Are sau nu ATMOSFERĂ planeta Proxima b recent descoperită că gravitează în jurul stelei Proxima Centauri, cea mai apropiată stea de Soare

prox-1

Astronomii cred că Proxima b este blocată gravitațional față de steaua ei, aşa cum este Luna față de Pământ.

În cazul Lunii, Luna îşi arată mereu aceeași parte către Pământ.

În cazul Proxima b, planeta îşi arată aceeași parte către steaua ei.

Astfel o parte a planetei, se află permanent în lumina zilei, în timp ce cealaltă parte a planetei e prinsă într-o noapte rece fără sfârșit.

În cazul în care Proxima b are o atmosferă, spune Loeb, acest lucru ar circula nu numai căldura din partea de zi către partea de noapte, dar, de asemenea, împiedică apa planetei de a fierbe şi de a se evapora în spațiu.

prox-2

-Prox 2 O planetă locuibilă "blocată gravitațional", Proxima b ar putea arăta ca un "glob ocular de Pământ". Ar fi ca un inel locuibil, care ar putea exista între laturile de zi și de noapte ale sale. Credit: Beau.TheConsortium / Wikia (CC-BY-SA)

"Practic, ne-am întrebat, cum ar arăta un Pământ blocat gravitațional ca și în cazul în care s-ar afla, chiar lângă Proxima Centauri?", a spus el.

"Norii, vântul și apa fac această întrebare complicată", a adăugat el, dar a spus "că poți spune măcar dacă planeta este o stâncă goală sau dacă căldura circulă cu ajutorul aerului".

"Pe Pământ, cel puțin o treime din căldura este redistribuită de oceane și de atmosferă", a spus Loeb.

El crede că şmecheria prin am putea exclude o atmosferă este să ne concentrăm pe lumina în infraroșu - aceea "culoare" de lumină caldă, invizibilă pe care corpurile noastre emit în mod constant.

Atunci când o planeta stâncoasă este încălzită de o stea, ea absoarbe lumina soarelui și re-emite o lumină în infraroșu. Cu toate acestea, planete stâncoase emit un alt tip de lumină în infraroșu diferită de cea care este dată de stele, cum ar fi Proxima Centauri.

Și, se întâmplă ca telescopul James Webb Space Telescope al NASA să fie special conceput pentru a observa lumina in infraroșu.

Deci, în loc de a încerca să găsească o mică planetă într-un val de lumină vizibilă, telescopul JWST ar putea avea nevoie doar pentru a vâna lungimi de undă de lumină în infraroșu.

"Când privim Luna, ea prezintă diferite faze iluminate de Soare. Dacă vă imaginați în mod similar, planeta că merge în jurul stelei, vom vedea diferite faze ale planetei", a spus Loeb.

"Când trece prin spatele stelei, vom vedea partea sa de zi. Când trece prin fața stelei, vom vedea partea sa întunecată. Dar cum Proxima b se mișcă în jurul stelei în doar 11,2 zile ... vom vedea cum temperatura sau 'culoarea' planetei se schimbă cu timpul"

În continuare Traducere needitată

În cazul în care Loeb si Kreidberg lui de observație ipotetică relevă faptul că partea întunecată a Proxima b nu este la fel de rece ca ar trebui să fie, ceea ce ar însemna o atmosfera poate fi îmbrățișându planeta - si redistribuie caldura in partea de noapte.

În cazul în care nu, Proxima b poate fi o stâncă goală, lipsită de viață.

Indiferent de rezultate, acestea vor fi cruciale: stelele pitice roșii sunt mai numeroase decât toate celelalte tipuri de stele din Calea Lactee de-patru la unu. "Situații ca aceasta trebuie să fie comune", spune Loeb. "Dacă rândul său, o piatră și de a găsi un bug, trebuie să existe în jurul valorii de alții."

"Nu este ceva ce putem garanta"

prox-3

Prox-3 oglinzile placate cu aur ale telescopului James Webb Space Telescope sunt supuse unor teste criogenice. Credit: Ball Aerospace

Cu toate ca Loeb si Kreidberg de cercetare nu a fost încă evaluate de colegi, doi oameni de stiinta de conducere am contactat au spus ca este "de lucru foarte promitatoare", "un bun studiu", și "cea mai bună propunere pe masa de până acum" - în ciuda unui număr de incertitudini și hang-up-uri.

Ed Turner, un astrofizician de la Princeton University, a declarat pentru Business Insider că studiul face o mulțime de presupuneri "ideale" despre Proxima b.

