_ Super-Earth Ross 508b străbate zona locuibilă a piticii roșii

_ Super-Earth Ross 508b dezvăluie zona locuibilă a piticii roșii

Prima exoplanetă a fost descoperită de Subaru Strategic Program folosind spectrograful în infraroșu IRD de pe Telescopul Subaru (IRD-SSP). Această planetă, Ross 508b, este un super-Pământ cu masa de aproximativ patru ori mai mare a Pământului și este situată în apropierea zonei locuibile. O astfel de planetă ar putea fi capabilă să rețină apă la suprafața sa și va fi o țintă importantă pentru observațiile viitoare pentru a verifica posibilitatea existenței vieții în jurul stelelor cu masă mică.

Cercetări asupra exoplanetelor, care au făcut progrese mari. În ultimii ani, de la descoperirea unei planete gigantice în jurul unei stele asemănătoare cu soarele nostru, se concentrează acum asupra piticilor roșii, care au o masă mai mică decât soarele nostru. Piticile roșii, care constituie trei sferturi din stelele din galaxia noastră și există în număr mare în vecinătatea sistemului nostru solar, sunt ținte excelente pentru a găsi exoplanete în vecinătatea noastră. Descoperirea unor astfel de exoplanete din apropiere, cu observații detaliate ale atmosferei și straturilor lor de suprafață, ne va permite să discutăm despre prezența sau absența vieții în medii care sunt foarte diferite de cele ale sistemului nostru solar.

Cu toate acestea, Piticile roșii sunt foarte slabe în lumina vizibilă datorită temperaturii scăzute la suprafață, mai mică de 4.000 de grade. Căutările anterioare de planete folosind spectrometre de lumină vizibilă au descoperit doar câteva planete în jurul unor pitice roșii foarte apropiate, cum ar fi Proxima Centauri b. În special, piticele roșii cu temperaturi de suprafață sub 3.000 de grade (pitice roșii de tip târziu) nu au fost căutate sistematic după planete. Metoda de tranzit, care detectează modificări ale luminozității stelare pe măsură ce o planetă traversează în fața unei stele, nu necesită atât de mulți fotoni ca metoda Doppler spectroscopică, așa că căutarea planetelor în jurul piticelor roșii folosind metoda tranzitului a progresat în ultimii ani. . Căutările de planete de tranzit cu ajutorul TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) pot detecta planete terestre în jurul unor pitice roșii relativ grele (pitici roșii de tip timpuriu).

Deși piticele roșii sunt ținte importante pentru studiul vieții în Univers, ele sunt greu de observat deoarece sunt prea slabe în lumina vizibilă. Pentru a rezolva dificultățile implicate în observațiile spectroscopice ale piticelor roșii, a fost mult așteptată o căutare planetară folosind un spectrograf de înaltă precizie în infraroșu, unde piticele roșii sunt relativ strălucitoare. De exemplu, luminozitatea Soarelui văzută de la 30 de ani lumină distanță este de cinci magnitudini în lumina vizibilă și trei magnitudini în lumina infraroșie. Pe de altă parte, cele mai ușoare pitice roșii de tip târziu sunt foarte slabe în lumina vizibilă la magnitudinea 19, dar relativ strălucitoare în infraroșu la magnitudinea 11.

Centrul de astrobiologie din Japonia a dezvoltat cu succes IRD (InfraRed). instrument Doppler), primul spectrograf în infraroșu de înaltă precizie din lume pentru telescoape de clasă de 8 metri. IRD-ul montat pe telescopul Subaru poate detecta fluctuații minuscule în viteza unei stele, aproximativ cu viteza unei persoane care merge.

Metoda de tranzit poate detecta numai planete ale căror orbite sunt de-a lungul liniei de vedere, în timp ce Metoda Doppler poate detecta planetele indiferent de orientarea lor față de planul ceresc. Este, de asemenea, o metodă importantă prin faptul că poate determina „masa” unei planete.

