_ Echipa de cercetare descoperă peste 50 de specii potențial noi de adâncime într-una dintre cele mai neexplorate zone ale planetei

_ Echipa de cercetare descoperă peste 50 specii potențial noi de adâncime într-una dintre cele mai neexplorate zone ale planetei

Un grup internațional de oameni de știință, coordonat de cercetătoarea Ariadna Mechó de la Centrul de Supercomputing din Barcelona—Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) ), a observat 160 de specii de pe munții submarin din largul coastei Chile despre care încă nu se știa că trăiesc în regiune și bănuiesc că cel puțin 50 dintre aceste specii sunt noi pentru știință.

Recenta expediție a Institutului Oceanic Schmidt. la munții subacvatici din creasta Salas y Gómez, o zonă îndepărtată și subexplorată care se întinde de la țărmul Chile până la Rapa Nui, a dus la identificarea coralilor de adâncime, bureților de sticlă, arici de mare, calmarilor, peștilor, moluștelor, crabilor, stelelor marine, homari ghemuiți și alte specii probabil neobservate până acum de oamenii de știință.

Mechó, un cercetător în grupul de variabilitate și schimbare climatică din cadrul Departamentului de Științe ale Pământului al BSC, a prezentat rezultatele croazierei științifice de 40 de zile „ Muntele submarine neexplorate din creasta Salas y Gómez” și negocierile actuale pentru crearea unui coridor albastru în zonă la „Forumul AMP al Deceniului Oceanic: Progres, obstacole și soluții”, un eveniment în afara amplasamentului organizat în cadrul Deceniului Oceanului al ONU. Conferința a avut loc la Barcelona în perioada 10-12 aprilie 2024.

„Principalele rezultate ale acestei campanii sunt că am găsit între 50 și 60 de specii potențial noi la prima vedere, un număr care este probabil să crească pe măsură ce vom avem multe mostre de lucrat în laborator.

„Am găsit și unul dintre cei mai adânci corali mezofotici din lume, extinzând distribuția acestei faune polineziene cu câteva sute de kilometri. Și în profunzime, am găsit câmpuri de bureți și corali, habitate considerate vulnerabile și care au nevoie de protecție”, a spus Mechó.

Expediția a avut loc în perioada 24 februarie – 4 aprilie cu o echipă internațională de 25 de oameni de știință din 14 organizații din cinci țări (Chile, Statele Unite, Italia, Spania, Țările de Jos), inclusiv primul biolog marin Rapa Nui, Emilia Ra'a Palma Tuki, proaspăt absolventă a Universidad Católica del Norte din Chile.

Consiliul Mării Rapa Nui, sau Koro Nui o te Vaikava, a sprijinit expediția, oferind permisul principal de a lucra în zonă și a colaborat oferind un observator Koro Nui și un expert local în navigație care să-l aducă în expediție perspectivele lor ca membri ai comunității Rapa Nui.

Informațiile colectate în timpul acestei expediții de cercetare vor oferi baza științifică pentru a informa gestionarea ariilor marine protejate existente și, eventual, a le extinde, în special în jurul insulei Rapa Nui. .

Croaziera este dedicată studierii ecosistemelor uneia dintre cele mai neexplorate zone ale lumii, munții submarini și insulele oceanice din creasta Salas y Gómez, care este un munte subacvatic lung de 2.900 de kilometri. lanț cuprinzând mai mult de 200 de munți submarini din offshore Chile până la Rapa Nui, altfel cunoscut sub numele de Insula Paștelui (sau Isla de Pascua).

Această creastă găzduiește unul dintre cele mai unice și mai diverse peisaje marine de pe Pământ, cu o suprafață extrem de înaltă. rata de endemism, habitate critice pentru organismele bentonice, coridoare de migrație esențiale pentru speciile extrem de mobile și prezența a peste 80 de specii amenințate sau pe cale de dispariție.

În plus, creasta Salas y Gómez posedă o bogată zonă culturală și maritimă. moștenire cu legături profunde cu comunitățile insulare indigene și pe continent și cu alte națiuni. Această regiune îndepărtată, subexplorată, adăpostește probabil habitate curate și neexploatate, cu o biodiversitate abundentă, care necesită cooperare internațională pentru a le proteja înainte de a fi pierdute.

