_ Analiza moleculară dezvăluie cele mai vechi fosile denisovane de până acum

_ Analiza moleculară dezvăluie cel mai vechi denisovan fosile încă

O echipă internațională, condusă de cercetători de la Universitățile din Viena și Tübingen și de la Societatea Max Planck, a identificat cinci noi fosile umane din situl cheie al Peșterii Denisova din sudul Siberiei. Rămășițele, care includ trei denisoveni și un neanderthal, au fost găsite într-un context sigur și bine datat, vechi de aproximativ 200.000 de ani. Înconjurate de rămășițe arheologice, cum ar fi unelte de piatră și resturi alimentare, descoperirile aruncă lumină asupra strategiilor de adaptare ale acestor hominini timpurii pe măsură ce s-au răspândit în Eurasia.

Peștera Denisova din Munții Altai din sudul Siberiei a devenit faimă 11 cu ani în urmă, când secvențierea genetică a unui os fosil roz a dezvăluit un grup uman nou, necunoscut anterior. În ciuda faptului că grupul a fost numit „denisoveni” după situl, identificarea altor rămășițe denișovene din peșteră a fost o provocare, deoarece orice rămășițe umane sunt extrem de fragmentare și greu de observat printre sutele de mii de oase de animale care sunt, de asemenea, prezente. . Fără rămășițele definitive ale lui Denisova, când au ajuns la fața locului, cum au trăit și cum au interacționat cu alți oameni cu care au împărțit spațiul a rămas un mister.

De-a lungul a patru ani, o echipă a condus de profesorul asistent Katerina Douka de la Departamentul de Antropologie Evoluționistă a Universității din Viena – împreună cu colegi din Germania și Rusia, au lucrat pentru a extrage și analiza proteine ​​antice și ADN din aproape 4.000 de fragmente osoase din Peștera Denisova. Noile lor descoperiri sunt raportate în Nature Ecology and Evolution și oferă perspective solide despre primii ocupanți ai Peșterii Denisova și semnătura lor arheologică.

Folosind o metodă biomoleculară cunoscută sub numele de amprentare peptidică sau ZooMS (Zooarchaeology by Mass Spectroscopy) , echipa sa concentrat asupra celor mai vechi straturi ale sitului, care datează încă de acum 200.000 de ani și au lipsit până acum fosile umane. Astfel de metode sunt singurele mijloace prin care oamenii de știință au putut găsi rămășițe umane printre miile de oase de pe sit, deoarece peste 95% erau prea fragmentate pentru metodele standard de identificare. Samantha Brown, doctorand la Proiectul ERC FINDER de la Douka și acum lider de grup junior la Universitatea din Tübingen, a analizat 3800 de fragmente osoase nu mai mari de 4 cm lungime, care au fost considerate anterior neidentificabile din punct de vedere taxonomic. În cele din urmă, Brown a identificat cinci oase al căror colagen se potrivea cu profilul peptidic al oamenilor.

„Găsirea unui nou os uman ar fi fost grozav, dar cinci? Acest lucru mi-a depășit cele mai sălbatice vise”, spune Brown.

„Am fost uimiți să descoperim noi fragmente osoase umane care păstrează biomoleculele intacte din astfel de straturi străvechi”, spune Douka.

Din cele cinci oase umane nou identificate, patru conțineau suficiente fragmente de ADN autentice pentru a permite cercetătorilor să reconstruiește genomul lor mitocondrial. Trei dintre acestea s-au aliniat cu tipul mtDNA Denisovan și unul cu tipul Neanderthal. Datând cu 200.000 de ani în urmă, noile oase din Denisovan sunt unele dintre cele mai vechi fosile umane care au fost vreodată secvențiate genetic.

„Denisova este un loc uimitor pentru conservarea ADN-ului, iar acum am reconstruit genomi din unele dintre ele. cele mai vechi și mai bine conservate fosile umane”, spune dr. Diyendo Massilani, cercetător postdoctoral de la Institutul Max Planck de Antropologie Evoluționistă din Leipzig, care a condus analizele genetice ale noilor fosile.