Programul strategic IRD Subaru (IRD-SSP) pentru căutarea planetelor în jurul piticelor roșii de tip târziu a început în 2019. Aceasta este prima căutare sistematică a planetelor în jurul piticelor roșii de tip târziu și este un proiect internațional care implică aproximativ 100 de cercetători interni și internaționali. În primii doi ani, au fost efectuate observații de screening pentru a găsi pitici roșii „stabile” cu zgomot redus, unde pot fi detectate chiar și planete mici. Piticile roșii au activitate de suprafață ridicată, cum ar fi erupțiile, iar această activitate de suprafață poate provoca modificări ale vitezei liniei de vizibilitate a stelei chiar dacă nu există planete. Prin urmare, doar piticele roșii stabile cu activitate de suprafață scăzută sunt ținte în căutarea unor planete mici asemănătoare Pământului.

În prezent, proiectul se află în faza de observare intensivă a aproximativ 50 de pitice roșii promițătoare de tip târziu care au fost selectate cu atenție prin screening.

Prima exoplanetă descoperită de IRD-SSP este situată la aproximativ 37 de ani lumină distanță de Pământ, în jurul unei stele pitice roșii numită Ross 508, care este o cincime din masa soarelui. Aceasta este prima exoplanetă descoperită printr-o căutare sistematică folosind un spectrometru în infraroșu.

Pentru a confirma că balansul periodic al lui Ross 508 se datorează într-adevăr unei planete, echipa IRD-SSP a identificat câțiva indicatori ai activității stelare care ar putea produce un fals pozitiv al unei planete (de exemplu, modificări ale luminozității stelare și ale formei unor linii de emisie) și au arătat că perioada acestor indicatori este net diferită de perioada planetară observată. Aceasta este o sarcină mai dificilă decât utilizarea metodei Doppler pentru a confirma candidații planetare raportați mai devreme prin metoda tranzitului, dar este o metodă esențială pentru detectarea planetelor care nu sunt în tranziție.

Această planetă, Ross 508b, are un masa minimă de numai de patru ori mai mare decât cea a Pământului. Distanța sa medie față de steaua centrală este de 0,05 ori distanța Pământ-soare și este situată la marginea interioară a zonei locuibile. Interesant este că este posibil ca planeta să aibă o orbită eliptică, caz în care ar trece în zona locuibilă cu o perioadă orbitală de aproximativ 11 zile (Figurile 1 și 2).

Planetele din zona locuibilă ar putea rețin apa pe suprafața lor și pot adăposti viață. Ross 508b va fi o țintă importantă pentru observațiile viitoare pentru a verifica posibilitatea de locuință pe planetele din jurul piticelor roșii. Observațiile spectroscopice ale moleculelor și atomilor din atmosfera planetară sunt, de asemenea, importante, în timp ce telescoapele actuale nu pot imagina în mod direct planeta din cauza apropierii acesteia de steaua centrală. În viitor, va fi una dintre țintele căutărilor de viață efectuate de telescoapele de clasă de 30 de metri.

Până în prezent, se știe că doar trei planete orbitează astfel de stele cu masă foarte mică, inclusiv Proxima Centauri b. . Se așteaptă ca IRD-SSP să continue descoperirea de noi planete.

„Ross 508b este prima detectie cu succes a unui super-Pământ folosind doar spectroscopie în infraroșu apropiat. Înainte de aceasta, în detectarea de masă mică. planete precum super-Pământul, observațiile în infraroșu apropiat nu au fost suficient de precise și a fost necesară verificarea prin măsurători de înaltă precizie a vitezei în lumina vizibilă.Acest studiu arată că IRD-SSP singur este capabil să detecteze planete, și demonstrează în mod clar avantajul IRD-SSP în capacitatea sa de a căuta cu o mare precizie chiar și pitici roșii de tip târziu care sunt prea slabe pentru a fi observate cu lumină vizibilă”, spune dr. Hiroki Harakawa (NAOJ Subaru Telescope), conducătorul principal. autorul lucrării de descoperire.

