_ Galaxy este folosit ca „telescop cosmic” pentru a studia inima universului tânăr

_ Galaxy este folosit ca „telescop cosmic pentru a studia inima universului tânăr

Astronomii au utilizat o galaxie ca o lupă uriașă pentru a cerceta pepinierele galactice din inima universului tânăr.

„Telescopul cosmic” a oferit acestea sunt prima vedere în profunzime a enormelor nori de gaz care s-au condensat încet pentru a alimenta formarea stelelor și galaxiilor la scurt timp după Big Bang.

Acești nori de gaz neutru difuz, cunoscuți sub numele de Damped Lyman-α. (DLA), pot fi observate și astăzi, dar nu este ușor.

O echipă internațională de cercetători a trebuit să folosească un instrument unic nou, cuplat cu un telescop puternic și puțin ajutor de la natura să le observe.

„DLA-urile sunt cruciale în înțelegerea modului în care s-au format galaxiile, dar în mod tradițional au fost extrem de dificil de observat”, a spus autorul studiului, profesorul Jeff Cooke, de la Universitatea de Tehnologie Swinburne în Australia.

„Prin utilizarea capabilităților puternice ale W.M. Observatorul Keck, unele alinieri fortuite ale galaxiilor și relativitatea generală a lui Einstein, suntem capabili să observăm și să studiem aceste obiecte extrem de importante într-un mod complet nou, oferindu-ne o perspectivă asupra modului în care s-au format stelele și planetele din jurul nostru.'

Anterior, astrofizicienii au folosit quasari – găuri negre supermasive care emit lumină – ca „ilumină de fundal” pentru a detecta norii DLA.

Deși această metodă le permite oamenilor de știință să identifice locațiile DLA, lumina provenită de la quasari acționează doar ca niște mici frigărui printr-un nor masiv, împiedicând eforturile de a măsura dimensiunea și masa lor totală.

Noul studiu a găsit o modalitate de a ocoli problema, folosind o galaxie cu lentilă gravitațională și spectroscopie de câmp integral pentru a observa două DLA-uri. – și galaxiile gazdă din interior – care s-au format în urmă cu aproximativ 11 miliarde de ani, la scurt timp după Big Bang.

Spectroscopia câmpului integral permite, de exemplu, măsurarea simultană a spectrelor mai multor poziții dintr-o galaxie.  ;

'Gravitati galaxiile cu lentile exclusiv se referă la galaxiile care par întinse și luminoase', a spus colegul autor Rongmon Bordoloi, profesor asistent de fizică la Universitatea de Stat din Carolina de Nord.

'Acest lucru se datorează faptului că în fața lui există o structură masivă gravitațional. galaxia care curbează lumina care vine din ea în timp ce călătorește spre noi.

„Așa că ajungem să privim o versiune extinsă a obiectului – este ca și cum am folosi un telescop cosmic care mărește mărirea și ne oferă vizualizare mai bună.”

Înclinarea și mărirea luminii galaxiei se datorează relativității generale.

Bordoloi a adăugat: „Avantajul acestui lucru este dublu: unul, obiectul de fundal. este extins pe cer și strălucitor, astfel încât este ușor să luați citiri ale spectrului pe diferite părți ale obiectului.

„Doi, deoarece lentilele extind obiectul, puteți sonda la scară foarte mică.

„De exemplu, dacă obiectul are o lungime de un an lumină, putem studia bucăți mici cu o fidelitate foarte mare .'

Experții spun că DLA-urile nu numai că sunt extrem de importante, ci sunt și masive.

Cu diametre mai mari de 17,4 kiloparsec, acestea au mai mult de două treimi din dimensiunea galaxia Calea Lactee de astăzi.

Lumina ar fi nevoie de mai mult de 50.000 de ani pentru a călători pe fiecare dintre ele.

După Big Bang, DLA-urile au servit drept pepiniere galactice, alimentând formarea galaxiilor formate din stele și gaze.

Dar observarea lor a fost dificilă, deoarece sunt formate predominant din hidrogen, care nu strălucește și nu strălucește.

