_ Geofizica planetară: ce este? Ce ne poate învăța despre găsirea vieții dincolo de Pământ?

_ Geofizica planetară: ce este ? Ce ne poate învăța despre găsirea vieții dincolo de Pământ?

Universe Today a examinat importanța studierii craterelor de impact, suprafețelor planetare, exoplanetelor, astrobiologiei, fizicii solare, cometelor și atmosferelor planetare și cum aceste științifice interesante. disciplinele pot ajuta oamenii de știință și publicul să înțeleagă mai bine modul în care urmărim viața dincolo de Pământ.

Aici, ne vom uita în interior și vom examina rolul pe care îl joacă geofizica planetară în a ajuta oamenii de știință să obțină o perspectivă mai bună asupra sistemului nostru solar și dincolo. , inclusiv beneficiile și provocările, găsirea vieții dincolo de Pământ și modul în care studenții viitori pot studia geofizica planetară. Deci, ce este geofizica planetară și de ce este atât de important să o studiem?

„Geofizica planetară este studiul modului în care planetele și conținutul lor se comportă și evoluează în timp”, dr. Marshall Styczinski, care este un Cercetător afiliat la Institutul de Știință Spațial Blue Marble, spune Universe Today. „Este în esență studiul „What Lies Below”, concentrându-se pe ceea ce nu putem vedea și modul în care se leagă de ceea ce putem vedea și măsura. Majoritatea planetelor (inclusiv Pământul!) sunt ascunse vederii – geofizica este modul în care știm. totul despre Pământ, sub cel mai adânc pe care l-am săpat!”

Așa cum sugerează și numele, geofizica este studiul înțelegerii fizicii din spatele proceselor geologice, atât pe Pământ, cât și pe alte corpuri planetare, cu accent pe interior. procese geologice. Acest lucru este util în special pentru corpurile planetare care sunt diferențiate, ceea ce înseamnă că au mai multe straturi interioare care rezultă din elementele mai grele care se scufundă în centru, în timp ce elementele mai ușoare rămân mai aproape de suprafață.

Planeta Pământ, de exemplu, este separate în crustă, manta și miez, fiecare având propriile sale substraturi, iar înțelegerea acestor procese interioare îi ajută pe oamenii de știință să pună laolaltă cum era Pământul cu miliarde de ani în urmă și chiar să facă predicții cu privire la mediul planetei în viitorul îndepărtat.

Aceste procese interioare conduc procesele de suprafață, inclusiv vulcanismul și tectonica plăcilor, ambele fiind responsabile pentru menținerea temperaturii Pământului și, respectiv, reciclarea materialelor. Deci, care sunt unele dintre beneficiile și provocările studierii geofizicii planetare?

Dr. Styczinski spune Universului Today: „Geofizica ne oferă instrumentele pentru a determina ce există sub suprafața vizibilă a corpurilor planetare (planete, luni, asteroizi etc.). Este singura noastră modalitate de a învăța despre ceea ce nu putem vedea! Aflați ce se află în interiorul unei planete și în ce condiții, cum ar fi cât de multă presiune și căldură pentru fiecare strat, ne ajută să construim o istorie pentru planetă și să știm cum aceasta se va schimba în timp.”

În schimb, Dr. Styczinski subliniază, de asemenea, pentru Universe Today, provocările, observând dificultatea de reproducere a condițiilor geologice care apar de-a lungul a milioane de ani, chiar și cu cele mai sofisticate laboratoare din lume, din cauza mișcărilor lor lente pe perioade mari de timp. În plus, el observă că acceleratorii de particule sunt uneori necesari pentru a reproduce condițiile extreme din cadrul giganților gazosi, care sunt, de asemenea, diferențiate, deși cu straturi de gaz și lichid, spre deosebire de rocă.

