Trucuri ingenioase pentru a-ți stimula memoria!

_ Trucuri ingenioase pentru a vă stimula memoria!

Amintirile nu sunt doar esențiale pentru capacitatea noastră de zi cu zi de a funcționa, ci sunt cheia relațiilor noastre și indicatoare pentru evenimentele din viața noastră.

Acum, oamenii de știință au descoperit că amintirile — în special, tipul de amintiri pe care creierul nostru alege să le stocheze — ne poate influența riscul de a dezvolta anumite afecțiuni.

De exemplu, se crede că creierul persoanelor cu anxietate și depresia au o tendință de a stoca amintirile negative față de cele pozitive.

„Și acesta poate fi un cerc vicios pentru că, dacă te concentrezi pe aspectele negative, atunci asta îți exacerba depresia”, spune Robert Logie, profesor de neuroștiință cognitivă umană la Universitatea din Edinburgh și o autoritate în domeniul memoriei.

Acest lucru, la rândul său, are un impact semnificativ, așa cum a subliniat în cercetări recente ale King's College London și Exeter University. Aceasta a constatat că persoanele cu vârsta peste 50 de ani care erau anxioase sau deprimate în perioada de vârf a pandemiei au experimentat o scădere a funcției de memorie care a fost echivalentă cu efectele de șase ani de îmbătrânire.

„Ne gândim la memorie. fiind o problemă în demență, dar este o problemă în multe tulburări ale creierului, inclusiv tulburarea de stres post-traumatic și problemele de sănătate mintală”, spune Jack Mellor, profesor de neuroștiință la Universitatea din Bristol, care cercetează noi ținte pentru terapiile medicamentoase. pentru a îmbunătăți memoria.

O amintire nu este o emoție sau o idee trecătoare: este un lucru fizic, format din conexiuni numite sinapse care se formează între celulele nervoase - sau neuroni - din creierul tău. Fiecare sinapsă are un neurotransmițător (o moleculă de semnalizare) care trage mesageri chimici prin decalajul către următorul neuron. Aceste conexiuni între neuroni se înmulțesc în orele de după un eveniment, înainte ca memoria să fie ștearsă până când doriți să o amintiți.

Cu cât vă amintiți mai puțin ceva, cu atât aceste conexiuni sinaptice devin mai slabe, iar memoria însăși devine mai greu de adus în minte clar. Când îți amintești ceva, mai multe dintre aceste conexiuni se vor declanșa până când se completează o memorie completă.

Oamenii de știință încă dezvăluie multe dintre detaliile fine despre modul în care funcționează amintirile, dar descoperirile recente sugerează că putem fi îngrozitor de aproape de a găsi simple modalități de a ne îmbunătăți reamintirea.

Într-una dintre cele mai neobișnuite descoperiri, echipele de cercetare de la Universitatea Queen Mary din Londra și universitățile din China și Finlanda au descoperit că microbiomul intestinal - comunitatea de bacterii și alți microbi care trăiesc în interiorul nostru – poate influența puterea amintirilor noastre.

Descoperirile, publicate în Nature Communications în noiembrie 2021, care s-au bazat pe albine – au fost remarcate pentru capacitatea lor de a reaminti locația punctelor fierbinți de nectar (vezi caseta , dreapta) — deschide ușa către posibilitatea ca ne-am putea influența eficiența memoriei prin simpla „hrănire” bacteriilor intestinale care ne stimulează cel mai eficient amintirea.

Demența – și, odată cu aceasta, pierderea memoriei – este boala de care ne temem acum majoritatea, arată sondajele. Dar există și alți factori, mai obișnuiți, care ne pot reduce reamintirea, de la stres la factori hormonali, cum ar fi menopauza (estrogenul crește nivelul unei enzime necesare pentru a produce acetilcolină, o substanță chimică a creierului esențială pentru memorie) și chiar ceea ce mâncăm și bem.

De exemplu, studiile au sugerat că o dietă bogată în grăsimi și zahăr poate avea un impact asupra memoriei - o explicație fiind că declanșează inflamația în creier. Cât de repede sunt resimțite efectele nu este clar, dar studiile sugerează că puteți inversa cel puțin o parte din daune.

