Comentarii Adauga Comentariu

_ RECENZIE: Will Smith Brutal Slave Epic este un film B cu Delusions of Grandeur...

1 decembrie 2022 1: 00 am

@davidehrlich

„Emancipare”

©Apple TV/Courtesy Everett Collection

Un film B exagerat cu mici iluzii de aur de grandoare, Oscarul lui Antoine Fuqua. -pilled „Emancipation” este genul de rau imaculat asta s-ar putea întâmpla doar pentru că Hollywood-ul se învârte din axă. Deoarece industria cinematografică americană a sacrificat programatorii cu buget mediu la altarul succeselor monolitice ale francizei, poveștile originale nu se pot aștepta să fie spuse decât dacă alimentează mașina de premiere și/sau produc un sentiment de semnificație culturală. Așa ajungeți cu regizorul „Olympus Has Fallen” care realizează o epopee a sclaviei cu fălci înțepenite care vrea cu disperare să fie ceva mult mai mic – și puțin mai puțin important.

Aceasta nu a fost niciodată o opțiune. În virtutea datei de lansare, a subiectului și a puterii stelelor, „Emancipation” a fost creat pentru a fi văzut prin aceeași lentilă îngustă a sistemului care l-a produs, iar „The Slap” – o amenințare existențială pentru orice caracteristică atât de dependentă de premiile Oscar pentru entuziasmul pieței — în mod ironic au făcut și mai mult pentru a atrage filmul în cursa anuală de cai de la Hollywood, pe cheltuiala sa.

„Emanciparea” se bazează pe despre povestea adevărată a lui Gordon (numit aici Peter), un bărbat a cărui imagine cu cicatrici cheloide a fost surprinsă într-o serie de fotografii carte de visite care au fost făcute într-o tabără a Uniunii din Baton Rouge după ce a scăpat dintr-o plantație aflată la aproximativ 40 de mile distanță și a supraviețuit unei călătorii de 10 zile prin mlaștinile mortale; Vederea spatelui său mutilat a fost atunci folosită pentru a ajuta mișcarea aboliționistă să transmită atrocitățile sclaviei unei lumi necredincioase.

Filmul necruțător de brutal pe care l-a făcut Fuqua despre el aspiră să aibă același efect asupra modernului publicul, a cărui imaginație s-ar putea lupta să înțeleagă cele mai viscerale păcate ale secolului al XIX-lea și/sau să recunoască pericolele foarte reale pe care prejudecățile nerezolvate ale Americii continuă să le prezinte pe măsură ce ne aprofundăm în secolul 21. Aceasta este o ambiție nobilă pentru un film, dar nu este o ambiție pentru care a fost creat acest film.

Iată o imagine de prestigiu de 130 de milioane de dolari care reflectă mai bine consecințele „The Revenant” decât pe cele ale Reconstrucției (Fuqua's epic se simte la fel de prostesc și de sadic ca nominalizatul lui Alejandro González Iñárritu pentru cel mai bun film, în mare măsură asemănător, chiar dacă din fericire niciodată la fel de pretențios). „Emanciparea” are ca sarcină să înfățișeze adevăratele orori ale sclaviei umane, în același timp în care se bucură de scene de acțiune accelerate, îl lasă pe Ben Foster să-și ia lesa în rolul unui Amon Göth prăjit din sud, care este obsedat să-l aducă pe eroul poveștii. și, cel mai bine, forțează Will Smith într-o luptă cu un aligator într-o scenă care pare cu atât mai ridicolă, deoarece este redată în unele dintre cele mai superbe cinematografii subacvatice monocrome de la „Noaptea vânătorului”.

(La un punct din acest film presupus serios despre cel mai serios dintre subiecte, acel același aligator sare din senin și mănâncă un sclav fugit, oferind genul de zguduială de floricele de porumb care s-ar simți mai ca acasă în un blockbuster de vară decât aici.)

Vizionatorii americani de filme sunt obișnuiți să-și consume lecțiile de istorie cu un strat greu de unt artificial deasupra, dar scenariul lui William N. Collage filtrează saga lui Gordon prin atât de multe trofee scârțâitoare de la Hollywood încât chestiile de gen exagerat începe să se simtă mai sincer prin comparație. Cel puțin scena de deschidere în care Peter smulge tocul ușii din spațiile de sclavi ale plantației în timp ce este târât departe de registrele familiei sale, cu un adevăr emoțional crud.

„Emanciparea”

captură de ecran/AppleTV+

Dacă s-ar putea spune același lucru despre credința creștină insolubilă a acestui personaj, care persistă în fața că-i privesc pe colegii săi fugari cum sunt sacrificați și atinge vârful cu el uciderea unui prins de sclavi cu o cruce de metal pe care o găsește pe cadavrul unui copil mort. Sau din cel de-al patrulea act brusc, pivotează în teritoriul „Glory”, care începe cu un deus ex Mustafa Shakir care pune capăt complotului lui Foster în cel mai puțin satisfăcător mod imaginabil, iar apoi îl reformează efectiv pe Peter drept cel mai mare soldat din lume doar câteva minute mai târziu. Să-ți reamintești că supraviețuitorul „Cowboy Bebop”, Shakir, posedă o prezență extraordinară pe ecran, înseamnă mult. Învățarea că Gordon într-adevăr a a trecut de la „contrabandă” umană la erou al Armatei Uniunii în decurs de câteva săptămâni scurte are efectul opus, întrucât „Emanciparea” dramatizează acea transformare remarcabilă cu o nădejde care face cele mai remarcabile fapte ale poveștii sale par false.

