_ Webb de la NASA descrie o structură uluitoare în 19 galaxii spirale din apropiere

_ Webb de la NASA descrie uluitor structura în 19 galaxii spirale din apropiere

A sosit un nou tezaur de imagini Webb. Imaginile în infraroșu apropiat și mijlociu arată fiecare fațetă a acestor galaxii spirale față în față.

Omenirea a petrecut secole cartografiind caracteristicile Pământului – și repetăm ​​frecvent procesul utilizând instrumente mai avansate. Când combinăm datele, obținem o înțelegere mai completă a planetei noastre.

Acum, priviți în spațiu. Astronomii au observat galaxii spirale din apropiere, cu fața în față, timp de zeci de ani. Atât telescoapele spațiale, cât și cele terestre au contribuit la un stoc de date în lungimi de undă de la radio la lumina ultravioletă. Astronomii plănuiesc de mult să folosească telescopul spațial James Webb de la NASA pentru a obține cele mai înalte rezoluții imagini în infraroșu apropiat și mijlociu realizate vreodată ale acestor galaxii, iar astăzi sunt disponibile public.

Toată lumea poate explora cel mai nou set de Webb. imagini rafinate, care arată stele, gaz și praf la scară mică dincolo de propria noastră galaxie. Echipe de cercetători studiază aceste imagini pentru a descoperi originile acestor structuri complicate. Analiza colectivă a comunității de cercetare va informa în cele din urmă simulările teoreticienilor și va avansa înțelegerea noastră despre formarea stelelor și evoluția galaxiilor spirale.

Este atât de ușor să fii absolut hipnotizat de aceste galaxii spirale. Urmează-le brațele clar definite, care sunt pline de stele, până în centrele lor, unde pot exista grupuri de stele vechi și, uneori, găuri negre supermasive active. Numai telescopul spațial James Webb de la NASA poate oferi scene foarte detaliate ale galaxiilor din apropiere într-o combinație de lumină în infraroșu apropiat și mediu.

Aceste imagini Webb fac parte dintr-un proiect mare, de lungă durată, Physics at. Rezoluție unghiulară ridicată în programul Nearby GalaxieS (PHANGS), care este susținut de peste 150 de astronomi din întreaga lume. Înainte ca Webb să facă aceste imagini, PHANGS era deja plin de date de la Telescopul spațial Hubble al NASA, de la Very Large Telescope Multi-Unit Spectroscopic Explorer și de la Atacama Large Millimeter/submilimeter Array, inclusiv observații în lumină ultravioletă, vizibilă și radio. Contribuțiile lui Webb în infraroșu apropiat și mediu au oferit câteva piese noi de puzzle.

]„Noile imagini ale lui Webb sunt extraordinare”, a spus Janice Lee, un om de știință pentru inițiative strategice la Institutul de Știință al Telescopului Spațial din Baltimore. „Sunt uluitoare chiar și pentru cercetătorii care au studiat aceleași galaxii de zeci de ani. Bulele și filamentele sunt rezolvate la cele mai mici scale observate vreodată și spun o poveste despre ciclul de formare a stelelor.”

Emoția s-a răspândit rapid în întreaga echipă pe măsură ce imaginile Webb au apărut. „Simt că echipa noastră trăiește într-o stare constantă de a fi copleșită – într-un mod pozitiv – de cantitatea de detalii din aceste imagini”, a adăugat Thomas Williams, cercetător postdoctoral. la Universitatea Oxford din Regatul Unit.

Urmăriți brațele spiralate

Camera NIRCam (Camera în infraroșu apropiat) de la Webb a capturat milioane de stele în aceste imagini, care strălucesc în tonuri de albastru. Unele stele sunt răspândite de-a lungul brațelor spiralate, dar altele sunt aglomerate strâns împreună în grupuri de stele.

Datele telescopului MIRI (Mid-Infrared Instrument) evidențiază praful strălucitor, arătându-ne unde există în jurul și între stele. De asemenea, evidențiază stelele care nu s-au format încă pe deplin – ele sunt încă închise în gazul și praful care le alimentează creșterea, ca niște semințe roșii aprinse de la vârfurile vârfurilor prăfuite. „Acestea sunt locurile în care putem găsi cele mai noi, cele mai masive stele din galaxii”, a spus Erik Rosolowsky, profesor de fizică la Universitatea Alberta din Edmonton, Canada.

Încă ceva care i-a uimit pe astronomi? Imaginile lui Webb arată carcase mari, sferice, în gaz și praf. „Este posibil ca aceste găuri să fi fost create de una sau mai multe stele care au explodat, creând găuri uriașe în materialul interstelar”, a explicat Adam Leroy, profesor de astronomie la Universitatea de Stat din Ohio din Columbus.

Acum, urmăriți brațele spiralate pentru a găsi regiuni extinse de gaz care apar roșii și portocalii. „Aceste structuri tind să urmeze același model în anumite părți ale galaxiilor”, a adăugat Rosolowsky. „Ne gândim la acestea ca la valuri, iar distanța lor ne spune multe despre modul în care o galaxie își distribuie gazul și praful.” Studiul acestor structuri va oferi informații cheie despre modul în care galaxiile construiesc, mențin și opresc formarea stelelor.