Dar Pământul nu este singurul stâncos. lumea din sistemul nostru solar care prezintă diferențiere, deoarece toate cele patru planete stâncoase (Mercur, Venus, Pământ și Marte) prezintă o formă de stratificare interioară care a avut loc de-a lungul miliardelor de ani, deși la scară mai mică datorită dimensiunilor lor. Pe lângă planete, multe luni stâncoase din sistemul solar prezintă, de asemenea, diferențieri, inclusiv lunile galileene ale lui Jupiter, Io, Europa, Ganymede și Callisto și câteva dintre lunile lui Saturn, inclusiv Titan, Enceladus și Mimas.

Dintre aceste luni, Europa, Titan și Enceladus sunt în prezent ținte pentru astrobiologi, deoarece s-a confirmat că Europa și Enceladus posedă oceane interioare de apă lichidă, Titan prezentând și dovezi puternice. În plus, Titan este singura lună cu o atmosferă densă și, la fel ca Pământul, probabil că are geofizica interioară care o conduce. Dar ce ne poate învăța geofizica planetară despre găsirea vieții dincolo de Pământ?

„Am învățat din studierea lui Marte că suprafețele planetelor pot fi destul de ostile vieții așa cum o cunoaștem”, spune dr. Styczinski pentru Universe. Astăzi. „Dacă și când vom fi capabili să găsim viață în altă parte a sistemului solar pe care nu am adus-o noi înșine acolo, probabil că va fi găsită sub suprafață, unde poate fi protejată de mediul aspru de la suprafață. Geofizica ne oferă înseamnă a planifica expediții în subteran și singura metodă de a găsi apă lichidă care este ascunsă vederii pe lunile înghețate. Acestea sunt cele mai bune locuri pe care le cunoaștem pentru a căuta viața dincolo de Pământ.”

Motivul. De ce suprafața lui Marte este inospitalieră vieții așa cum o știm, se datorează lipsei unei atmosfere groase, care este responsabilă pentru împiedicarea particulelor încărcate ale soarelui din vântul solar să ajungă la suprafața planetară. În timp ce Marte avea cândva un câmp magnetic puternic, dr. Styczinski notează pentru Universe Today că „Unii cercetători cred că câmpurile magnetice pot de fapt îndepărta atmosfera”, în timp ce remarcă rapid că acesta „este un subiect de dezbatere acerbă”. Marte a avut cândva o atmosferă mai groasă, care s-a pierdut împreună cu câmpul magnetic de-a lungul miliardelor de ani pe măsură ce interiorul Planetei Roșii s-a răcit.

Pe lângă sistemul nostru solar, dr. Styczinski spune Universului Today că geofizica planetară, de asemenea, face o treabă excelentă de a ajuta oamenii de știință să înțeleagă mai bine exoplanetele, în special sistemele cu mai multe planete, precum al nostru. Deși nicio suprafață a exoplanetelor nu a fost încă fotografiată, o mai bună înțelegere a proceselor geofizice ale corpurilor planetare din sistemul nostru solar îi ajută pe oamenii de știință să obțină informații despre modul în care aceste procese ar putea avea loc pe planetele din cosmos, inclusiv pe câmpul magnetic.

Câmpul magnetic al unei planete este condus de procesele interne care au loc în nucleul său exterior, care pentru Pământ este compus din lichid de metal lichid agitat, în timp ce miezul interior este o bilă solidă de metal comprimat. Pe măsură ce fluidul acestui nucleu exterior se agita și circulă, el creează curenți electrici care produc câmpul magnetic masiv care învăluie lumea noastră mică și albastră într-o bule de protecție împotriva intemperiilor nocive din spațiu.

Câmpul magnetic al Pământului captează particulele încărcate. în centurile de radiații din spațiul din apropiere. Modul în care câmpul magnetic protejează planeta noastră poate fi văzut în timpul furtunilor magnetice de la soare, atunci când magnetosfera se îndoaie și se îndoaie ca răspuns, trimițând particule din aceste centuri de radiație aproape de suprafață în regiunile de latitudine nordică și sudică înaltă. Acolo, ele interacționează cu atmosfera Pământului pentru a produce aurorele uluitoare observate adesea în Alaska, țările nordice și Antarctica.

