NASA: Apă pe Lună. Aproximativ 0.35 l de apă la fiecare 1 metru cub. Cam de 100 de ori mai puțină apă decât în Sahara. Oamenii de știință nu înțeleg cum de apa persistă fără atmosferă. "Ceva o generează și ceva o ține acolo"

SOFIA descoperă apa pe suprafața luminată de soare a lunii

Observatorul stratosferic pentru astronomie în infraroșu (SOFIA) al NASA a confirmat, pentru prima dată, apă pe suprafața luminată de soare a Lunii. Această descoperire indică faptul că apa poate fi distribuită pe suprafața lunară și nu se limitează la locuri reci și umbrite.

SOFIA a detectat molecule de apă (H 2 O) în craterul Clavius, unul dintre cele mai mari cratere vizibile de pe Pământ, situat în emisfera sudică a Lunii. Observațiile anterioare ale suprafeței Lunii au detectat o formă de hidrogen, dar nu au reușit să distingă între apă și ruda chimică apropiată, hidroxil (OH). Datele din această locație dezvăluie apă în concentrații de 100 până la 412 părți pe milion - aproximativ echivalentă cu o sticlă de apă de 0.53 l (12 uncii) - prinsă într-un metru cub de sol răspândit pe suprafața lunară. Rezultatele sunt publicate în ultimul număr al Nature Astronomy .

„Am avut indicii că H2O - apa familiară pe care o cunoaștem - ar putea fi prezentă pe partea însorită a Lunii“ , a declarat Paul Hertz, director al diviziei de Astrofizică din Direcția misiunii Science la sediul NASA din Washington. "Acum știm că este acolo. Această descoperire ne provoacă înțelegerea suprafeței lunare și ridică întrebări interesante despre resursele relevante pentru explorarea spațiului profund ."

Ca o comparație, deșertul Sahara are de 100 de ori cantitatea de apă decât ceea ce SOFIA a detectat în solul lunar. În ciuda cantităților mici, descoperirea ridică noi întrebări cu privire la modul în care apa este creată și modul în care persistă pe suprafața lunară aspră, fără aer.

Apa este o resursă prețioasă în spațiul profund și un ingredient cheie al vieții așa cum o cunoaștem. Rămâne de stabilit dacă apa SOFIA găsită este ușor accesibilă pentru utilizare ca resursă. În cadrul programului NASA Artemis, agenția dorește să învețe tot ce poate despre prezența apei pe Lună înainte de a trimite prima femeie și următorul bărbat pe suprafața lunară în 2024 și de a stabili o prezență umană durabilă acolo până la sfârșitul anului deceniu.

Rezultatele SOFIA se bazează pe ani de cercetări anterioare care examinează prezența apei pe Lună. Când astronauții Apollo s-au întors pentru prima dată de pe Lună în 1969, s-a crezut că este complet uscat. Misiunile orbitale și de impact din ultimii 20 de ani, cum ar fi observarea lunară a craterelor NASA și satelitul de detectare, au confirmat gheața în craterele umbrite permanent din jurul polilor lunii.

Între timp, mai multe nave spațiale - inclusiv misiunea Cassini și misiunea cometei Deep Impact, precum și misiunea Chandrayaan-1 a Organizației de Cercetare Spațială Indiană - și Facilitatea telescopului cu infraroșu de la NASA, au privit pe larg pe suprafața lunară și au găsit dovezi de hidratare în zonele mai însorite. regiuni. Cu toate acestea, acele misiuni nu au reușit să distingă definitiv forma în care a fost prezentă - fie H2O, fie OH.

„Înainte de observațiile SOFIA, știam că există un fel de hidratare”, a spus Casey Honniball, autorul principal care a publicat rezultatele lucrării sale de teză de licență la Universitatea din Hawaii, la Mānoa, în Honolulu. "Dar nu știam cât de mult, dacă există, erau de fapt molecule de apă - cum am bea în fiecare zi - sau ceva mai mult ca un curățător de scurgere".

