_ Salutări din insula stabilității sporite: căutarea limitei tabelului periodic

_ Salutări de pe insulă de stabilitate sporită: căutarea limitei tabelului periodic

De la începutul secolului, șase noi elemente chimice au fost descoperite și ulterior adăugate la tabelul periodic al elementelor, însăși icoana chimiei. Aceste noi elemente au numere atomice mari de până la 118 și sunt semnificativ mai grele decât uraniul, elementul cu cel mai mare număr atomic (92) găsit în cantități mai mari pe Pământ.

Acest lucru ridică următoarele întrebări: Câte mai multe dintre aceste specii supergrele așteaptă să fie descoperite? Unde – dacă este deloc – este o limită fundamentală în crearea acestor elemente? Și care sunt caracteristicile așa-numitei insule a stabilității îmbunătățite?

Într-o recenzie recentă, experții în chimia teoretică și experimentală și fizica celor mai grele elemente și a nucleelor ​​acestora rezumă provocările majore și oferă o nouă abordare. vedere asupra noilor elemente supergrele și asupra limitei tabelului periodic.

Unul dintre ei este profesorul Christoph Düllmann de la GSI Helmholtzzentrum für Schwerionenforschung din Darmstadt, Universitatea Johannes Gutenberg Mainz și Institutul Helmholtz Mainz (HIM). În numărul său din februarie, Nature Review Physics prezintă subiectul ca poveste de acoperire.

Deja în prima jumătate a secolului trecut, cercetătorii și-au dat seama că masa nucleelor ​​atomice este mai mică decât masa totală a protonului lor. și constituenți neutroni. Această diferență de masă este responsabilă pentru energia de legare a nucleelor. Anumite numere de neutroni și protoni duc la o legare mai puternică și sunt denumite „magie”.

De fapt, oamenii de știință au observat de la început că protonii și neutronii se mișcă în învelișuri individuale care sunt similare cu învelișurile electronice, cu nuclee. plumbul metalic fiind cel mai greu, cu învelișuri complet umplute conținând 82 de protoni și 126 de neutroni — un nucleu dublu magic.

Predicțiile teoretice timpurii sugerau că stabilitatea suplimentară de la următoarele numere „magice”, departe de nucleele cunoscute în acel moment, ar putea duce la vieți comparabile cu vârsta Pământului. Acest lucru a condus la noțiunea unei așa-numite insule de stabilitate a nucleelor ​​supergrele separate de uraniu și vecinii săi printr-o mare de instabilitate.

Există numeroase reprezentări grafice ale insulei de stabilitate, înfățișând-o ca o insulă îndepărtată. Au trecut multe decenii de când a apărut această imagine, așa că este timpul să aruncăm o privire nouă asupra stabilității nucleelor ​​supergrele și să vedem unde ne-ar putea duce călătoria către limitele de masă și încărcare.

În recentele lor. lucrare intitulată „Căutarea elementelor supergrele și limita tabelului periodic”, autorii descriu starea actuală a cunoștințelor și cele mai importante provocări în domeniul acestor supergrele. Ele prezintă, de asemenea, considerații cheie pentru dezvoltarea viitoare.

Elementele până la oganesson (elementul 118) au fost produse în experimente, denumite și incluse în tabelul periodic al elementelor din instalațiile de accelerație din întreaga lume, cum ar fi la GSI în Darmstadt și pe viitor la FAIR, centrul internațional de accelerare fiind construit la GSI. Aceste noi elemente sunt extrem de instabile, cele mai grele dezintegrandu-se în cel mult câteva secunde.

O analiză mai detaliată dezvăluie că durata lor de viață crește către numărul de neutroni magici 184. În cazul coperniciului (elementul 112), de exemplu, care a fost descoperit la GSI, durata de viață crește de la mai puțin de o miime de secundă la 30 de secunde. Cu toate acestea, numărul de neutroni 184 este încă departe de a fi atins, așa că cele 30 de secunde sunt doar un pas pe parcurs.

Deoarece descrierea teoretică este încă predispusă la incertitudini mari, nu există un consens asupra unde vor avea loc cele mai lungi vieți și cât vor fi acestea. Cu toate acestea, există un acord general că nu mai sunt de așteptat nuclee supergrele cu adevărat stabile.

Acest lucru duce la o revizuire a peisajului supergreu în două moduri importante. Pe de o parte, am ajuns într-adevăr la țărmurile regiunii de stabilitate sporită și am confirmat astfel experimental conceptul de insulă de stabilitate îmbunătățită. Pe de altă parte, nu știm încă cât de mare este această regiune - pentru a rămâne cu imaginea. Cât de lungă vor fi duratele maxime de viață, înălțimea munților de pe insulă reprezentând de obicei stabilitatea și unde vor avea loc cele mai lungi durate de viață?