Cu toate acestea, în timp ce câmpul magnetic al Pământului este impresionant, se potrivește ca cea mai mare planetă din sistemul solar, Jupiter, are în egală măsură cel mai mare câmp magnetic, a cărui „coadă” se extinde până la orbita lui Saturn, sau aproximativ 400 de milioane de mile. În plus, procesele interne responsabile de generarea câmpurilor magnetice pe planete gazoase precum Jupiter, Saturn, Uranus și Neptun ar putea fi total diferite de cele de pe Pământ. Prin urmare, având în vedere toate aceste variabile și procese, care este cel mai interesant aspect al geofizicii planetare pe care l-a studiat dr. Styczinski în timpul carierei sale?

„Partea geofizicii planetare care mi se pare cea mai incitantă este utilizarea câmpului magnetic invizibil pentru a detecta oceanele subterane”, spune dr. Styczinski pentru Universe Today. „Continuă să fiu uimit de modul în care funcționează totul când mă gândesc cu adevărat la asta. Apele sărate oceanice reflectă parțial câmpurile la care sunt expuse de pe planeta lor mamă, ca în Jupiter și luna sa Europa. Utilizăm aceste măsurători împreună cu laboratorul. studii aici pe Pământ și geofizică pentru a înțelege straturile materiale din interiorul Europei pentru a determina proprietățile oceanului. Încă mă uluit faptul că acest proces funcționează la fel de bine ca el."

Ca majoritatea domeniilor științifice, Geofizica planetară cuprinde o multitudine de discipline și medii științifice cu scopul de a răspunde la cele mai dificile întrebări ale universului prin colaborare și inovare constantă. Geofizica este o combinație de geologie și fizică, dar încorporează și matematică, chimie, științe atmosferice, seismologie, mineralogie și multe altele, cu scopul de a înțelege mai bine procesele interioare ale Pământului și ale altor corpuri planetare din întreg sistemul solar și dincolo. Prin urmare, ce sfaturi poate oferi dr. Styczinski viitorilor studenți care doresc să urmeze studiile geofizicii planetare?

„Există multe căi către geofizică și multe lucruri diferite de studiat și modalități de a le studia”, dr. Styczinski spune Universului de azi. „Studiile tale din trecut nu trebuie să fie specifice geofizicii sau chiar să implice deloc geologia. Poate că cea mai productivă mișcare pe care o poți face este să ceri ajutor, mai ales de la cineva care studiază o temă care te interesează. Abilitățile de programare pe computer sunt neprețuite. Recomand să înveți Python — este gratuit și utilizat pe scară largă în întreaga știință. Există multe tutoriale disponibile, de asemenea gratuit. Deși nu toată geofizica va necesita multă programare, cred că toți geofizicienii vor beneficia de pe urma acelor abilități.”

_ MAI: Aproximativ 24.000 de angajați ai ministerului vor asigura ordinea de Florii

_ Fiica legendei de cricket mort îi aduce un omagiu emoționant tatălui ei în ziua nunții

_ Un bărbat în vârstă de 40 de ani moare în urma unui „incident” cu parașuta la zona industrială County Durham

_ Inventatorul Erno Rubik a crezut că cubul său este atât de dificil încât nimeni nu l-ar cumpăra: acum a vândut 500 m

_ Părțuitorul de la senzația Netflix Baby Reindeer mi-a hărțuit familia timp de cinci ani... chiar a amenințat că-mi va ucide soțul parlamentar

_ Mi-a fost rău să descopăr că am fost transformată într-o victimă a pornografiei deepfake - creată de AI dintr-o singură fotografie, scrie CATHY NEWMAN, radiodifuzorul de la Channel 4.