Rolul BSC și al supercalculaturii în campanie este de a furniza date de modelare a climei prin diferite scenarii pentru a stabili distribuția speciilor cheie în zonă. Acest lucru ne va ajuta să înțelegem modul în care aceste specii vor fi afectate de schimbările viitoare, în funcție de fiecare scenariu posibil.

„Dar mai întâi, trebuie să înțelegem mai bine biodiversitatea și conectivitatea regiunii pentru a ști care specii-cheie sunt găsit acolo și pe care munți exact, precum și potențiale rupturi faunistice (unde comunitățile se schimbă sau încetează să se conecteze între ele). Practic, este o explorare unică în locuri în care practic totul este neexplorat", a spus Mechó.

Scopul este de a furniza informațiile esențiale pentru a sprijini desemnarea crestei Salas y Gomez ca zonă marină semnificativă din punct de vedere ecologic și biologic (EBSA) de către Convenția privind diversitatea biologică și o „zonă prioritară” ecologică și socioeconomică pentru protecție internațională, prin Tratatul Mării Libere.

Această croazieră a fost strâns legată de o campanie anterioară desfășurată între ianuarie și februarie 2024 și sa concentrat pe studierea joncțiunii dintre Salas y Gomez și creasta Nazca și Insulele Desventuradas.

În timpul celor două croaziere, peste 100 de specii noi au fost descoperite pe Salas y Gomez și Nazca Ridge (SyGR), precum și în grădinile de corali și bureți. Acest lucru va sublinia necesitatea unui coridor albastru de-a lungul crestelor Salas y Gómez și Nazca, creând una dintre primele și mai mari zone marine protejate de mare liberă din lume.

_ Echipa de marketing Biden va crea un mega-martir al lui Trump cu o strategie de campanie pentru verdictul „Vinovat”

_ VIDEO | Alertă în Germania! O bombă de 500 de kg a fost descoperită lângă stadionul lui Mainz - A fost evacuat zona din jurul stadionului

_ Chiar și CNN (!) dezmintă isteria publicității „Reich” a lui Trump

_ Poliția Locală din Brașov a găsit 'infractoarea'! Femeie de 76 de ani, amendată pentru că a plantat flori în grădina blocului

_ Votul anticipat începe în alegerile din Africa de Sud, ceea ce ar putea semnifica sfârșitul dominației ANC

_ UE vrea un acord pentru continuarea misiunii din Rafah. Borrell îl critică pe Netanyahu

_ Şofer, depistat de poliţişti sub influenţa alcoolului şi a psihoactivelor

_ AI vs America: Deepfakes, dezinformare, inginerie socială și alegerile din 2024

_ Ciolacu, despre majorarea salariului minim: E o decizie luată pe data de 15 decembrie, în coaliţie

_ INML, cinci zile de îngrijire pentru Florin Roman după bătaia din Parlament / Rareș Bogdan: 'Nu sunt mușcător de nas sau de urechi'

_ Ramona Ioana Bruynseels, candidată la Primăria Sectorului 1, o acuză pe Clotilde Armand că a ignorat interesele copiilor

_ Oficialii din Gaza spun că 40 au fost uciși în timp ce atacurile israeliene au incendiat corturile

_ Femeile catolice: Lupta pentru preoție

_ Elon Musk trimite e-mailuri brutale personalului Tesla în timp ce devine „absolut hardcore” și concediază doi directori seniori, întreaga sa echipă Supercharger și trece la concedierea a sute de angajați.

_ Liderii din Coreea de Sud, China, Japonia se întâlnesc la summit pe fondul diviziunii regionale tot mai mari

_ Bursele europene au suferit joi o scădere de aproape 1% / Deutsche Bank, Barclays, Nestle şi Airbus şi-au raportat joi rezultatele financiare trimestriale

_ Gabriela Firea a avut 'discuții lămuritoare' cu Marcel Ciolacu: 'Au fost oameni care ne-au intoxicat, urmărind să ne învrăjbească'

_ Studiul sugerează că răspunsul gazdei trebuie studiat împreună cu alte cercetări bacteriofagi

_ Spania va trimite rachete Patriot Ucrainei, însă Grecia exclude furnizarea de sisteme de apărare antiaeriană către Kiev

_ Haaland ar putea reveni pentru meciul lui City cu Nottingham Forest, a dat de înţeles Guardiola

_ Un influenț migrant care a afișat bancnote de 100 de dolari pe TikTok în timp ce se lăuda că s-a ghemuit și a muls gemetele statului bunăstării din SUA că nu își poate permite un avocat