De exemplu, cercetările pe șoareci publicate la începutul acestui an în jurnalul Aging and Disease au descoperit că o dietă cu grăsimi și zahăr a dus la modificări în zone ale creierului cheie pentru memorie - dar aceste modificări ar putea fi inversate cu opt săptămâni de alimentație sănătoasă.

Un stil de viață sedentar va avea, de asemenea, efect. Un studiu al Universității din California, Los Angeles, care a implicat 35 de adulți sănătoși, a constatat că cei care au petrecut cel mai mult timp stând au avut tendința de a avea o subțiere a lobului temporal medial - o altă zonă a creierului esențială pentru memorie - a raportat jurnalul PLoS One în 2018.

Lipsa activității mentale poate avea, de asemenea, un impact destul de imediat.

Când cercetătorii de la Universitatea din Napoli au supus 150 de studenți prin teste cognitive înainte și la mijlocul pandemiei, au descoperit că amintirea lor a scăzut.

Profesorul Logie spune că o problemă este că nu aveți suficiente lucruri interesante de reținut.

„Memoria se ocupă de noutate mai bine decât de banal”, spune el. „Să ziceți că mergeți la același restaurant sau vă parcați mașina în același loc în fiecare zi, nu vă veți aminti niciunul dintre aceste lucruri în detaliu.

„Ceea ce se întâmplă este că creierul nostru uită eficient un multe detalii, dar păstrează caracteristicile comune. În timpul pandemiei, o mare parte din ceea ce am făcut a devenit banal, așa că nu a fost nimic nou de care să ne prindem și amintirile noastre au avut de suferit.”

De aceea persoanele cu depresie pot dezvolta o memorie slabă, spune el. „Când ești deprimat, ai tendința să faci mai puțin și să ai mai puține experiențe noi.”

Vestea bună este că îmbătrânirea nu înseamnă inevitabil că vei deveni uituc.

' Vârsta afectează diferiți oameni în moduri diferite”, spune profesorul Logie. În timp ce o oarecare scădere legată de vârstă este inevitabil, spune el, „există o mulțime de bătrâni ascuțiți de 96 de ani – uită-te la regina – dar alții arată o deteriorare mult mai devreme.

„Poate fi acea vârstă- problemele de sănătate asociate, cum ar fi bolile de inimă, joacă un rol, deoarece acest lucru reduce fluxul de oxigen către creier - memoria depinde de funcția sănătoasă a creierului - dar dacă persoana este în general sănătoasă, impactul nu este atât de sever doar odată cu vârsta. singur.”

Puterea amintirilor tale se reduce în cele din urmă la biologia simplă – puterea conexiunilor dintre acești neuroni din creierul tău.

Așa cum explică profesorul Mellor: „Celulele nervoase au brațe. care se conectează la alții, iar acele puncte de conexiune sunt adaptabile: pot schimba cât de puternic prind celula următoare.

„Fiecare celulă nervoasă face zeci de mii de conexiuni cu alte celule nervoase”, adaugă el. Sinapsele conduc acele conexiuni — conexiunile în sine pot deveni mai puternice sau mai slabe în funcție de cât de mult „utilizați” memoria.

Ce puteți face, dacă este ceva, pentru a susține acele conexiuni?

p> „Cu cât îți amintești mai mult o amintire, cu atât este mai ușor să o regăsești”, spune Chris Bird, profesor de neuroștiință cognitivă la Universitatea Sussex. indiferent dacă are vreo legătură cu orice altă memorie — amintirile conectate sunt mai ușor de reamintit.

De asemenea, genetica poate juca un rol în puterea amintirilor tale. „Factorii genetici afectează cât de eficient creierul generează creșterea sinaptică și aceasta variază între oameni”, spune profesorul Logie.

Dar depinde și de ceea ce se întâmplă în timpul codificării – perioada dintre care se întâmplă evenimentul și memoria care este stocată. conexiuni multiple sinapselor. Decalajul de timp dintre un eveniment memorabil și codificarea acestuia variază.