„Au trecut 14 ani de la începutul dezvoltării IRD. Ne-am continuat dezvoltarea și cercetarea cu speranța de a găsi o planetă exact ca Ross 508b. Această descoperire a fost posibilă prin performanța instrumentală ridicată a IRD, deschiderea mare a telescopului Subaru și cadrul strategic de observații care a permis achiziția intensivă și frecventă de date. Ne angajăm să facem noi descoperiri." spune profesorul Bun'ei Sato (Institutul de Tehnologie din Tokyo), cercetătorul principal al IRD-SSP.

Aceste rezultate au apărut ca Harakawa et al. „Un super-Pământ care orbitează în apropierea marginii interioare a zonei locuibile în jurul lui M4.5-pitic Ross 508” în Publicațiile Societății Astronomice din Japonia pe 30 iunie 2022.

_ Ben Affleck este văzut într-o ținută bej în Santa Monica în timp ce se uită la telefonul mobil

Nesimțirea germană nu are limite. Polonia acuză pe bună dreptate că planul energetic al Germaniei va distruge piaţa unică a UE: "Egoism german"

_ Echipa dezvoltă noi instrumente pentru a ajuta la căutarea vieții în spațiul profund

_ Procesul pentru abuz sexual �mpotriva lui Kevin Spacey este �n desfășurare, �n timp ce avocații pun �n lumină sexualitatea lui...

_ BIDEN Avertizează despre „ARMAGEDDON” NUCLEAR

_ Rihanna zboară din cap până în picioare Balenciaga și ochelari de soare futuristici în timp ce este în Los Angeles

_ All pumped out: France hit by petrol shortage

_ Toate cele mai bune oferte pentru cumpărături pe Amazon în acest weekend înainte de Prime Day

_ Taylor Swift dezvăluie că ignoră „zvonurile ciudate” despre relația ei cu iubitul Joe Alwyn

_ Pink va fi prima pagină a BST Hyde Park din Londra în 2023, trei ani fără spectacole live

_ Chelsea îl va numi pe Christopher Vivell ca director tehnic după demiterea RB Leipzig

_ Dacă Putin trece la nuclear peste Ucraina, Rusia este cea care s-ar confrunta cu distrugerea

_ Poți prezice cine va câștiga Cupa Mondială? Încercați jocul de predicție Pick'Em de la MailSport

_ Jeremy Paxman, în vârstă de 72 de ani, folosește bastonul de mers când pleacă de la hotel - după ce a fost diagnosticat cu Parkinson

_ AQUA Carpatica, succes răsunător în procesul «Sticlei Pătrate»

_ F1: ȘAPTE lucruri la care trebuie să fiți atenți la întoarcerea Marele Premiu al Japoniei

_ Escrocher care a aruncat 4,4 milioane de lire sterline din banii altora pe mașini, iahturi și un cal de curse găsit mort la 38 de ani

_ Iran state TV airs 'confessions' of two detained French citizens accused of spying

_ Erling Haaland câștigă 865.000 GBP pe săptămână la Man City

_ Fiica lui Kylie Jenner, Stormi, poartă o geantă de designer și poartă ochelari de soare șic

_ Gwyneth Paltrow lansează o nouă jucărie sexuală de 86 de lire sterline care imită partenerul care te FLICKING

_ Șeful Barcelonei sugerează că Lionel Messi se întoarce de la PSG

_ Premiul Nobel al lui Annie Ernaux celebrează o voce cu rezonanță unică în literatura franceză

_ Meci din Europa League, întrerupt după ce o explozie uriaşă s-a produs la câţiva metri de teren

_ Jamie Carragher compară impactul lui William Saliba la Arsenal cu cel al lui Virgil van Dijk la Liverpool

_ Cum a fost executată Mata Hari pentru că a fost trădătoare după ce a fost acuzată de spionaj pentru Germania în Primul Război Mondial