"Am zeci de ani petrecute încercând să dau seama atmosfera propria noastră din lume, în ceea ce privește încălzirea globală și schimbările climatice. Și acum vorbim despre studiul o lume străină", ​​a declarat Turner, care a lucrat cu cel puțin șapte observatoare majore, inclusiv telescopul spațial Hubble.

"Dar ideea de bază pare ca unul bun."

El a spus cel mai mare inconvenient cu metoda Loeb si Kreidberg este ca noi să nu știm încă înclinația sau "înclinarea" de pe orbita Proxima b în jurul stelei sale.

"Acest lucru presupune că nu sunteți în căutarea în jos pe planetă", a spus Turner. În cazul în care este cazul - și putem vedea doar la nord sau polul sud - JWST nu s-ar obține zi- clar și vederi de noapte laterale, sau probele necesare pentru a dovedi existența unei atmosfere. "Este puțin probabil ca punct de vedere statistic, dar este posibil."

Și chiar dacă metoda nu funcționează, Turner a remarcat faptul că nu a putut spune multe despre atmosfera. Planeta ar putea fi confortabil ca și Pământ, sau un hellhole aprins ca și Venus (care are o atmosferă care este de 90 de ori mai groase) - și nimeni nu ar fi mai înțelept.

Marcu Clampin, un om de știință exoplaneta la NASA si un om de stiinta de proiect pentru JWST, a declarat că ideea este "interesanta", dar a subliniat faptul că NASA are nevoie pentru a obține tenis telescopul teren de dimensiuni de la sol mai întâi.

"Instrumentele telescopului au fost proiectate într-un moment în care nu s-au făcut aceste tipuri de observații, așa că ne-ar fi într-adevăr împingând limitele a ceea ce se poate face", a declarat Clampin Business Insider. "Trebuie să înțelegem modul în care detectoarele efectuează în spațiu. Până când putem lansa și zbura JWST, nu este ceva ce putem garanta."

Cu toate acestea, Clampin a spus că este "gata să ia o șansă la Proxima b cu JWST" și că este acum observatorului "numărul unu țintă".

Atât Turner si Loeb a spus calendarul este, de asemenea, o preocupare legitimă, având în vedere ani de întârzieri, cu JWST - telescopul trebuia inițial să lanseze în 2011.

Astronomers think Proxima b is tidally locked like the Moon, where one side of the world always faces Earth. But instead of always facing Earth, one side of Proxima b always faces its star: awash in permanent daylight, the other side trapped in an endless cold night.

If Proxima b does have an atmosphere, though, says Loeb, it’d not only circulate warmth from the day side to the night side, but also prevent the planet’s water from boiling off into space.

prox-2What a tidally locked habitable Proxima b might look like, also called an 'eyeball Earth'. A ring of habitability could exist between the day and night sides. Credit: Beau.TheConsortium/Wikia (CC-BY-SA)

"We basically asked ourselves, 'what would a tidally locked Earth look like if you put it right next to Proxima Centauri?'" he said. "Clouds, wind, and water make that question complicated," he added, but said you could at least tell if it’s a bare rock or is circulating heat using air.

"On Earth, at least a third of the heat is redistributed by the ocean and atmosphere," Loeb said.

He believes the trick to ruling out an atmosphere is to focus on infrared light - the same 'colour' of warm, invisible light that our bodies constantly emit.

When a rocky planet is warmed up by a star, it absorbs sunlight and re-emits it as infrared light. Yet rocky planets emit a different kind of infrared light than is given off by stars like Proxima Centauri.

And it just so happens that NASA’s James Webb Space Telescope is specially designed to observe infrared light.

So instead of trying to find a tiny planet in a flood of visible light, JWST may only need to hunt for specific wavelengths of infrared light.

"When we look at the Moon, it shows different phases illuminated by the Sun. If you imagine planet going around the star, we’d see different phases of the planet," Loeb said.

"Past the star, we’d see its day side. In front of the star, we’d see its dark side. As Proxima b moves around the star over 11.2 days ... we’d see the temperature or 'colour' of the planet changing with time."

If Loeb and Kreidberg’s hypothetical observation reveals that the dark side of Proxima b isn’t as cold as it should be, that would mean an atmosphere may be hugging the planet - and redistributing warmth to the night side.

If it doesn’t, Proxima b may be a bare, lifeless rock.

Whatever the results, they will be crucial: red dwarf stars outnumber all other types of stars in our Milky Way galaxy by four-to-one. "Situations like this must be common," Loeb says. "If you turn one stone and find a bug, there must be others around."