În interior

Dovezile arată că galaxiile cresc din interior spre exterior - formarea stelelor. începe de la nucleele galaxiilor și se extinde de-a lungul brațelor lor, îndepărtându-se în spirală de centru. Cu cât o stea este mai departe de miezul galaxiei, cu atât este mai probabil să fie mai tânără. În schimb, zonele din apropierea nucleelor ​​care par luminate de un reflector albastru sunt populații de stele mai vechi.

Dar nucleele de galaxii care sunt inundate de vârfuri de difracție roz și roșu? „Acesta este un semn clar că ar putea exista o gaură neagră supermasivă activă”, a spus Eva Schinnerer, om de știință la Institutul Max Planck pentru Astronomie din Heidelberg, Germania. „Sau, grupurile de stele dinspre centru sunt atât de strălucitoare încât au saturat acea zonă a imaginii.”

Există multe căi de cercetare pe care oamenii de știință pot începe să le urmărească cu datele PHANGS combinate, dar numărul fără precedent de stele pe care Webb le-a rezolvat este un loc minunat de început. „Stelele pot trăi miliarde sau trilioane de ani”, a spus Leroy. „Prin catalogarea precisă a tuturor tipurilor de stele, putem construi o viziune mai fiabilă și holistică a ciclurilor lor de viață.”

Pe lângă lansarea imediată a acestor imagini, echipa PHANGS a lansat și cel mai mare catalog până în prezent. de aproximativ 100.000 de clustere de stele. „Cantitatea de analiză care poate fi făcută cu aceste imagini este mult mai mare decât orice ar putea face echipa noastră”, a subliniat Rosolowsky. „Suntem încântați să sprijinim comunitatea, astfel încât toți cercetătorii să poată contribui.”

_ Poliția localizează cadavrul studentului dispărut Riley Strain

_ Starbucks Bathroom Horror: Poliția arestează un bărbat care a filmat peste 90 de victime, inclusiv una de patru ani

_ Kenya a avut vreme neobișnuit de caldă – un expert despachetează ce ar putea fi cauza

_ Tir de critici asupra Israelului: Rusia, Hamas şi Oman au condamnat atacul asupra Consulatului Iranului în Siria

_ Rusia a introdus 'mişcarea internaţională LGBT' pe lista entităţilor 'teroriste şi extremiste'

_ „Aceasta este CU DEBAT! Furie pentru „falsa documentară” inspirată de consilierul The Office pentru a promova orașul Andover, în timp ce locuitorii clatează filmul „insultant” care „iluminează” și „degradează” localnicii

_ Samantha Murphy dispărută: soțul este fotografiat zâmbind în afara secției de poliție

_ Echipele de pe podiumul Diviziei A1 la volei masculin au avut o etapă fără greșeală

_ Inside the harrowing real-life story behind Under The Bridge: New Hulu series reveals how bullied Reena Virk, 14, was brutally murdered by gang of teens who lured her to a party with promises of friendship

_ Consumul de termite invazive în casele noastre va deveni în curând o realitate în majoritatea orașelor, arată cercetările

_ SONDAJ: Alegătorii nu sunt convinși că Biden va supraviețui chiar și celui de-al doilea mandat, rezultând președintele Kamala Harris

_ Tată în vârstă care a fost păcălit cu datorii de 25.000 lire sterline de compania de escrocherie Marks Art: și TONY HETHERINGTON găsește vinovatul în Cipru

_ Israel-Hamas war: At least five killed in Gaza aid delivery chaos, medics say

_ Hidroelectrica, după explozia de la Hidrocentrala Stejaru: Incidentul a avut loc pe fondul unei manevre normale de oprire cu descarcare de sarcină a hidroagrega

_ Fostul președinte al Mongoliei răsucește cuțitul în rana lui Vladimir Putin: 'Teritoriul Rusiei ar trebui să aparțină descendenților lui Gingis Khan'

_ Am fost Hannibal Canibalul, psihiatrul de închisoare al lui Robert Maudsley... iată de ce ar fi trebuit Eliberat din închisoare și nu ținut într-o temniță de sticlă

_ Arestări făcute după ce protestatarii pro-palestinieni au �nghesuit sediul NY Times și tipografia

_ Moment șocant, un ofițer de poliție în afara serviciului provoacă un accident frontal devastator care i-a internat pe soț și soție în spital, în timp ce încearcă să-i depășească în timp ce remorcă o rulotă

_ Marcel Ciolacu o spune clar: Gabriela Firea NU va fi candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei/ Două nume 'în cărți' (VIDEO)

_ La Liga: Girona, victorie clară cu Rayo Vallecano, într-un meci pe teren propriu

_ Ronaldo s-a întors la echipa naţională, înainte de meciul amical cu Slovenia

_ Descoperirea unui al treilea gen de virus ARN în medii extreme

_ 7 acuzați pentru că au atacat ofițeri NYPD în Times Square

_ VIDEO | Experiență șocantă pentru un prahovean: A vândut mașina și ce a urmat este inimaginabil