Spectru citirile le permit astrofizicienilor să „vadă” elemente din spațiul profund din semnăturile lor atomice care nu sunt vizibile în imagini.

Acest lucru ajută la înțelegerea extinderii gazului, mișcarea acestuia și compoziția elementară a DLA-urilor. .

În mod normal, strângerea citirilor este un proces lung și minuțios. Însă echipa a rezolvat problema efectuând spectroscopie integrală de câmp cu Keck Cosmic Web Imager, care poate aduna simultan spectre din multe părți ale DLA-urilor.

Această inovație, combinată cu galaxia de fundal cu lentilă gravitațională întinsă și luminoasă, le-a permis cercetătorilor să cartografieze gazul difuz din cele două DLA.

„Folosind cea mai recentă tehnologie de la Keck și un pic de noroc cu alinierea galaxiilor cu lentile gravitaționale, avem o perspectivă mai bună asupra funcționării noastre. Univers decât oricând înainte”, a spus profesorul Cooke.

Cercetarea a fost publicată în jurnalul Natura.

Sunt vaccinurile ARNm COVID sigure? A apărut Studiul "Evenimente adverse grave de interes special în urma vaccinării ARNm în studiile randomizate"

_ 2 Citate de la Henry Ford și PT Barnum despre bani

_ McDonald's lansează burger McPlant în Australia: De unde să cumpăr Maccas vegan

_ Durează doar 1 lună pentru a vindeca problemele cardiace? Un studiu de la Harvard confirmă existența meridianului pericardului

_ Omul de ştiinţă rus arestat zilele trecute sub suspiciunea de trădare de ţară a murit

_ Supreme Court Security Chief Sparks War of Words Over Police Protection of Justices

_ Jabeur îl respinge pe Mertens pentru a ajunge la Wimbledon

_ Sienna Miller face pachete pe PDA cu iubitul ei Oli Green la Wimbledon

_ [Premierarea 7/04 la 1PM ET] DoD va elibera peste 700 de piloți pentru încălcarea mandatelor de vaccinare pe fondul penuriei de pilot | Faptele contează

Rusia impune restricții țărilor care cumpără grâu și ulei de floarea soarelui: Rusia va exporta de acum ănainte,cereale către alte națiuni doar în schimbul rublelor.

_ Mii de firme se luptă să angajeze personal scrie RUTH SUNDERLAND

_ UPDATE: Ricky Martin a lovit cu ordin de restricție pentru abuz domestic...

_ Benji Marshall îl susține pe Tim Sheens pentru a-l face pe SHOCK să revină la antrenor și să preia controlul Tigers care se luptă

_ Madonna își amintește că poliția a amenințat-o „că o arestează” în turneul ei Blonde Ambition din 1990

_ Elliot Page marchează un reper cu fotografia de pașaport: „N-am crezut niciodată că mi-ar plăcea o fotografie de pașaport”

_ Strictly se pregătește să revină în emblematica sală de bal Blackpool Tower pentru prima dată în trei ani

_ Kim Kardashian mocnește într-o ședință foto retro pentru campania SKIMS: „Pregătește-te pentru Metallic Swim”

_ Westworld Sezonul 4 Episodul 2 Recapitulare: Teddy Flood devine cel mai recent personaj care a revenit

_ Provocarea părului rezistent la apă Color Wow's Dream Coat pe TikTok

_ Lola Sheen, fiica lui Charlie Sheen și Denise Richards, face magazine în Calabasas la câteva zile după accidentul de mașină

_ Dependență în spirală, boli psihotice, spitale care se confruntă cu potop de otrăviri...

_ Hamilton salută publicul de acasă și echipa Mercedes

_ Grupul emblematic de copii The Wiggles a ajuns pe coperta revistei Rolling Stone

_ Negru agresat...

_ Kremlinul cucerește orașul esențial din estul...

