A fost descoperit un Al Doilea Pământ ce orbitează în jurul stelei Proxima Centuri, cea mai apropiată stea de noi

"Al doilea Pământ" gravitează în jurul stelei pitice roșii "Proxima Centauri", cea mai apropiată stea de Soare, care se află "doar" la 4,22 ani lumină distanță de noi.

Noua Planetă descoperită numită "Proxima b" este o planetă stâncoasă, puțin mai mare ca Pământul de 1,3 ori, care gravitează în jurul stelei Proxima Centauri

Chiar dacă steaua e o pitică roșie mult mai mică decât soarele nostru, din cauză că planeta se află la rândul ei mai aproape de steaua ei, "soarele" se vede de la suprafața planetei, ca un "soare obișnuit nouă", poate puțin mai roşu.

Impresie artistică imaginară despre cum ar putea arăta suprafața noii planete

"Un al Doilea Pământ" a fost descoperit orbitând în jurul celui mai apropiat vecin al Soarelui, steaua pitică roșie "Proxima Centauri". Ea ar putea fi casa unor Extratereștri sau ar putea fi la fel de pustie ca planeta Marte sau la fel de densă ca planeta Venus.

Dacă se va găsi viață, astronomii ar putea să răspundă în cele din urmă la întrebarea dacă suntem singuri în univers.

Astronomii au descoperit un "al doilea Pământ", care orbitează în jurul celei mai apropiate stele față de Soare. Planeta, susțin astronomii, ar putea avea exact condițiile potrivite pentru a susține forme de viață.

Stargazers de la Observatorul European de Sud, a reperat această lume misterioasă care se-nvârte în jurul stelei Proxima Centauri, o stea roșie pitică, care este la "doar" patru ani lumină depărtare de noi - scrie The Sun.

Planeta orbitează în "zona Goldilocks" a stelei Proxima Centauri, ceea ce înseamnă că este destul de aproape de stea pentru ca apa să nu înghețe, dar destul de departe, astfel încât apa să nu fiarbă.

Acest lucru este important, deoarece prezența apei lichide este considerată a fi necesară pentru dezvoltarea vieții.

Acum, oamenii de știință încearcă să găsească o cale de a trimite o sondă robot pe această planetă, pentru a vedea dacă este casa unor organismele străine, cu toate că această misiune nu va fi o misiune pe care mulți dintre noi să o trăiască în timpul vieții lor. Mulți dintre noi, nu vor mai trăi până atunci, pentru a o vedea, din cauza tehnologiei încă primitive pe care o posedă rachetele noastre.

Folosind tehnologia actuală a rachetelor existente, o călătorie până la această planetă ar dura 76.000 de ani.

Cu toate acestea, există speranța că tehnologia "navigăŕii cu fascicule de lumină (de laser)", ​în prezent în curs de dezvoltare, ar putea permite să trimitem o sondă robot minusculă pe planetă în aproximativ 25 de ani. Această tehnologie poate accelera semnificativ, doar mini-sonde minuscule, deci totul va trebui să fie ultra-miniaturizat.

Dr. Guillem Anglada-Escude, de la Universitatea Queen Mary din Londra, a condus echipa internațională de aproximativ 30 de astronomi, în timpul încercărilor de a găsi planeta, care se numește Proxima b.

Ea a spus: "Reușita în căutarea celei mai apropiate planete posibile dincolo de sistemul solar a fost o experiență de o viață, și a atras dedicația și pasiunea unui număr important de cercetători internaționali.

"Sperăm ca această descoperire să inspire generațiile viitoare să păstreze dorința de căuta dincolo de stele. Căutarea vieții pe Proxima b devine acum următoarea sarcină a omenirii"

Dr. Mikko Tuomi, de la Universitatea din Hertfordshire, a adăugat: "Conform constatărilor, planeta are o suprafata stâncoasă si este doar cu o fracțiune mai masivă decât Pământul.

"Este cea mai apropiată exoplanetă posibilă să existe pentru noi și poate fi cel mai apropiat obiect cosmic care să sprijine viața în afara sistemului solar."

L-am întrebat pe Nick Pope, un cercetator britanic care a lucrat pentru Ministerul Apărării la departamentului de investigații OZN, dacă el crede că vom găsi extratereștri pe planetă.