Lucrul Nature Reviews Physics discută diferite aspecte ale nucleare și electronice relevante. teoria structurii, inclusiv sinteza și detectarea nucleelor ​​și atomilor supergrei în laborator sau în evenimente astrofizice, structura și stabilitatea acestora și localizarea elementelor supergrele actuale și anticipate în tabelul periodic.

Detaliat. investigarea elementelor supergrele rămâne un pilon important al programului de cercetare la GSI Darmstadt, susținut de infrastructura și expertiza de la HIM și Universitatea Johannes Gutenberg din Mainz, formând un cadru unic pentru astfel de studii.

În ultimul deceniu, s-au obținut mai multe rezultate inovatoare, inclusiv studii detaliate ale producției lor, care au condus la confirmarea elementului 117 și la descoperirea izotopului lawrencium-266, cu viață relativ lungă, a structurii lor nucleare printr-o varietate de tehnici experimentale, a structurii învelișurile lor atomice, precum și proprietățile lor chimice, unde fleroviul (elementul 114) reprezintă cel mai greu element pentru care există date chimice.

Calculele privind producția în cosmos, în special în timpul contopirii a două stele neutronice, ca observate experimental pentru prima dată în 2017, completează portofoliul de cercetare. Pe viitor, investigarea elementelor supergrele ar putea fi și mai eficientă datorită noului accelerator liniar HELIAC, pentru care primul modul a fost asamblat recent la HIM și apoi testat cu succes la Darmstadt, astfel încât în ​​continuare, și mai exotic și, prin urmare, probabil mai lung. nucleele trăite vor fi, de asemenea, realizabile experimental.

O prezentare generală a descoperirilor de elemente și a primelor studii chimice la GSI poate fi găsită în articolul „Five decades of GSI superheavy element discoveries and chemical investigation”, publicat în mai 2022 în Radiochimica Acta.

_ Kenya a avut vreme neobișnuit de caldă – un expert despachetează ce ar putea fi cauza

_ Noua vizualizare a găurii negre duce spectatorii dincolo de prag

_ Studiul dezvăluie procese, caracteristici și mecanisme de declanșare a exploziei de rocă

_ Apple lansează procesorul M4 în noul iPad Pro cu 38 TOPS pe motor neural

_ Jeremy Hunt ar trebui să elimine taxa de timbru în viitorul buget, în loc să reducă 1 pent din impozitul pe venit, îndeamnă șeful IFS

_ Nicio încetare încă pentru sudul Braziliei, lovit de inundații

_ Lenovo ThinkPad P1 Gen 7 este primul laptop din lume care are memorie LPCAMM2 - mai compact, performanță mai mare, putere mai mică

_ GPU-ul fabricat în China depășește performanța graficii AMD integrate vechi de 10 ani — Lingjiu GP201 ajunge în producția de masă

_ Încă o calificare la Jocurile Olimpice Paris 2024 pentru Team România

_ Debitul Dunării la intrarea în ţară este de 5.600 de metri cubi pe secundă, sub media multianuală a lunii aprilie - Ce spun specialiștii

_ Cât de bine știți Codul Rutier? Faceți testul nostru pentru a vă testa 10 reguli noi și actualizate

_ Hamas acceptă acordul de încetare a focului propus de Egipt şi Qatar / Israelul probabil nu va accepta acordul de încetare a focului din Gaza / Explozii în Rafah, după ce IDF a ordonat evacuarea a 100.000 de persoane

_ Guvernul britanic a minimizat informațiile despre scurgerile de informații din laboratorul de Covid-19 „negrozitoare” pe fondul rezistenței consilierilor științifici, susțin sursele

_ Echipa de cercetare dezvoltă un proces rapid pentru îmbunătățirea genetică a trăsăturilor plantelor

_ Șapte sfaturi pentru a îmbunătăți atractivitatea casei tale la timp pentru impulsul vânzărilor de primăvară

_ Topirea ghețarilor distruge arhive importante de date climatice

_ Prima misiune Starliner a lui Boeing cu oameni pregătiți pentru lansarea istorică pe Coasta Spațială în această seară

_ Geologii, biologii scot la iveală amprentele atomice ale cancerului

_ Adrian Veştea: PNL Braşov mizează pe tineri la aceste alegeri!

_ Cercetătorii dezvoltă o nanoparticulă care poate pătrunde în bariera hemato-encefalică

_ China publică primul atlas geologic lunar de înaltă definiție din lume

_ Noul dispozitiv de mare capacitate pentru a debloca potențialul materialelor avansate

_ 'The most significant part of Rafah from an Israeli point of view is the Philadelphia Corridor'

_ Căutare urgentă pentru un pasager al navei de croazieră P&O se teme că ar fi căzut peste bord în apropierea portului Sydney

_ Identificarea priorităților pentru a valorifica tehnologiile digitale inteligente pentru producția durabilă a culturilor

_ Cutremurele se deplasează spre nord-est în bazinul Midland din Texas, au descoperit oamenii de știință

_ Probele ultrasubțiri cu polariton de suprafață sporesc forța dipolului fotoindus

_ Românii blochează un mare oraș din Bulgaria - Coloane kilometrice de mașini

_ Perfecționismul autocritic roade bunăstarea elevilor deja în gimnaziu, spune studiul

_ Durere, unitate și rezistență: Studiul examinează impactul zilelor memoriale din Israel

_ Lady Lola Bute i se alătură prieteni, inclusiv Sienna Miller și Poppy Delevingne, pentru o petrecere desfrânată de 25 de ani, în care invitații în ținute transparente au doborât martini murdari.