"It’s not something we can guarantee"

prox-3The James Webb Space Telescope’s gold-plated mirrors undergo cryogenic testing. Credit: Ball Aerospace

Although Loeb and Kreidberg’s research has not yet been peer-reviewed, two leading scientists we contacted said it’s "very promising work", "a good study", and "the best proposal on the table so far" - despite a number of uncertainties and hang-ups.

Ed Turner, an astrophysicist at Princeton University, told Business Insider that the study makes a lot of "ideal" assumptions about Proxima b.

"We’ve spent decades trying to figure out our own world’s atmosphere, in terms of global warming and climate change. And now we’re talking about studying an alien world," said Turner, who has worked with at least seven major observatories, including the Hubble Space Telescope.

"But the basic idea seems like a good one."

He said the biggest snag with Loeb and Kreidberg’s method is that we don’t yet know the inclination or 'tilt' of Proxima b’s orbit around its star.

"This assumes we’re not looking down on the planet," Turner said. If that’s the case - and we can only see its north or south pole - JWST wouldn’t get clear day- and night-side views, or the evidence required to prove an atmosphere exists. "It’s statistically unlikely, but possible."

And even if the method does work, Turner noted it couldn’t tell you much about the atmosphere. The planet might be cosy like Earth, or a blazing hellhole like Venus (which has an atmosphere that’s 90 times thicker) - and no one would be the wiser.

Mark Clampin, an exoplanet scientist at NASA and a project scientist for JWST, said the idea is "exciting", but emphasised the fact that NASA needs to get the tennis court-size telescope off the ground first.

"The telescope’s instruments were designed in a time when we weren’t doing these kinds of observations, so we’d really be pushing the limits of what can be done," Clampin told Business Insider. "We have to understand how the detectors perform in space. Until we can launch and fly JWST, it’s not something we can guarantee."

Nevertheless, Clampin said he is "ready to take a shot at Proxima b with JWST" and that it’s now the observatory’s "target number one".

Both Turner and Loeb said timing is also a legitimate concern, given years of delays with JWST - the telescope was originally supposed to launch in 2011.

Atac terorist la Paris: Un profesor de istorie care le-a arătat elevilor o caricatură cu Profetul Mohomed la lectia "despre libertatea de exprimare" - a fost decapitat în plină stradă

Vă amintiți cum urlau soroșiștii progresiști de la conducerea UE de tip Iohannis, Macron, Merkel, etc. că nu ne folosește la nimic să ne închidem frontierele? Țara fără niciun caz de Covid-19 pentru că și-a închis la timp frontierele.

RAFILA, fiu de TORȚIONAR bolșevic criminal născut în URSS, la fel ca Tismăneanu și Roman. "A executat 27 de țărani"! -

”Corectitudinea politică” şi noile norme "morale" ale lumii conduse de progresiștii neomarxiști

SECURISTOIZII AU PRELUAT CONTROLUL RAPORTĂRII. Noi șmenării ale Grupului de Dezinformare Strategică legat de rata infectării

Roxana Nemeş, protagonista unui film XXX: "Eu sunt acolo. Toată lumea face asta"

Ion Cristoiu: "Bucureșteanul e foarte des un animal oriental, un amestec de pătlăgele roșii, de țîri, de smochine și de bostan"

Anika Chebrolu, o tânără de 14 ani, a făcut o descoperire care ar putea duce la un remediu pentru Covid-19

METEO Cum va fi vremea în următoarele două săptămâni în întreaga țară. Când încep ploile

ESEU / De la teoria conspirației, la practica ei: lumea globală și noua religie neomarxistă

Twitter a șters un mesaj în care un consilier de la Casa Albă spunea că măștile nu sunt eficiente împotriva COVID-19

Surse: Franța va expulza 231 persoane suspectate de extremism, după atacul asupra profesorului de istorie

CITATUL ZILEI

Au trecut trei ani de când regizorul Cristian Mungiu a fost decorat cu Legiunea de Onoare în grad de Cavaler

Prinț și cerșetor în educația românească. Peste un sfert dintre copiii din România nu au acces la învățământul online

Libra Internet Bank lansează plata cu telefonul mobil pentru utilizatorii Android

Firea, tir de acuzații la adresa prefectului și primarului ales al Capitalei: "Lipsă de umanitate", "Nu a dus o pâine unui vârstnic"

Bacău: A fost redeschis Aeroportul Internațional ''George Enescu''

România este printre cei mai mari producători de grâu, dar importăm paste

Gândurile lui Cristoiu: Ar fi chiar o crimă mai mare dacă nu s-ar ține alegerile parlamentare/ Topul săptămânal al politicienilor

