Cum au devenit câinii cel mai bun prieten al omului? Lupii ar fi putut deveni câini, prin puii lor domesticiți de om, într-o peșteră din Germania în urmă cu aproximativ 16.000 de ani, susțin oamenii de știință

Se știe că câinii au evoluat de la lupi, dar până acum, determinarea exactă a momentului și locului în care s-a produs s-a dovedit dificilă pentru oamenii de știință.

Au fost găsite anterior câteva exemple de canini antici, care datează de mii de ani.

Unii seamănă cu lupii, alții arată ca niște câini, iar alții stau stingher între cele două grupuri.

Acum, un nou studiu a constatat că tranziția de la lupi la câini s-ar fi putut produce pentru prima dată într-o peșteră din sud-vestul Germaniei, între 14.000 și 16.000 de ani în urmă.

Analiza a opt fosile canine din peștera Gnirshöhle a dezvăluit o imensă diversitate genetică suficient de largă pentru a include totul, de la un lup sălbatic la un câine de companie.

Experții din Germania cred că poporul Magdalenian, care a cuprins Europa între 12.000 și 17.000 de ani în urmă, a îmblânzit lupii, transformându-i în câini.

Teoria afirmă că magdalenii au făcut acest lucru cu o serie de lupi din mai multe descendențe, iar această diversitate a dat naștere întregului spectru de rase pe care le vedem astăzi.

Opt fosile antice de câini găsite în peștera Gnirshöhle au fost analizate și aveau o diversitate genetică suficient de largă pentru a include aproape toți câinii de companie și, de asemenea, lupii.

se crede că această peșteră ar fi putut fi locul unde lupii au fost îmblânziți pentru prima dată

Cu toate acestea, determinarea exactă a momentului și locului în care s-a produs această tranziție s-a dovedit dificilă pentru oamenii de știință +6 Se știe că câinii au evoluat de la lupi (în imagine) și sunt primele animale care au fost domesticite cu succes de oameni.

Cu toate acestea, determinarea exactă a momentului și locului în care s-a produs această tranziție s-a dovedit dificilă pentru oamenii de știință O echipă de oameni de știință, condusă de Universitatea din Tübingen, a început să analizeze materialul genetic conservat în rămășițele fosilizate ale fosilelor din peștera Gnirshöhle.

Acesta a fost apoi comparat cu 11 câini antici dintr-un alt sit din apropiere, trei din Frankfurt, doi din Franța și cinci din nordul Canadei.

Aceste alte rămășițe canine au variat de la secolul 7 d.

Hr.

până la 33.000 de ani în urmă.

Unul a fost un aspect anormal, dar ADN-ul mitocondrial - care este transmis de la mamă la copil - a fost obținut și reconstituit cu succes pentru 23 din cele 28 de probe rămase, inclusiv cinci din Gnirshöhle.

A dezvăluit că câinii care locuiau în peșteră conțineau o cantitate imensă de diversitate genetică.

Analiza a constatat că cei cinci câini de la Gnirshöhle erau aproape la fel de diversi ca toate rasele de câini moderni găsiți în întreaga lume modernă.

Fosilele canine antice au fost analizate pentru a vedea cât de mult conțin carbon 1 și azot 13, cât de vechi erau și, de asemenea, genomul lor mitocondrial

Fiecare fosilă canină din diverse situri la nivel global a fost pusă într-una din cele trei nișe - A, B sau C.

Specimenele din Gnirshöhle au fost considerate toate nișa B și au mâncat o dietă mixtă, cu conținut scăzut de proteine.

Fosilele din alte site-uri s-au dovedit a fi alte forme de canini, inclusiv lupii care mănâncă mamut (nișa A) și caninii mai mici de tip vulpe care au mâncat mamifere mici (nișa C) În imagine, fragmentele osoase examinate de la Gnirshöhle.

Aceștia provin de la canini despre care se crede că au fost primii câini domestici

Câinii s-au împărțit în cel puțin cinci rase până la sfârșitul ultimei ere glaciare în urmă cu 11.000 de ani

Câinii sunt tovarășul cel mai îndelungat al omenirii și milenii de conviețuire au câștigat caninilor titlul binemeritat de „cel mai bun prieten al omului”.

Un studiu din decembrie 2020 a constatat că câinii, care au evoluat din lupi, s-au împărțit în rase distincte încă de acum 11.000 de ani.

Un total de 27 de genomi antici ai câinilor au fost secvențați și au dezvăluit că, la sfârșitul ultimei ere glaciare, existau cel puțin cinci tipuri diferite de câini.

Aceste rase antice au avut fiecare o ascendență genetică unică, iar urmele lor sunt văzute astăzi la animalele de companie moderne.

