Acesta este cel mai îndepărtat quasar descoperit vreodată de astronomi care datează de la un moment în care universul avea doar 780 de milioane de ani, au explicat autorii studiului

Astronomii au văzut cea mai îndepărtată explozie radio dintr-un quasar descoperit vreodată și lumina de la sursa de energie a fost nevoie de 13 miliarde de ani pentru a ajunge pe Pământ.

Sursa este ceea ce oamenii de știință numesc un quasar cu voce tare - un obiect luminos, cu jeturi puternice - și a fost emis atunci când universul avea doar 780 de milioane de ani.

Cercetătorii de la Observatorul European Sudic (ESO) și de la Institutul Max Planck spun că quasarul, numit P172 + 18, oferă indicii despre universul timpuriu.

Quasarele sunt obiecte foarte luminoase în centrul unor galaxii și sunt alimentate de găuri negre supermasive, cu energie eliberată din gaura neagră consumând gaz înconjurător - făcând chiar și cele mai îndepărtate dintre ele vizibile astronomilor.

P172 + 18 este alimentat de o gaură neagră supermasivă de 300 de milioane de ori mai masivă decât soarele, care „mănâncă materie la una dintre cele mai mari rate observate vreodată”.

Până în prezent (începutul anului 2021), acesta este cel mai îndepărtat quasar cu avioane radio găsite vreodată și a fost studiat cu ajutorul telescopului foarte mare al ESO.

GAURILE NEGRE AU UN TRAC GRAVITAȚIONAL ATÂT DE PUTERNIC NICI LUMINA NU POATE SĂ FUGĂ

Găurile negre sunt atât de dense și atracția lor gravitațională este atât de puternică încât nici o formă de radiație nu le poate scăpa - nici măcar lumina.

Aceștia acționează ca surse intense de gravitație care acoperă praf și gaze în jurul lor.

Tragerea lor gravitațională intensă se crede că este ceea ce stelele din galaxii orbitează în jurul lor.

Modul în care sunt formate este încă slab înțeles.

Astronomii cred că se pot forma atunci când un nor mare de gaz de până la 100.000 de ori mai mare decât soarele se prăbușește într-o gaură neagră.

Multe dintre aceste semințe de găuri negre fuzionează apoi pentru a forma găuri negre supermasive mult mai mari, care se găsesc în centrul fiecărei galaxii masive cunoscute.

Alternativ, o sămânță de masă neagră supermasivă ar putea proveni de la o stea gigantică, de aproximativ 100 de ori mai mare decât masa soarelui, care se formează în cele din urmă într-o gaură neagră după ce rămâne fără combustibil și se prăbușește.

Când aceste stele uriașe mor, ele merg și la „supernovă”, o explozie uriașă care expulzează materia din straturile exterioare ale stelei în spațiul profund.

Este pentru prima dată când cercetătorii au reușit să identifice semnăturile de poveste ale avioanelor radio într-un quasar încă de la începutul istoriei universului.

Doar aproximativ 10% din quasare - pe care astronomii le clasifică drept radio-puternice - au jeturi, care strălucesc puternic la frecvențele radio.

Mazzucchelli a descoperit P172 + 18 împreună cu Eduardo Bañados de la Institutul Max Planck de Astronomie din Germania.

"Gaura neagră mănâncă materie foarte rapid, crescând în masă la una dintre cele mai mari rate observate vreodată", a explicat Mazzucchelli.

„Mi se pare foarte interesant să descoperim„ noi ”găuri negre pentru prima dată și să ofer un alt element care să înțeleagă Universul primordial, de unde venim și, în cele din urmă, pe noi înșine”.

Observațiile nu sunt doar pentru a urmări înregistrările la distanță ", explică Bañados.

Jan-Torge Schindler, co-autor al studiului în ceea ce privește concluziile din observațiile lui Bañados și Mazzucchelli, a declarat că aceste obiecte ajută la indicarea drumului pentru oamenii de știință.

„Quasarele îndepărtate la radio de la începutul evoluției cosmosului servesc și ca faruri pentru a studia materialul care se află între Pământ și quasare.

” Deoarece gazul la diferite schimbări de roșu își va lăsa amprenta asupra spectrului de quasari, astronomii pot folosi modelul pentru a determina densitatea gazelor și distribuția sa în universul timpuriu.

