_ Cea mai puternică erupție vulcanică care a lovit regiunea islandeză de secole continuă să arunce fum și lavă pentru a doua zi

_ Cea mai puternică erupție vulcanică care a lovit Islanda Regiunea de secole continuă să arunce fum și lavă pentru a doua zi

Un vulcan din Islanda a aruncat fum și lavă pentru a doua zi joi, dar se aștepta ca vânturile să ducă poluarea cu gaze otrăvitoare departe de capitala Reykjavik, potrivit autorităților. a spus.

Erupția, a cincea din decembrie, a fost cea mai puternică din zonă, de când sistemele vulcanice de pe peninsula Reykjanes au devenit active în urmă cu trei ani, după ce a stat latente timp de opt secole, potrivit datelor islandeze Met Office.

Orașul Grindavik, unde doar câțiva oameni s-au întors după ce mai multe case au fost distruse de lavă la începutul acestui an, a fost din nou supus unui ordin de evacuare, la fel ca și centrul spa în aer liber Blue Lagoon din apropiere, o atracție turistică majoră.

Activitatea vulcanică a scăzut miercuri seara, dar a rămas constantă toată noaptea, a declarat agenția de protecție civilă într-un comunicat.

Nu au fost raportate răniți.

„Vânturile din vest sunt rănite. este așteptat astăzi, iar poluarea cu gaz s-ar putea răspândi apoi spre est, peste sudul Islandei", a spus agenția.

Senzorii au arătat că calitatea aerului a rămas „foarte bună” în și în jurul capitalei, în timp ce o stație mai aproape de erupție a indicat a fost „nesănătos pentru cei sensibili”.

Lava a curs miercuri peste drumul principal care merge spre Grindavik, iar imaginile din presa locală de joi au arătat că era parțial acoperită de o masă mare de rocă neagră uscată.

Curentele de lavă au ajuns și la digurile construite în jurul Grindavik, deturnând roca topită spre vest, în jurul orașului, conform biroului de întâlnire.

Aeroportul Keflavik, cel mai mare din Islanda, funcționa ca de obicei.

Imagini de la fumul de ieri care se învârtea pe cerul albastru, în timp ce o fisură groasă a împărțit peisajul în două.

Oficiul Meteorologic Islandez (IMO) raportase „activitate intensă de cutremur” înainte de erupția de miercuri. , cu „aproximativ 400 de cutremure” măsurate în ultimele șapte zile lângă rândul craterului Sundhnuksgigar.

În plus, a spus că aproximativ 20 de milioane de metri cubi de magmă s-au acumulat în camera de magmă de sub Svartsengi, unde o putere se află o centrală care furnizează energie electrică și apă pentru aproximativ 30.000 de oameni din peninsulă.

Uzina Svartsengi, de când a fost evacuată, a fost condusă de la distanță de la prima erupție din regiune în decembrie și au fost construite bariere pentru protejează-l.

Grindavik, care se află la aproximativ 30 de mile sud-vest de capitala Islandei, Reykjavik, a fost amenințată de când un roi de cutremure din noiembrie a forțat o evacuare înainte de erupția inițială din 18 decembrie.

O erupție ulterioară a copleșit niște ziduri de apărare și a consumat mai multe clădiri.

Majoritatea celor 4.000 de locuitori ai orașului pescăresc au fost evacuați definitiv în noiembrie, înainte de erupție.

p>Lava s-a scurs pe străzile din Grindavik în timpul unei erupții ulterioare din ianuarie, înghițind trei case.

Dar câțiva locuitori murdari s-au întors să locuiască în cartiere mai puțin expuse riscului de curgerea de lavă.

Vulcanul a erupt din nou în februarie și martie, primul pe 8 februarie înghițind o conductă, întrerupând căldura și apa caldă pentru mii de oameni.

Până în martie 2021, peninsula Reykjanes - parte din sistemul vulcanic Svartsengi - nu a experimentat o erupție timp de opt secole, deoarece vulcanii vecini au rămas latenți.