_ Oficialul de top Biden spune că inversarea lui Roe nu �va dura mult� pentru că �aceasta nu este America�

_ Jennifer Lopez și Ben Affleck merg braț în braț la Melrose Trading Post în weekendul din 4 iulie

_ Olivia Jade își arată corpul de bikini în timp ce se află pe o barcă cu sora Bella și Patrick Schwarzenegger

_ Tsitsipas și Kyrgios, ambii amendați după o ciocnire aprinsă de la Wimbledon

_ „Minions” stăpânesc teatrele N.americane în weekendul de 4 iulie

_ Acești americani au părăsit SUA spre Mexic...

_ Starul „Fermierul vrea o soție”, Hayley Love, ia o lovitură sălbatică asupra zvonurilor de tată Will Dwyer

_ UPDATE: Cumpărătorii fug pentru vieți după ce ucigașul de la Copenhaga a deschis focul...

_ Hailey Bieber prezintă o piele impecabilă într-o nouă reclamă pentru marca ei de îngrijire a pielii Rhode Skin

_ Wimbledon: tatăl lui Nick Kyrgios îi lovește pe oficiali pentru că nu l-au aruncat pe Stefanos Tsitsipas din meci

_ Soimul a aterizat: frânare în aer pentru a acorda prioritate siguranței în detrimentul energiei sau vitezei

_ Olivia Rodrigo are o ținută punk șic în timp ce cântă pentru fanii Manchester

_ France-based British theatre legend Peter Brook dies aged 97: source

_ JPMORGAN prezice petrol de 380 de dolari pentru reducerea producției ruse în cel mai rău caz...

_ Juventus „se gândește la o lovitură de vară pentru fundașul Arsenal Gabriel Magalhaes”

_ Profesorul de breakdance al lui Michael Jackson, Bruno „Pop N Taco” Falcon, a murit la vârsta de 58 de ani, din cauze naturale

_ Thor: Love and Thunder: Chris Hemsworth se alătură TikTok; câștigă 600.000 de urmăritori în două zile

_ Tyra Banks are un aspect confortabil și casual în transpirație pentru o mușcătură rapidă cu un prieten din Los Angeles

_ Alan Fletcher, de la vecini, spune că distribuția și-a găsit scenele finale dificile, deoarece săpunul este eliminat după 37 de ani.

_ Femeia din Texas trebuie să părăsească statul pentru a pune capăt unei sarcini periculoase...

_ Karlie Kloss uimește în cămașă șic cu glugă în timp ce își face apariția la spectacolul Azzedine Alaia în timpul PFW

_ Pe măsură ce supermarketurile încep să sfătuiască cumpărătorii să „folosească nasul”, SARAH RAINEY pune metoda la încercare

_ MasterChef Australia: promoția Channel 10 oferă indicii majore despre cine câștigă

SUA. Curtea Supremă și-a urmat hotărârea sa de referință din 23 iunie, care a recunoscut pentru prima dată dreptul constituțional de a purta arme de foc în public pentru autoapărare, emitând o serie de alte hotărâri.

_ McLaughlin din Noua Zeelandă câștigă titlul IndyCar Mid-Ohio

_ Activiștii pentru climă organizează un protest la Marele Premiu al Marii Britanii

_ Grupul mânuind steaguri naționaliste albe marșează pe drumul libertății din Boston...

_ Furious Pat Cash îl acuză pe Nick Kyrgios de „înșelăciune, manipulare și abuz” la Wimbledon

_ Kendall Jenner își lasă corpul să vorbească cu o fotografie doar cu trunchi, concentrându-se pe abdomenul ei tonifiat

_ Khloe Kardashian o transmite pe Barbie interioră în timp ce ea pozează în timp ce își sărbătorește cea de-a 38-a aniversare

_ Sinner îl uimește pe Alcaraz ajungând în primul sfert de finală de la Wimbledon

_ Împușcarea în centrul comercial din Copenhaga a făcut mai mulți morți și răniți

_ GALLUP SHOCK: DOAR 38% MÂNDRI CĂ SUNT AMERICA

_ Nu vă deranjează decalajul de 52 de ani: BRIAN VINER recenzează The Railway Children Return

_ Unul dintre modurile cheie prin care oamenii de știință ascultă extratereștrii amenințați...

Nr. de articole la aceasta sectiune: 530, afisate in 9 pagini.

ieri 20:52 _ TK