Gaura neagră supermasivă din centru oferă gravitația care atrage gazul înconjurător și îl face să cadă în interior.

În acest proces se formează un disc de acumulare, peste care gazul se învârte în gaura neagră, fricțiunea provocând încălzirea la temperaturi atât de ridicate încât luminează foarte puternic.

Aceasta eliberează de 580 de ori mai multă energie radiantă pe secundă pe întreaga Căi Lactee.

Astronomii cred că există o legătură între creșterea rapidă a găurilor negre supermasive și avioanele radio puternice observate în quasare precum P172 + 18.

Se crede că jeturile sunt capabile să deranjeze gazul din jurul găurii negre, crescând rata la care cade gazul.

Masa găurii negre a lui P172 + 18 se ridică la aproximativ 70 de ori masa omologului său din centrul Căii Lactee, Sagetatorul A *, și este încă în creștere rapidă.

„Această gaură neagră se bucură de o sărbătoare și acumulează masă foarte repede”, afirmă Irham Andika, coautor și doctorand MPIA.

Această imagine cu lumină vizibilă, cu câmp larg, a regiunii din jurul quasarului îndepărtat P172 + 18 a fost creată din imagini din sondajul digital pe cerul 2.

Obiectul în sine se află foarte aproape de centru și nu este vizibil în această imagine Astronomii au folosit Telescopul foarte mare din Chile pentru a confirma că obiectul îndepărtat este un quasar

TELESCOPUL FOARTE MARE ESTE UN INSTRUMENT PUTERNIC PE TEREN ÎN CHILE

Observatorul European Sudic (ESO) a construit cel mai puternic telescop realizat vreodată în deșertul Atacama din nordul Chile.

Se numește Telescopul foarte mare (VLT) și este considerat pe scară largă ca unul dintre cele mai avansate instrumente optice realizate vreodată.

Este format din patru telescoape, ale căror oglinzi principale măsoară 8,2 metri în diametru.

Există, de asemenea, patru telescoape auxiliare mobile cu șase picioare (1,8 metri).

Telescoapele mari se numesc Antu, Kueyen, Melipal și Yepun.

Primul dintre telescoapele unitare, „Antu”, a intrat în operațiuni științifice de rutină la 1 aprilie 1999.

Telescoapele pot lucra împreună pentru a forma un „interferometru” uriaș.

Acest interferometru permite filtrarea imaginilor pentru orice obiecte obscure inutile și, ca urmare, astronomii pot vedea detalii de până la 25 de ori mai fine decât cu telescoapele individuale.

A fost implicat în identificarea primei imagini a unei planete extrasolare, precum și în urmărirea stelelor individuale care se mișcau în jurul găurii negre supermasive din centrul Căii Lactee.

Radiația rezultată emisă de discul de acumulare devine atât de intensă încât contracarează gazul care se prăbușește și încetinește treptat fluxul.

P172 + 18 a fost recunoscut pentru prima dată ca un quasar îndepărtat, după ce a fost identificat anterior ca sursă radio, la Telescopul Magellan de la Observatorul Las Campanas din Chile de către Bañados și Mazzucchelli.

„De îndată ce am obținut datele, le-am inspectat prin ochi și am știut imediat că am descoperit cel mai îndepărtat quasar radio-puternic cunoscut până acum”, spune Bañados.

Datorită unui timp scurt de observare, echipa nu a avut suficiente date pentru a studia în detaliu obiectul.

A urmat o mulțime de observații cu alte telescoape, inclusiv cu instrumentul X-shooter de pe telescopul foarte mare ESO din Chile.

Acest lucru le-a permis să aprofundeze caracteristicile acestui quasar, inclusiv determinarea proprietăților cheie, cum ar fi masa găurii negre și cât de repede consumă materie din împrejurimile sale.

Alte telescoape care au contribuit la studiu includ Very Large Array de la Observatorul Național de Radioastronomie și Telescopul Keck din SUA.

Cercetătorii consideră că acest quasar radio-puternic ar putea fi primul dintre multele găsite, poate la distanțe cosmologice chiar mai mari.

În timp ce studiau datele radio, cercetătorii au descoperit o altă sursă radio în vecinătatea P172 + 18, dar nu au confirmat încă deplasarea spre roșu sau distanța acesteia.