„Codificarea inițială va avea loc în câteva secunde, dar codificarea pe termen mai lung durează o zi sau o noapte de somn bun”, spune profesorul. Mellor.

„Toate amintirile trebuie consolidate pentru a fi fixate pe termen lung și descoperim din ce în ce mai mult că somnul este important pentru a face acest lucru.”

Cu toate acestea, nu toată consolidarea are loc în timpul somnului - unele se întâmplă în timp ce suntem treji.

„Dacă luați oameni care au suferit o accidentare la cap și care au fost eliminati jucând rugby, de multe ori nu își amintesc ce s-a întâmplat chiar înainte de a fi eliminati, deoarece creșterea și consolidarea sinaptică au avut” Încă nu a avut loc înainte de a avea rănirea”, spune profesorul Logie.

„Dar de aceea, dacă ai o zi plină de multi-tasking, s-ar putea să fii uituc. Nu oferiți creierului dvs. șansa de a consolida amintirile.'

De asemenea, stresul poate avea un impact mare asupra formării memoriei.

O analiză a 113 studii de la Universitatea California a descoperit că dacă oamenii erau stresați în timpul codificării, acest lucru a afectat formarea memoriei. Dar o scurtă explozie de stres poate îmbunătăți codificarea, au raportat ei în jurnalul Psychological Bulletin din 2017.

Somnul pare să fie, de asemenea, esențial pentru ceea ce se întâmplă după codificare, o zonă aflată la vârful cercetare.

„O idee interesantă este că în hipocamp [o zonă adâncă în mijlocul creierului conectată la memorie], aveți memoria pe termen scurt formată în timpul zilei și în timpul somnului, care este mutată în exteriorul creierului, cortexul', spune profesorul Mellor.

Acest sistem de fișiere extrem de sofisticat poate explica de ce se pare că nu rămânem niciodată fără spațiu de memorie.

'În în ceea ce privește încadrarea în mai multe cunoștințe - se pare că avem o capacitate nelimitată", spune profesorul Bird. Cu toate acestea, creierul are o funcție prioritară pentru a determina amintirile cărora să le acorde importanță. După cum explică profesorul Mellor: „Noi credem că, dacă are o importanță emoțională – dacă ceva te face să te simți cu adevărat bine sau rău – asta are asociat un semnal care spune că sinapsele respective să fie reactivate în timpul somnului. Ceea ce ajută creierul la care să acorde prioritate amintirilor este eliberarea anumitor substanțe chimice asociate cu amintirile în momentul formării lor - cum ar fi substanțele chimice care se simt bine, dopamina sau serotonina sau, la celălalt capăt al spectrului emoțional, adrenalina.

Cu alte cuvinte, dacă ceva te face să te simți grozav sau speriat sau foarte fericit, cu atât mai multe șanse să-ți amintești asta decât ceva mai simplu.

Dar unele amintiri nu sunt concepute astfel încât fi conservat. Spre deosebire de amintirile de lungă durată, amintirile tale de lucru — tipul de memorie care te ajută să-ți faci niște cifre în cap sau care ține cont de traficul din spatele nostru când mergem să depășim pe o autostradă, de exemplu — este mai trecător.

„Ne permite să urmărim în jurul nostru pe măsură ce lucrurile se schimbă și avem tendința de a nu codifica toate acestea”, spune profesorul Logie. De fapt, abilitatea de a uita anumite lucruri este utilă în multe privințe, spune el.

„Uitarea este o superputere umană. Acesta este motivul pentru care creierul nostru este de fapt superior unui computer, care nu are această capacitate.

„Renunțarea la toate detaliile banale ale experienței noastre — forma mărului pe care l-am mâncat, culoarea a mașinii pe care am depășit-o — oprește memoria noastră să devină prea aglomerată cu trivialități inutile”, spune el.