_ UE impune noi reguli de circulație: Când vor intra în vigoare în România

_ Organizația caritabilă de modă de mare profil a lui Naomi Campbell este închisă – la jumătatea anchetei organizației de caritate cu privire la afirmațiile privind gestionarea proastă financiară

_ Moment adorabil, elefantul întoarce pantoful copilului după ce a căzut în incinta grădinii zoologice

_ Guvernatorul Tennessee semnează un proiect de lege care permite profesorilor și personalului să poarte arme pe terenurile școlii

_ VIDEO | Modele legendare Dacia au fost reînviate: O mașină de Miliție și una de Securitate printre modelele expuse într-un mic muzeu

_ Cel mai bun oraș din lume nu poate avea încă patru ani de cel mai rău primar vreodată, scrie magnatul imobiliar NICK CANDY

_ SOFT ON CRIME: Guvernatorul Arizona, Katie Hobbs, respinge proiectul de lege pentru a crește pedepsele pentru infractori recidiviți de furt organizat

_ Lucrul într-un birou m-a făcut să mă simt ca și cum aș exista în capul meu - așa că am decis să lucrez în pescuit cu normă întreagă

_ Mesajul lui Marcel Ciolacu de Florii: Vă urez tuturor o duminică binecuv�ntată

_ Care oraș are cei mai mulți miliardari în 2024?

_ „Pub încă mai servea clienții în timp ce mama zăcea cu un craniu fracturat din cauza căderii prin ușa unei pivnițe”: fiica cere reguli mai stricte după ce proprietarii au cruțat închisoarea după moartea străbunicii

_ Joe Biden glumește despre acuzarea principalului său oponent politic, Donald Trump, la cina corespondenților de la Casa Albă (VIDEO)

_ Se spală sau nu în Săptămâna Mare? În ce zile e păcat să faci curățenie

_ KATIE HIND: Am privit îngrozit cum grupul de încarcat a lui Charlotte Church a aruncat-o într-un club de noapte când avea doar 18 ani. Nu sunt surprins că a ars prin averea ei de 25 de milioane de lire sterline.

_ George Simion strânge la Bucureşti conservatorii europeni. Ce plan are AUR pentru Europa

_ Scandal în Finlanda! Deputat de extremă dreapta, suspectat că a tras cu arma în faţa unui club de noapte din Helskinki

_ Irakul, lege dură anti-LGBT: ani grei de închisoare chiar și pentru orice bărbat îmbrăcat într-o manieră efeminată

_ VEZI: Joe Biden are o bătălie cu m�ncarea lui la cina corespondenților de la Casa Albă

_ VIDEO | Cazul 'George Floyd' care a zguduit lumea se repetă - Un afroamerican a murit sub genunchiul unui polițist: 'Nu pot să respir'

_ Gabriela Firea îşi depune candidatura pentru funcţia de primar al municipiului Bucureşti

_ Bărbatul în vârstă de 47 de ani este acuzat de crimă după ce o femeie în vârstă de 49 de ani, scoasă din River Derwent din Malton, a murit în spital, în timp ce prietenii îi omagiază „mamă minunată”

_ Administraţia Biden amână planul de a interzice ţigările mentolate

_ Burkina Faso respinge raportul Human Rights Watch despre masacrul satului ca fiind „fără temei”

_ Sondaj Avangarde: Gabriela Firea a urcat pe locul 2 în topul preferinţelor bucureştenilor

_ Faceți cunoștință cu Lordul Nerușinat! Strigăt SNP, când fostul lider Ian Blackford le cere conservatorilor și laburistului să-i dea un loc în Camera Lorzilor

_ VIDEO| Polițiștii au oprit un șofer cu un Ferrari, dar au avut o mare surpriză când au văzut cine era la volan

_ În timp ce Prințul William și Kate se pregătesc să sărbătorească aniversarea nunții, ne uităm înapoi la unele dintre cele mai dulci momente pe care le-au împărtășit împreună de-a lungul anilor...

_ Oficial – Biroul Electoral a respins candidatura Dianei Șoșoacă la Primăria Capitalei: nereguli multiple găsite la dosar (document)

_ Messi mai înscrie două, când Miami câștigă cu 4-1 la New England

_ Cum regina Maria a Danemarcei este „sora mai mare” a stilului propriei noastre Kate Middleton. Și de ce este cu un pas înainte - nu doar când vine vorba de modă...