Și turnați unul pentru Charmaine Bingwa, deoarece minunata evadare „The Good Fight” este dat mai rău decât nimic de făcut într-un rol asemănător Penelopei ca soția lui Peter. . Un lucru ar fi dacă ea ar fi servit doar ca vedeta nordică care îl motivează să se întoarcă la familia lui, dar „Emanciparea” o obligă și pe actriță să livreze un monolog stânjenitor într-o transpirație rece înainte de a-și folosi personajul pentru a-și gin îngrozitor. suspans ieftin o oră mai târziu.

La rândul său, Smith dă o întorsătură simplă, dar hotărâtă, ca un om care nu se va opri la nimic pentru a se întoarce acasă, oricât de plin ar trebui să fie acel cuvânt pentru oricine atât de sclavizat. (Peter este dus să lucreze la o cale ferată confederată). În concordanță cu „Revenant” a tuturor, un cinic s-ar putea gândi la munca lui Smith de aici ca la genul de performanță auto-injosită pe care o oferă un star de cinema înainte de a câștiga un Oscar (în diferite momente ale poveștii, Peter se înăbușă în noroi, rahat și ceapă), și este adevărat că „Emanciparea” era în lucru cu mult înainte ca Smith să devină favoritul celui mai bun actor pentru „King Richard”. O interpretare mai generoasă ar putea concluziona că stoicismul necomplicat al lui Smith îl ajută pe Peter să ne conducă prin iad fără a ne distrage atenția de la el, personajul servind ca ghid turistic Virgilian prin infernul din ce în ce mai fantasmagoric al trupurilor dezmembrate, capete decapitate și soldați dezmembrați al lui Fuqua.

„Emanciparea”

captură de ecran/AppleTV+

Dacă „Emanciparea” este plină de imagini cu suferința negrilor, Poate că spectatorii se pot consola cu faptul că acele imagini rareori au părut mai captivante decât prin obiectivul camerei lui Robert Richardson. Regizorul de fotografiat „Django Unchained” și „Bringing Out the Dead” surprinde decorurile deshidratate ale filmului din New Orleans într-o nuanță de gri ultradesaturată, care face greu de spus dacă filmarea a fost filmată color și scursă într-un centimetru de viață sau filmată. în alb-negru și pătat cu stropi de culoare — foc roșu, puieți verzi — în post. Fumul nu se distinge de aer.

Scenele stridente din timpul zilei flirtează periculos de aproape de teritoriul lui Zack Snyder, în timp ce scenele spectrale din timpul nopții sunt sărutate cu o luminescență negristă care sugerează un vis de febră urâtă. Este o abordare îndrăzneață liminală a unui film care are loc în perioada volatilă de timp care a separat emiterea Proclamației de emancipare în ianuarie 1863 de adoptarea la nivel național a decretului său în iunie 1865; fiecare pas furtiv al călătoriei lui Peter de la calea ferată a lui Ben Foster la Baton Rouge și mai departe cade pe terenul incert dintre suferință și mântuire.

Accentul pus pe suspans și estetic se combină pentru a face „Emanciparea” o poziție mai ușoară decât s-ar putea. imaginați-vă, având în vedere decorul dur și inumanitatea sa - cel puțin până când fiorul urmăririi lasă loc unei drame copleșitoare în ultimele 30 de minute ale filmului. Dar chiar și cele mai eficiente momente de aici trădează implicația că epopeea lui Fuqua este, la fel ca imaginea care a inspirat-o, un film care transmite cum a simțit cu adevărat „sclavia”.

Orice scop are, „emanciparea” este în cele din urmă. un film care nu transmite nimic atât de mult decât modul în care artiștii moderni recreează imagini despre cum s-a simțit sclavia și în ce circumstanțe financiare sunt capabili să facă acest lucru. Mi-aș fi dorit să fi făcut mai mult pentru a-și crea propriul context, dar cu un buget de nouă cifre, prestigiul sezonului de premii necesar pentru a-l justifica și scandalul exagerat care a venit în cele din urmă cu el, libertatea va fi întotdeauna mai ușor pentru acest film. dramatiza decât ar fi imaginat pentru sine.

Apple va lansa „Emancipation” în cinematografe selectate vineri, 2 decembrie. Acesta va fi disponibil pentru a fi difuzat pe Apple TV+ începând de vineri, 9 decembrie.< /em>

Înscrieți-vă: Fiți la curent cu cele mai recente știri de film și TV! Înscrieți-vă aici pentru buletinele informative prin e-mail.