Acest lucru este important pentru acel moment în care încerci să-ți amintești un eveniment, adică atunci când creierul tău conduce efectiv o căutare pe Google. „Asta este cel mai simplu mod de a spune”, spune profesorul Bird. „Și de multe ori, la fel ca în cazul căutărilor pe Google, se aduc o mulțime de răspunsuri” – iar punerea laolaltă care este cea potrivită nu este un proces perfect.

„Un lucru pe care îl știm acum este că [ amintirea memoriei] nu funcționează ca un video recorder, în care apăsați pe înregistrare, apoi îl redați și îl primiți înapoi”, adaugă el.

„Este un proces mult mai complex – trebuie să puneți cap la cap ceea ce aveți cred că s-a întâmplat. De aceea, s-ar putea să vă amintiți ceva diferit de cum s-a întâmplat de fapt. Pe măsură ce ne amintim lucrurile din nou și din nou, memoria devine mai robustă', spune el.

Cum să facem amintirile mai robuste este un domeniu de interes științific.

Deși există mult mai multe de făcut în acest sens, cei care doresc să-și îmbunătățească memoria între timp ar putea face mai rău decât să doarmă suficient — și să facă mișcare.

Diferitele studii au descoperit că exercițiile aerobice, cum ar fi alergarea, mersul pe jos și înotul, pot îmbunătăți memoria – o recenzie publicată în Nature în acest an a constatat că este deosebit de benefic pentru persoanele de peste 55 de ani.

Autorii au analizat 36 de studii care au implicat aproape 3.000 de persoane și au concluzionat că „exercițiul aerobic este o intervenție accesibilă, non-farmaceutică, pentru a îmbunătăți memoria episodică la vârsta adultă”. „Mișcarea ajută la fluxul de oxigen în jurul corpului către creier – are nevoie de oxigen pentru a se dezvolta – iar exercițiul vă protejează împotriva problemelor de sănătate care vă pot afecta memoria”, spune profesorul Logie.

El adoptă o abordare mai puțin energică a memorie. „Încerc să învăț cât de mult pot”, adaugă el, explicând cu cât ai mai multe amintiri pe un anumit subiect, cu atât este mai ușor să-ți aduci în minte acel „fișier”.

Dar el își păstrează și el. atenție la o sarcină urmată de alta: „Încerc să mă concentrez pe un singur lucru la un moment dat, mai degrabă decât pe multitasking, deoarece acest lucru vă permite să vă consolidați – și pentru mine funcționează”, spune el.

„Albinele sunt modele utile despre cât de multă inteligență puteți stoarce într-un creier mic”, spune Lars Chittka, profesor de ecologie senzorială și comportamentală de la Universitatea Queen Mary din Londra.

El a fost coautor al unui studiu fundamental, publicat ultima dată. Noiembrie în Nature Communications, care a arătat cum bacteriile intestinale ale albinelor pot influența puterea amintirilor lor.

„Creierul lor are aproximativ dimensiunea unui cap de ac și, în timp ce avem 85 de miliarde de neuroni [celule nervoase] în ale noastre, albinele au mai puțin de un milion, așa că folosirea albinelor înseamnă că putem aborda întrebările despre memorie într-un sistem mai puțin complex', spune el.

Albinele memorează multe pe o zi de zi. soră, adaugă el. „Au o casă a cărei locație trebuie să o memoreze — pot zbura până la 10 km [șase mile] distanță și trebuie să poată găsi în mod fiabil drumul înapoi acasă, deoarece nu pot trăi singuri. Ar muri.

„Când i-am testat în laborator, sa dovedit că pot să memoreze fețe umane, puncte de interes și să învețe să numere” – numărând repere pentru a-și localiza stupul – precum și învățare și abilități de memorare. Aceasta a inclus învățarea albinelor să joace fotbal. Trebuiau să mute o minge de mărimea unui bob de mazăre către o poartă „lovindu-i” cu piciorul, primind o picătură de nectar dacă marcau.

„De asemenea, puteau învăța cum să facă asta observându-se unul pe celălalt”, spune Profesorul Chittka.

După ce a văzut studiile inițiale care sugerează că bacteriile intestinale ar putea fi implicate în memorie, profesorul Chittka a decis să investigheze acest lucru la albine. Echipa a instalat zece flori de culori diferite în laborator. Cinci conțineau o „recompensă” de nectar, iar cinci nu; albinele au putut zbura între ele.