Noile descoperiri ajută la eliminarea unei decalaje în ceea ce privește adaptările arheologice ale primilor denisoveni. Denisovenii apar pe sit în timpul unei perioade interglaciare (o perioadă caldă în care mediul și temperaturile au fost similare cu cele de astăzi) și profită de locația strategică a peșterii. Apar cu o tradiție litică cu drepturi depline, utilizând materia primă găsită în aluviunile râului Anui din apropiere și vânând ierbivore, cum ar fi zimbri, căprioare și căprioare roșii, gazele și antilopa saiga și chiar rinocerul lânos. Ei continuă să urmeze modele similare de subzistență timp de câteva mii de ani. În urmă cu aproximativ 130-150.000 de ani, pe acest sit apar și oamenii de Neanderthal, reprezentați de una dintre fosilele descoperite tot în studiul actual.

Membru al echipei, profesorul Tom Higham, de asemenea, de la Universitatea din Viena, spune: „ Aplicarea amprentelor biomoleculare precum cea pe care am aplicat-o la Denisova ne-a permis să găsim mai multe fosile umane decât prin săpături arheologice formale. Este o descoperire tehnică extraordinară pentru arheologia paleolitică."

Cercetările de la Peștera Denisova continuă. prin muncă sistematică de teren și analize direcționate ale oaselor și sedimentelor cu o echipă de arheologi ruși care au campat acolo timp de aproape șase luni în fiecare an. Rămâne singurul sit descoperit până acum care conține dovezi ale prezenței periodice a tuturor celor trei grupuri majore de hominini, denisoveni, neanderthalieni și oameni moderni, în ultimii 200.000 de ani.

Furie când înotătorul transexual termină cursa cu 38 de secunde înaintea celui mai apropiat rival...

_ VIDEO Noul selecționer Edward Iordănescu și-a prezentat strategia la naționala de fotbal

_ Disney+ confirmă lansarea serviciului de streaming în România

_ În timp ce medicii avertizează cu privire la impactul divorțului asupra sănătății masculine, SIMON MILLS dezvăluie povestea lui tulburătoare

_ Christina Sikalias își dezvăluie secretele din industrie - și cum să ascunde cercurile întunecate

_ Joe Biden îl amenință pe Vladimir Putin: 'Sancţiuni economice semnificative' în cazul invadării Ucrainei

_ Hailey Bieber uimește în sutien și lenjerie intimă nud în timp ce tachinează viitoarea linie de îngrijire a pielii Rhode

_ Am făcut „no-cheltuiește ianuarie” și am salvat o mică avere?

_ Snowboarderul Scotty James reacționează la Sam Mac din Sunrise care se întâlnește cu sora lui într-un interviu TV în direct

_ Catherine Zeta-Jones și soțul Michael Douglas SLASH prețul la apartamentul lor din NYC cu $2MIL

_ Un psihiatru de top care „a mers în parcul Castelului Cardiff pentru sex homosexual bătut și torturat”

_ Rihanna arată șic sportiv, în timp ce îmbracă jambiere de antrenament cu tocuri și o haină albastră supradimensionată în New York

_ Starul Patrick Murray, în vârstă de 65 de ani, Only Fools And Horses, dezvăluie că i s-a îndepărtat o „tumoră” din plămân

_ Vaccinarea la chiuvetă: opt angajaţi ai unui cabinet medical sunt verificaţi de anchetatori

_ Însărcinată, Nicky Hilton zâmbește în timp ce iese în New York împreună cu sora Paris

_ Pofta de înghețată i-a adus probleme unui bătrân de 88 de ani - A încercat să folosească pistolul pe post de certificat verde

_ Tranzacţie de 4 miliarde de dolari care ar putea schimba şi piaţa pharma din România

_ O femeie din Idaho, 21 de ani, care a strâns 60.000 de dolari pentru șoferul de livrare DoorDash, în vârstă de 71 de ani, îl întâlnește în sfârșit

_ Lovitură pentru mii de angajați! Gigantul Unilever anunță concedieri după procesul de reorganizare

_ Celebrități, inclusiv Pia Whitesell, sunt vedete de top care refuză să sărbătorească Ziua Australiei

_ Localnicii din Essex sunt agitați în timp ce consiliul aprobă o campanie publicitară de 300.000 de lire sterline pentru a prezenta istoria județului

_ Mascații au descins la un cabinet medical: Certificate false anti Covid-19, vândute cu 150 de euro

_ OMS: Următoarea variantă de Covid va fi mai contagioasă faţă de Omicron, dar întrebarea este dacă va fi mai mortală

_ Un miliard de euro pentru o Românie verde - Ministrul Mediului, vești bune pentru cei care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice

_ „Capitalismul trezit” ar putea deraia recuperarea noastră post-pandemie, avertizează raportul