El a spus: "Aceasta descoperire care reprezintă o schimbare majoră ne-ar putea ajuta să răspundem la întrebarea dacă suntem sau nu suntem singuri în univers - una dintre cele mai mari și cele mai profunde întrebări pe care omenirea şi le poate pune".

"Mulți oameni cred că există extratereștri acolo și acum este posibil ca ei să fie vecinii noștri galactici de alături.

"Toate eforturile ar trebui făcute nu doar pentru a afla mai multe despre această planetă, ci să se caute dovezi ale vieții - și poate chiar dovezi ale vieții inteligente."

Proxima Centauri face parte dintr-un sistem triplu de stele din constelația Centaurus.

Proxima Centauri este cea mai mică stea dintre cele trei, printre care se numără, de asemenea, o pereche de stele mult mai luminoase, cunoscute sub numele de Alpha Centauri A și B.

De pe Pământ, sistemul apare ca o singură stea luminoasă - a treia stea strălucitoare care este vizibilă pe cerul nopții.

Astronomii au făcut descoperirea şi au raportat-o în revista Nature, după ce au studiat Proxima Centauri cu ajutorul unui instrument special pe telescopul de 3.6 metri operate de la Observatorul European de Sud la La Silla, în deșertul Atacama din Chile.

Dispozitivul a putut măsura cu acuratețe ridicată viteza planetei datorită faptului că a fost capabil să măsoare o mică "oscilație" în poziția stelei, oscilație cauzată de interacțiunea cu gravitația planetei.

Schimbările din spectru de lumină al stelei au arătat că uneori steaua se apropia de Pământ în jurul valorii unui ritm de mers uman - de aproximativ 3 mph - și în alte momente se îndepărta la aceeași viteză.

Din aceste date, oamenii de știință au putut să deducă prezența unei planete a cărei mărime este de aproximativ 1,3 ori mai mare decât Pământul şi care orbitează în jurul stelei la o distanță de 7,5 milioane de kilometri.

Pentru că piticele roșii pot induce în eroare vânătorii de planete prin oferirea de semnale false legate de "petelefon de pe stea" - echivalent al petelor solare - oamenii de știință trebuiau să fie siguri de concluziile lor.

Indiciile inițiale ale existenței unei planete au fost observate în martie 2000 și a fost nevoie de încă 15 ani înainte de a obține probe suficiente pentru a susține descoperirea făcută. Acum aceste probe şi măsurători sunt disponibile astfel încât, cercetătorii au putut anunța descoperirea întregii lumii.

Co-autor al descoperirii, Dr. John Barnes, de la Open University, a declarat: "Odată ce am stabilit că vobularea nu a fost cauzată de petele stelare, am știut că trebuie să existe o planetă care orbitează în interiorul unei zone în care ar putea exista apa, ceea ce este foarte incitant.

"În cazul în care cercetările ulterioare vor ajunge la concluzia că condițiile atmosferei sale sunt adecvate pentru a susține viața, aceasta este, fără îndoială, una dintre cele mai importante descoperiri științifice, pe care le vom face vreodată."

A terrestrial planet candidate in a temperate orbit around Proxima Centauri - Abstract

Aflată la o distanță de 1,295 parseci (aprox 4,22 ani-lumină), pitica roșu Proxima Centauri ( α Centauri C , GL 551 , HIP 70890 sau pur și simplu Proxima ) este cel mai apropiat vecin stelar al Soarelui și una dintre stelele cu masă mică cel mai bine studiate .

Ea are o temperatură aflată numai în jurul valorii de 3050 kelvin (mult mai rece decât a Soarelui), o luminozitate de doar 0,15 la suta din cea a Soarelui, o raza măsurată de 14 la suta din raza Soarelui și o masă de circa 12 la sută din masa Soarelui .

Cu toate că Proxima este considerată o stea moderat activă, perioada de rotație în jurul axei sale este de aproximativ 83 de zile și nivelurile de activitate luminoasă cu raze X sunt comparabile cu cele ale Soarelui.

În acest studiu am raportat observațiile noastre care pun în evidență prezența unei planete mici, cu o masă minimă de aproximativ 1,3 ori masa Pământului care orbitează Proxima, cu o perioadă de aproximativ 11,2 zile, la o distanță de semi-axa majoră de aproximativ 0,05 unități astronomice.

Temperatura de echilibru de pe această planetă este în intervalul în care apa ar putea fi lichidă pe suprafața sa.