Alte erupții au avut loc în august 2022 și în iulie și decembrie 2023, făcându-i pe vulcanologi să creadă începutul unei noi ere a activitatea seismică în regiune începuse.

Met Office a spus că elicopterele pazei de coastă au fost trimise pentru a determina locația exactă și dimensiunea erupției de miercuri.

Islanda, care se află deasupra unui punct fierbinte vulcanic din Atlanticul de Nord, găzduiește 33 de sisteme vulcanice active, cel mai mare număr din Europa.

Se întinde pe creasta Mid-Atlantic, o crăpătură în fundul oceanului care separă plăcile tectonice eurasiatice și nord-americane.

Cea mai perturbatoare erupție din ultima vreme a fost erupția din 2010 a vulcanului Eyjafjallajokull, care a aruncat nori uriași de cenușă în atmosferă și a dus la închiderea pe scară largă a spațiului aerian în Europa.

_ România, vizată în mega frauda din PNRR-ul Italiei: Anchetă EPPO pentru 600 milioane de euro

_ Principala companie chineză de semiconductori dă faliment — alte 23 de persoane au retras recent cererile de IPO

_ Kenya a avut vreme neobișnuit de caldă – un expert despachetează ce ar putea fi cauza

_ „Maica Tereza nu a putut să învingă aceste acuzații” – Trump aruncă în mișcare procesul împotriva legii regimului Biden și judecătorul strâmb Merchan în Fiery Presser (VIDEO)

_ Ucraina a încheiat acorduri de securitate pe termen lung cu Suedia şi cu Norvegia

_ Thomas Bach risipeşte îndoielile: „Ceremonia de deschidere la Paris 2024 va avea loc pe Sena”

_ URIAȘĂ! Casa Albă recunoaște că procesul de vânătoare de vrăjitoare condus de Biden împotriva lui Trump este „legat de alegerile din 2024” (VIDEO)

_ Incident de incendiu viu: Au fost raportate victime după ce soldații nord-coreeni au trecut linia militară de demarcație

_ Povestea tinerei care a renunţat la un job într-o multinaţională pentru a se dedica meditaţiei

_ Traficanți de droguri de pe litoral, prinși de polițiști

_ Croatul Modrić și albanezul Gjasula, principalii protagoniști ai statisticilor în Croația - Albania

_ Războiul din Ucraina. Rusia a atacat cu rachete şi drone mai multe regiuni din Ucraina

_ Partidul de guvernământ din Georgia organizează un miting în masă pentru a contracara protestele antiguvernamentale

_ ACTUALIZĂRI ÎN DIRECT DE LA PROCESUL TRUMP DE LA NYC: Colaboratorul The Gateway Pundit Paul Ingrassia Rapoarte de la Tribunalul Kangaroo al judecătorului Merchan – Deliberările juriului continuă

_ Noua abordare a cristalelor fotonice poate permite detectarea sensibilă și accesibilă a biomarkerilor

_ Studiul de simbioză expune noi teorii de „origine”, identifică sisteme experimentale pentru viața plantelor

_ Astronomii găsesc că găurile negre create în fuziuni poartă informații despre strămoșii lor

_ Cealaltă teorie a gravitației a lui Einstein ar putea avea rețeta pentru a ușura „problemele Hubble”

_ Oamenii de știință investighează originile Nebuloasei Crabului cu telescopul spațial James Webb

_ Cercetătorii descoperă originea azotului și evoluția timpurie pe Pământ

_ Studiul meteoritului „Northwest Africa 14250” dezvăluie compoziția sistemului solar timpuriu

_ MOND vs. materia întunecată: Cercetările sugerează că curbele de rotație ale galaxiilor rămân plate la nesfârșit

_ Stabilirea vârstei și originii Marii Pete Roșii a lui Jupiter

_ Revizuirea monitorului pentru jocuri ASRock PG27QFT2A 180 Hz: performanță și valoare serioase

