinvaziv, precum și identificarea speciilor patogene cu care se confruntă. Studiul de cercetare este publicat în jurnalul Molecular Ecology Resources și, deși se află într-o etapă de explorare incipientă, poate revoluționa modul în care înțelegem nișele ecologice ale albinelor

De ce este importantă înțelegerea nișei ecologice a albinelor?

Ceea ce definește nișa ecologică a unui organism este un echilibru delicat de interacțiuni și ajustări la alte specii care coexistă în același habitat. Prin polenizarea copacilor și florilor, albinele exploatează un număr mare de specii de plante cu flori pentru propriile lor resurse alimentare și creștere. Pe de altă parte, coloniile de albine sunt, de asemenea, slăbite atunci când condițiile de mediu favorizează propagarea speciilor patogene, precum acarienii Varroa. Dinamica speciilor din nișa ecologică a albinelor este, prin urmare, indisolubil legată de tipul de habitat în care trăiesc albinele și de schimbările sezoniere ale acestuia.

Confruntat cu restructurarea tot mai mare a zonelor agricole și cu efectele schimbărilor climatice, albinele ecologice nișele devin din ce în ce mai vulnerabile. O mai bună înțelegere a dinamicii interacțiunilor dintre albine și speciile din jur va ajuta la identificarea perioadelor și zonelor de risc pentru albine. "Acest lucru este extrem de important în mediile rurale și agricole, unde interacțiunile dintre specii influențează productivitatea culturilor. Este convingător cât de mult din hrana și supraviețuirea noastră depind de buna funcționare a insectelor minuscule", a comentat Anastasios Galanis, primul autor al studiului.

Mierea, un marker unic al diversității plantelor de mediu

Albinele produc miere regurgitând nectarul și polenul din florile pe care le hrănesc și apoi plasându-l în celulele stupului lor până la apă suficientă. se evaporă. Prin acest proces, mierea intră în contact cu o varietate de organisme și, prin urmare, conține ADN de la mai multe specii, numit colectiv ADN de mediu (eDNA); aceasta provine din plantele furajere, bacteriile intestinale ale albinelor și potențialii agenți patogeni ai stupului. Metoda optimizată, publicată acum, numită „metagenomică cu pușcă directă”, implică secvențierea și identificarea completă a fragmentelor eADN găsite în miere. După cum a explicat Galanis: „Proiectarea și testarea unei conducte bioinformatice reglate pentru datele metagenomice de miere ne permit să creștem sensibilitatea și specificitatea; astfel, putem fi destul de încrezători în identificarea anumitor specii”.

În în acest studiu, cercetătorii au analizat mai multe mostre de miere dintr-o stupină situată într-un peisaj tipic mediteranean. Ei au identificat peste 40 de specii de plante care reflectă toată diversitatea botanică din jurul stupilor. „Ceea ce a fost foarte frapant”, a spus dr. Patalano, „este să vedem cât de variabilă este abundența eADN-ului plantelor de-a lungul anotimpurilor, reflectând perfect adaptările comportamentale de hrană care urmează înfloririi plantelor”. Cercetătorii au comparat, de asemenea, diferitele mostre de miere prin utilizarea melissopalinologiei (folosind forma boabelor de polen pentru caracterizare). Dincolo de marea complementaritate a celor două analize, studiul a relevat că abordarea metagenomică dezvăluie și comportamente de hrănire non-polen, cum ar fi hrănirea mielei de pin, o resursă alimentară importantă pentru supraviețuirea albinelor la începutul toamnei.

p> Anticiparea bolii și a răspândirii agenților patogeni

Contrar a ceea ce s-ar putea crede, nișa ecologică a albinelor se extinde cu mult dincolo de plante. În probele de miere analizate, cercetătorii au dezvăluit un număr și mai mare de specii bacteriene eADN, marea majoritate provenind din microorganisme considerate a fi inofensive și care cuprind speciile de bază ale microbiomului albinelor. Dr. Patalano explică că „ca și microbiomul intestinal uman, microbiomul intestinal al albinei este un element important al sănătății lor. Știm deja că factorii de stres de mediu, cum ar fi pesticidele, pot dăuna grav comunităților microbiene intestinale și pot crește riscul de boli ale albinelor. Dar cum funcționează acest lucru rămâne în mare parte necunoscut.” Prin această lucrare, cercetătorii oferă dovezi că abordarea metagenomică a mierii permite studiul variației microbiomului intestinal fără a fi nevoie să sacrifice albinele.

Cercetătorii au căutat, de asemenea, prezența eADN-ului de la agenți patogeni presupuși. Ei au descoperit că urmele de eDNA acarienului Varroa din miere se potriveau direct cu contaminarea observată a stupului. Este un semn promițător că această cercetare ar putea fi folosită în cele din urmă pentru a monitoriza și anticipa bolile și agenții patogeni în studii la scară largă.

„În viitor, această muncă ar putea avea, de asemenea, implicații foarte importante pentru oameni. Dacă dorim pentru a asigura servicii ecosistemice, precum polenizarea fructelor și legumelor, menținând în același timp biodiversitatea speciilor, trebuie să protejăm și sănătatea albinelor. Provocarea noastră este să construim strategii de biomonitorizare pentru a identifica cele mai potrivite nișe ecologice pentru toți polenizatorii”, a concluzionat dr. Patalano.