SOFIA a oferit un nou mijloc de a privi Luna. Zburând la altitudini de până la 45.000 de picioare, acest avion de bord Boeing 747SP modificat, cu un telescop cu diametrul de 106 inci, atinge peste 99% din vaporii de apă din atmosfera Pământului pentru a obține o imagine mai clară asupra universului infraroșu. Folosind CAmera cu infraroșu Faint Object pentru telescopul SOFIA (FORCAST), SOFIA a reușit să preia lungimea de undă specifică unică moleculelor de apă , la 6,1 microni, și a descoperit o concentrație relativ surprinzătoare în Craterul însorit Clavius.

Oamenii de știință care folosesc telescopul NASA pe un avion, Observatorul stratosferic pentru astronomie în infraroșu, au descoperit pentru prima dată apă pe o suprafață luminată de soare a Lunii. SOFIA este un avion Boeing 747SP modificat care permite astronomilor să studieze sistemul solar și nu numai în moduri care nu sunt posibile cu telescoapele de la sol. Apa moleculară, H2O, a fost găsită în craterul Clavius, unul dintre cele mai mari cratere vizibile de pe Pământ în emisfera sudică a Lunii. Această descoperire indică faptul că apa poate fi distribuită pe întreaga suprafață lunară și nu e limitată la locurile reci și umbrite.

"Fără o atmosferă groasă, apa de pe suprafața lunară luminată de soare ar trebui doar pierdută în spațiu", a spus Honniball, care este acum un postdoctor la Centrul de zbor spațial Goddard al NASA din Greenbelt, Maryland. "Cu toate acestea, cumva o vedem. Ceva generează apa și ceva trebuie să o prindă acolo."

Mai multe forțe ar putea fi în joc în livrarea sau crearea acestei ape. Micrometeoriții care plouă pe suprafața lunară, transportând cantități mici de apă, ar putea depune apa pe suprafața lunară la impact. O altă posibilitate este că ar putea exista un proces în doi pași prin care vântul solar al Soarelui livrează hidrogen la suprafața lunară și provoacă o reacție chimică cu mineralele purtătoare de oxigen din sol pentru a crea hidroxil. Între timp, radiațiile din bombardamentul micrometeoriților ar putea transforma acel hidroxil în apă.

Modul în care apa este apoi stocată - făcând posibilă acumularea - ridică, de asemenea, câteva întrebări interesante. Apa ar putea fi prinsă în mici structuri asemănătoare mărgelelor din sol care se formează din căldura ridicată creată de impactul micrometeoritului. O altă posibilitate este că apa ar putea fi ascunsă între granule de sol lunar și protejată de lumina soarelui - făcându-l potențial puțin mai accesibil decât apa prinsă în structuri asemănătoare mărgelelor.

Pentru o misiune concepută pentru a privi obiecte îndepărtate și slabe, cum ar fi găurile negre, grupurile de stele și galaxii, lumina reflectoarelor SOFIA asupra celui mai apropiat și mai strălucit vecin al Pământului a fost o abatere de la afaceri ca de obicei. Operatorii telescopului folosesc de obicei o cameră de ghidare pentru a urmări stelele, menținând telescopul blocat constant pe ținta sa de observare. Dar Luna este atât de aproape și strălucitoare încât umple întregul câmp vizual al camerei de ghidare. Fără stele vizibile, nu era clar dacă telescopul putea urmări în mod fiabil Luna. Pentru a determina acest lucru, în august 2018, operatorii au decis să încerce o observație de testare.

„A fost, de fapt, prima dată când SOFIA se uită la Lună și nici nu eram chiar siguri dacă vom obține date fiabile , dar întrebările despre apa Lunii ne-au obligat să încercăm”, a spus Naseem Rangwala, proiectul SOFIA om de știință la Centrul de Cercetare Ames al NASA din Silicon Valley din California. "Este incredibil că această descoperire a ieșit din ceea ce a fost în esență un test și acum, când știm că putem face acest lucru, planificăm mai multe zboruri pentru a face mai multe observații".

Zborurile de urmărire ale SOFIA vor căuta apă în locații suplimentare luminate de soare și în diferite faze lunare pentru a afla mai multe despre modul în care apa este produsă, stocată și mutată pe Lună. Datele se vor adăuga la activitatea viitoarelor misiuni lunare, cum ar fi NASA Volatiles Investigating Polar Exploration Rover (VIPER), pentru a crea primele hărți de resurse de apă ale Lunii pentru explorarea spațiului uman viitor.