Presumarea a fost că albinele își vor aminti florile cu nectar. Insectele au fost apoi testate până la trei zile mai târziu pentru a vedea dacă își pot aminti ce floare era care. Rezultatele au fost corelate cu bacteriile lor intestinale.

În continuare, dieta unui grup a fost suplimentată cu Lactobacillus apis, o bacterie găsită și în intestinul uman pe care au identificat-o ca fiind legată de o memorie mai bună. Un grup de control nu a avut niciunul.

„A fost uimitor”, spune profesorul Chittka. „Odată cu suplimentarea, a existat o îmbunătățire cu 20 până la 25% a capacității lor de a-și aminti florile cu recompensă pentru nectar.

„O teorie este că bacteriile au crescut nivelurile de glicerofosfolipide – o formă de grăsime „cunoscută”. la albine și la oameni să fie blocuri de construcție importante în membranele neuronale.

„Acestea au fost ridicate în sângele albinelor, așa că ar putea fi utile în construirea neuronilor și a conexiunilor între ei.”

Următorul pas este să încercăm munca la șobolani și apoi la oameni.

„Visul ar fi să oferim suplimente care să beneficieze memoria umană, în special la cei cu boli degenerative”, spune el.

Nu este singurul studiu care leagă microbiomul și memoria. Un studiu realizat de Universitatea din Georgia în revista Translational Psychiatry de anul trecut a constatat că consumul de băuturi dulci în adolescență are un impact negativ asupra memoriei la vârsta adultă. Se crede că zahărul afectează alcătuirea microbiomului.

_ Man United „a discutat despre vânzarea lui Cristiano Ronaldo în ianuarie – în timp ce Ralf Rangnick a făcut forță pentru ieșire”

_ Atmosfera Pământului poate fi sursa de apă lunară

_ Romeo Beckham rămâne fără cămașă în timp ce îl imită pe tatăl David dând cu piciorul într-o minge de fotbal pe plaja din Miami

_ Carnea de vită este OFF din meniu pentru mesele școlare pentru a fi înlocuită cu gammon

_ Turist britanic, 56 de ani, găsit mort pe fundul unei stânci la două zile după ce a plecat la plimbare

Sunt vaccinurile ARNm COVID sigure? A apărut Studiul "Evenimente adverse grave de interes special în urma vaccinării ARNm în studiile randomizate"

_ Rapperul australian Lil Bo Weep își arată tatuajele într-un videoclip reapărut

_ Un bărbat aflat la scăldat a descoperit o bombă

_ Ronaldo vrea să renunțe la Man United pentru că se teme să nu piardă recordul de goluri UCL în fața lui Messi, spune Tony Cascarino

_ Ruby Wax susține că și-a vindecat depresia cu tratamente care folosesc magneți pentru a-i bate creierul

_ Zeci de mii au spus să evacueze suburbiile inundate din Sydney

_ Luhansk governor says Russia will shift main focus to Donetsk region

_ Victoria Beckham sărbătorește cea de-a 23-a aniversare a nunții împreună cu soțul David, într-un omagiu țâșnic

_ Theatre legend Peter Brook dies, aged 97

_ Insarcinata Shanina Shaik se alatura lui Venus Williams si Stormzy intr-un club privat

_ Chris Martin face o apariție surpriză la pub The Stag Inn

_ Sienna Miller face pachete pe PDA cu iubitul ei Oli Green la Wimbledon

_ Curs valutar - Leul a crescut în raport cu euro

_ Gradul de ocupare în centrele IGI a scăzut la sub 43%

_ Love Island SPOILER: Jacques este instantaneu fermecat de FIECARE bomba Casa Amor

_ Britanic este șocat de un obicei australian foarte comun după ce s-a mutat Down Under din Londra

_ Zeci de mii de locuitori sunt evacuaţi din suburbiile oraşului Sydney din cauza inundaţiilor VIDEO

