Cele mai mari 11 întrebări fără răspuns despre materia întunecată

În anii 1930, un astronom elvețian pe nume Fritz Zwicky a observat că galaxiile dintr-un grup îndepărtat orbitează una față de alta mult mai repede decât ar fi trebuit să o facă conform cu cantitatea de masă vizibilă pe care o aveau.

El a propus că o substanță nevăzută, suplimentară, pe care a numit-o materie întunecată, să tragă gravitațional aceste galaxii.

De atunci, cercetătorii au confirmat că acest material misterios poate fi găsit în tot cosmosul și că este de șase ori mai abundent decât materia normală care alcătuiește lucruri obișnuite precum stelele și oamenii.

Cu toate acestea, în ciuda faptului că au văzut materie întunecată în tot universul, oamenii de știință își scărpină în mare parte capul în legătură cu natura ei.

Iată cele mai mari 11 întrebări fără răspuns despre materia întunecată.

Ce este materia întunecată?

În primul rând și poate cel mai uimitor, cercetătorii rămân nesiguri cu privire la ceea ce este exact materia întunecată.

Inițial, unii oameni de știință au presupus că masa lipsă din univers era formată din mici stele slabe și găuri negre, deși observații detaliate nu au prezentat suficiente astfel de obiecte pentru a explica influența materiei întunecate .

Actualul candidat principal pentru mantaua materiei întunecate este o particulă ipotetică numită Particulă masivă slab interacționantă sau "WIMP", care s-ar comporta ca un neutron, cu excepția faptului că ar fi între 10 și 100 de ori mai grea decât un proton, așa cum a scris fizicianul Lincoln.

Totuși, această presupunere a dus doar la mai multe întrebări - de exemplu ... Putem detecta materia întunecată?

Dacă materia întunecată este făcută din WIMP-uri, acestea ar trebui să fie în jurul nostru, invizibile și abia detectabile.

Deci, de ce nu am găsit încă nimic? Deși nu ar interacționa foarte mult cu materia obișnuită, există întotdeauna o ușoară șansă ca o particulă de materie întunecată să lovească o particulă normală, cum ar fi un proton sau un electron în timp ce călătorește prin spațiu.

Așadar, cercetătorii au construit experiment după experiment pentru a studia un număr mare de particule obișnuite adânci în subteran, unde sunt ferite de radiațiile interferente care ar putea imita o coliziune materie-întuneric-particule.

Problema? După decenii de căutări, niciunul dintre acești detectori nu a făcut o descoperire credibilă.

La începutul acestui an, experimentul chinez PandaX a raportat cea mai recentă nedetecție WIMP. Se pare că particulele de materie întunecată sunt mult mai mici decât WIMP-urile,a scris revista Live Science la acea vreme .

Materia întunecată constă din mai multe particule?

Materia obișnuită este alcătuită din particule cotidiene precum protoni și electroni, precum și dintr-o grădină zoologică întreagă de particule mai exotice, cum ar fi neutrini, muoni și pioni.

Deci, unii cercetători s-au întrebat dacă materia întunecată, care reprezintă 85 la sută din materia din univers, ar putea fi la fel de complicată.

„Nu există motive întemeiate să presupunem că toată materia întunecată din univers este construită dintr-un singur tip de particulă”, a spus fizicianul Andrey Katz de la Universitatea Harvard pentru Space.com, site-ul sora Live Science .

Protonii întunecați s-ar putea combina cu electronii întunecați pentru a forma atomi întunecați, producând configurații la fel de diverse și interesante ca cele găsite în lumea vizibilă, a spus Katz.

În timp ce astfel de propuneri au fost imaginate din ce în ce mai mult în laboratoarele de fizică, găsirea unei modalități de a le confirma sau de a le respinge a eșuat până acum în încercările oamenilor de știință.

Există forțe întunecate?

Împreună cu particule suplimentare de materie întunecată, există posibilitatea ca materia întunecată să experimenteze forțe similare celor resimțite de materia obișnuită.