_ Xabi Alonso a sărit în capătul adânc preluând conducerea lui Bayer Leverkusen, aflat în dificultate

_ Tensiuni Italia-Franţa: Giorgia Meloni denunţă "ingerinţele" unui oficial de la Paris

_ Gyles Brandreth s-a îndrăgostit secret de Queen Consort când avea 16 ani

_ Belgian court admits secret documents about DRC's Lumumba assassination

_ Prințul William și Kate Middleton mulțumesc Irlandei de Nord în urma călătoriei

_ Ruşii denigrează şi Premiul Nobel: este complet discreditat

_ Înghețați cheltuielile pentru Țara Galilor și Scoția și reduceți abonamentele gratuite pentru autobuz, spune principalul consilier economic al lui Liz Truss

_ România, ţara şanselor inegale: 1,5 milioane de copii sunt afectaţi de lipsa banilor în familie

_ 'Ukrainian forces continue to push north and east'

_ Noua mișcare îndrăzneață în carieră a lui Bec Judd: Footy WAG proiectează pad-uri de lux în suburbiile strălucitoare din Melbourne

_ Roma 1-2 Real Betis: uimitoarea lovitură de cap a lui Luiz Henrique sigilează victoria pentru vizitatori

_ Franța va contribui cu ofițeri la securitatea Cupei Mondiale din Qatar pe fondul apelurilor la boicot

_ Teroare pentru fotbaliştii Di Maria şi Vlahovic, speriaţi de o tentativă de jaf armat

_ SURPRIZA OCTOMBRIE...

_ Departamentul de Justiție crede că Trump are MAI MULTE documente...

_ Des Hasler l-ar putea da în judecată pe Manly pentru tricoul Pride, deoarece clubul încearcă să-l înlocuiască cu Anthony Siebold

_ Leto va juca în filmul biografic Lagerfeld...

_ De ce excursia fără probleme a lui Anne la New York este un masterclass în regalitatea modernă, potrivit expertului regal

_ Gian Piero Ventrone a fost guru de fitness al lui Antonio Conte, care ar stârni teamă în jucători

_ Live: Biden spune că riscul de „Armagedon” nuclear este cel mai mare de la criza rachetelor din Cuba

_ Mama a carei fiica s-a nascut prematur conduce un salon de spital care rasfata parintii bebelusilor NICU

_ Deținuții din Alabama intră în grevă pentru a protesta împotriva condițiilor „deplorabile”, a muncii neremunerate

_ HARTĂ: Negația s-a răspândit în țară...

_ Deci Pele A FOST mai bun decât Ronaldo? Messi mai bun decât Maradona? Faceți cunoștință cu compania de date de fotbal Sofascore

_ SUA STOCURI ANTIRADIAȚII

_ Planul viclean al LIV Golf de a-și asigura punctele stelelor în clasamentul mondial se prăbușește

_ Sevilla anunță revenirea lui Jorge Sampaoli ca nou antrenor al primei echipe după ce l-a demis pe Julen Lopetegui

_ Fosta soție a lui Jordan Belfort confirmă că scena evaluată X din Wolf of Wall Street sa întâmplat de fapt

_ Bilanțul Champions League la jumătatea campaniei grupelor

_ SAMI MOKBEL: Jucătorilor Angliei le-a fost ușor să nu ia genunchiul pentru că asta sunt obișnuiți

_ Cheney îndeamnă alegătorii să respingă candidații...

_ Cameră de tortură în Harkov: ruşii au furat dinţii de la un stomatolog crezând că sunt din aur. Adevărul i-a doborât

_ Chimamanda Ngozi Adichie va continua să „spună ce crede” după ce a fost acuzată de „transfobie”

_ Legenda UFC Jose Aldo recunoaște că trecerea la box ar fi „un vis”, dar insistă că zilele sale de MMA s-au încheiat

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1701, afisate in 29 pagini.

10:12 _ ISTORIC