În același număr al Nature Astronomy , oamenii de știință au publicat o lucrare utilizând modele teoretice și datele Lunar Reconnaissance Orbiter ale NASA, subliniind că apa ar putea fi prinsă în zone umbroase mici, unde temperaturile rămân sub cota de îngheț, pe mai multe suprafețe ale din Lună decât se aștepta în prezent.

„Apa este o resursă valoroasă, atât în ​​scopuri științifice, cât și pentru utilizare de către exploratorii noștri”, a declarat Jacob Bleacher, om de știință în domeniul explorărilor pentru Direcția Misiunii de Explorare și Operațiuni Umane a NASA. "Dacă putem folosi resursele de pe Lună, atunci putem transporta mai puțină apă și mai multe echipamente pentru a permite noi descoperiri științifice".

RINOCERII DIN GEORGIA NE SPUN "CĂ NU SE POT VERIFICA SEMNĂTURILE". FOXNEWS trecut în tabăra progresistă ne explică că "NU SE POATE" CE SE POATE.

BOMBĂ ActiveNews: "Președintele Klaus Iohannis este membru al Organizației Progresiste 'European Council of Foreign Relations' un Think-Tank fondat de GEORGE SOROS". Fluierul.ro a descoperit că ECFR e condusă de Carl Bildt MEMBRU AL GRUPULUI BILDERBERG

ATENȚIE NU VĂ LĂSAȚI PROSTIȚI. A APĂRUT LUPUL ÎN HAINE DE OAIE: George Simion făcătura soroșistei PIPPIDI, candidează la Europarlamentare sub titulatura "Mișcarea Unionistă" și e lansat cu laude deșănțate, culmea chiar de pseudo-patrioții de la Active News

CITATUL ZILEI

Tabără de migranți din Paris, evacuată cu tiruri de gaze lacrimogene

Antreprenorii români vor demiterea ministrului Economiei. De ce sunt nemulțumiți

Coronavirus în România LIVE UPDATE 24 noiembrie. 422.852 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus. 10.177 persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat. Bilanț COMPLET

Cu numele meu și imaginea mea? Zlatan Ibrahimovic este nemulțumit de EA Sports pentru că nu și-a dat acordul asupra drepturilor de autor din FIFA21

Zeci de bolnavi diagnosticați cu SARS CoV-2 din Galați așteaptă zile în șir transferul din Spitalul de Urgență Galați, fără să fie tratați

Cum arată Oana, fosta soţie a lui Kamara, la videochat. Ce program are la serviciu FOTO

#alegeriSUA Trump dă undă verde procesului de tranziție spre o administrație Biden

O carte pe zi: "Oameni, trăiri, locuri…", de Dan Munteanu Colan

VIDEO Percheziții în Ilfov, la un bărbat bănuit de tâlhărie calificată

Confederația Patronală Concordia organizează marți o dezbatere despre viitorul pieței muncii după pandemie

NBA și Papa Francisc luptă împotriva rasismului. O delegație de baschetbaliști s-au prezentat la Vatican pentru a discuta probleme pe tema discriminării

Australia regretă ''deteriorarea inutilă'' a relațiilor cu China

Game on, Hamilton & Dua! FIFA 21 te surprinde cu noul modul de joc VOLTA

Hochei: Victorie clară pentru Corona Brașov în Erste Liga

Te pregătești de examen? Consiliul Elevilor îți sare în ajutor

CEARTĂ pe Facebook între fosta şi actuala soţie unui deputat PSD. IMAGINEA de la care a pornit scandalul

COMENTARIU Marius Oprea: Strategul național al dezastrelor

Incendiu cu degajări mari de fum într-un parc de dezmembrări auto din Buzău. 27 de mașini au fost afectate

Curs valutar BNR 24 noiembrie 2020: Urmărește cursul valutar pentru principalele monede. Evoluția euro în raport cu leul

HOROSCOP 24 noiembrie. Aceste zodii trebuie să-și asculte vocea interioară. Astrele le trimit mesaje importante