Unii cercetători au căutat „fotoni întunecați”, care ar fi ca fotonii schimbați între particulele normale care dau naștere forței electromagnetice, cu excepția faptului că ar fi resimțiți doar de particulele de materie întunecată.

Fizicienii din Italia se pregătesc să spargă un fascicul de electroni și antiparticulele lor, cunoscuți sub numele de pozitroni, într-un diamant, așa cum a raportat anterior Live Science .

Dacă există fotoni întunecați , perechile electron-pozitroni ar putea anihila și produce una dintre particulele ciudate purtătoare de forță, care ar putea deschide un sector nou-nouț al universului.

S-ar putea ca materia întunecată să fie făcută din axioni?

Pe măsură ce fizicienii se îndrăgostesc din ce în ce mai mult de WIMP-uri, alte particule de materie întunecată încep să câștige favoare.

Una dintre cele mai importante înlocuiri este o particulă ipotetică cunoscută sub numele de axion, care ar fi extrem de ușoară, poate chiar atât de mică cât 10 ridicată la puterea 31, mai puțin masivă decât un proton.

Axiunile sunt acum căutate în câteva experimente.

Simulările recente pe computer au ridicat posibilitatea ca aceste axiuni să formeze obiecte asemănătoare stelelor, care ar putea produce radiații detectabile care ar fi destul de asemănătoare cu fenomenele misterioase cunoscute sub numele de explozii radio rapide, așa cum a raportat Live Science anterior .

Care sunt proprietățile materiei întunecate?

) Astronomii au descoperit materia întunecată prin interacțiunile sale gravitaționale cu materia obișnuită, sugerând că acesta este principalul său mod de a-și face cunoscută prezența în univers.

Dar, atunci când încearcă să înțeleagă adevărata natură a materiei întunecate, cercetătorii au foarte puțin de mers.

Conform unor teorii, particulele de materie întunecată ar trebui să fie propriile lor antiparticule, ceea ce înseamnă că două particule de materie întunecată s-ar anihila între ele atunci când se întâlnesc.

Experimentul Spectrometrului Magnetic Alfa (AMS) de pe Stația Spațială Internațională caută semnele revelatoare ale acestei anihilări din 2011 și a detectat deja sute de mii de evenimente.

Oamenii de știință încă nu sunt siguri dacă acestea provin din materie întunecată, iar semnalul încă nu i-a ajutat să identifice exact ce este materia întunecată.

Există materie întunecată în fiecare galaxie?

Deoarece depășește masiv materia obișnuită, se spune adesea că materia întunecată este forța de control care organizează structuri mari, cum ar fi galaxiile și grupurile galactice.

Deci, a fost ciudat când, la începutul acestui an, astronomii au anunțat că au găsit o galaxie numită NGC 1052-DF2 care părea să conțină aproape deloc materie întunecată.

„Se pare că materia întunecată nu este o cerință pentru formarea unei galaxii”, a declarat atunci pentru Space.com Pieter van Dokkum de la Universitatea Yale .

Cu toate acestea, în timpul verii, o echipă separată a postat o analiză sugerând că echipa lui van Dokkum a măsurat greșit distanța față de galaxie, ceea ce înseamnă că materia sa vizibilă era mult mai slabă și mai ușoară decât primele descoperiri și că mai mult din masa sa era în materie întunecată decât era sugerat anterior.

Ce se întâmplă cu rezultatele DAMA / LIBRA?

Un mister de lungă durată în fizica particulelor sunt rezultatele nedumeritoare ale unui experiment european cunoscut sub numele de DAMA / BALANȚĂ.

Acest detector - situat într-o mină subterană sub muntele Gran Sasso din Italia - a căutat o oscilație periodică în particulele de materie întunecată.

Această oscilație ar trebui să apară pe măsură ce Pământul se mișcă pe orbita sa în jurul soarelui în timp ce zboară prin fluxul galactic de materie întunecată care înconjoară sistemul nostru solar, numit uneori vântul de materie întunecată.