_ Frate și soră, tratament experimental în cazul unei boli genetice rare

_ Primele măsuri, după valul de incendii care a mistuit Delta Văcărești

_ Fizicienii detectează faza evazivă a „sticlă Bragg” cu un instrument de învățare automată

_ Inexplicabilul: Arhiva gigantică suedeză înregistrează fenomene paranormale

_ Noul instrument ar putea ajuta oamenii de știință să adapteze plasma pentru a produce mai multă căldură de fuziune

_ Stresul în timpul sarcinii ar putea cauza „pubertate prematură” la fiice, sugerează studiul

_ Angelique Kerber revine în echipa Germaniei pentru competiţia Billie Jean King

_ Se pregătește China pentru devalorizarea yuanului: Renminbi scade după ce PBOC îl împinge sub nivelul cheie de suport

_ Jimmy Carr este criticat pentru comportamentul său „nepoliticos” din această dimineață după ce l-a chinuit pe bucătarul TV Clodagh McKenna: „Bravo că te-ai mușcat de limba!”

_ Un grup de vot cândva puternic, fondat de Stacey Abrams, concediază cei mai mulți angajați pe fondul căderii abrupte din Grace

_ FAA ia în considerare „măsuri drastice” fără precedent pentru United Airlines după un val de incidente de siguranță

_ Procesul lui Constance Marten este evacuat după ce s-au auzit „explozii” lângă Old Bailey – așa cum a scos Mark Gordon în fața publicului

_ A început perioada de înscrieri pentru românii din străinătate care doresc să voteze la alegeri prin corespondenţă

_ Mama, în vârstă de 63 de ani, a băiețelului rus al lui Alison Hammond, în vârstă de 26 de ani, l-a îndemnat să „DUMPE” vedeta TV, în vârstă de 49 de ani, în timp ce ea rostește cuvinte severe despre cuplu

_ Penuria petrolierelor apare după ce criza Mării Roșii perturbă comerțul global

_ Viktor Orban a recunoscut că nu mai are de ales: Cu o condiție, va majora cheltuielile pentru Apărare

_ Autorităţile au pus ochii pe bănci. Bogdan Chiriţoiu, preşedinte al Consiliul Concurenţei: Suspectăm că ar exista o înţelegere pentru un ROBOR mai mare, deci rate mai mari plătite de clienţi

_ Aglomeraţie la frontieră înainte de Paşte. Peste 200.000 de oameni au trecut graniţa în 24 de ore

_ Sofia Richie este însărcinată! Star dezvăluie că așteaptă primul copil cu soțul Elliot Grainge și că are deja șase luni - în timp ce dezvăluie sexul copilului într-un interviu sincer

_ Echipa de echipe Telescope descoperă 10 pulsari ciudați și exotici

_ „Ne-a distrus”: o familie devastată blocată cu datorii de 107.000 lire sterline cu o casă distrusă

_ Războiul Israel - Hamas. Un nou raid israelian asupra caselor din Rafah, cel puţin 25 de morţi, zeci de răniţi / Ţările de Jos: risc de catastrofă umanitară în Rafah

_ Tatuajele și machiajul permanent vă pot îmbolnăvi: Circa 35% din vopselele folosite sunt pline de bacterii!

_ Turcia este pregătită să găzduiască summitul de pace Ucraina-Rusia, spune Erdogan

_ Del Solar din Chile concediază 57 la evenimentul columbian aprobat de PGA

_ Eclipsa ISTORICĂ poate provoca furtuni SEVERE pe calea NOUA schimbată | Dincolo de titluri

_ Machine Gun Kelly dezvăluie cele șapte ședințe GRUELING necesare pentru a-și obține noul tatuaj de blackout, inclusiv cicatrici și sângerări: „Cea mai dureroasă s**t!”

_ Fostul premier al Marii Britanii Boris Johnson �l numește pe Tucker Carlson �trădător� pentru că a susținut un interviu cu Vlad Putin

_ Odată cel mai tare bilet din oraș, cum Coachella este ocolit de iubitorii de muzică după ce a fost depășit de influenți duși de branduri pentru a-și face selfie-uri în deșert (dar cei mai mulți dintre ei nici măcar nu merg la festival!)

_ Alina Gorghiu, reacție după eșecul negocierilor din coaliție: 'Nu sunt chiar fericită că nu se ajunge la o concluzie/ PNL are o tradiție în a da președintele'

_ Acțiunile JetBlue cresc după ce Icahn preia 9,91% din pachetul de acțiuni

_ În lumea tulburătoare a Femcelilor: femeile britanice dezvăluie de ce s-au alăturat forumurilor online întunecate în care împărtășesc temerile de a fi singure pentru totdeauna și postează videoclipuri șocante cu ele înșiși mâncându-și propria carne

_ Plantele tropicale înving seceta interacționând cu microbi specifici, arată studiul

_ Traian Băsescu a fost internat la Spitalul Militar (surse)

_ Ascultați: Musk, Vivek, Vance, Sacks și Mike Lee discută despre „bomba cu ceas a demiterii” ascunsă în proiectul de lege de finanțare a Ucrainei

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1005, afisate in 17 pagini.