Limacșii de mare se auto-decapitează singuri, rupându-și propriul CAP și apoi își pot regenera un corp cu totul nou - iar oamenii de știință nu știu cum o fac sau de ce

Motivul adaptării neobișnuite rămâne neclar, dar oamenii de știință sugerează că ar putea permite melcilor să-și îndepărteze astfel, paraziții interni care le afectează reproducerea

Ideea ca un animal să-și taie propriul cap înainte de a regenera un corp cu totul nou poate suna ca intriga celui mai recent blockbuster științifico-fantastic, dar pentru două specii de melci de mare, este o realitate groaznică.

Oamenii de știință din Japonia au descoperit două specii de limac de mare sacolossan care pot recrădi un întreg corp în doar trei săptămâni.

Echipa surprinsă a observat comportamentul bizar prin pură întâmplare și nu are nici o idee despre cum sau de ce animalul face acest lucru.

Auto-decapitarea poate permite melcilor să îndepărteze paraziții interni care afectează reproducerea, deși oamenii de știință spun că sunt necesare cercetări suplimentare pentru a demonstra acest lucru.

Oamenii de știință japonezi au dat peste comportamentul bizar de autotomie la două specii de limac de mare sacoglossan și nu au nicio idee despre cum sau de ce animalul face asta.

În imagine, un cap care se zvârcoleste (stânga) după ce a fost rupt de corp (dreapta)

În imagine, o descriere pas cu pas a modului în care un limac de mare își răstoarnă capul și își reînnoiește corpul.

A, capul și corpul imediat după autotomie (ziua 0), cu inima rămânând în secțiunea corpului (săgeată); B, ziua 7; C, ziua 14; D, ziua 22 Alte exemple de autotomie

Auto-decapitarea limacului de mare este, fără îndoială, cel mai extrem exemplu de autotomie - pierderea unei părți a corpului - în regnul animal.

Cu toate acestea, alte animale și-au dezvoltat capacitatea într-o măsură mai mică.

De exemplu, majoritatea șopârlelor iguanide sunt supuse autotomiei cozii ca strategie defensivă.

Când un prădător apucă coada, se rupe și se clatină violent câteva minute.

Unii șerpi își pot lăsa să cadă și coada.

Salamandrele fac și sunt capabile să crească una nouă.

Cu toate acestea, nu toate șopârlele au această abilitate regenerativă, cum ar fi gecko cu creastă.

Șoarecii africani spinoși sunt singurele mamifere cunoscute care prezintă autotonie.

Au spini, ca un arici, opuși blănii și își pot arunca pielea în bucăți, ca instrument pentru a evita să fie uciși.

Capetele tinerilor limaci încep să se zvârcolească imediat după ce sunt despicate de corpul lor, rana vindecându-se rapid.

La câteva ore de la evenimentul traumatic, capetele de melci încep să mănânce alge.

În mod uimitor, durează doar o săptămână pentru ca inimile lor să se regenereze și trei săptămâni pentru ca întregul lor corp să renască ca nou.

În timp ce capetele melcilor de mare dezvoltă un corp nou, corpurile aruncate sunt incapabile să creeze un cap nou.

Acest proces pare să încetinească în timp, cu melci mai vechi incapabili să se regenereze și să moară ca urmare a decapitației.

Profesorul Yoichi Yusa și candidatul la doctorat Sayaka Mitoh de la Universitatea Femeilor din Nara din Japonia au întâlnit fenomenul prin pură întâmplare.

Laboratorul Yusa studiază în mod normal melcii de mare de la ou până la moarte pentru a afla despre ciclul lor de viață și trăsăturile lor.

Într-o zi, echipa a văzut un cap fără corp care se mișca în jurul tancului și a început să investigheze trăsătura ciudată.

Pentru a înțelege ce se întâmpla, echipa a început să taie capetele unor melci de mare folosind un fir de nailon ultra-subțire.

„Am fost surprinși să vedem capul mișcându-se chiar după autotomie”, a spus Mitoh.

„Am crezut că va muri curând fără inimă și alte organe importante, dar am fost din nou surprinși să constatăm că regenerează întregul corp”.

Melcii tineri care își pierd capul încep să se miște după autotomie - despărțirea capului și a corpului - sunt mai buni la proces decât melcii de mare mai vechi.

