_ Analiza arată că genomul fluturilor și al moliei sunt în mare parte neschimbați, în ciuda a 250 de milioane de ani de evoluție

_ Analiza arată genomul fluturelui și al moliei sunt în mare parte neschimbate, în ciuda a 250 de milioane de ani de evoluție

Cea mai amplă analiză de acest fel dezvăluie modul în care cromozomii fluturii și moliei au rămas în mare parte neschimbați de la ultimul lor strămoș comun, cu peste 250 de milioane de ani în urmă. Această stabilitate există în ciuda diversității incredibile observate astăzi în modelele aripilor, dimensiunile și formele de omizi în peste 160.000 de specii la nivel global.

Cercetătorii de la Wellcome Sanger Institute și colaboratorii lor de la Universitatea din Edinburgh au analizat și comparat peste 200 de specii. genomi de înaltă calitate la nivel de cromozomi în fluturi și molii pentru a înțelege mai bine istoria lor evolutivă.

Au descoperit în continuare grupuri rare de specii care au încălcat aceste norme genetice și au suferit rearanjamente genetice, inclusiv fuziuni cromozomiale - unde doi cromozomi se îmbină — și fisiuni — în care un cromozom se desparte.

Descoperirile, publicate în Nature Ecology and Evolution, aruncă lumină asupra constrângerilor strânse care guvernează evoluția genomului la aceste insecte vitale din punct de vedere ecologic. Ele oferă, de asemenea, perspective asupra factorilor care au permis speciilor selectate să sfideze aceste reguli de evoluție. Aceste perspective pot informa și spori eforturile de conservare prin ghidarea strategiilor direcționate, monitorizarea sănătății ecosistemelor, adaptarea la schimbările climatice și încorporarea informațiilor genetice în inițiative mai largi de conservare.

Lucrarea face parte din Proiectul Darwin Tree of Life, care urmărește să ordoneze toate cele 70.000 de specii din Marea Britanie și Irlanda și contribuie la proiectul mai mare Earth BioGenome pentru a secvenționa toate cele 1,6 milioane de specii de pe Pământ.

Studiul ridică întrebări mai ample despre modul în care modificările cromozomiale modelează biodiversitatea în timp. Cercetătorii vor continua eforturile concentrate de a secvenționa toate cele 11.000 de specii europene de fluturi și molii, ca parte a noului proiect lansat Psyche.

Fluturii și moliile – denumite în mod colectiv Lepidoptera – reprezintă 10% din toate speciile de animale descrise și sunt extrem de importante. polenizatori importanți și ierbivore din multe ecosisteme.

În acest nou studiu, cercetătorii de la Wellcome Sanger Institute și colaboratorii lor și-au propus să înțeleagă procesele care conduc evoluția cromozomilor acestui grup extrem de divers.

Ei au identificat 32 de blocuri cromozomiale ancestrale, numite „elementele meriene” după pionierul entomolog din secolul al XVII-lea Maria Sibylla Merian, care au rămas intacte în majoritatea speciilor de fluturi și molii de la ultimul lor strămoș comun, acum peste 250 de milioane de ani.

p>

Cu excepția unui singur eveniment antic de fuziune între doi cromozomi care a dus la cei 31 de cromozomi observați la majoritatea speciilor de astăzi, cromozomii majorității speciilor actuale corespund direct acestor elemente ancestrale Merian. Echipa a descoperit că nu numai că cromozomii erau incredibil de stabili, dar și ordinea genelor din interiorul lor.

Echipa a găsit unele specii cu modificări minore, care implică în principal fuziuni ale autozomilor mici și cromozomul sexual. Acest lucru evidențiază rolul lungimii cromozomilor ca motor al schimbării evolutive.

Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit un subset rar de specii, cum ar fi fluturii albaștri — Lysandra — și grupul care conține fluturi albi de varză — Pieris — care au a sfidat aceste constrângeri de structură a genomului. Aceste grupuri au suferit o remaniere extinsă a cromozomilor, inclusiv ruperea cromozomilor și remaniere pe scară largă prin fisiune și fuziune.

Lucrarea mărește înțelegerea factorilor care duc la diversitatea genetică în cadrul acestor insecte. Acest lucru poate ghida eforturile de protejare și conservare a speciilor specifice care se confruntă cu provocări unice și schimbări de mediu legate de schimbările climatice.

Charlotte Wright, prima autoare a studiului de la Wellcome Sanger Institute, a declarat: „Cromozomii majorității fluturilor și molilor care trăiesc astăzi pot fi urmăriți direct înapoi la cele 32 de elemente ancestrale Merian care au fost prezente 250 de milioane de ani. Este surprinzător faptul că, în ciuda diversificării extinse a speciilor, cromozomii lor au rămas remarcabil de intacți.”