_ Nebunie în SUA: protestele din marile universități au luat o amploare nebănuită/ VIDEO

_ Gitanas Nauseda, care a câştigat un nou mandat de preşedinte al Lituaniei, felicitat de Iohannis

_ FOTO A fost dezvăluită o adevărată bombă ecologică în România: Schema prin care tone de gunoi erau reciclate fictiv

_ Mama îndurerată a starului Gogglebox, George Gilbey, Linda, dezvăluie că ultimele sale cuvinte la adresa ei au fost „Te iubesc” – înainte ca el să cadă la 80 de metri până la moarte printr-un luminator.

_ Metrorex anunţă prelungirea lucrărilor la staţia Piaţa Unirii 2, până în 10 mai, din cauza vremii nefavorabile

_ Pedro Rocha, ales preşedinte al Federaţiei Spaniole de Fotbal. El cercetat într-o anchetă de corupţie

_ Peter Andre își dezvăluie „alegerea numărul unu” pentru numele fiicei nou-născute, dar recunoaște că soția Emily „nu este îndrăzneață”

_ Fostul căpitan de cricket feminin din Pakistan, Bismah Maroof, se retrage

_ Hotărâre adoptată de BEC - Cine poate vota cu urna mobilă la alegerile din 9 iunie și care este procedura

_ Ford Otosan aduce la Craiova directorul fabricii de camioane din Turcia

_ Cocaină, metanfetamina găsite în tractoare-remorci în timpul perchezițiilor la frontiera din California

_ Cursă strânsă pentru Primăria Capitalei. Nicuşor Dan e creditat cu 29%, iar Gabriela Firea cu 25% într-un sondaj la comanda PSD

_ Vivek Ramaswamy cere „Alianța Libertar-Naționalistă”

_ EUROPAfest 31 - între 5 şi 14 iulie: concerte, jam sessions, workshop-uri; artişti din 20 de ţări

_ Democrații Camerei Recepționând Discursul „divizor” lui Netanyahu la Congres

_ De ce îi drogează pe studenți?

_ VIDEO Animaţia 'Inside Out 2', producţie Disney şi Pixar, din iunie pe marile ecrane

_ Veteranii celui de-al Doilea Război Mondial lasă copiilor lor o moștenire de traume

_ VIDEO Nu este o glumă! Românii se întorc din Germania pentru că nu au pe ce să cheltuie banii

_ Dezvăluirea efortului secret al CIA de a prelua controlul asupra rețelelor sociale

_ Ioana Ene Dogioiu sare în apărarea lui Florian Coldea și atacă procurorul de caz: Partea penală este foarte subțire

_ Consumatorii obișnuiți de canabis depășesc băutorii pentru prima dată

_ Renovatio Solar a finalizat instalarea a 650 de panouri fotovoltaice pe clădirile Ana Hotels

_ Oklo, susținut de Sam Altman, semnează un acord pentru a alimenta un alt centru de date

_ Șeful NATO dezvăluie jocul nevăzut al Chinei: Cum întrețin, de fapt, războiul din Europa

_ Şase ţări NATO plănuiesc să dezvolte un "zid de drone" pentru apărarea graniţelor cu Rusia

_ „Laptop-ul este real”: Departamentul de Justiție denunță afirmațiile despre dezinformarea rusă ca fiind o „teorie a conspirației” Biden

_ Peste 2.000 de oameni au fost îngropați în alunecarea de teren din Papua Noua Guinee

_ Curs valutar, 27 mai. Leul s-a depreciat uşor în raport cu euro, dar a crescut comparativ cu dolarul american

_ Buruienile odioase fac echipă pentru a lupta împotriva cancerului – o nouă recenzie

_ Judecătorul aprobă un proces colectiv împotriva companiei American Airlines pentru investiții în pensii ESG

_ Ar putea divizarea biletelor să-l rănească pe Biden în 2024?

_ Circulaţia pe Bulevardul Ghencea din Capitală, deschisă pe patru benzi

_ Gallant In Rafah promite că va avansa mai adânc, în ciuda cererii Curții Mondiale de încetare a focului

_ Gorj: 1.000 de panouri au fost montate la parcul fotovoltaic de la Spitalul TBC din Dobriţa

_ Sinner intră în turul doi al Openului Francez

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1107, afisate in 19 pagini.