_ Familia Regală glumește despre „alegerea excelentă Rex” a Muzeului de Istorie Naturală, după ce a pus o cravată pe un dinozaur în onoarea accesoriului preferat al Regelui Carol

_ Sunteți proprietarul uneia dintre cele 3 milioane de pensii pierdute din Marea Britanie? Iată cum puteți afla dacă vi se datorează o cotă de 65 de miliarde de lire sterline - care ar putea avea o valoare mai mare de 20.000 de lire sterline

_ Finala Masters de design interior o încununează pe Rosin câștigătoare cu renovarea ei FOARTE colorată a cabanei de vacanță - dar telespectatorii spun că rivalul Matt a fost „jefuit”

_ Constructorul găsește amprente înfiorătoare ale mâinilor copiilor pe spatele țiglelor victoriane - și împărtășește teoria lui tulburătoare despre cum au ajuns acolo

_ Reginei Camilla i se alătură Cherie Blair, Theresa May și Carrie Johnson pentru relansarea The Wash Bags Project care sprijină victimele abuzurilor sexuale de la Palatul Buckingham

_ Carrie Johnson glumește despre faptul că este mamă a trei copii când este întâmpinată cu căldură de regina Camilla în timpul recepției la Palatul Buckingham

_ „Cele mai obraznice tricotatoare din Marea Britanie” își apără păpușile „corecte din punct de vedere anatomic” după ce au provocat un scandal cu vitrina lor nud

_ Belle Gibson s-a aliniat unui grup etnic etiopian după ce a fost expusă ca o escrocă de cancer, și-a schimbat numele și a început să vorbească într-o engleză stricat

_ Uber lansează brățări de prietenie inspirate de Taylor Swift cu un credit de 20 de lire sterline înainte de Turneul Eras din Regatul Unit - iată cum poți obține una

_ Am cel mai mare penis din Marea Britanie - oamenii îmi șoptesc pe stradă și unele femei chiar mă invită pentru că sunt „mai mare” decât iubitii lor

_ 8 moduri de a scăpa de furnici – de la produse comerciale până la remedii naturiste

_ Prințesa Tatiana a Greciei își face prima apariție publică de când a fost anunțată despărțirea de Prințul Nikolaos - și i se alătură mama sa, Regina Anne-Marie

_ Oamenii abia își dau seama ce era în interiorul O2 Arena înainte ca aceasta să se transforme într-un loc de concert: „Getting Willy Wonka Glasgow Vibes”

_ Prințul Julian al Suediei, în vârstă de 3 ani, fură spectacolul la sărbătorile de naștere a bunicului său în timp ce își trage fețele și își acoperă urechile... înainte ca totul să devină prea mult

_ Standardele de responsabilitate bazate pe regulile democrației necesare în vremuri de violență politică în creștere, susține un savant

_ Studiul explorează dacă capitalul psihologic va ajuta la angajarea în muncă în momentele dificile

_ De ce papagalii se adoptă uneori — sau se ucid — unul altuia

_ Preşedintele Iohannis se întâlneşte cu Joe Biden la Casa Albă

_ Cercetătorii explică modul în care respectarea recomandărilor dietetice este inteligentă – pentru tine și pentru climă

_ Dezvăluirea secretelor culinare ale izopodelor și de ce contează pentru ecosisteme

_ Limbajul molecular bogat ghidează formarea de picături mici de lichid în celule

_ Scene șocante într-o benzinărie din Sectorul 5 - Tânăr de 18 ani, atacat cu un topor (VIDEO)

_ Gândurile contradictorii duc la atitudini mai moderate, constată psihologii

_ Cercetătorii dezvoltă o structură Bouligand bioinspirată pentru proprietăți mecanice îmbunătățite

_ A fost prins 'Regele etnobotanicelor'! Românul era căutat de 11 ani / Video

_ Misiunea echipajului Boeing Starliner a fost amânată cu puțin timp înainte de lansare

_ Bărbatul care a trecut TREI luni fără mișcare intestinală avea deșeuri întărite blocate în colon

Bilderberga Ursula von der Leyen va candida pentru al doilea mandat la conducerea Comisiei Europene

Nr. de articole la aceasta sectiune: 330, afisate in 6 pagini.