Nature.com

Un parsec este distanța egală cu 3,26163626 ani-lumină, 206 264,806 UA (unități astronomice) sau 3,08568025 × 10××16 m.

O unitate astronomică este egală cu distanță de la Pământ la Soare

Proxima Centauri se află la o distanță de noi de 1,295 parseci (aprox 4,22 ani-lumină), fiind cea mai apropiată stea față de Soare.

Planeta ei, numită Proxima Centauri b va fi într-o bună zi, noua casă a omenirii, dacă condițiile de pe planetă, se vor dovedi a fi favorabile vieții.

Sibiu. Protest de amploare împotriva torționarului lui Horea, Cloșca și Crișan și a susținătorilor lui de tip Iohannis. Protest de amploare la Sibiu. Se cere retragerea statuii baronului Brukenthal din Piața Mare dezvelită cu mare fast chiar de Iohannis

Se umflă sau nu testiculele după vaccin? Nicki Minaj spune că Da și că vărul ei a rămas impotent și cu ele umflate și că viitoarea mireasă l-a părăsit. Fauci și CNN zic că nu. Dar statistica VAERS ii contrazice. 46 de cazuri raportate de Testicule Umflate

HOROSCOP 18 septembrie 2021. Surprize și romantism. De care dintre ele vei avea parte azi?

Valuri de migranți asaltează granița Statelor Unite cu Mexicul. Autoritățile de frontieră nu intervin

Cum își bate joc progresistul Câțu, de toți românii. Șmecheria Guvernului cu compensarea prețului la gaze. Pentru multinaționalele străine mumă, pentru români CIUMĂ.

SUA. BIDEN ADUCE SUTE DE MII DE MIGRANȚI ILEGALI ÎN SUA. Imagini halucinante cu 9.300 de migranți aflați sub un singur pod din Texas. AMESTECUL ETNIC FORȚAT CONTINUĂ.

Pelé, din nou internat la terapie intensivă. De ce au luat medicii această decizie

De ce procedează Guvernul așa, în cazul Energiei? Pentru că acesta NU e Guvernul României. E guvernul străinilor

Generalul Mark Milley afirmă că discuțiile cu oficiali chinezi se înscriu "perfect" în atribuțiile sale

Viața mea în fotbal. Cum se antrenează Cosmin Petrescu, românul care a ajuns printre cei mai buni jucători de FIFA din lume?

Statele Unite vor încuraja mai multe țări arabe să normalizeze relațiile cu Israelul

NEWS ALERT. Scandal diplomatic uriaș. Franța își recheamă ambasadorii din SUA și Australia

Cîțu spune că nu lasă România fără Guvern. "Oricine spune că ar trebui să cadă acest Guvern este o persoană iresponsabilă"

În plină criză a curentului electric România mai primește o lovitură

Autoritatea de Supraveghere Financiară a trimis oficial în faliment compania City Insurance

COMENTARIU Adrian Onciu. Cum ne-au mințit fără scrupule și cum calcă în picioare Constituția cu zâmbetul pe buze

Cîțu anunță când va veni primul avans din PNRR. "O sumă importantă se alocă României pentru transport"

Cei doi jurnaliști și activistul de mediu, care au fost agresați într-o pădure din Suceava, au depus plângere la IGPR

Emma Răducanu, îmbrățișată de tatăl său, la revenirea în Marea Britanie

Mobilizare mare înainte de mitingul de la Capitoliu. Peste 100 de membri ai Gărzii Naționale din SUA vor fi prezenți

Dan Odobescu, cumnatul lui Adrian Nastase, urmarit penal in dosarul ASF, pentru complicitate la trafic de influenta si constituirea unui grup infractional organizat

">

Ana Maria Barnoschi, topless la piscină. Bărbații vor avea vise erotice după ce văd această fotografie

Indonezia acuză SUA, Marea Britanie și Australia că declanșează o cursă a înarmării în zona Indo-Pacifică

Rolls-Royce a efectuat primul zbor electric. Prototipul s-a menținut în aer timp de 15 minute

Încotro se va îndrepta Europa. Primul grup de 200 de cetățeni europeni a început dezbaterile

Fotbalul pe consolă va deveni la fel de mediatizat ca fotbalul real. Cum poți face o carieră dintr-o "joacă"

Alertă METEO Cod galben de vânt puternic pe litoral. Ploi, vânt și grindină în Alba