Datorită distribuției quasarilor, probabilitatea unei alte șanse lovite în imediata apropiere este foarte mică, potrivit autorilor studiului.

Echipa condusă de Bañados încearcă acum să confirme dacă aceste două surse sunt asociate fizic.

Dacă este adevărat, ar indica faptul că aceasta este una dintre primele supra-densități ale galaxiei din universul timpuriu.

„Măsurătorile noastre arată că proprietățile radio ale lui P172 + 18 sunt destul de medii în comparație cu alte quasare radio-puternice”, notează Bañados.

„De aceea suntem optimiști și bănuim că mai sunt multe alte quasare radio care pot fi descoperite acolo, poate la distanțe cosmologice chiar mai mari.

Căutarea noastră continuă.

' Observațiile cu facilități precum ALMA, în care ESO este partener și cu viitorul telescop extrem de mare (ELT) al ESO, ar putea ajuta la descoperirea și studierea mai detaliată a acestor obiecte din Universul timpuriu.

Studiul apare în The Astrophysical Journal .

CE ESTE UN QUASAR?

„Quasar” este prescurtarea sursei radio cvasi-stelare și descrie centrele luminoase ale galaxiilor.

Toate galaxiile au o gaură neagră supermasivă la miez.

Când fluxul de gaz și praf către această gaură neagră atinge un anumit nivel, evenimentul poate provoca formarea unui „quasar” - o regiune extrem de luminoasă pe măsură ce materialul se învârte în jurul găurii negre.

De obicei, au 3.260 de ani-lumină lățime.

Aceste regiuni emit cantități uriașe de radiații electromagnetice în jeturile lor și pot fi de un trilion de ori mai strălucitoare decât soarele.

Dar durează în medie doar 10 până la 100 de milioane de ani, ceea ce le face relativ dificil de observat în galaxiile vechi de câteva miliarde de ani.

Discul cu rotire rapidă aruncă jeturi de particule care se deplasează spre exterior cu viteze care se apropie de cea a luminii.

Aceste „motoare” energetice sunt emițătoare de lumină și unde radio.

Istoria așa cum nu v-o povestește nimeni. Slavici plătit ca ziarist de Puterile Centrale. În documentele Direcției Poliției și Siguranței Generale, Ioan Slavici figura ca spion în serviciul Austro-Ungariei, la poziția 20 dintr-un număr de 94 de persoane

O descoperire care „schimbă literalmente manualul de biologie”

Botoșani: Un bărbat care și-a cumpărat un buletin fals cu 130 de euro, prins de polițiștii de frontieră

Invazia cucului rus creează probleme pentru păsările din Alaska, descoperă studiul

Caraș-Severin: Un bărbat a murit într-o mașină care a luat foc

Captivi în mina de cărbune, în urma unui accident: 21 de mineri chinezi au rămas blocați în subteran

Creștere explozivă a cazurilor de Parkinson, la nivel mondial. De vină ar putea fi o substanță chimică obișnuită

Iran: Incident la o instalație nucleară, fără victime sau poluare (media)

NASA a publicat imagini uimitoare cu dunele albastre de pe Marte

Tenis: Finală Kudermetova - Kovinic la Charlerston (WTA)

Coronavirus în România LIVE UPDATE 11 aprilie. Vaccinarea anti-COVID la medicul de familie nu dă roade. Campania a început cu stângul la Timișoara

COMENTARIU Marius Oprea / Opaschi de la Culte l-a învățat pe Ion Iliescu să-și facă cruce, sau invers?

China: 21 de mineri din Xinjiang, captivi în urma unui accident

Rezultate LOTO 11 aprilie. Report de peste 4,97 milioane de euro la Joker, categoria I

Capitalismul de stat: țările europene își întăresc pozițiile în companii din sectoare cheie

Amenințări în zona Mării Negre. Turcia solicită încetarea evoluțiilor "îngrijorătoare" din estul Ucrainei

Ministrul Lucian Bode anunță că de 1 Mai cluburile vor fi închise pe litoral

HOROSCOP 11 aprilie: Orice discuție de azi e o bombă cu ceas. Vezi unde riscă să ajungă cele pe care le porți tu

CITATUL ZILEI

FOTO Norul de cenușă aruncat de vulcanul din Caraibe este vizibil din spațiu, localnicii părăsesc insula

Administrația Merkel a elaborat un proiect de lege pentru impunerea de noi resticții