Comisia Europeană anunță că va cumpăra 200 de roboți de dezinfectare pentru spitalele din statele memebre care au nevoie

China: Sonda spațială Chang'e-5 a fost lansată spre Lună

Avarie la Stația Electrică de Transformare 220/110 kV Fundeni; estul și nordul Capitalei, afectate

Ultima fotografie a pictorului Nicolae Grigorescu, scoasă la licitație

Eveniment privind antreprenoriatul în rândul tinerilor din România, organizat marți

Fotbal: Athletic Bilbao - Betis Sevilla 4-0, în campionatul Spaniei

Ion Cristoiu: Alegerile din 6 decembrie 2020 – un referendum prin care Klaus Iohannis va deveni primul președinte monarh absolut din Istoria Lumii

Record pe TikTok: Charli D'Amelio are o comunitate de peste 100 de milioane de urmăritori și venituri pe măsură

Lamborghini lansează o linie de căști ultra-performante. De la ce preț de pornire pleacă

Unde se odihnesc piloții în timpul zborului de cursă lungă? Echipajul are o zonă de odihnă și relaxare special desemnată

Volei feminin: CS Dinamo București s-a retras din Cupa Challenge din cauza COVID-19

Bătuți de ai lor. FCSB trece pe primul loc în Liga 1 după victoria de la Mediaș, cu ajutorul jucătorilor transferați de la Gaz Metan

Joseph Biden o va desemna pe Janet Yellen secretar al Trezoreriei

SUA: Biden o va numi la Trezorerie pe fosta președintă a Fed Janet Yellen

Șeful companiei aeriene Qantas: Vaccinarea va fi necesară pentru a zbura

Crucea Roșie derulează o campanie de informare privind prevenția îmbolnăvirii de COVID-19

Tomac, despre pensiile speciale: Demisia și-a dat-o și Dragnea și mulți alții, dar pensiile au rămas

Vești bune de la CNAS: De la 1 decembrie, serviciile medicale paraclinice pot fi acordate oriunde în țară, în baza biletului de trimitere

Bucharest Best Comedy Film 2020 - un tur al lumii din 10 perspective cinematografice

VIDEO Misterul din deșert: Artă sau OZN? Un obiect bizar a fost descoperit în mijlocul pustietății

Administrația lui Biden. Noul președinte își va anunța primii membri ai cabinetului

METEO Cod galben de ceață în județele Cluj și Gorj

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 24 noiembrie

Billie Eilish a lansat un nou videoclip pentru a sărbători numărul de accesări al piesei "Bad Guy"

Defecțiunea unei șine a provocat aglomerație în masă pe peronul stațiilor de metrou Mihai Bravu și Dristor 1

Coronavirus: Regele Spaniei Felipe al VI-lea, în carantină

Reorganizări la Tarom: doi oameni cheie în operațiunile companiei "vor înceta colaborarea cu Tarom". Operatorul a pierdut 70% din trafic în 9 luni

Homeschooling, un fenomen tot mai popular. Virusul i-a speriat pe elevi, care preferă să învețe de acasă

Roxana Nemeş, protagonista unui film XXX: "Eu sunt acolo. Toată lumea face asta"

Un polițist a fost rănit în timpul unei intervenții la un scandal din Craiova. 9 bărbați au fost duși la audieri

De la bucurie la tristețe: Dosar penal după ce un bărbat și-a sărbătorit ziua onomastică într-un local din București

VIDEO Rechinul din ''Jaws'', pregătit să terorizeze vizitatorii viitorului muzeu al Oscarurilor

Ministerul Sănătății: Campania de vaccinare antigripală gratuită continuă - 930.000 de doze ajung săptămâna aceasta la DSP-uri

Înaltul Comisar al Națiunilor Unite pentru Refugiați, Filippo Grandi, reales pentru o jumătate de mandat

Trei autoturisme și o autoutilitară, implicate într-un accident la Timișoara; o persoană a fost rănită

Alegeri parlamentare 2020. Cristian Diaconescu, candidatul care deschide lista PMP pentru Senat la București, interviu LIVE la Mediafax.ro

Nr. de articole la aceasta sectiune: 403, afisate in 7 pagini.