Sfârșitul "epocii de aur" în Germania. Pe măsură ce Merkel se pregătește să părăsească după 16 ani funcția de cancelar, majoritatea germanilor consideră că țara își va lăsa astfel în urmă perioada de glorie

Viața de poveste a actriței Clody Bertola. Căsătorită cu Liviu Ciulei, Lucian Pintilie și Ștefan Constantinescu, a petrecut de zece ori Anul Nou alături de toți cei trei

Cine a fost Deceneu, profetul fabulos din vremea lui Burebista. I-a învățat pe daci să își cunoască viitorul prin semnele cerești și i-a făcut să renunțe la vin

Laura Vass, GOALĂ ÎN PAT? Uite FOTOGRAFIA CARE I-A ÎNNEBUNIT PE FANI | FOTO ÎN ARTICOL

Primarul Piedone își ceartă angajații aflați în subordine la lăsarea întunericului. Ce l-a nemulțumit pe primarul sectorului 5

COMENTARIU Lelia Munteanu. Vaccinații cu două doze de Pfizer - 50 la sută risc de contaminare cu tulpina Delta, vaccinații cu trei doze - doar 5 la sută

Insolvența City Insurance. Președintele Autorității de Supraveghere Financiară: "Mi-am propus stoparea neregulilor din piața asigurărilor"

Proprietar de panouri publicitare, care l-a comparat pe Emmanuel Macron cu Adolf Hitler, amendat cu 10.000 de euro. "Dreptul de a caricaturiza a fost îngropat azi"

Liderul formației Megadeth denunță, în timpul unui concert, purtarea măștii de protecție. "Ce se întâmplă acum este tiranie"

Totul despre softul de spionaj Pegasus. Cum poți afla dacă ești urmărit

MedLife: Cei mai mulți bolnavi COVID în ultimele două săptămâni, cei reveniți din concedii

"Ronțăie smart! Mănâncă sănătos! "- program în școala smart din Ciugud. Elevii găsesc nuci pe bănci

Măcel pe trotuarele din New York. Sute de păsări migratoare au murit lovindu-se de zgârie-nori

Natalia Mateuţ intră în AFACERI. Vrea să-şi deschidă un COFEE SHOP

Președintele Donald Trump și soția sa Melania Trump sunt infectați cu noul Coronavirus. El are 74 de ani și este supraponderal încadrându-se în categoria persoanelor cu risc crescut. Cine l-a infectat?

TENERÍÍFEE....Vacanțele lungi şi dese cheia marilor succese. TENERIFE. HOTEL ABAMA 5 STELE. A PLECAT PE ASCUNS CA HOȚII. Dar o româncă l-a dat de gol! Toată România a aflat de la o româncă UNDE se află zilele acestea soții Carmen și Klaus Iohannis

INCIDENT SEXY cu Raluca Dumitru. Ce i s-a întâmplat în timp ce dansa în direct la TV FOTO

Cel mai frumos pește. Cum dansează vatosul? Video viral

COMENTARIU Marius Oprea / Pentru UE, oamenii săraci sînt mai puțin importanți decît șoarecii de laborator și "violența de gen"

10 competiții de esports într-o singură zi în România. Toate detaliile

Șefa Comisiei Europene vine în vizită în România după congresul PNL

Aplicația electorală a lui Navalny, eliminată de Apple și de Google înaintea alegerilor din Rusia

Coronavirus în România, 17 septembrie. Ziua și creșterea. Peste 760 de persoane la ATI. Bilanț complet COVID-19

Papa Francisc, în trend cu mobilitatea hiper-tehnologică: a vizitat în Slovacia la bordul unui vehicul electric

Cîțu: UDMR, un partener pe care te poți bizui. Nu-și ia jucăriile și pleacă acasă

Noul dark web. Care este cea mai nouă destinație pentru infractorii cibernetici

Valul 4. Incidența a trecut de 2 mie în patru județe și în Capitală

Ia - ambasador pentru România / Cristina Chiriac: Am ajuns cu Flori de ie pe patru continente; am cucerit suflete, am cules laude

Fostul comerciant SAC CAPITALS împărtășește o scurtă poveste despre speculanti

Tmpita Dăncilă și muie PSD - trendurile verii 2018

Maria Ilioiu, ispita de la Insula Iubirii, depre cât a câştigat cel mai mult într-o nopate. "Am mers pe 300 de euro!"

Nr. de articole la aceasta sectiune: 108, afisate in 2 pagini.