Simona Halep a fost aleasă cea mai bună jucătoare din lume, în 2018

Suedia impune noi restricții în contextul pandemiei de Covid-19

În 1933: Baschetul devenea sport olimpic, cu trei înainte de Jocurile Olimpice găzduite de Germania nazistă

Economia Chinei sfidează pandemia și înregistrează o creștere de 4,9% în trimestrul al treilea. FMI anticipează că economia Chinei va fi singura din G20 ce va crește în 2020

SĂRBĂTORI RELIGIOASE - 19 octombrie

Brexit: Londra dorește un acord, dar aruncă mingea în terenul UE

Cine răspunde pentru morții și răniții cauzați de infecțiile cu COVID din școli și din Campania Electorală? Toate unitățile de învățământ din Târgu Mureș, pe scenariul roșu după creșterea numărului cazurilor de COVD-19

DGPMB - controale privind măsurile anti-COVID: 1.500 de sancțiuni contravenționale, de peste 475.000 lei, aplicate în weekend

GCS: 2.466 de cazuri noi de COVID-19

Sute de persoane, reținute în Belarus în cursul protestelor de duminică

Situația COVID-19 pe județe, 19 octombrie: Capitala are 581 cazuri noi, iar Caraș-Severin, zero

Rata de infectare a crescut în București la 3,19. Alba este aproape de scenariul roșu

Vaccinul antigripal ajunge la medicii de familie. 500.000 de doze de vaccin gripal sunt livrate luni în toate județele din România

Președintele Klaus Iohannis susține declarații în ziua în care Capitala intră în Scenariul roșu

Ciolacu: Închidem școlile, dar ținem alegerile - asta e România normală promisă de președinte în campania electorală

România a pierdut o treime din medici, în plină criză de COVID-19

Fotbal: Cosmin Contra se gândește la posibilitatea ca noii proprietari ai FC Dinamo să-l demită

Ministrul Educației anunță că va monitoriza dacă tabletele au ajuns în școlile din Capitală

Parlament: Luni - opt persoane propuse ca ambasadori, audiate în comisiile de specialitate

Albumul de jazz 'Night and Day' - lansat la Editura Casa Radio

Noua Zeelandă: Noul caz de coronavirus probabil are legătură cu o navă sosită din Australia

Ciprul de Nord: Candidatul pro-Turcia, Ersin Tatar, a câștigat alegerile prezidențiale

Creștere de 55,7% în septembrie a mașinilor produse în România. În primele 9 luni s-au produs 129.583 unități DACIA Duster. Lista completă

HOROSCOP 19 octombrie. O zodie trece azi și prin bune și prin rele. Vezi ce semn nu este așa de norocos

Omagii pentru profesorul decapitat după ce le-a arătat elevilor caricaturi cu Mahomed

COVID-19: 10 milioane de cazuri în doar 32 de zile. Bilanțul global al cazurilor de coronavirus a trecut pragul de 40 de milioane. Regiunile cele mai afectate

UPDATE Bolivia/alegeri: Candidatul socialist Luis Arce învinge direct din primul tur (exit-poll)

Prefectul Capitalei: Luni se întrunește Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență

Orban anunță când se va decide soarta școlilor din București

Cifra de afaceri a companiilor din România a scăzut cu 30 miliarde de euro în pandemie

Niciun loc liber în spitalele Covid-19 din Craiova. Unde vor fi trimiși pacienții care au nevoie de tratament

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, participă la Consiliul de miniștri AgriFish

Coronavirus/ GCS: 7.084 de amenzi, aplicate în ultimele 24 de ore; valoarea totală - 1.497.210 de lei

Avertismentul Greenpeace: Planul pe 10 ani al României privind clima și energia este neconvingător spre slab

Coronavirus in Romania: 2.466 new cases and 59 deaths. 757 patients are in intensive care units

Cine sunt candidații PNL la alegerile parlamentare 2020. LISTA COMPLETĂ pe județe și în București

Curs valutar BNR 19 octombrie 2020: Urmărește cursul valutar pentru principalele monede. Evoluția euro în raport cu leul

Ciolacu: Organizația de la Prahova a solicitat prezența doamnei Grațiela Gavrilescu pe listele PSD

Coronavirus: Moscova va începe vaccinarea în masă a rezidenților în următoarele două luni

Corpul de Control al premierului a găsit deficiențe grave la Spitalul Universitar de Urgență

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1055, afisate in 18 pagini.