„Acest lucru provoacă ideea că cromozomii stabili ar putea limita diversificarea speciilor. Într-adevăr, această caracteristică ar putea fi o bază pentru construirea diversității. Sperăm să găsim indicii în grupuri rare care s-au susținut de aceste reguli.”

Profesorul Mark Blaxter, autor principal al studiului și șeful programului Arborele vieții de la Institutul Wellcome Sanger, a spus: „Studii ca acesta, care ne permit să pătrundem în aceste procese evolutive, sunt posibile doar cu inițiative precum proiectul Darwin Tree of Life, care generează ansambluri de genom de înaltă calitate, disponibile public. Amplificăm aceste eforturi în Project Psyche, urmărind să secvenționeze toți cei 11.000 de fluturi. și specii de molii din Europa cu colaboratori de pe tot continentul.”

„Ca polenizatori vitali, ierbivore și surse de hrană ale diferitelor ecosisteme, precum și indicatori puternici ai sănătății ecosistemului, o înțelegere mai profundă a biologiei fluturilor și moliei. prin Proiectul Psyche va informa studiile viitoare privind adaptarea și speciația pentru conservarea biodiversității.”

_ Coroana „poate fi setată pentru o întoarcere limitată, concentrându-se pe domnia prințului playboy” după succesul lui Scoop

_ Rectorul SNSPA, Remus Pricopie: 'Sondajele realizate online, în context electoral, sunt din păcate utilizate pentru a manipula populația'

_ Limitarea adaosului comercial la alimentele de bază, prelungită cu două luni

_ Camioanele electrice scap[ de taxa de acces în București: UNTTR dă detalii de ultimă oră

_ Top 3 locuri de muncă esențiale pentru grădina ta în această săptămână, conform expertului în grădinărit

_ Conducerea Festivalul Internaţional de Film de la Berlin îi apără pe cineaşti care au adus critici la adresa Israelului

_ Companiile sunt pregătite pentru eclipsa totală de soare din aprilie cu gogoși și bere cu tematică cerească

_ Victor reacționează: Fools Love Affair, Fani Willis și procurorul șef recunosc că au o relație sexuală (VIDEO)

_ Noul Ronnie Pickering? Momentul motociclistului de scuter împinge o femeie la pământ înainte de a conduce peste ea în timp ce prinde un alt bărbat de barieră într-o explozie șocantă

_ Orice poate face Bianca Censori, Julia Fox poate face mai bine! Fosta muză a modei a lui Kanye West devine cel mai mare rival al soției sale, purtând look-uri FOARTE similare la câteva zile, în timp ce șochează cu cea mai îndrăzneață ținută de până acum.

_ NASA face afirmații destul de grave despre misiunile spațiale ale Chinei: 'Este de fapt doar o acoperire pentru experimentele sale militare în spațiu'

_ Depardieu, acuzat de noi agresiuni sexuale. Actorul va fi audiat după declaraţiile a două femei

_ Evoluţii financiar-bancare şi bursiere: Bursa de pe Wall Street a închis şedinţa de vineri cu evoluţii mixte

_ Un bărbat din Câmpulung a fost amendat cu 30.000 de lei pentru că ardea deşeuri în spatele curţii

_ România se aliniază cu o echipă de nouă sportivi la Campionatele Europene indoor de tir cu arcul din Croația

_ Primăria Capitalei organizează o nouă ediție a evenimentului 'Străzi Deschise - Promenadă Urbană' în București

_ BREAKING NEWS Israelul a început o operaţiune în Rafah / Netanyahu: Propunerea Hamas este departe de a satisface cererile Israelului

_ Directorul comercial al RA-APPS, Zişan Lăbuşcă, drept la replică după ce a fost acuzată că este colaborator al securității comuniste

_ Cazul care a șocat Austria! O fetiţă de 12 ani, agresată sexuală de 17 adolescenţi. S-ar fi întâmplat de mai multe ori pe săptămână, timp de mai multe luni

_ Se amestecă și se potrivește: Plantați flori și legume împreună pentru un mod organic de a trata dăunătorii

_ O nouă metodă de sinteză enzimatică a potențialelor terapii ARN

_ Calvarul trăit de o tânără scoasă 'la produs' de iubit! Bărbatul a amenințat-o, dar a ajuns pe mâna polițiștilor

_ Ucraina „doboară încă două avioane rusești de 40 de milioane de lire sterline, ridicând numărul total de avioane de război ale lui Putin distruse în două săptămâni la 12 – în valoare de aproape 700 de milioane de lire sterline”