Din 1997, DAMA / BALANȚA a susținut că vede exact acest semnal , deși niciun alt experiment nu a văzut așa ceva.

GUVER$N TRĂDĂTOR ȘI VÂNZĂTOR DE ȚARĂ. Guvernul Trădător pregătește să vândă pe mai nimic ce a mai rămas nevândut. Guvernul PNL-UDMR-PLUS-USR a abrogat legea prin care se interzicea vânzarea acțiunilor deținute de stat la companii, timp de doi ani.

De ce „imunitatea naturală” este o problemă politică pentru regimurile progresiste

Rata de infectare în București a depășit 4 la mie

Cea mai sexy dansatoare amatoare. O tânără a înebunit internetul cu un DANS EROTIC VIDEO

Noile vaccinuri vor altera în mod permanent ADN-ul uman. Nimeni nu va mai şti exact decât producătorii lor ce anume vor modifica vaccinurile în ADN-ul fiecărei persoane.

Iohannis. la congresul PNL: "Guvernarea nu este un loc al ironiilor, în care unii parteneri se comportă ca pe Facebook"

COMENTARIU Adrian Onciu: Culisele strângerii de mână dintre președintele Maia Sandu și filantropul Alex Soros

COMENTARIU Lelia Munteanu. Înfruntarea surdă între Țara Vaccinaților și Țara Nevaccinaților, în Israel

Cultele și vaccinul. Francisc Doboș: Voi face doza 3, din iubire față de mine și de comunitate

Congresul PNL. Liberalii își aleg astăzi președintele: Ludovic Orban sau Florin Cîțu. Votul, în jurul orei 14.00

Cutremur în județul Argeș. Al treilea seism cu magnitudine de peste 3 din ultimele 24 de ore

Gândurile lui Cristoiu, de la ora 20.00, la Aleph News

Surpriză la Congresul PNL. Un liberal și-a anunțat candidatura la președinția României

Bilanțul "celui mai mare masacru din istoria Insulelor Feroe": au fost uciși peste 1.428 de delfini. "Mi-e rușine că sunt feroez"

Congresul PNL. Florin Cîțu a ajuns la Romexpo: "O să fie un congres organizat impecabil"

,,InSecuritate", cu Bogdan Nicolae – invitat Ing.Dr. Ioan Iordache, director executiv al Asociației pentru Energia Hidrogenului

Chinezoaica Meng Wanzhou, "prințesa" Huawei, eliberată de canadieni la solicitarea americanilor

Congresul PNL. Liberalii își aleg astăzi președintele: Ludovic Orban sau Florin Cîțu. Au venit candidații, protest cu ciolan. Votul, în jurul orei 14.00

Kelemen Hunor: În fiecare an din ultimii 30 am pierdut câte un oraș de câte 116.000 de locuitori

Din 1 octombrie românii pot intra în Marea Britanie doar cu pașaport. Precizările MAE

NEWS ALERT Tabăra lui Florin Cîțu își proclamă victoria: 65% la 35%

Dan Herford, la Interviurile lui Cristoiu: Sadoveanu nu se vinde din cauza faptului că, în 1990, detractorii lui l-au făcut țăndări

Congres PNL. Orban, critici la adresa lui Cîțu: "Niciodată nu a existat un premier cu o cotă de neîncredere atât de mare"

VIDEO - ONG-urile lui SOROS şi activiștii progresişti regrupați sub eticheta #rezist au pus la cale un nou miting. Cum a organizat Rețeaua Progresisto-Soroșistă Mitingul. Estimare : La 1 soroșist, progresist sau activist sunt 10-20 de manipulați

HOROSCOP 25 septembrie 2021. O sâmbătă cu provocări, dar și cu satisfacții. Care zodie are parte de amândouă?