Capul se zvârcolește imediat după ce a fost desprins de cătușele restului corpului

Lucrarea lor, publicată astăzi în Cell Press , oferă detalii, sincronizări și videoclipuri ale evenimentului, dar nu este în măsură să explice modul în care animalele reușesc să facă remarcabilul lucru.

Cercetătorii cred că melcii pot avea țesuturi asemănătoare celulelor stem la locul tăierii, care se pot dezvolta în orice altă celulă de care are nevoie melcul.

Prin urmare, acestea ar putea forma inima și corpul după separare.

Autorii speculează că, în timp ce melcii așteaptă ca organele lor să se dezvolte, ei pot supraviețui folosind abilitatea fotosintetică a algelor pe care le mănâncă, o trăsătură cunoscută sub numele de cleptoplastie.

Un alt mister este de ce melcii de mare au evoluat acest comportament extrem de neobișnuit.

Un motiv sugerat este că poate permite melcilor să îndepărteze paraziții interni care afectează reproducerea.

Alte enigme includ ceea ce îi determină pe animale să-și arunce corpul.

Aceste descoperiri marchează o nouă formă de autotomie în regnul animal, bazându-se pe alte exemple celebre, inclusiv la tritoni și șopârle.

CE CAUZE SPECIALE AU SPECIILE CARE SE REGENEREAZĂ?

Toate organismele, inclusiv oamenii, au capacitatea de a se regenera într-o anumită măsură, dar procesul este mult mai dezvoltat la multe nevertebrate, cum ar fi viermii de pământ și stelele de mare.

Aceste animale pot crește noi capete, cozi și alte părți ale corpului atunci când sunt rănite.

Oamenii de știință nu știu de ce mamiferele nu au aceeași abilitate, dar regenerează pielea, mușchii și sângele.

Fiecare organism multicelular este construit dintr-o singură celulă, care se împarte în două celule identice, apoi patru și așa mai departe.

Fiecare dintre aceste celule conține exact aceleași fire torsadate de ADN și este considerată pluripotentă - ceea ce înseamnă că poate da naștere tuturor tipurilor de celule posibile din corp.

Dar undeva pe parcurs, acele celule inițiale - cunoscute sub numele de celule stem embrionare - se resemnează la o altă soartă și devin celule ale pielii, celule cardiace, celule musculare sau un alt tip de celule.

VIDEO Doi părinţi încearcă să-l facă pe bebeluşul lor să spună „mama”. Dar au o surpriză din partea căţelului...

Premierul Ciucă, discurs la aprinderea luminilor de Hanuka: Speranţa şi credinţa ne fac mai puternici...

Meciul din Primeira Liga, disputat sâmbătă de Benfica la Belenenses a fost abandonat pe fondul unor scene extraordinare

DE NEACCEPTAT. BANII ROMÂNIEI PENTRU AGRICULTURĂ DAȚI DE UE LA REFUGIAȚI. Ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, confirmă că banii europeni pentru agricultură s-au dus şi se vor duce la MIGRANȚI. IRIMESCU: "Sute de milioane de euro s-au dat la Refugiaţi"

_ Bolojan, despre viitorul PNL: E clar că nu este o situaţie bună în momentul de faţă pentru noi

_ Premierul Ciucă, discurs la aprinderea luminilor de Hanuka: Speranţa şi credinţa ne fac mai puternici

Tulpina Omicron lovește și fotbalul. 17 cazuri de posibilă infectare la echipa portugheză Belenenses

_ Tulpina Omicron se răspândeşte. Cazuri noi de infectare, descoperite în Danemarca şi Australia. Oamenii de ştiinţă caută soluţii

_ COMENTARIU Lelia Munteanu: Hanuca. Lumina şi utopia libertăţii

_ Emma Răducanu a fost cerută în căsătorie la Londra

_ Doliu în Formula 1. Sir Frank Williams a murit la vârsta de 79 de ani

_ La biserică, doar cu dovadă că nu ai COVID. Ţara care a introdus noi restricţii pentru credincioşi

_ Un clip cu un corb deştept a strâns aproape 6 milioane de vizualizări pe Instagram VIDEO

_ Vaccinare COVID-19 în România: Aproape 47.000 de români s-au vaccinat în ultimele 24 de ore

_ VIDEO O patiserie din Bucureşti este închisă, după ce un şobolan a fost filmat printre rafturi

Doliu în lumea modei. A murit, la 41 de ani, Virgil Abloh, designerul Louis Vuitton

_ ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea/ Ştefan Miu, la 19 ani cel mai tînăr delegat la Marea Unire, a făcut opt ani de închisoare sub comunişti

_ COMENTARIU Lelia Munteanu: Hanuca. Lumina şi utopia libertăţii

_ România învinge Luxemburg în preliminariile FIBA EuroBasket 2025

_ VIDEO Doi părinţi încearcă să-l facă pe bebeluşul lor să spună „mama”. Dar au o surpriză din partea căţelului

_ România învinge Luxemburg în preliminariile FIBA EuroBasket 2025

_ Tulpina Omicron loveşte şi fotbalul. 17 cazuri de posibilă infectare la echipa portugheză Belenenses

_ UE şi NATO anunţă că îşi vor consolida cooperarea în faţa unor ameninţări de tip hibrid. Anunţul Ursulei von der Leyen şi Stoltenberg

_ Judoka Vlăduţ Simionescu încheie anul cu o medalie de argint la Abu Dhabi Grand Slam 2021

Jeff Bezos a plătit 78 de milioane de dolari pe cea mai recentă proprietate. Se află în Hawaii și ascunde un secret

_ Fostul şef al Comitetului Olimpic Brazilian, Carlos Nuzman, a fost condamnat la 30 de ani de închisoare pentru corupţie la Rio 2016

_ Sfinxul şi Babele sunt în judeţul Dâmboviţa. Prahova a pierdut în primă instanţă procesul ce vizează cele două monumete naturale

Liga 1. FCSB a învins-o pe Craiova și în Bănie. Serie excelentă a bucureștenilor

_ Gabriela Baltag, candidat pentru şefia CSM: „Este exclus ca SRI să fie vreodată organ de cercetare penală în România. Noi n-am învăţat nimic din istorie, dar eu am văzut în dosare ce a făcut Securitatea lui Ceauşescu”

_ China a trimis zeci de avioane militare în spaţiul aerian al Taiwanului, în contextul tensiunilor

Comercianții trebuie să-și conecteze casele de marcat la sistemul ANAF. Instituția a anunțat că termenul nu va fi prelungit

_ Ţinteşte Ilie Bolojan Preşedinţia României? Răspunsul politicianului din Oradea

ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea / Alexandru Vaida Voevod - bătrînețea amară sub comuniști a unui făuritor al Unirii: "bunicul abia avea bani să-și cumpere țigările și cîte un ziar"

HOROSCOP 29 noiembrie 2021. Aceste zodii încearcă limite la început de săptămână. Trec peste orice obstacol cu ușurință

Președintele ceh, testat pozitiv la Covid, a numit un nou premier dintr-o cutie de plexiglas

Cristiano Ronaldo a dezvăluit secretul corpului său perfect sculptat: "30 de minute de soare pe zi"

Healthcare Trends VIDEO. Despre infecții urinare, pietre la rinichi și prostată. Sfaturi de prevenție și tratament

Vrei să slăbești? Iată un tabel cu km/min de alergare pentru a pierde kilograme

Consiliul Fiscal apreciază că rectificarea bugetară propusă de noul guvern este ciudată

STRĂINILOR NU LE PLAC PRODUSELE ROMÂNEȘTI. Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România şi Confederaţia Patronală CONCORDIA au cerut Parlamentului să respingă Legea nr. 321/2009 care obligă hipermarketurile să achiziţioneze 51% produse românești la raft

29 Noiembrie. Ziua infanteriei marine române, o istorie despre curaj și sacrificiu

Gianluigi Donnarumma desemnat cel mai bun portar al lumii în 2021 în versiunea IFFHS

Aşa convingi o femeie matură să facă amor cu un bărbat tânăr

Ion Cristoiu: Un Guvern de căcăcioși

Criză de Crăciun în Marea Britanie, unde 54% dintre adulți beau săptămânal

O carte pe zi: "Suflete goale" de Guillermo del Toro și Chuck Hogan

Bursele asiatice au intrat la apă, după apariția variantei Omicron pe piață

VIDEO Doi părinți încearcă să-l facă pe bebelușul lor să spună "mama". Dar au o surpriză din partea cățelului

OMS s-a pronunțat: cine amenință mai tare, dintre Delta și Omicron

Nr. de articole la aceasta sectiune: 272, afisate in 5 pagini.