_ Conducătorii lui Bayer Leverkusen, încrezători că antrenorul Xabi Alonso va rămâne şi în sezonul viitor

_ Doliu în presă - A murit un jurnalist care a contribuit la lansarea B1 TV și Național TV

_ În timp ce Regele Charles este supus unei intervenții chirurgicale la Londra... cele cinci moduri prin care medicii testează anomaliile de prostată

_ Marţi, miercuri şi joi sunt programate sferturile de finală ale Cupei României la fotbal

_ Unirea Slobozia poate cuceri matematic titlul de campioană în Liga a 2-a

_ Avocații SBF cer doar 5 până la 6 ani în nota de sentință, invocând „tulburarea spectrului autismului”

_ Maddison „gata să înceapă” pentru Spurs în meciul de la Man City FA Cup

_ Gwyneth Paltrow dezvăluie că își înlătură necazurile lovind lucrurile cu o bâtă de plastic pentru a-și elibera furia

_ Familia regală britanică, pe mâinile medicilor: Regele Charles al III-lea s-a internat într-un spital privat

_ Elon Musk trimite e-mailuri brutale personalului Tesla în timp ce devine „absolut hardcore” și concediază doi directori seniori, întreaga sa echipă Supercharger și trece la concedierea a sute de angajați.

_ Toronto-Dominion Bank riscă să intre în „deceniul pierdut”

_ Bilanțul final al NASA arată că nava spațială a returnat dublul cantității de moloz de asteroizi

_ Marcel Ciolacu, la înmormântarea liderului PNL din Vrancea

_ CAROLINE WEST-MEADS: „Fiica noastră minoră s-a îmbătat la petrecerea de pijama a unui prieten”

_ Studiul constată că o narațiune puternică poate conduce la acțiunile politice și la schimbarea culturală

_ Echipa olimpică a Marii Britanii, acord cu TikTok pentru a creşte numărul de fani ai sportivilor

_ Performanță de top pentru sabrerii români la Cupa Riposta: Aur și bronz obținute în competiție

_ Rușii nu i-au ascultat pe americani: SUA au avertizat Moscova că ar putea urma un mare atentat

_ Încă din nou, cu toți arătând roz, Anglia se complacă într-un mare act de autosabotare, scrie Oliver Holt

_ Ugly 2Y Cozi la licitație pe măsură ce dimensiunea crește la un record de 63 de miliarde de dolari

_ Vestea bună a ICCJ pentru consilierii juridici - Instanța supremă consfințește lipsa de obligație a acestora de a se înregistra în tabloul CJ

_ Ultimă oră: Sanitas anunță că Guvernul a acceptat să crească salariile angajaților din sănătate: Executivul vine cu explicații

_ Documentarul lui Harry, Invictus, renunță la șefii Netflix: rivalul deținut de Disney, Hulu, proiectează filmul unic al lui Duke, în care vorbește despre familie - în ciuda contractului său de cinci ani de 100 de milioane de dolari cu Netflix

_ Utilizatorii rețelelor sociale luminează AOC după ce ea �și dublează afirmațiile �RICO nu este o crimă�

_ Nu plouă niciodată, dar toarnă: ploile intense și inundațiile fulgerătoare au crescut în interiorul Australiei de est

_ Un biciclist băut a accidentat o femeie și cei doi copii ai ei pe o trecere de pietoni din Suceava / Video

_ VIDEO - Momentul în care un fotbalist a fost fulgerat în timpul unui meci: a murit în cele din urmă la spital

_ O nouă cercetare arată că femeile și minoritățile ar putea plăti prime mai mari la împrumuturile auto

_ Lebând despre! Urșii adorabili se bucură de o plimbare cu pedalo în parcul safari

_ President Iohannis approves law by which Ministry of Finance represents Romania in all international arbitration disputes

_ Moment șocant, hoțul de pachete fură rochia de mireasă a unei femei în valoare de 2.000 de dolari de pe veranda ei - în timp ce polițiștii vânează suspectul

_ Poliţiştii avertizează cu privire la înşelăciunea „Apreciază postări pentru bani”

_ Doi ani de război al Rusiei în Ucraina: a crescut în mijlocul conflictului

_ CIA are 12 baze secrete în Ucraina, la granița cu Rusia: lovitură 'sub bărbie' dată de americani lui Putin (NYT)

_ S-a scurs documente ultra-secrete de la Kremlin: când va declanșa Rusia războiul nuclear

_ Noua tehnică de inspecție nedistructivă reconstruiește compoziția interioară ascunsă și structura obiectivelor de inspecție

_ Breaking | Mobilizare masivă a Poliției - 80 de percheziții în mai multe dosare

Nr. de articole la aceasta sectiune: 82, afisate in 2 pagini.