_ Rachael Attard: Antrenorul personal îți spune ce să renunți din alimentație pentru a reduce celulita

_ Administratorul Biden va ține astăzi două întâlniri cu consilierii și personalul Hill pe conflictul dintre Ucraina și Rusia

_ Kylian Mbappe: PSG încă speră să-și păstreze omul vedetă, spune Arsene Wenger

_ Pe fondul tensiunilor dintre Rusia și Ucraina, Cozmin Gușă face o solicitare URGENTĂ către DGIA! 'Este o PROSTIE'

_ 'Este mai ieftin decât terapia!' Stevie Jacobs „își bat joc de divorț și de cariera” într-o cameră smash

_ SUA caută gaze pentru Europa: Rusia ar putea închide robinetul, dacă izbunește războiul

_ Distribuția lui Byron Baes „pare să încalce regulile COVID în timp ce petrece în Byron Bay”

_ O turistă a fost amendată și obligată să părăsească Veneţia, după ce a pozat topless pe un memorial dedicat unei partizane ucise în război

_ Adrian Năstase cere revenirea la Tratatul româno-rus, din 2003: punctele cheie care protejează România de Rusia

_ Ameninţare cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Persoanele din instituţie au fost evacuate

_ O femeie din Virginia care este „obsedată” de CEO-ul Apple, Tim Cook, este lovită de ordin de restricție

_ Tiffani Thiessen își dezvăluie noul ei tatuaj delicat „echilibru” într-o fotografie artistică alb-negru

_ Dick Halligan, membru al formaţiei Blood, Sweat and Tears, a murit la 78 de ani

_ CHRISTOPHER STEVENS: Banii nu pot cumpăra fericirea, dar ar putea plăti măcar pentru un brici

_ O femeie strânge 40.000 de dolari pentru un șofer de livrare în vârstă, după ce l-a văzut chinuindu-se pe treptele din față

_ Fit, mama cu patru copii, împărtășește cele TREI rețete preferate de „mărunțire de vară”

_ Andrew Garfield confirmă că a purtat exact același costum pentru Spider-Man: No Way Home

_ Alicia Witt rupe tăcerea la o lună după ce părinții ei au fost găsiți morți

_ O carte pe zi: „Prietena mea Natalia” de Laura Lindstedt

_ Lucy Hale se îmbracă lejer în maiou alb și denim pentru a-și duce cei doi pui la plimbare în LA

_ Jeannie Mai Jenkins de la The Real dezvăluie că primul ei copil, Monaco, este o FATĂ

_ Hugh Jackman îi aduce un omagiu soției Deborra-Lee, deoarece este numită Ofițer al Ordinului Australiei

_ HOROSCOP 26 ianuarie. Mercur retrogradează înapoi în Capricorn. Patru zodii, la un pas de scandaluri şi pagube

_ Delta Goodrem „profund umilită” cu victoria surpriză de Ziua Australiei

_ Timișoara va avea un spital ca în filme: INVESTIȚIE de 50 de MILIOANE de euro cu bani de la Banca Mondială

_ Opiziția îi cere lui Viktor Orban să-şi anuleze întâlnirea cu Putin, în contextul crizei din Ucraina: 'Afectează şi este contrară interesului naţional'

_ Există o lovitură de stat calculată împotriva premierului Boris Johnson, scrie STEPHEN ROBINSON

_ **ȘTIRI URIAȘE** � Adunarea Wisconsin votează pentru retragerea celor 10 alegători pentru Joe Biden �n alegerile din 2020 � VIDEO

_ Zac Efron a fost „cel mai muncitor tip” de pe platourile de filmare în timpul unei filmări brutale pentru noul film Stan Gold

_ Linda Lusardi, în vârstă de 62 de ani, arată radiantă în timp ce i se alătură fiica asemănătoare Lucy

_ Dylan Alcott zâmbește cu toții după ce a fost premiat cu Australianul Anului

_ Proaspăt logodită Michelle Dockery se reunește cu co-starurile ei din Downton Abbey la o proiecție de presă

_ O fetiţă de două luni, diagnosticată cu COVID-19, a murit la Spitalul Judeţean de Urgenţă 'Mavromati' din Botoşani

_ Kaley Cuoco este TERRIFATĂ de la o farsă cu gândaci pe platoul de filmare al însoțitorului de zbor

_ O rachetă SpaceX este pe cale să se lovească de Lună. Impactul ar putea avea loc în martie

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2784, afisate in 47 pagini.