Pontus Skoglund, coautor al studiului și lider de grup al laboratorului de genomică antică de la Institutul Francis Crick, spune: „O parte din variația pe care o vedeți între câinii care merg pe stradă astăzi au apărut în epoca de gheață.

„Până la sfârșitul acestei perioade, câinii erau deja răspândiți în emisfera nordică”.

Tipurile moderne de câini au apărut din evoluția și reproducerea acestor cinci grupuri antice.

Zece dintre oase au fost supuse unor teste suplimentare, inclusiv șase de pe site-ul Gnirshöhle.

Măsurătorile izotopilor de carbon 13 și azot 15 au fost folosite pentru a pune fiecare animal într-una din cele trei nișe - A, B sau C - pe baza dietei.

Nișa A era în mare măsură asemănătoare cu lupii mai vechi și se hrănea cu o dietă predominantă de megafaună, animale mari precum mamuții.

Exemplarele din nișa B au avut o măsurare mai mică a N15, ceea ce indică un aport scăzut de proteine ​​și o dietă largă.

„Membrii de nișă B s-au hrănit cu mamifere mici, cum ar fi iepurii de câmp și, în plus, cu ungulate, cum ar fi renii și calul și megaherbivorii”, scriu cercetătorii în studiul lor, publicat în Scientific Reports .

Cei din nișa C au avut un conținut mai mare de C13 decât celelalte două categorii care provin dintr-o dietă de mamifere în mare parte mici.

Toate exemplarele din peștera Gnirshöhle au fost considerate a fi de nișă B.

„Apropierea acestor animale de oameni și indicațiile unei diete destul de restrânse sugerează că între 16.000 și 14.000 de ani în urmă, lupii fuseseră deja domesticiți și erau ținuți ca câini”, spune dr. Chris Baumann, autorul principal al studiului de la Universitate din Tubingen.

„Datarea directă a probelor Gnirshöhle implica faptul că canidele ar fi putut trăi în imediata apropiere a poporului Magdalenian, ocupând Hegau Jura [regiunea sudului Germaniei] și ulterior adaptate la o dietă restricționată, posibil sub influența umană”, scriu cercetătorii.

„Astfel, considerăm că canidele Gnirshöhle reprezintă probabil o fază timpurie în domesticirea lupului - facilitată de oamenii care furnizează în mod activ o resursă alimentară pentru acele domesticiri timpurii (nișa B).

Istoria așa cum nu v-o povestește nimeni. Slavici plătit ca ziarist de Puterile Centrale. În documentele Direcției Poliției și Siguranței Generale, Ioan Slavici figura ca spion în serviciul Austro-Ungariei, la poziția 20 dintr-un număr de 94 de persoane

O descoperire care „schimbă literalmente manualul de biologie”

Tenis: Finală Kudermetova - Kovinic la Charlerston (WTA)

Iran: Incident la o instalație nucleară, fără victime sau poluare (media)

NASA a publicat imagini uimitoare cu dunele albastre de pe Marte

Botoșani: Un bărbat care și-a cumpărat un buletin fals cu 130 de euro, prins de polițiștii de frontieră

Coronavirus în România LIVE UPDATE 11 aprilie. Vaccinarea anti-COVID la medicul de familie nu dă roade. Campania a început cu stângul la Timișoara

COMENTARIU Marius Oprea / Opaschi de la Culte l-a învățat pe Ion Iliescu să-și facă cruce, sau invers?

China: 21 de mineri din Xinjiang, captivi în urma unui accident

Creștere explozivă a cazurilor de Parkinson, la nivel mondial. De vină ar putea fi o substanță chimică obișnuită

Caraș-Severin: Un bărbat a murit într-o mașină care a luat foc

Captivi în mina de cărbune, în urma unui accident: 21 de mineri chinezi au rămas blocați în subteran

Invazia cucului rus creează probleme pentru păsările din Alaska, descoperă studiul

CITATUL ZILEI

FOTO Norul de cenușă aruncat de vulcanul din Caraibe este vizibil din spațiu, localnicii părăsesc insula

Administrația Merkel a elaborat un proiect de lege pentru impunerea de noi resticții

UE a acordat finanțare suplimentară pentru certificatele Covid. Urmează votul în Parlamentul European

Prințul Charles a transmis mesajul Familiei Regale, după decesul prințului Philip: Dragul nostru tată a fost foarte special

The Washington Post: John Kerry se va deplasa în China pentru discuții pe tema schimbărilor climatice

Arad: Un TIR s-a răsturnat pe autostrada A 11; șoferul a decedat

Capitalismul de stat: țările europene își întăresc pozițiile în companii din sectoare cheie