_ Poliția anti-revoltă îndepărtează agitatorii Hamas de la Universitatea Indiana (VIDEO)

_ Cine este noua iubită a lui Ryan Garcia? Cel mai bine plătit creator OnlyFans din Australia a fost interzis de pe TikTok pentru conținutul ei plin de viață și chiar a fost deportat din Statele Unite.

_ Putin a preluat controlul unor companii germane şi italiene din Rusia. Reacţia Uniunii Europene

_ Când o fetiță a spus că are un monstru, părinții nu au luat-o în seamă: ce au descoperit cu ajutorul unei camere termice i-a șocat

_ Gabriela Firea și-a depus candidatura la Primăria Capitalei chiar de ziua soțului: Aveți oamenii care pot transforma Bucureștiul în bine

_ Prințul Harry se va întoarce în Marea Britanie fără soția Meghan pentru evenimentul Invictus Games pentru prima dată de când Kate a dezvăluit că este supusă unui tratament pentru cancer - dar va face duke o vizită la cumnata sa cândva dragă?

_ DR ELLIE CANNON: De ce mă doare la subsuoară în timpul unei plimbări obositoare cu bicicleta?

_ Vasul de croazieră obișnuia să găzduiască refugiații care fug de oroarea războiului din Ucraina, chemați în mijlocul „crizei”... pentru a găzdui turiști și artiști la Edinburgh Fringe

_ Românii au uitat de programul 'Noua Casă': Ce metodă de achiziție a unei locuințe preferă cumpărătorii

_ Cetăţenii din Tadjikistan, avertizaţi de autorităţi să nu călătorească în Rusia

_ Trădătorul sovietic și membrul inelului de spionaj Cambridge Five, Anthony Blunt, ar fi putut, de asemenea, să fi transmis naziștilor secrete care au dus la moartea a mii de trupe aliate, susține o nouă carte.

_ China aplica strategia "broaştei fierte", acuză comandantul armatei americane din regiunea Indo-Pacific

_ El este Florin, tânărul care a murit chiar de ziua lui, după un accident teribil în Constanța / Foto - Video

_ Fostul producător hollywoodian Harvey Weinstein a fost spitalizat

_ România, paradisul băncilor! Încă o bancă ar putea să fie cumpărată - anunţul făcut de şefii UniCredit şi Alpha Bank

_ Gigi Becali începe revoluţia! Suma uriaşă pe care o va cheltui latifundiarul din Pipera. Dezvăluiri de ultimă oră din interior

_ Franța o acuză pe fosta soție a unui înalt oficial al grupului SI de crime împotriva umanității

_ André Villas-Boas a fost ales preşedinte al clubului FC Porto. El pune capăt domniei lui Pinto da Costa, după 42 de ani

_ Tradiţii şi obiceiuri în Duminica Floriilor. Care este superstiţia pentru fetele nemăritate

_ Hopa: profesorul de la Universitatea Emory recunoaște că l-a lovit pe un ofițer de poliție �nainte de a fi arestată (video)

_ Lupta pentru Antarctica

_ ILARIO: Guvernatorul Michigan, Gretchen Whitmer, huiduit de o mulțime record la draftul NFL din Detroit (VIDEO)

Pag.104 Pag.105 Pag.106 Pag.107 Pag.108 Pag.109 Pag.110 Pag.111
Pag.112 Pag.113 Pag.114 Pag.115 Pag.116 Pag.117 Pag.118 Pag.119
Pag.120 Pag.121 Pag.122 Pag.123 Pag.124 Pag.125 Pag.126 Pag.127
Pag.128 Pag.129 Pag.130 Pag.131 Pag.132 Pag.133 Pag.134 Pag.135
Pag.136 Pag.137 Pag.138 Pag.139 Pag.140 Pag.141 Pag.142 Pag.143
Pag.144 Pag.145 Pag.146 Pag.147 Pag.148 Pag.149 Pag.150 Pag.151
Pag.152 Pag.153 Pag.154 Pag.155 Pag.156 Pag.157 Pag.158 Pag.159

Nr. de articole la aceasta sectiune: 9951, afisate in 166 pagini.

ieri 11:18 _ Căldură albă