UE a acordat finanțare suplimentară pentru certificatele Covid. Urmează votul în Parlamentul European

Prințul Charles a transmis mesajul Familiei Regale, după decesul prințului Philip: Dragul nostru tată a fost foarte special

The Washington Post: John Kerry se va deplasa în China pentru discuții pe tema schimbărilor climatice

Fotbal: PSG, victorie categorică cu Strasbourg (4-1) în Ligue 1

NASA amână zborul pe Marte al elicopterului Ingenuity

Valoare record: Bitcoin trece din nou de 60.000 de dolari, după o creștere de 1,32%

Fotbal: Bayern Munchen, ținută în șah de Union Berlin în Bundesliga

Macron și Le Pen își vor disputa turul al doilea al alegerilor prezidențiale din Franța (sondaj)

GCS: 3.302 cazuri noi de infectare cu SARS-CoV-2 în ultimele 24 de ore

Incident electric la complexul nuclear Natanz din Iran

Timiș: CJSU a decis relaxarea, de luni, a restricțiilor aplicate în Timișoara

Coronavirus: Toți francezii de 55 de ani și peste această vârstă se pot vaccina începând de luni

China ia în considerare amestecul vaccinurilor pentru a spori imunizarea populației

VIDEO Desființarea spațiilor comerciale de la metrou, în Sectorul 1. Clotilde Armand și ministrul Cătălin Drulă vor să modernizeze Gara de Nord

Raab: Regatul Unit și SUA se opun ferm campaniei dusă de Rusia pentru destabilizarea Ucrainei

Ion Cristoiu: "Nimeni nu era mai puternic în fața lui Nicolae Titulescu ca jurnalistul"

Arad: Un TIR s-a răsturnat pe autostrada A 11; șoferul a decedat

Un reputat jurnalist de investigații a fost împușcat în Grecia

Canotaj: România a câștigat argintul în proba de patru rame masculin, la Europenele de la Varese

Coronavirus. Tulpina sud-africană vs. vaccinul Pfizer: un studiu din Israel arată posibile "breșe" în protecția anti-COVID

România va primi luni o nouă tranșă de vaccin Pfizer BioNTech

Coronavirus/ GCS: 14 județe - în zona roșie, cu peste 3 cazuri la mia de locuitori; București - 6,35

CORONAVIRUS 11 aprilie. Situația pe județe. Capitala înregistrează cele mai multe cazuri COVID-19. Incidența în București se menține ridicată: 6.35 la mia de locuitori

VIDEO Înot: Katie Ledecky, victorioasă și la 400 m liber în cadrul Pro Swim Series

Coronavirus în România LIVE UPDATE 11 aprilie. Record la ATI: Peste 1.530 persoane internate în secțiile de Terapie Intensivă

Coronavirus/ GCS: 1.531 de pacienți - la terapie intensivă, un record; persoane internate - 13.500

Bode: Niciodată nu am simțit în solicitările Patriarhului Daniel exagerări; vede lucrurile în realitatea lor

Canotaj: Gianina Beleagă, medaliată cu argint la Europenele de la Varese

CNCAV: O nouă tranșă de vaccin Pfizer/BioNTech sosește luni în țară

Infotrafic: Circulație intensă pe Valea Prahovei

China și Rusia subminează răspunsul internațional la lovitura de stat din Myanmar, acuză Borrell

Ministerul Educației propune extinderea anului școlar, începând cu septembrie 2022

Condiții pentru donatorii de plasmă, după vaccinarea cu serul Pfizer, Moderna sau AstraZeneca

GCS: 129 de persoane infectate cu SARS-CoV-2 au murit în ultimele 24 de ore; de la începutul pandemiei - 25.135 decese

Canotaj: Nicoleta-Ancuța Bodnar și Simona Geanina Radiș au cucerit aurul la Europene în proba de dublu vâsle

Fără COVID în sala de clasă: Grecia testează elevii și profesorii de două ori pe săptămână. Cum e privită soluția în școlile din România

VIDEO Moment istoric: Nora Al-Matrooshi este prima femeie astronaut din Emiratele Arabe Unite

BOMBA-SEXY Florentina Raiciu, păcălită pe internet: Blonda a făcut un show erotic pe Skype fără bani VIDEO

Nr. de articole la aceasta sectiune: 531, afisate in 9 pagini.