Ion Cristoiu: "Nimeni nu era mai puternic în fața lui Nicolae Titulescu ca jurnalistul"

Amenințări în zona Mării Negre. Turcia solicită încetarea evoluțiilor "îngrijorătoare" din estul Ucrainei

Ministrul Lucian Bode anunță că de 1 Mai cluburile vor fi închise pe litoral

Rezultate LOTO 11 aprilie. Report de peste 4,97 milioane de euro la Joker, categoria I

Un reputat jurnalist de investigații a fost împușcat în Grecia

HOROSCOP 11 aprilie: Orice discuție de azi e o bombă cu ceas. Vezi unde riscă să ajungă cele pe care le porți tu

GCS: 3.302 cazuri noi de infectare cu SARS-CoV-2 în ultimele 24 de ore

Macron și Le Pen își vor disputa turul al doilea al alegerilor prezidențiale din Franța (sondaj)

Timiș: CJSU a decis relaxarea, de luni, a restricțiilor aplicate în Timișoara

China ia în considerare amestecul vaccinurilor pentru a spori imunizarea populației

VIDEO Desființarea spațiilor comerciale de la metrou, în Sectorul 1. Clotilde Armand și ministrul Cătălin Drulă vor să modernizeze Gara de Nord

Valoare record: Bitcoin trece din nou de 60.000 de dolari, după o creștere de 1,32%

Incident electric la complexul nuclear Natanz din Iran

Coronavirus: Toți francezii de 55 de ani și peste această vârstă se pot vaccina începând de luni

Raab: Regatul Unit și SUA se opun ferm campaniei dusă de Rusia pentru destabilizarea Ucrainei

NASA amână zborul pe Marte al elicopterului Ingenuity

Fotbal: Bayern Munchen, ținută în șah de Union Berlin în Bundesliga

Fotbal: PSG, victorie categorică cu Strasbourg (4-1) în Ligue 1

CORONAVIRUS 11 aprilie. Situația pe județe. Capitala înregistrează cele mai multe cazuri COVID-19. Incidența în București se menține ridicată: 6.35 la mia de locuitori

Coronavirus în România LIVE UPDATE 11 aprilie. Record la ATI: Peste 1.530 persoane internate în secțiile de Terapie Intensivă

VIDEO Înot: Katie Ledecky, victorioasă și la 400 m liber în cadrul Pro Swim Series

Bode: Niciodată nu am simțit în solicitările Patriarhului Daniel exagerări; vede lucrurile în realitatea lor

Coronavirus/ GCS: 14 județe - în zona roșie, cu peste 3 cazuri la mia de locuitori; București - 6,35

Canotaj: Gianina Beleagă, medaliată cu argint la Europenele de la Varese

Coronavirus/ GCS: 1.531 de pacienți - la terapie intensivă, un record; persoane internate - 13.500

VEDETE de la noi, în SCENE EROTICE de mult UITATE! CELE mai TARI NUDURI din filmele românești | FOTO & VIDEO

Coronavirus. Tulpina sud-africană vs. vaccinul Pfizer: un studiu din Israel arată posibile "breșe" în protecția anti-COVID

Patru persoane au murit recent în Rusia, la scurt timp după ce au fost vaccinate cu Sputnik V

Fără COVID în sala de clasă: Grecia testează elevii și profesorii de două ori pe săptămână. Cum e privită soluția în școlile din România

Canotaj: Nicoleta-Ancuța Bodnar și Simona Geanina Radiș au cucerit aurul la Europene în proba de dublu vâsle

Ministerul Educației propune extinderea anului școlar, începând cu septembrie 2022

VIDEO Moment istoric: Nora Al-Matrooshi este prima femeie astronaut din Emiratele Arabe Unite

GCS: 129 de persoane infectate cu SARS-CoV-2 au murit în ultimele 24 de ore; de la începutul pandemiei - 25.135 decese

Condiții pentru donatorii de plasmă, după vaccinarea cu serul Pfizer, Moderna sau AstraZeneca

Serbia: Mii de protestatari au cerut la Belgrad o ''insurecție ecologică''

România va primi luni o nouă tranșă de vaccin Pfizer BioNTech

Fără mască de protecție pe plajă, de la 1 mai. Ministrul de Interne: Propunerea va fi discutată în CNSU

Legea Vaccinării cu Forța revine în Forță. Nu-i lași să-ți vaccineze CU FORȚA copilul nu-l mai primesc la şcoală. Ministerul Sănătății: Proiectul legii vaccinării, în dezbatere publică. Nici o diferență între Guvernul SOROS-CIOLOȘ și Guvernul PSD-GRINDEANU

Nr. de articole la aceasta sectiune: 490, afisate in 9 pagini.