_ Acasă și departe: Marni Little are „un sân” după ce implantul mamar a fost infectat

_ Canalul Suez înregistrează cel mai mare venit anual de 7 miliarde USD

_ Usain Bolt critică calitatea fotbalului australian după perioada sa eșuată în A-League

_ Fără experienţă, fără CV, eşti angajat! Lupta lanţurilor hoteliere europene de top pentru angajaţi

_ Ferne McCann dezvăluie că echipa sa de filmare a surprins momentul în care Lorri a pus întrebarea

_ Naomi Campbell, 52 de ani, își arată picioarele într-o rochie neagră strâmtă, cu dungi transparente, în timpul PFW

_ O carte pe zi: „Indrăgostirile” de Javier Marías

_ Stranger Things SPOILER: Vedetele Winona Ryder și David Harbour s-au sărut improvizat

_ Kyly Clarke își etalează cu mândrie fizicul rupt înainte de apariția în Australian Ninja Warrior

_ Bilanţul protestelor din Uzbekistan: 18 morţi şi 243 de răniţi

_ Cel mai dur mesaj al lui Zelensky pentru Ucraina de până acum, în timp ce Putin cucerește ÎNTREAGA regiune Luhansk

_ Papa Francisc neagă că ar intenţiona să demisioneze în curând

_ Londra este aproape de a rămâne fără apă potabilă, spune cântăreața

_ Pensia mea de stat este prea mică pentru că lipsește ultimul an NI?

_ Alexandra Burke dă naștere primului copil cu partenerul Darren Randolph

_ Columnist este acuzat de RASISM pentru că a spus că Nick Kyrgios ar trebui să fie deportat din Australia

Premiile abundă pentru extrema dreaptă a lui Le Pen în alegerile legislative istorice franceze

Blestemul este rupt! Rapperul Drake pune capăt seriei sale de pierderi la jocurile de noroc cu bani mari

_ Simone Ashley de la Bridgerton este o minune în alb la cina Netflix care sărbătorește cultura sud-asiatică

_ Un chinez a băgat în carantină 5000 de oameni: a îndrăznit să încalce restricțiile împotriva Covid-19

_ Femeile din Afganistan sfidează ordinul talibanilor: Prezentatoarele TV au refuzat să-şi acopere feţele

_ Știri despre transfer LIVE: Manchester United se luptă cu Arsenal pentru Lisandro Martinez, „întoarceți-vă către Paulo Dybala”

_ Bonnie Wright și Andrew Lococo au croit o siluetă șic în timp ce pleacă de la petrecerea de nuntă a lui Olive Uniacke

_ Stranger Things confirmă faptul că Joseph Quinn a improvizat ultima linie a personajului său Eddie Munson

_ Copenhagen mall shooting suspect had mental health issues

_ Thousands evacuate from 'dangerous' Sydney floods

_ Sleaze row îi încurajează pe rebelii conservatori într-un complot pentru a rupe regulile partidului și a forța UN ALLT vot asupra viitorului premierului

_ Biden: Toată lumea ar trebui să fie îngrijorată de epidemia de variola maimuţei

Turcia iese la atac după summitul UE la care a participat și Iohannis: 'Decizii părtinitoare, lipsite de contact cu realitatea'

_ Purely Byron criticat pentru că arată foarte asemănător cu Habitual Beauty a lui Keira Rumble

_ Stânga ia primul tur la votul prezidențial columbian...

_ Fanii reproșează LaLiga după o declarație prin care a anunțat intenția de a se plânge la UEFA despre PSG

_ Modelul OnlyFans, în vârstă de 32 de ani, „bucat” după ce a fost arestată pentru problema pungii de gunoi în urmă cu opt ani

_ Ukraine withdraws from battered Lysychansk, Russia claims major victory

_ Noel Gallager este calificat de „vilan” de către organizația de caritate pentru persoanele cu dizabilități

_ Criza costului vieții: St Ives va solicita turiștilor să folosească toaletele publice din oraș

Nr. de articole la aceasta sectiune: 73, afisate in 2 pagini.

ieri 01:21 _ ANDROID...