Carles Puigdemont a fost eliberat din închisoare: "Spania nu pierde niciodată ocazia să se facă de râs"

Talibanii afgani, anunț înfricoșător: "Vom relua amputările de mâini și execuțiile"

Liga 1 la fotbal. Rapid și-a pierdut strălucirea din startul sezonului: 0-1 cu FC Voluntari

Congresul PNL. Ludovic Orban, la Romexpo: "Am încredere că vor fi respectate toate procedurile"

Congresul PNL. Ciolacu, despre organizare: "Dictatură, în cea mai pură formă a ei"

Alexandru Sassu a murit

Depășit de Emma Răducanu pe Instagram, Andy Murray continuă declinul pe terenul de tenis

Un avion de mici dimensiuni a aterizat forțat în apropierea aerodromului Strejnic

Coronavirus în România LIVE UPDATE 25 septembrie 2021. Aproape 7.700 de cazuri noi, în ultimele 24 de ore. 121 de decese. Bilanț complet COVID-19

Ce scriu cititorii: "Teoria conspirației" s-a adeverit DIN NOU, ȘI DIN NOU...Progresiștii dați de gol în cazul VACCINĂRII CU FORȚA

Alegerile din Germania. Olaf Scholz vorbește deja ca un cancelar: "Am o întâlnire cu oamenii"

Parcursul favoritului în cursa pentru președinția PNL. Florin Cîțu: economist, politician și omul din mijlocul unor controverse

Dâmbovița: Intervenție de peste 3 ore a salvamontiștilor pentru salvarea unui turist cu hipotemie

Protest cu ciolan la congresul PNL de la Romexpo. Manifestanții cer desființarea Secției Speciale

Congresul PNL. Klaus Iohannis a ajuns la Romexpo. Președintele a fost întâmpinat de Orban și Cîțu

Congresul PNL. Liberalii își aleg astăzi președintele: Ludovic Orban sau Florin Cîțu. La discursul lui Iohannis s-a strigat: "Orban, Orban"!

Zece salvatori montani caută un turist rătăcit în Munții Bucegi

Boom la licitațiile online pentru albume Panini. Se oferă până la 12.000 de euro pentru o colecție de stickere

Atac sinucigaș asupra unui convoi guvernamental, în capitala Somaliei, lângă palatul prezidențial. Cel puțin 8 oameni au murit

Ghinea (USR PLUS): Voi participa luni la întâlnirea cu președinta Comisiei Europene, la invitația premierului

10 persoane, între care un copil, implicate într-un accident pe DN 1B, în Prahova. Cinci răniți au ajuns la spital

VIDEO Congresul PNL. Florin Cîțu nu e lăsat să își susțină moțiunea: Se strigă din sală "Demisia"

Ce este Ateismul Militant şi Cine sunt exponenții lui în România

Coronavirus în România LIVE UPDATE 25 septembrie 2021. Bilanț complet COVID-19. Tot mai multe localități în scenariu roșu

Joe Biden, către americani: "Nevaccinații înfundă spitalele și pun în pericol revenirea economică"

Congres PNL. Orban: "Nu-mi aduc aminte ca Florin Cîțu să fi consultat pe cineva atunci când l-a demis pe Nazare"

COMENTARIU Lelia Munteanu. Congres de contaminare în Curvistanul politic

Lupta din PNL intră în ultima 100 de metri. A început votul final

Terapie Intensivă. Doar 12 paturi libere la nivel național pentru bolnavii de COVID-19

După ce un om Vaccinat antigripal a Murit de gripă....progresiștii soroșiști de la USR anunță din nou că vor susține vaccinarea obligatorie făcută cu Forța

Ion Cristoiu: Un câștigător deja știut al campaniei din PNL: Democrația postdecembristă

De ce au dispărut turiștii străini de pe litoralul românesc după Revoluție. Pe vremea lui Ceausescu, stațiunile erau pline de germani, polonezi și suedezi

Nr. de articole la aceasta sectiune: 4380, afisate in 73 pagini.