_ Astronomii descoperă o exoplanetă de dimensiunea Pământului care orbitează în jurul unei stele pitice ultrarece din apropiere

_ Tehnologia revoluționară Samsung care permite stivuirea memoriei HBM pe CPU sau GPU sosește anul acesta - SAINT-D HBM este programată pentru lansarea în 2024, spune raportul

_ Perseverența NASA traversează un râu străvechi pentru a atinge obiectivul științific

_ Se apropie: Chandra de la NASA verifică locuibilitatea exoplanetelor

_ Zephyr lansează „primul” card Nvidia RTX 4070 ITX cu factor de formă – cu două sloturi și doar 172 mm lungime

_ Satelitul vânător de planete al NASA observă pentru prima dată un obiect mai mic într-o pereche de găuri negre

_ Noua supernova de tip Ia descoperita

_ Impactul meteoritului din lacul Quebec produce roci rare și dovezi de căldură extremă

_ Stele pui de mare viteză înconjoară gaura neagră supermasivă Sgr A* ca un roi de albine

_ Cel mai mic și mai ieftin comutator de rețea din lume dezvoltat de echipa de robotică a liceului din SUA — Murex Robotics face hardware-ul complet open-source

_ Măsurătorile de înaltă precizie provoacă înțelegerea noastră despre Cefeide

_ Planetele apoase care orbitează în jurul stelelor moarte pot fi candidate bune pentru studierea vieții – dacă pot supraviețui suficient de mult

_ Proiectul MicroMac de 7 USD recreează un Macintosh 128k pe Raspberry Pi Pico

_ IBM și AIST colaborează la un computer cuantic de 10.000 de qubiți — de 75 de ori mai mulți qubiți decât rivalii

_ Cercetătorii descoperă mini-Neptunii misterioși

_ Terminalul Minitel topit a fost salvat din incendiu, listat pentru 500 de dolari – vânzătorul spune că este o operă de artă

_ Astronomii descoperă discuri și jeturi paralele care erup dintr-o pereche de stele tinere

_ Studiul arată că oxidul de magneziu suferă o tranziție dinamică atunci când vine vorba de exoplanetele super-Pământului

_ Kioxia pune capăt strategiei de reducere a producției — prețurile 3D NAND s-ar putea stabiliza sau scădea

_ Observațiile explorează aureola lui Centaurus A

_ Conexiunea optică PCIe 7.0 atinge 128 GT/s

_ Vântul din găurile negre poate influența dezvoltarea galaxiilor din jur

_ Sondajele combinate cu raze X și simulările cu supercomputer urmăresc 12 miliarde de ani de creștere a găurii negre cosmice

_ Oamenii de știință descoperă mai multe galaxii asemănătoare Calei Lactee în universul timpuriu, avansând înțelegerea noastră despre modul în care s-au format galaxiile

_ Corpurile umane se recuperează în mare parte din spațiu, arată misiunea turistică

_ Este posibil ca zborurile spațiale comerciale scurte să nu aibă un impact mare asupra sănătății

_ Ar supraviețui rinichii astronauților unei călătorii dus-întors pe Marte?

_ Cercetătorii explorează modul în care sistemul imunitar se defectează în timpul călătoriilor în spațiu și implicațiile asupra îmbătrânirii umane pe Pământ

_ Originile exploziilor radio rapide se concentrează prin lumina polarizată

_ Cum a apărut o galaxie satelit a Căii Lactee? Fizicienii oferă o explicație

_ Astronomii chinezi descoperă o stea de mare viteză ejectată din clusterul globular Messier 15

_ FOTO Cadoul lui Kim Jong Un pentru Vladimir Putin

_ Moldovenii trec de la Buletinele de identitate la Cărțile de identitate. Care sunt diferențele

_ VEZI: Bunul samaritean se ocupă de afaceri împotriva unui interlocutor care încearcă să jefuiască o femeie nevinovată din San Francisco

_ Intră în vigoare tarife majorate ale UE pentru produsele din Rusia şi din Belarus

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2775, afisate in 47 pagini.