_ Atmosfera Pământului poate fi sursa de apă lunară

_ Theatre legend Peter Brook dies, aged 97

_ Victoria Beckham sărbătorește cea de-a 23-a aniversare a nunții împreună cu soțul David, într-un omagiu țâșnic

_ Insarcinata Shanina Shaik se alatura lui Venus Williams si Stormzy intr-un club privat

_ Chris Martin face o apariție surpriză la pub The Stag Inn

Blestemul este rupt! Rapperul Drake pune capăt seriei sale de pierderi la jocurile de noroc cu bani mari

_ Simone Ashley de la Bridgerton este o minune în alb la cina Netflix care sărbătorește cultura sud-asiatică

_ Un chinez a băgat în carantină 5000 de oameni: a îndrăznit să încalce restricțiile împotriva Covid-19

_ Femeile din Afganistan sfidează ordinul talibanilor: Prezentatoarele TV au refuzat să-şi acopere feţele

Sunt vaccinurile ARNm COVID sigure? A apărut Studiul "Evenimente adverse grave de interes special în urma vaccinării ARNm în studiile randomizate"

_ Ronaldo vrea să renunțe la Man United pentru că se teme să nu piardă recordul de goluri UCL în fața lui Messi, spune Tony Cascarino

_ Știri despre transfer LIVE: Manchester United se luptă cu Arsenal pentru Lisandro Martinez, „întoarceți-vă către Paulo Dybala”

_ Bonnie Wright și Andrew Lococo au croit o siluetă șic în timp ce pleacă de la petrecerea de nuntă a lui Olive Uniacke

_ Un bărbat aflat la scăldat a descoperit o bombă

_ Ruby Wax susține că și-a vindecat depresia cu tratamente care folosesc magneți pentru a-i bate creierul

_ Man United „a discutat despre vânzarea lui Cristiano Ronaldo în ianuarie – în timp ce Ralf Rangnick a făcut forță pentru ieșire”

_ Copenhagen mall shooting suspect had mental health issues

_ Stranger Things confirmă faptul că Joseph Quinn a improvizat ultima linie a personajului său Eddie Munson

_ Thousands evacuate from 'dangerous' Sydney floods

_ Luhansk governor says Russia will shift main focus to Donetsk region

_ Zeci de mii au spus să evacueze suburbiile inundate din Sydney

_ Sleaze row îi încurajează pe rebelii conservatori într-un complot pentru a rupe regulile partidului și a forța UN ALLT vot asupra viitorului premierului

_ Biden: Toată lumea ar trebui să fie îngrijorată de epidemia de variola maimuţei

Turcia iese la atac după summitul UE la care a participat și Iohannis: 'Decizii părtinitoare, lipsite de contact cu realitatea'

_ Purely Byron criticat pentru că arată foarte asemănător cu Habitual Beauty a lui Keira Rumble

_ Stânga ia primul tur la votul prezidențial columbian...

_ Fanii reproșează LaLiga după o declarație prin care a anunțat intenția de a se plânge la UEFA despre PSG

_ Modelul OnlyFans, în vârstă de 32 de ani, „bucat” după ce a fost arestată pentru problema pungii de gunoi în urmă cu opt ani

_ Ukraine withdraws from battered Lysychansk, Russia claims major victory

_ Noel Gallager este calificat de „vilan” de către organizația de caritate pentru persoanele cu dizabilități

_ Criza costului vieții: St Ives va solicita turiștilor să folosească toaletele publice din oraș

_ Arsenal CONFIRMĂ semnarea de 45 de milioane de lire sterline a lui Gabriel Jesus pe o contract de cinci ani de la Manchester City

_ Jason Momoa se uită la fiecare centimetru pe bărbatul de familie cu fiica sa Lola, 14 ani, la concertul Rolling Stones

_ Rita Ora și Taika Waititi se mută la Londra înainte de nunta lor „iminentă”.

_ Tyrell Malacia ajunge la Manchester United înaintea examenului medical

_ Noel Gallagher este calificat de „vilan” de către organizația de caritate pentru persoanele cu dizabilități

_ Cele mai recente rezultate de tenis de la Wimbledon 2022, astăzi Nick Kyrgios și Rafael Nadal pe terenul central

_ Cântăreața ucraineană Sonya Kay a fugit de la Kiev după invazia lui Putin

_ Iohannis, scrisoare de felicitare adresată lui Biden cu ocazia Zilei Independenţei

_ Chris Evans își dezvăluie look-ul său înainte și după mustață pentru thrillerul său de acțiune Netflix The Grey Man

Twitter Censors Gateway Pundit Articol despre condamnarea lui Biden de către Jeff Bezos și înțelegerea lui asupra economiei de bază

_ Lil Tjay împușcat: Rapperul „supus unei intervenții chirurgicale de urgență în spital”

_ Laura Anderson din Love Island flirtează cu prietena Chrishell Stause spunând că „sânii ei arată minunat”

_ Socialiștii moldoveni critică incapacitatea Puterii de la Chișinău care au dus Moldova la o inflație record

Nr. de articole la aceasta sectiune: 46, afisate in 1 pagina.

ieri 01:21 _ ANDROID...