Acest articol este legat de: Film, Recenzii și etichetat

Ascultați aceste podcasturi IndieWire.

Interviuri cu creatori de film și TV de top despre procesul și creația lor.

Aceste cookie-uri sunt necesare pentru ca site-ul web să funcționeze și nu pot fi schimbate. oprit în sistemele noastre. De obicei, acestea sunt setate doar ca răspuns la acțiunile efectuate de dvs. care reprezintă o solicitare de servicii, cum ar fi setarea preferințelor dvs. de confidențialitate, autentificarea sau completarea formularelor. Puteți seta browserul să vă blocheze sau să vă avertizeze despre aceste cookie-uri, dar unele părți ale site-ului nu vor funcționa atunci. Aceste module cookie nu stochează informații de identificare personală.

Aceste module cookie ne permit să numărăm vizitele și sursele de trafic, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanța site-ului nostru. Ne ajută să știm care pagini sunt cele mai și mai puțin populare și să vedem cum se deplasează vizitatorii pe site. Toate informațiile colectate de aceste cookie-uri sunt agregate și, prin urmare, anonime. Dacă nu permiteți aceste cookie-uri, nu vom ști când ați vizitat site-ul nostru și nu vom putea monitoriza performanța acestuia.

Aceste cookie-uri permit site-ului să ofere funcționalități și personalizare îmbunătățite. Acestea pot fi setate de noi sau de furnizori terți ale căror servicii le-am adăugat pe paginile noastre. Dacă nu permiteți aceste cookie-uri, este posibil ca unele sau toate aceste servicii să nu funcționeze corect.

Aceste cookie-uri pot fi setate prin intermediul site-ului nostru de către partenerii noștri de publicitate. Acestea pot fi folosite de acele companii pentru a construi un profil al intereselor dumneavoastră și pentru a vă afișa reclame relevante pe alte site-uri. Acestea nu stochează direct informații personale, ci se bazează pe identificarea unică a browserului și a dispozitivului dvs. de internet. Dacă nu permiteți aceste cookie-uri, veți avea parte de publicitate mai puțin direcționată.

Datele dvs. precise de localizare geografică pot fi utilizate în sprijinul unuia sau mai multor scopuri. Aceasta înseamnă că locația dvs. poate fi precisă la mai mulți metri.

Dispozitivul poate fi identificat pe baza unei scanări a combinației unice de caracteristici a dispozitivului.

Anunțurile vă pot fi afișate pe baza pe conținutul pe care îl vizualizați, aplicația pe care o utilizați, locația dvs. aproximativă sau tipul de dispozitiv.

Se poate crea un profil despre dvs. și interesele dvs. pentru a vă afișa anunțuri personalizate care sunt relevante pentru dvs.

Vă pot fi afișate anunțuri personalizate pe baza unui profil despre dvs.

Se poate crea un profil despre dvs. și interesele dvs. pentru a vă afișa conținut personalizat care este relevant pentru dvs. .

Conținutul personalizat vă poate fi afișat pe baza unui profil despre dvs.

Performanța și eficacitatea anunțurilor pe care le vedeți sau cu care interacționați pot fi măsurate.

Performanța și eficacitatea conținutului pe care îl vedeți sau cu care interacționați pot fi măsurate.

Cercetarea de piață poate fi folosită pentru a afla mai multe despre publicul care vizitează site-uri/aplicații și vizualizează reclame.

Data dvs a poate fi folosit pentru a îmbunătăți sistemele și software-ul existente și pentru a dezvolta produse noi.

Datele dvs. pot fi folosite pentru a monitoriza și a preveni activitățile frauduloase și pentru a vă asigura că sistemele și procesele funcționează corect și în siguranță.

Dispozitivul dvs. poate primi și trimite informații care vă permit să vedeți și să interacționați cu anunțuri și conținut.

Datele din sursele de date offline pot fi combinate cu activitatea dvs. online în sprijinul unuia sau mai multor scopuri

Dispozitivele diferite pot fi determinate ca aparținând dvs. sau gospodăriei dvs. în sprijinul unuia sau mai multor scopuri.

Dispozitivul dvs. poate fi distins de alte dispozitive pe baza informațiilor pe care le trimite automat, cum ar fi Adresă IP sau tip de browser.

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informații pe un dispozitiv, cum ar fi ID-uri unice în cookie-uri pentru a procesa date personale. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi semnalate partenerilor noștri și nu vor afecta datele de navigare.

Stochează și/sau accesează informații pe un dispozitiv. Date precise de localizare geografică și identificare prin scanarea dispozitivului. Anunțuri și conținut personalizate, măsurare a anunțurilor și conținutului, informații despre audiență și dezvoltare de produse.

(Fluierul)

Linkul direct catre Petitie

CEREM NATIONALIZAREA TUTUROR RESURSELOR NATURALE ALE ROMANIEI ! - Initiativa Legislativa care are nevoie de 500.000 de semnaturi - Semneaza si tu !